Vihaan lapsia ja lapsiperheitä

onnellinen sinkku.

Tämä viesti ei nyt ehkä kaikista parhaiten sovellu juuri tälle palstalle mutta ajattelin nyt kirjoittaa sen tänne koska asun Nokialla: Minua ärsyttää suuresti nämä huutavat,kiljuvat ja möykkäävät lapset sekä heidän vanhemmat!! Varsinkin kaupoissa nämä ämmät karmeine kakaroineen tukkivat kaikki käytävät kun jouruavat toisten äiten kanssa. Aivan kuin naisilta häviäisi synnytyksen yhyteydessä järki kun ainoa keskustelun aihe on lapset sitä,lapset tätä. Ai että ottaa päähän. Ihan kun muuta elämää ei olisi kuin nämä hiton kakarat!!! Valtaosa vanhemmista antaa lastensa riehua ja huutaa esim kaupassa. Ja jos vieras ihminen menee lasta kieltämään ja torumaan niin eiköhän jostain joku ämmä tule möykkäämään että "minun lastanihan et komenna" Ja mikä pakko kakaroiden on pakko sotkea kaikki paikat ja huutaa pihassa niin että tärykalvot hajoo!!

78

3108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellinen mies

      Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, niin mun on pakko olla samaa mieltä aloittajan ja hänelle ensimmäisenä vastanneen kanssa.
      Kyllähän se kakaroiden huuto on hirveetä välillä. Mutta taitaa olla katkeraa puhetta vaan. Ja toisaalta jos on niin onnellinen sinkku, niin mikäpä estää menemästä ihquun baariin juomaan kaikkien jäljelle jääneiden sinkkujen kanssa pina coladaa, sillä ei sinkkujen iltaelämä asuinnoissaan ole nukkuma-aikaan yhtään sen sen hiljasempaa kuin kakaroiden kiljuminen päivisin. Siis päivisin, joka on normaalisti ihmiselle se luontainen rytmi, eli hereillä olo. (ei vuorotyöläisten avautumista tästä, kiitos. Teidät on huomioitu).

      • onnellinen ikisinkku

        Täytyy meikäläisenkin ottaa sen verran osaa tähän keskusteluun ja vastata nimimerkki "lapsellinen mies" että ei kaikki sinkut käy baareissa ja käytä alkoholia!! Myös minä olen sinkku ja toivottavasti pysynkin sinkkuna enkä minä ole ikinä juonut pisaraakaan alkoholia tai polttanut tupakkaa. En juo edes kahvia tai teetä. Ja mitä noihin lapsiin tulee niin olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä siitä että kuolaavat,sotkevat ja huutavat lapset saavat hermoni kiristymään. Olen ollut yhden kerran elämässäni vahtimassa sukulaislasta Poutunpuistossa ja hermothan siinä meni alle 5 min kun koko puisto oli täynnä kiljuvia ja huutavia lapsia. Elämäni karmein kokemus. Taloyhtiössäkin lapset sotkevat kaikista eniten. Heidän lelut ja pyörät ovat pitkin poikin pihoja ja juoksevat käytävissä. Ja mitä näihin vanhempiin tulee (varsinkin äiteihin) Niin he jättävät lastenvaunut minne sattuu ja valtaavat pyykkituvat koska "kullannuppujen" pyykit on pestävä. Minullekkin sanoi kerran eräs äityli että kyllä muiden täytyy ymmärtää se että monilapsisessa perheessä pyykkiä tulee paljon. Minä tokaisin sille ämmälle: Ja sinun olisi pitänyt kursia horo umpeen tai ainakin käyttää ehkäisyä jottei lapsia synny kuin liukuhihnalla. Sotahan siitä syttyi mutta eipä tule ainakaan tämän talon mammat minulle enään päätään aukomaan.


      • 6+20

        Nykyajan kakarat on yhtä älämölöä! Minun lähelläni asuu kaksi perhettä, joista toisessa on 5 kakaraa, toisessa 4. Sitten siellä on vielä kaksilapsinen perhe. Lisäksi kakarat haalii kauempaa lisää mukuloita pihoilleen.

        Ja melkein jokainen noista vaikuttaa joltain ADHD -mukulalta! Koko ajan vaan karjutaan, tuhotaan kasveja, matkitaan omia koiria, jotka haukkuu. Ajellaan pyörillä melkein päin...

        On se kiva ollut tässä kesälläkin "nauttia" pihallaan "ihanasta" kesästä...
        Olen onnellinen lapseton, jos vain minun annettaisiin olla sellainen! Melua en siedä, kakaroitten melu on siitä pahimmasta päästä!

        Huomioitavaa on se, että en ole itse "valinnut" tuollaisia naapureita, koska muuttaessani tänne, tilanne oli ihan toinen!

        Saatte haukkua minua ihan miten lystäätte ja leikkiä, että lapsenne ovat niiiiin rakkauslapsia ja ette mitenkään olisi enää ilman niitä! Totuushan on se, että suurimaksi osaksi niitä mukuloita vaan tulee ja kun se kuuluu asiaan, niin pakko niitä on näytellä kestävänsä, tai muuten lastensuojelu puuttuu asiaan ja se vasta häpeä olisi!


      • maailma sekaisin

        Ja lisäksi nillä on kaiken lisäksi muutama kissankokoinen koiranrääpäle mukana, jolle pitää pukea vaatteet päälle, kun eivät sovellu täkäläisiin ilmasto-oloihin!


    • ....

      Onhan perheissä erojakin. Eivät kaikkien kakarat kilju. Taitaa olla kasvatuksesta kiinni. Jotkut osaavat, toiset taas ei.

    • haju ton

      enemmän mua häirittee kaupassa ne miehet ja naiset jotka lykkää hajusteita litratolkulla päällensä kauppareissulle .. noi kiljuvat lapset on vähemmistö eikä niistä saa kuin päänsäryn... hajusteista saan sairaskohtauksen... siksi yritänkin käydä kaupassa niin ettei siellä olisi paljon väkeä.

    • .

      Inhottaa, kun ihmiset puhuvat kaupassa , eikö voi tehdä hiljaa ostoksiaan !

      • möykkäväkee

        Jos ruotsissa menet kauppaan, kukaan ei metelöi tai edes puhu kovalla äänellä!


    • jaksamista !

      On se niin vaikeeta, tää kaikki.!

    • nokialaine.

      Kyllä meidän mukuloita saa komentaa - kunhan se tulee asiasta.

    • prepa

      Olen aivan samaa mieltä,vaikka en sinkku olekaan! Asiasta kirjoitat! Näin nimittäin tosiaan kaupoissa tapahtuu! Bilsomit saa olla korvilla,kun kaupasta jotain hakee..tai silentat,peltorit..

    • MKO8765

      Juu, sellaista se on. Aina joku asia ottaa päähän :-).

      Muistan itsekin joskus parinkymmenen kieppeissä olleeni suunnillen kaikesta muusta 10 * enemmän kiinnostunut kuin lapsista. Sitten kun ikää tuli rapiat 10v lisää muuttui sekin ja nykyään olen lapsistani iloisempi kuin mistään muusta asiasta elämäni aikana. Autokin vaihtui siinä matkalla urheilumallista perhemallin farmariin :-)

    • skeptinen2

      Ihan käsi sydämmellä en henkilökohtaisesi muista että kovinkaan usein kaupassa kuulisin rääkyviä, myökkääviä tai huutavia lapsia. Ehkä max 1-2 kertaa vuodessa joku lapsi itkee karkkiien perään erään kun itse on jonossa. Käyn yleensä kaupassa töiden jälkeen siinä 16-18 välillä. Huomattavasti useammin joutuu kaupassa kärsimään esim. sen takia että myyjiä on joskus liian vähän ja jonot kassoille on pitkät.

    • uskallan huomauttaa

      Olen kirjoittanut joskus toisella palstalla näistä muksujen kauppareissuista.Älkää ottako lapsia kauppaan jos ette saa heille kuria.Kauppa tai mikä tahansa asiointipaikka ei ole leikkejä eikä juoksemista varten.Käytöstavat menevät pienellekin lapselle korvien väliin,mutta nämä vanhemmat voisi pistää niskasta ulos.Älkääkä vastatko,ettei ole ketään joka hoitaisi niitä kauppareissujen ajan.Jos näin on,niin silloin kukaan muukaan ei jaksa katsella näitä hirviöitä minuuttia kauempaa.Koko ongelma on vanhempien avuttomuutta!Lapsien käytöksestä yleisellä paikalla näkee pitkälti,mitä kotona on.

      • MUISTAKAA NYT

        EI lapsia saa nykyään kurittaa !


    • stege124

      Missähän kaupoissa sinulla on oikein ollut tapana käydä kun ite ei ole kyllä osunut korviin kovin pahaa möykkää. Kai se vaan on kuule niin että jos ihmisten kanssa ei kestä olla niin parempi muuttaa maalle ja asioida kyläkaupan rauhallisuudessa niin ei liikaa ahdista.

      • maalaispoika oon

        Sen verran keskusteluun ,että minä(en ole keskustelussa mukana) asun maalla ja täällä onaika ralli kaupoissa.Et siis tiedä maalaiselämästä mitään nim.stege124


    • Onnellinen lapseton

      Kovin tuntuu nää lapsivastaiset viestit aina ärsyttävän näitä rääkyvien kersojen vanhempia. Oisko niin että heitä vaan vituttaa ku joku tulee leuhkimaan vapaalla, onnellisella elämällään. Ja ite ovat vuosikausia jumissa kersojensa kanssa. Mtäs menitte tehtaileen niitä kakaroita, kuka pakotti?!

      • 12+7

        Siks koska se tekeminen on niin helvetin mukavaa. Onko sinulla kokemusta sellaisesta?

        EI vaan... Eiköhän tää asia kuulu jälleen kerran siihen lokeroon, että sekä lapsettomien että "lapsellisten" pitäis vähän tulla toisiaan vastaan.

        Lapsettomilta hiukan ymmärrystä ja vanhemmilta taas skarppausta jälkikasvunsa rajaamiseen kaupoissa.

        Täytyy kyllä myöntää, että kun minulla ei ollut lapsia niin kiukuttelevat ja temppuilevat kakarat juurikin kaupoissa ärsytti ihan älyttömästi. Nyttemmin on ymmärrys lasten vanhempia kohtaan kasvanut vaikka tätä vapaata kasvatusta näkyy mielestäni turhan paljon. Lapset saavat juosta ja huutaa vahtimatta kun äidit valitsevat itselleen irttareita tai mansikkasiidereitä.


      • ..Topias

        Hmmm. Jos kerrot vihaavasi jonkun lapsia niin varmasti saat kommentteja. Eikä ne johdu siitä että vanhemmat on kateellisia lapsettoman vapaudesta. Tosin tuo avaus ei ole kovin uskottava. Ihminen joka vihaa jotain noin laajaa joukkoa tuskin on kovin onnellinen.


      • Hehkeä

        Inhoan myös lapsiperheitä. Mammat ovat niin kateellisia veloille. Haukkuvat itsekkäiksi, lastenvihaajiksi,jne. Ovat työpaikalla kateellisia veloille, kun käyttävät vapaa-aikansa ja rahansa itselleen. Itsellä menee kaikki vapaa-aika ja rahat lapsiin. Yrittäväy syödä töistäkin pois mustamaalaamalla ja valheilla, kun ovat niin kateellisia. Eivät kestä sitä, kun velat tulevat kauniina ja laitettuina töihin. Its ovat rupsahtaneita ja nuutuneita. Ei voi muuta kuin sääliä.


      • outo muoti ??
        12+7 kirjoitti:

        Siks koska se tekeminen on niin helvetin mukavaa. Onko sinulla kokemusta sellaisesta?

        EI vaan... Eiköhän tää asia kuulu jälleen kerran siihen lokeroon, että sekä lapsettomien että "lapsellisten" pitäis vähän tulla toisiaan vastaan.

        Lapsettomilta hiukan ymmärrystä ja vanhemmilta taas skarppausta jälkikasvunsa rajaamiseen kaupoissa.

        Täytyy kyllä myöntää, että kun minulla ei ollut lapsia niin kiukuttelevat ja temppuilevat kakarat juurikin kaupoissa ärsytti ihan älyttömästi. Nyttemmin on ymmärrys lasten vanhempia kohtaan kasvanut vaikka tätä vapaata kasvatusta näkyy mielestäni turhan paljon. Lapset saavat juosta ja huutaa vahtimatta kun äidit valitsevat itselleen irttareita tai mansikkasiidereitä.

        Miksi kakaraperheillä pitää olla monta koiraa..


    • lisätpois

      Aloittaja on aivan oikeassa.Ärsyttää varsinkin itsensä ja kakaransa muodottomiksi möhkäleiksi syöneet ja syöttäneet äitylit kauppojen käytävillä.Siinä on kärryt poikittain ja ylilihava perhe katselee halpistarjouksia täyttäen koko käytävän.Vaunuissa kenties vielä se melkein 50 vuotiaana värkätty iltatähti joka on tehty elättämään sitä vanhaa uusperhettä.Voi elämän kevät.Nokialisät pois niin vanhat ämmät alkaa ehkä harkitsemaan kakaratehtailuaan.

      • ADHDita

        Eikös ne einaakkin poistaa sen nokialisän.Väärin perusteinhan niitä kakaroita tehdään kun on vain rahankiilto silmissä.Siinä tulee niitä tulevaisuuden huostaanotettavia sinne nokialle pilvin pimein.


      • CP?
        ADHDita kirjoitti:

        Eikös ne einaakkin poistaa sen nokialisän.Väärin perusteinhan niitä kakaroita tehdään kun on vain rahankiilto silmissä.Siinä tulee niitä tulevaisuuden huostaanotettavia sinne nokialle pilvin pimein.

        Sinulla ei taida olla mitään käsitystä todellisuudesta. Nokialisä ei ole kuin tippa valtameressä, niin säälittävän pieni se on. Joillekin perheille se saattaa kuitenkin olla erittäin tervettullut rahasumma, vaikka pieni onkin.


    • Yleensä taitaa vika löytyä sieltä vanhemmista.
      Kun vanhempi ei toimi vanhempana vaa kaverina, ja lapsi sanelee
      perheen säännöt, jälki on sen mukaista.

    • 3v ja 7v

      Minä pidän sinkkuja itsekkäinä. Jos elää kauan sinkkuna yleensä tuloksena kiukkunen itseänsä täynnä oleva omahyväinen ihminen.
      Ite kahden lapsen isä ja voin sanoa et olen oppinut paljon hyvää vuosien varrella. Itsekuria ja toisten kunnioittamista.

      Välillä lapsen tosiaan huutaa ja mekastaa mutta mitä sitten? Eihän sinne kauppaan tai puistoon kukaan ole nukkumaan mennyt.

      • 191344

        Olen samaa mieltä.Sinkut ovat omaan napaan katsojia ja itsekkäitä.Parempi pysyäkkin yksin kun ei osaa huomioida muita.Monesti ovat vielä luonnevikaisia ihmisiä.Katsokaa sinkut peiliin mitä siellä näkyy.


    • onnellinen lapseton

      Itku-huuto-raivarit nyt vaan on lapsen tapa näyttää paha mielensä. Ei tietenkään ole lapsen kasvun kannalta hyvä että lapsi saa ensimmäisinä vuosina liki kaiken mitä älyää pyytää ja sitten yhtäkkiä pistetäänkin stoppi kun lapsi kasvaa vähän vanhemmaksi. Tuossa voisivat vahnemmat vähän miettiä että iän myötä ne vaatimuksetkin kasvavat.

      Toisinaan raivarien kohtauksina voi olla myös väsymys koska päiväkodissa ei ole pystynyt jostain syystä nukkumaan päikkäreitä tai ikää rupeaa olemaan jo sen verran ettei vain enää malta nukkua. Väsymys tulee sitten vähän myöhemmin.

      Se mikä mua risoo kaupassa on tuo juokseminen hyllyjen välissä. Muutaman kerran tullut läheltä piti -tilanne kun pieni lapsi on juossut vauhdilla hyllyn takaa kärryn eteen ja joskus jopa minua päin. Lapsen katse kun saattaa vielä olla jonnekin muualle kuin suoraan menosuuntaan. Vanhemmat sitten taas on jossain toisella puolella kauppaa. Siihen pitäisi vanhempien puuttua tiukasti. KAUPASSA EI JUOSTA!

      Mutta vaikka mä olenkin lapseton ja kaikenlisäksi vielä sinkkukin (hui kauhistus) niin pidän lapsista, mutta kynnys hankkia omia on suuri koska pidän myös vapaudesta mutta jos elämä suo niin mustakin voi tulla äiti jonain päivänä, jotain kautta :)

    • Ikisinkku.

      Minä olen sinkku omasta tahdostani ja toivottavasti pysynkin sinkkuna lopun ikääni. En halua mitään ämmän koppeloa elämääni ja kotiani sotkemaan. Saan mennä ja tulla kuinka minua itseeni huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia eikä selitellä kenellekkään mitään. Ja mitä näihin lapsiin tulee niin en pidä niistä. Lapset huutavat ja sotkevat kaikki paikat. Lapset myös levittävät vaikka mitä tauteja ja pöpöjä kun päiväkodeissa ovat. Olen ollut päiväkodissa työharjoittelussa ja jos rehellisesti saan sanoa niin siellä työskennellessäni hermot menivät yhdessä päivässä. Nykyajan kakarat ovat aivan karmeita hirviöitä joilla ei ole alkeellisintakaan käsitystä hyvistä käytöstavoista ja vanhempien ihmisten kunnioittamisesta. Ette usko kuinka monta kertaa teki mieli hiukan tirvasta kakaroita ympäri korvia koska eivät puhetta usko. Onneksi kyse oli vain työharjoittelu paikasta joten sain ja pystyin jäämään pois työstä välittömästi. En ota edes sukulaisten lapsia hoitoon koska en halua että kotini sotketaan ja myllätään perusteellisesti. Ja kun kodin puhtaudesta tuli puhe niin sanonpa vaan sen että yksin asuvat miehet pitävät kotinsa huomattavasti paremmassa kunnossa kuin naiset.

      • lapset ilomme

        Huh Huh mitä tekstiä.Parree on pysyäkki sinkkuna ku noin ottaa pattiin muitten mukulat.Pistäppä korvatulpat korviin ku meet ulos ettei häiritte.Mitä tulee sotkemiseen kyllä äijän retaleet sotkevat enemmän kuin lapset.Ei käy kateeks sinkkuja ku ikää tulee niin perheen merkitys kasvaa ja huomaa ettei ole yksin.


      • nghhrtihthpjhiphihih
        lapset ilomme kirjoitti:

        Huh Huh mitä tekstiä.Parree on pysyäkki sinkkuna ku noin ottaa pattiin muitten mukulat.Pistäppä korvatulpat korviin ku meet ulos ettei häiritte.Mitä tulee sotkemiseen kyllä äijän retaleet sotkevat enemmän kuin lapset.Ei käy kateeks sinkkuja ku ikää tulee niin perheen merkitys kasvaa ja huomaa ettei ole yksin.

        Nostin tän taas tänne alkuun jotta ei unohdu...


      • OnseSinkkuKova!

        ikisinkku Runkkimaailmassa vanha kellarissa valittaa. Tirvases lasta mun nähden niin lähdet vaaterissa, mielisairas! On niin siistiä. Pääkopassakin kaikuu puhtoinen tyhjyys.


    • Lapset 2v,4v ja 9v

      Lapsettomat ihmiset ovat"Yleensä" itsekkäitä ja oman edun tavoittelijoita.
      Minä minä eikä kukaan muu.

    • Kurittomat kakarat

      ovat täysi katastrofi.Jättäkää ne möykkäävät jälkeläisenne (jätöksenne) kotiin edes kauppareissun ajaksi,niinhän te teette viikonloppuisinkin kun räkälöihin menette.....te uusperheelliset.

      • näinonniin

        siiderivalaiden kakarat on kamalimpia.


    • sotkevat kakaraaat

      Tuo on aivan totta että kakarat sotkee paikat ja onneksi Nokialla on myös sellaisia taloja mihin ei kakaroita kaivata.
      Sen nyt suon että kun lapsia niin löytyy leikkipaikat temmeltää siinä asuinpaikassa missä majailee.
      Monilla nuorilla miehillä on siistit asunnot päinvastoin kuin likoilla yök,haisevat tiskit ja vaatteet hujan hajan.

    • niimpäniin

      voisimme mennä itseemme ja ajatella että jokainen meistä on joskus lapsi ollut. Ja varmasti kaupassa kiukutellut,ja pihoissa huutanut, ja harmia aiheuttanut monille =))

    • kylläpä hyvinkin

      Vanhemmista se lähtee mitä mukulat tekee ja asennoituminen muihin ihmisiin,

    • Lapseton

      Täsmälleen samaa mieltä ensimmäinen kirjottajan kanssa. Lähentelen jo kohta 50v enkä ole missään vaiheessa halunnut omia lapsia. Nautin rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta varsinkin, kun tulen töistä kotiin missä on hälinää riittävästi. Kun katselee lapsiperheitä kaupassa, niin äiti komentaa pentujaan koko ajan...älä tee sitä älä tee tätä ja ovat äärimmäisen tressaantuneen ja loppuunpalaneen näköisiä. Näin se vaan on!!!

      • Dhorby

        Kyllä sun aikas tulee pitkäks jos pääset eläkeikään kun sulla ei oo jälkipolvee joka kävis kattomassa . Sitten sä alat ressaamaan ja kiukuttelet vanhainkodin väelle mut ethän sä mitään kunnioitusta saa siellä


      • Lapseton
        Dhorby kirjoitti:

        Kyllä sun aikas tulee pitkäks jos pääset eläkeikään kun sulla ei oo jälkipolvee joka kävis kattomassa . Sitten sä alat ressaamaan ja kiukuttelet vanhainkodin väelle mut ethän sä mitään kunnioitusta saa siellä

        Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Minulla tai meillä vaimon kannssa on harrastuksia vaikka muille jakaa. Kaikki eivät vaan mahdu siihen muottiin mihin valtaosa menee. Sitä paitsi on meillä kummilapsia, jotka alkavat olla kohta aikuisia joihin meillä on hyvät välit.


    • ei lapsia

      ei ole mitään takuuta siitä,vaikka on lapsia,että he huolehtisivat sinusta,kun tulet vanhaksi!niin kauan he käyvät.kun sinusta on jotakin hyötyä tai apua,kun tulet vanhaksi ja sairaaksi käynnit harvenevat,poikkeuksia toki on!

      • Lapseton

        Olet niin oikeassa!!!!!!


    • Ei lasten vika

      Ei ole lapisen syy jos vanemmat ovat asennevammaisia ja antavat niiden riehua miten sattuu.

    • tuhkamunavai?

      Muuta maalle, tai vaikka ruotsiin ennemmin.

    • aö 0

      Et siis ole syntynyt lapsena ??

    • Aina Aikuinen

      Vihaan lapsia. Lapset eivät osaa kulkea ISÄN riveissä. Lapsi ei ymmärrä olla hiljaa. Ne, jotka joskus ovat olleet muka lapsia, valehtelevat. Jokaiselle on helppo heitto sanoa: " Silloin kun olin lapsi" . Et Ollut. Lapset on tuotu tänne Ilkeys-planeetalta, Siellä, missä voipallojen syöminen oli hirveässä kunniassa.

      Ne pelsebuubin pikkuhirviöt vaan koettelee meitä. Pysytään me vaan aikuisina. Eikä anneta yhdestäkään lihan kallioluolasta pään enää pilkottaa.

      Inhottaa muuten "Pikku Kakkonen"

      Minä olen tullut puusta!

    • 4356234

      Oletko vesilaitoksella hommissa?

    • TYMPII tuollaiset

      Eiköhän ole paree et sinkku nyt muuttaa niin perkeleen kauan kaikesta vaikka jonnekki maalle mut varo kun linnut pesintäaikaan ja kamalaa se pikkulintujen huuto kun pesässä ruokaa huutavat ja plaa plaa

    • Lapset OVAT NYT IN

      Hei MISTÄ SINÄ OLET TULLUT TÄHÄN MAILMAAN????

      RAKKAUDESTA JOHONKIN ASIAAN/IHMISEEN!!!

      Olen PERHEELLINEN JA EN OSAAII VAIHTAISI/ SINKKU-ELÄMÄÄN!!!

    • pistää vihaksi

      "Vihaan lapsia ja lapsiperheitä"

      Minä vihaan lisäksi mummoja ja vaareja, isiä ja äitejä, enoja ja kälyjä, siskoja ja veljiä. Eniten vihaan kaikkia ja toiseksi eniten muita.

    • 4 lasta

      Täällä on näköjään nokialaisia tuhkamunia palsta täynnä! Ei voi pitää lapsista, koska itse ei niitä kykene tekemään!

    • Jorinaajorinaa

      Ihailen lapsiperheitä ja suloisia lapsia, vaikka itsellä ei olekaan.
      Miksi kaikilla pitäisi olla juuri samanlainen elämä kuin "itsellä"?

      • lklklk69

        Alkoholisoituneet Nokialaiset eivät tykkää lapsista. Ihan hyvä. En haluaisi lapsille sellasta kohtaloa että vanhemmat eivät pysty huolehtimaan. Ei ole rahaa, Nokialla kun asutaan.


    • Noita-äidin ystävä

      INHOAN YSTÄVÄÄNI, JOLLA ON LAPSIA

      En ole vainoharhainen, mutta hän on selvästi kateellinen minulle, kun en ole tehnyt lapsia. Haukkuu minua itsekkääksi, lastenvihaajaksi, vialliseksi, trauma lapsuudessa jne. On selvästi kateellinen, kun käytän kaiken vapaa-aikani itselleni ja kaikki, mitä tienaan itseeni. Minulla on myös mies, joka ostelee minulle kaikkea. Hänen mies ei osta mitään. Äitienpäivänä saa vain kukkapuskan. minun mies ostelee matkoja, kylpylälomia, shoppailureissuja, vie ravintoloihin syömään jne. On näreissään tästä. vihaisena aina sanoo minulle, että hänelle on lapset tärkeämpiä kuin raha ja tavara. Ei matkustele, ei harrasta mitään jne. Kaiken vapaa-ajan ja rahat käyttää lapsilleen. On väsynyt ja kärttyinen. Purkaa sitten kaiken minuun. Tosi ärsyttävä ja raskas tyyppi.

    • yök

      Kyllä oli ilo tänäänkin katsella tänään 17.12 kahta valopäätä jotka raahasi klo 20.15 kaarella rääkyvää kakaraansa Nokian Cittariin! Ääliöt! Sen ikäisen kakaran pitäis nukkua jo tohon aikaan, niin ei ku mennään hemmetti kauppaan rääkymään! Ei toinen niistä possuista olis voinu jäädä sen hirviö-prisessansa kanssa kotiin?

      • tiedetään

        kenenkä valopään prinsessasta on kyse....niillä possuilla ei ole kakaralle hoitajaa ja siksi se rääkyjä on pidettävä mukana,ne on niitä ikäloppuja UUSPERHEELLISIÄ jotka väsäsi sen kakaran elättämään itseään.....


      • yök
        tiedetään kirjoitti:

        kenenkä valopään prinsessasta on kyse....niillä possuilla ei ole kakaralle hoitajaa ja siksi se rääkyjä on pidettävä mukana,ne on niitä ikäloppuja UUSPERHEELLISIÄ jotka väsäsi sen kakaran elättämään itseään.....

        Oisko toinen voinu jäädä sitten vaikka kotiin pistään pennun unille?! Erikoinen kauppa-ajankohta pienen lapsen kanssa, joka oli selvästi yliväsynyt...


    • lapset inhottaa

      Lapset ja lapsiperheet on tosiaan sellaisia minä-minä-minä -tapauksia. Ajavat päin niillä hyökkäysvaunuillaan marketeissa ja jalkakäytävillä - olenkin ottanut tavakseni että minä en väisty, tulkoot päin. Katsotaan kumpi lopulta väistyy.

      Onneksi ei tarvi olla lasten kanssa missään tekemisissä - rasittavia rääkyjiä ja tartuttavat flunssat ja täit muihin ihmisiin. perseestä ovat suorastaan.

      Citymarketeissa ajan aina tahallani lapsiperheiden leveämmälle paikalle. Ei niillä tarvi olla mitään etuoikeuksia.

      Onneksi hallitus päätti korottaa niiden verotusta ja vähentää tukia.

    • Rajansa kaikella

      Lapseperheethän saavat kaikki mahdolliset tuet ja varsinkin yksinhuoltajat. Muut nuolee näppejään. Vuodenvaihteessa nimenomaan lapsiperheiden ja yksinhuoltajien asumistuet nousee, muiden laskee. Eikö asian pitäisi olla toisin päin???
      Me jo maksamme veroillamme heidän vanhempainvapaansa, päiväkotinsa, koulutuksen jne. Jossain pitäisi se raja kulkea, koska kukaan ei pakota muksuja tähän maailmaan kylvämään. Jo nyt on maailmassa parin miljardin ihmisen ylituotanto. Ihmiset; pistäkää piuhanne poikki viimeistään siinä vaiheessa, kun olette yhden lapsen tehneet. Siinäkin on teille jo ihan riittävästi työtä, että saatte siitä kasvatettua kunnon kansalaisen.

    • Vanhempienvastuu

      Vihaan lasten vanhempia. On se ihme, ettei lapsille saada mitään tapoja. Tosiaan kaupoissa komennetaan jatkuvasti ilman minkäänlaista tulosta ja ravintoloissa annetaan niiden pikku räkänokkien käydä pilaamassa muiden ruokahalu, kun kersat tulee muiden ruokailijoiden pöydän päähän renkumaan. Ravintoloissa on niitä leikkinurkkauksia, mutta niiden pitäisi olla tukevasti aidattuja ettei ne melskaajat pääsisi sieltä pois. Eurooppaa kiertäneenä ei tällaista lasten käytöstä näy missään muualla kuin Suomessa. Vanhemmat vastuuseen lapsistaan!

    • kauheeta mökää

      Kyllä se vaan korvaan ottaa, kun kakarat rääkyvät. Ei sellaista kukaan jaksa kovin pitkään hermojaan menettämättä kuunnella.

      • se hiljainen

        Hei. Älkää alkako yleistämään! Olen aina ollut ujo ja hiljainen, ja lapsesta saakka käyttäytynyt hyvin. En tukkinut käytäviä kaupoissa yms. Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka vihaavat lapsia! Onkohan ap:lla vaivana lapsettomuus. Jos ei, ja et silti halua lapsia, niin älä silti tule tänne aukomaan päätäsi. Yhteiskunta kiittää.


      • hiljaisin
        se hiljainen kirjoitti:

        Hei. Älkää alkako yleistämään! Olen aina ollut ujo ja hiljainen, ja lapsesta saakka käyttäytynyt hyvin. En tukkinut käytäviä kaupoissa yms. Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka vihaavat lapsia! Onkohan ap:lla vaivana lapsettomuus. Jos ei, ja et silti halua lapsia, niin älä silti tule tänne aukomaan päätäsi. Yhteiskunta kiittää.

        "Hei. Älkää alkako yleistämään! Olen aina ollut ujo ja hiljainen, ja lapsesta saakka käyttäytynyt hyvin. En tukkinut käytäviä kaupoissa yms."
        Tähän asti kaikki hyvä. Käyttäydyt kuin ihmisen mieli.

        Mutta ne sun kakaras... Niistä tässä puhutaan.


    • lapset 5 ja 9vee

      Omasta mielestä lapsettomat ihmiset ovat vanhemmiten(lue yli 40) varmaan niitä kaikkein itsekeskeisimpiä ihmisiä.suurin osa. Niille ei kelpaa mikään.

    • Jotain täytyy olla

      Lapsettomat ihmiset hommaa jostain kumman syystä koiria ja sanovat niistä että ovat perheenjäseniä kuin meidän lapsia. Mitä kummaa??

      • tää se vasta täytyy

        Ei tuo vielä mitään, mutta useimmat nokialaiset käyvät vieraissa ja tekevät toisista äijistä ja ämmistä per-seenjäseniään.


    • Jannisk

      Lapset aiheuttavat meteliä rauhattomuutta ja unettomuutta enkä pidä mistään niistä. Miksi siis hommata lapsia!!!

    • Parimuksuu

      Sotkua,unettomuutta,meteliä rahanmenoo jne mut silti olen sitä mieltä et lapsi tai pari jokaiselle perheelle. Lapset tuovat vanhemmille sellaista iloa mitä lapsettomat eivät tajua enkä sitä oikein osaa selittääkään. En ymmärrä jos lapsia tehdään 4 tai enemmän. Koira ja kissa. Ei lisäänny varmaankaan onni samassa suhteessa.

      • Jannisk

        Juu ja ne jotka ovat hommanneet lapsia eivät tajua millaista elämä olisi ollut ilman niitä. Voi töiden jälkeen ottaa torkut, jos väsyttää, voi lähteä harrastuksiin silloin, kun haluaa....riittää, kun painaa oven kiinni ja lähtee. On aikaa, hiljaista ja rauhallista....NAUTIN em. Mainituista asioista paljon....


    • Tesoma1971

      Kyl lapsissa välillä on vähän kestämistä mut en oo ikinä ajatellut et joku VIHAA meidän perhettä? Mitäs siitä tulisi jos ei olis kellään niitä lapsia. Olis pelkkiä omaan napaan tuijottelijoita.

    • keskikokoinen

      "Minua ärsyttää suuresti..."

      Kuinka suuresti? Oletko 150 senttiä pitkä ja painat saman verran kiloissa? Jos niin, sitten sinua ei pääse mikään hetkeen aikaan pienesti ärsyttämäänkään.

    • Shadowr

      Jos Elät koko elämän ilman lapsia tai peräti ilman puolisoa olet mun silmissä epäonnistunut tyyppi.
      Ehkä nirppanokka tai itsekäs ja laiska
      En tiedä miksi näin mut niin vaan oon aina ajatellut. Lähes Kaikilla tutuillani on lapsia tai ainakin puoliso. Muutama sinkku mut he elävät epävakaata elämää.

    • mieli-pide

      Kannattaisi kenties muuttaa sinne missä on vähemmän porukkaa, jos kerta porukka ärsyttää.

    • Anonyymi

      Järki lähti kun pieni lapsi kiljaisi ja huusi korkealta melkein korvasni kun olin kaupassa kaivamassa tuotetta alahyllyltä. En huomannut sitä. Tunsin ärtymystä koska minulla on kuulonalenema ja hyperakusia ja kersa huusi paremman korvani vieressä. Lasten isoissa rääkymisissä voi olla isot desibelit.

      Miksi ne vanhemmat antaa lapsensa pikku kaupassa tulla ihmisten viereen rääkymään lue kiljumaan lujaa korvan viereen? Lapsi huusi ja kiljui isolla äänellä juosten pitkin kauppaa. Voisivatko ne jättää tuollaiset kersat vaikka ottamatta pieneen kauppaan mukaan jos eivät osaa olla?

      • Anonyymi

        Muutenkin kersa oli yliväsynyt. Miksi pitää roudata se kauppaan kun kello on jotain 17 yliväsyneenä?! Ei siinä mitään mutta korvani soi joka yleensä ei soi kun kersa kiljuu kuin palosireeni melkein suoraan korvaan. Vihaksi pistää vanhempien piittaamattomuus muista ihmisistä.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe