100.000

kjhj

Olis perintöjä tulossa noin 100.000e. paljonkohan sais korkoa tolle ?

7

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsooo
    • Luki.

      Ei pidä paikkaansa,pankit ei maksa juur mitään vaikka olisi 100000e alle 1.5% mennään että heilahtaa siitä verot pois jää ei paljon jaskaakaa.

      Jos otat riskin voit saada jopa 8% mutta voit myös menettää.Ei siis mitään talletussuojaa.Näitä siis on.

      Ruotsalainen pankki tarjoaa 3.5% ja vaihtuu kuukausittain miten sattuu.

      On talletussuojan piirissä.

      Muista tämä korosta menee myös vero.siis sitä vähäisestä.

      Kannattaa tarkistaa viime hetken tiedot ja neuvotella pankissa.

      Älä ny kuitenkaan aktiaan ja tapiolaan kanna tai säästöpankkiin.

      • Pakstori

        Inflaatiot sun mut defalaatiot varmaan kallistavat kaikkea vuodessa enemmänkin kuin tuon 2,5%, ei kannata varmaan ruveta pikkukorkoja tilille kasaamaan, ei se raha saman arvoista edes vuoden kuluttua, koska kaikki suomessakin kallistuu Suomessa melkein tuon saman 3,5%.

        Jos sinulla on perhe, osta perheellesi rahalla jotain hyvää, ja vielä hyvempää olisi jos "antaisit lainaa jollekin, vaikket uskoisikaan saavasi lainaa takaisin"(oli Jeesuksen ohje Raamatussa). "Sillä silloin teillä olisi TAIVAASSA kukkarot jotka eivät tyhjene!"


      • Pakstori
        Pakstori kirjoitti:

        Inflaatiot sun mut defalaatiot varmaan kallistavat kaikkea vuodessa enemmänkin kuin tuon 2,5%, ei kannata varmaan ruveta pikkukorkoja tilille kasaamaan, ei se raha saman arvoista edes vuoden kuluttua, koska kaikki suomessakin kallistuu Suomessa melkein tuon saman 3,5%.

        Jos sinulla on perhe, osta perheellesi rahalla jotain hyvää, ja vielä hyvempää olisi jos "antaisit lainaa jollekin, vaikket uskoisikaan saavasi lainaa takaisin"(oli Jeesuksen ohje Raamatussa). "Sillä silloin teillä olisi TAIVAASSA kukkarot jotka eivät tyhjene!"

        Tähän tietysti lisäyksenä, että AINOASTAAN ILOISTA antajaa Jumala Rakastaa... Jos päätät tukea jotain ystääväsi, tai vielä hyvempää, vihamiestäsi, ilo on se joka tekee sielulliesi hyvää... Ei ole mitään hyötyä jäädä katsomaan parilla prosentilla vuodessa kasvavaa rahamäärää, jos kuolemaansa asti(/kuten Gaddafi) rahoja parnaa, eikä tee niille edes kuollessaan mitään hyödyllistä....
        Jos kauhea vastenmielisyys tai pakosta jotain uhraisit hyväntekeväisyyteen, ei oma sielusi siitä lämmity, koettaisit siinä tapauksessa löytää paremman asenteen, ja itsekin saisit olla tyytyväinen, edes siihen "pieneen hyvyyteesi".
        Ei ole hyvää elämää jäädä vain rahatiliään kasvattamaan, typerät, ja todellisuudessa vielä maailmantaloudessakin säälittävät numerot hiukan kasvavat, vaikka jokaiselle vannotun kuoleman hetkellä kyllä edes joku niistäkin rahoista ehkä hyötyy, todennäköisesti normaalissa periinnönjaossa ainoastaan omat omaisesi.... Eikä sekään siis varsinaisesti ole mikään "hyvä testamentti"....


    • tuleeko veroja

      Ei kannata tehdä yhtä isoa talletusta, vaikka samaan pankkiin tallettaisikin,
      vaan useita 15 000-20000-25000 e
      jotta voit yhden vaikka siirtää toiselle, jos siis tarvit rahaa,
      jos teet kauppoja
      kivijalkapankissa omistajanvaihdos onnistuu ja on edullisempi kuin tilin purkaminen, moni/minä myyjänäkin haluan ottaa vastaan 12kk talletuksen jossa on vain osa aikaa jäljellä.

      MUISTA myös, jos nyt sait, ensivuonna 2012 joulukuussa tulee 1. erä veroja, jos yleensä tulee,
      toki ennenkin tarjoavat (verottaja) mahdollisuutta maksaa veroja, mutta se ei verottajan korot ja pankin korot huomioiden tosiaan kannata.

    • omatrahateiperityt

      Aktia ja Nordea maksavat 2,5 % yli 50 000 euron talletukselle. Tiedän, en luule. Hei Luki, mikä ruotsalainen pankki tarjoaa 3,5%. Kiitos tiedosta! KJHJ:lle. Kun talletat määräaikaiselle, saat rahat pois maksamalla 50 euroa ja silti saat korot, vaikka keskeytät talletuksen. Eli voisi olla hyvä, jos tulee lama, niin asuntojen hinnat tippuvat ja voi ostaa sijoitusasunnon. Osakkeita myös, mutta niistä pitää tietää, arvaamalla ei kannata sijoittaa.

    • Pakstori

      Käytä raha perheesi elättämiseen ja kuolleen omaisesi inkarnoittamiseen lapseksesi, se olisi viisasta, mutta kaikki ei kai sekään kiinnosta....
      Ei ole paljoa hyötyä rahasta tilillä, koska kaiken maaliman korot sun muut kuitenkin syövät sen arvon muutaman vuoden kuluessa...
      Voit myös ostaa jonkin tuotantovälineen, esim. paremman tietokoneen tai jotain muuta, jolla saat rahoillasi parempaa tuottaa, mutta ÄLÄ OTA VELKAA, jos rahastasi jotain puuttuu jonkin SUUREN asian ostamiseen. En usko velanoton olevan koskaan viisasta, vaikkapa MAAILMANKIN lapset sen toisilleen tarvittaessa helpostikin anteeksi antavat...
      Tai pieni oljenkorsi velanotossakin on: Silloin saa ajallisesti nopeammin ostettua sen mitä tarvitsee, mutta melkein sama asia olisi ostaa vasta siitten, kun rahaa oikeasti on tarpeeksi.... Velkaantuminen ei ketään pelasta, eikä ole varmaa saako velkaa edes aina itse maksettua takaisin, on korot veloissa sen verran suuret...
      Eikä ole kovin viisasta koskaan ruveta ketään takaamaan, koska takaussummat todennäköisesti yhtiön tekiessä konkan, ovat liian suuret....
      Joskus se on viisasta, jos takaamasi yritys alkaa HETI hyvin porskuttaa, silloinhan jokaiselle takaajalle on jokin provisio yrityksen tulositakin aina luvassa....
      Näyttää hullulta tavallisen supermarketin tilanne: Paljon tuotteita hyllyllä, joita ei tarpeeksi osteta, koska tuotteet niin helvetin kalliita. Parempi olisi antaa tarvittaessa jonkun KÖYHÄN varastaakin, se olisi viisaampaa kuin jättää lähes kaikki tuotteensa viimeisen käyttöpäivän takia kaatopaikoille, vaikkapa eläimet, kuten linnut silloin jotain ravintoa ehkä niistä saavat....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe