Paimenkirje kaupunginjohtajalta kuntalaisille.

Kuntalaisena kysyn sinulta miten elää täällä kaupungissa toivomallasi tavalla mitä toteat Lieksan lehdessä "olen valmisottamaan vastaan neuvojanne, keskustelupyyntöjä ja muita ehdotuksia"
Viikko sitten soitin pari kertaa niin Herralla ei liiennyt ainakaan minulle aikaa ja niin on käynyt aikaisemminkin.
Mutta sihteeriltä tuli sitten viesti sähköpostiini ja siihen olen vastannut,
Mielestäni enemmän kuunnelaan epämääräisiä puheita ja asioiden sotkijoita"kylän ämmiä" joilla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä,eikä kuuntelutaitoa, joten älä kehtaa kulkea "lammasten vaatteissa vertauskuvallisesti todettuna.
Joten milloin keskustellaan vai mitä haastelit suun mausteeksi lehden sivustolla? Markku Korpinen

25

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha massikka

Lieksassa on sellainen tapa, että päättäjät kuuntelee vain palkattuja konsultteja.! Sillä niille on maksettu, siitä pjaskan jauhamisesta palkkiota vastaan..! Miltä vaikutaisi se, että ilmaiseksi huutelija olisi oikeassa.;-) Sehän saisi kaupungin päättäjät, noloon tilanteeseen..! Peräti vaikutamaan ammattitaidottomilta.? Vai mitä..? Eli ei vaikuta kovin lupaavalta. ! Mites aikoinaan huhuttu "rojekti" tunneli joen ali (kaupungintalolta Puustelliin) meni..? Näin entisä aikoja muistellen, voisit kysyä näiltä tuulihatuilta..! Olikohan siinäkin joku konsultti..?

• va nolojen tilanteiden mies, sehän on se kansan hauskuuttaja tv ohjelmassa ja nyt se sama silimänkääntäjä oli iltalehden lööpeissä.

Mutta asiaan kyllä tääs on monesti ihan huudeltu ilmaiseksi vaikka ei olekaan niin taiteellisesti koulutettu ja arvostettu ihminen, mutta pyyhkeitä on sentään tullut laitettua kirjeeseen ja niille on ollut sitten ihan sinetti oikeuskaslerilta.

Muistan kyllä nuo vitsit "umpi tunnelista" ja joillekkin tuli siitäkin tahra papereihin kun kaupunki makso takauksia hyvän omakotitalon verran asiapaperit niistä tallessa ja kuulustelupöytäkirjat kynnysraha vaatimuksista joka ei tullut kaupungille sentään mutta nythän noita vaalitukia on paljastunut ja se on hyvä asia mutta ketkä silloin oli asialla?

Mutta menneet on menneitä ja leipurit on erikseen tekemässä "tuulihattuja" mutta edelleen olisi kyllä keskusteltavaa mutta kun on tuo eriarvoisuus kuitenkin olemassa, mutta huudellaan sitten vaikka kadun yli ja tervehditään ystäväämme niinkuin on ehdotettu kassajonossa ihan käsipäivää MK

• jotain uutta kaivata

Mitäpä hyövyttää noitaa vanahoja muistella. Ken vanhoja muistelee sitä tikulla silmään - se on hyvä venäläinen sanonta. . Nokka kohti tulevaa kannattaa pitää pinnalla.

• Vanha massikka

Niinpä mutta on olemassa vanha sanonta=Virheistään oppii..? Mutta näyttää siltä , että jos sitä ei toisteta samat virheet jatkuu vaan.. ! Tuolla nokka kohti uutta tuulta , saat pierunhajut silmillesi..! Eikä sitä nokkaa pinnalla pidetä, jos rahat ja järki loppuu..! On aika vaihtaa vanhat jos ne kangistuu omiin kaavoihinsa.

• No mitä uutta länsirintamalla, tiuota samaa matraa sinäkin toistelety jotta pitäisi lakaista roskat maton alle ja olla hiljaa.
      Ei nyt tarvitse tällä ikää kenenkään tikulla pistää silmään mutta sen sanon jotta vaikea on päästä silmälääkärille ja yleensä koskaan PKKS kun lähetteet ja asenteet on meikeläistä kohtaan se mitä on joten tikkuja ja kipinöitä on silmässä ja iske sitten siinä silmää ja pungerra jotta herrat saavat tyydytyksen herjata, nimittäin sitä se on kulttuuripuolelta aliarvio ja se etten ole ollut mitenkään "painoarvoltaan merkittävä työssäni" eli kenenkään hyväksi mitään tehnyt eli kulttuurin saralla, jotta se ainakin on nykyaikaa ja tasapäistämistä ja toisen työn tyhjäksitekemistä ja mielestäni rasismia
      Mutta kuitenkin tiedän sisimmässäni ja kansa. tietää asian muualla ja huomennakin toisessa pitäjässä MK

• liperin mm seura

Vai pitäs antaa verorahoja harrastuuksiisi. Sitäkö itket taas. Ei joo miehellä ininät muuttunna sitten Smp ajoista. Sama ininä. Kaikki on herrojen vika.
      Tuohon kansa tietää, niin ookko koskaan keltään kysynnä mielipijettä tuosta rääkymisestä.

• Sieltän se tuli taas näin ihmisarvon päivänä.

Kuitenkin lähden nyt jakamaan Nurmekseen ihmisarvoa koska pyyntö on käynyt.

Myöskin sekä Lieksassa, että muualla on ihmisiä jotka eivät ole yksisilmäisiä ja voinen toimia ilman apurahoja jota jaetaan kyllä tietyille tahoille vuosittain kunhan ovat jonkun läheisiä ja tuttavia.MK

• Kylän ämmä

Entisenä ( taitaa olla onneksi entisenä) lieksalaisena ihmettelen, että mistä tämmöiset markkukorpiset tulee ja mikä tämäntyylisen herravihan ja loan heiton tarkoitus on. Onkohan kyse jostain poliittisesta pelistä vai mistä? Lieksahan pääsi ihan Helsingin Sanomien etusivulle mahhanmuuttajavastaisuudestaan. Enpä yhtään ihmettele, kun näitä ns. mielipiteitä lukee.

• %%¤#

"Enpä yhtään ihmettele, kun näitä ns. mielipiteitä lukee."

Arveletko vain lieksalaisten kirjoittelevan tällä sivustolla?

• Kylän ämmä mistäkö olen tullut? siltä mistä muutkin ihmiset tietääkseni enkä persereijästä. joten kysymys oli ainoastaan kommentoida lejhdessä ollutta asiaa kyseessä ei siis ole herraviha mutta tiedän kyllä suorasanaisena saaneeni heidän ja lakioiden vihat niskaan johon kenties kuulut.
        On kuitenkin niin,että olen tänne muuttanut muualta ja siksi koen noiden"herrojen ja varsinkin rouvien" jarruttavan asioiden käsittelyä monessa asiassa.
        Minä en ole koskaan todennut maahanmuuttajista rumaa sanaa vaan keskusteluissa olen tuonut esiin sen ettei täällä myöskään kovin lempeästi ole meikeläistäkään käsitelty ja kylla siitä oli selkeä lausunto aikanaan vapaa-ajan lautakunnan esittelijän lausunnossa, joka sitten siivottiin jos mikä niin se oli ruokotonta ja meikeläistä jopa häpäisevää. eli toimintani Lieksalaisten parissa olisi ollut mitenkään mainittavaa.joten se jos mikä on myös rasismia mielestäni
        Kuitenkin siinä kysymksessä virkamiehet ja lautakunta häpäisee äänestäjiä aikanaan sain jopa melkoisen äänivyöryn ja olin neljä kautta valtuustossa ja eri lautakunnissa ja tehnyt työtä vammaisten parissa joten se jos mikä oli loukkaava ja anteeksipyyöjä ei ole tullut näin ihmisoikeuspäivänäkään.
        Mutta kuitenkin tänäänkin koin ihmisille esiintyessä toisessa pitäjässä onnistuneeni joten se häpeä koittukoon sinullekin häpäisijälle joka oikein nimella mainitsit meikeläisen. tattista vaan piikistä koska tulee ruusu.MK

• Kansan tahtoko

Tää on poliittinen salajuoni? Varjohallitus kokoontuu kohta ja alkaa vallankumous?
      Kaikki jotka on erimieltä mamuasioista ajetaan maanpakoon Juuan puolelle!

• M.H.

Lieksan kaupunkia on hoidettu taidolla ja hyvin. Ei kaupunginjohtaja ole yksin missään vastuussa.
      Ainoa paha moka mikä kaupungin johdolle sattui on tuo maahanmuuttajien haaliminen takuitta.

Jos he siitä kunnialla selviävät, nostan hattua heille.

• Kysymys ei aloituksessa ollut mitenkään maahanmuuttoasia vaan siitä,että herra mainitsee olevansa tavoitettavissa mutta ainakaan kohdaltani asiat ei tahdo onnistua joten kirjelmiä kirjelmien perästä pitää kirjoittaa ja nuo anteeksi vaan jotkut henkilöt sotkevat sempalot niin pahasti ,jotta jos olisi tansilattia ja hiekkaa lattialla niin kansa vielä tannsisi vaikka sempalot jo seisoo lavalla ihan itekseen ja soittaja on poistunut mutta perseet senkun keikkuu vielä soiton jälkeen vaikka tauko jo on.MK

• ring ring

Miksikös herra ei voine mennä sanomaan asiaasa suoraan asianomaiselle.
      Harvinaisen lapsellista touhua täällä meuhkata jostakin herrojen tai rouvien ymmärtämättömyydestä. Varsinkin kun eivät ole korkkiruuvina ja samaa mieltä korpisen kanssa asioista.

• Joo luuletko jotten en uskaltaisi kuitenkin on niin että tuo rouva puhuu päälle ja ja juoksee pakoon.
      Herralla ei liikene aikaa olen nimittäin soittanut samana päivänä pari kertaa niin tyrmäys tuli heti ei ole nyt aikaa niin siksi kysyn näin jotta onko Teille liiennyt aikaa minulle ei meikeläiselle vaikka kirjeen olen laittanut eli vienyt sen kaupungintalolle henkillöhtaisesti. joten siitä nyt on kyse.ja lehtikirjoituksesta sain pontta kysyä asiaa.
      Kyllä minulla on ollut kuitenkin joskus keskustella ja jopa majoittua samaan huoneeseen matkalla mutta aihe ei ollut ajankohtainen silloin.MK

• Impi Pimppi

Luulisippa neljä kautta valtuustossa istuneen tietävän, ettei s24 ole alue, jossa mainittuja asioita märehditään.
      Ja jos on oikiaa asiaa, niin luulisi neljä kautta istuneen entisen valtuutetun tietävän kuinka ajanvaraus virkamiehelle tehdään.

Luuletko kenenkään virkaihmisen täällä päivystävän ja vastaavan tänne. Hoh hoijaa.
      Vaan sullapa onkin tarkoituksena tuoda omaa itteesi esille. Kuten tästäkin ketjusta taasen sen jokainen huomaa.

• Siinä itki impi illan ehkä toisenkin kun täräytän asiat esiin vapise.!

Minä en ole sentään sonni enkä tykkää siis lehmistä vaan arvostan kyllä muuten lehmiä mutten lehmän kaltaisia,
      Minulle ei ole ollenkään outoa asiaa,että jupiset ja koitat estella sanomisiani.Kuulehan jos entään olen soittanut niin tiedän asian,että kyllä jos halua olisi toimia kohtaani toisin niin voisi kyllä myös noinkin oppineet sen tehdä.
      Melekoonen rälläkkä oot senkin voinee jokainen huomata ja sinäkö toimit vielä luottamustoimessa tai virastossa hoh hoijaa haukottelemassa ja kenties lakkaamassa näppejäsi nyt ne ainakin paloi kanssani lähtiessä herjaa heittämään.MK

• V A Gina

Tuota tuota. Sullehan on sihteeri laittanut kertomasi mukaan viestiä ja johon olet vastannut. Mikäs tässä on niin vaikiaa. Sekö kun et heti päässyt päällikön vastaanotolle.

• voi taivahan talikynbttilat viesti säsälsi epämääräistä hörinää jota koitin oikaista sihteerille mitä hän oli tutkinut koska KH puheenjohtaja oli perusteellisesti sotkenut asioita juuri sellainen toiminta minua hieman jopa huvittaa tai surettaa jos noin hommat hoidetaan.
      Kun ennen kokousta huomasin asian tulevan esiin niin otin yhteyttä noihin kaupunginhallituksen jäseniin jotka sain kiinni hieman selventääkseni asioita jopa todeten valtuuston puheenjohtajalle,ettei asia mene nyt oikeassa jäsjestyksessä koska olen esityksessäni ja jonka otikko jo kertoo,että eri lautakunnat pitäisi käsitellä asiaa , mutta sama liturgia sitten vain taasen toistu ainoastaan vapaa-ajan lautakunnan lausuntona joten pitäisi hieman ottaa huomioon ja varsinkin kun pyysin asiaa ennen kokousta selventämään mutta kun ei niin ei kun mielestäni jos mikä on syrjintää.
      sikäli kaupunginhallitus nyt yrittää imarrella kansalaisaktiivisuudesta mutta olen skorppioni ja en pidä imartelusta vaan tasapuolisuudesta myöskin vammaisia kohtaan.MK

• L Lämsä

Jaa ne on sitten niitä apuraha juttuja. Heh heh heh heh heh heeeeeeeeee ja hihiiii

• Polit,kult.

Vaihda Demareihin niin apurahat juoksee ,

• Apuraha asia ei ole kyseessä vaan ja ainostaan se seikka miten ja milloin eri henkilöt todella voi tavoitta kaupunginjohtajan asiassaan, sitä mahdollisuutta nyt ei ollut ennen kaupunginhallituksen kokousta mutta katsotaan kuka sitten jopa tulee tapaamaan?
      Nyt oli kuitenki niin kuten olen todennut,että otin yhteyden siksi eri puolueiden kaupunginhallituksen jäseniin ja valtuuston puheenjohtajistoon eri ryhmiin mutta heille oli annettu väärää informaatiota josta sitten sain sähköpostin.Todettakkon että monta soittoa yritin myöskon kok edustajalle mutta yhteydenottoa ei kuulunut eika siten tavoittanut henkilöä.
      Perussuomalinen oli kallla ja en halunnut hukuttaa kun totesi kimuranttinen
      on juttu menikö sitten verkot sekaisin sitäkö totesi vai mitä.

Luotan kuitenkin oikeudentajuun ja suurin luottamus on korkeinpaan jonka soisin heidän tuntevan MK

• MK

Kuitenkin hyvää yötä ja katsotaan elämää uusin silmin ja mitenkä jatkossa toimitaan,ollaanko sitten henkilöitä jotka eivät käännä selkäänsä ja kulkevat seinänvierustaa pitkin ja niinkuin aikanaan olen todennut ja kuullut sanonnnan,"kulkee kuin häntäänsä pieryt koira ohitse" hieman näin tekee opetettu koira jos isäntä sitä toruu.
        Joten se siitä MK

• kolme promillee

Joo hyvaaa uota ja nuku huvin. She shiitä.

• Huomenta ei sitten ainakaan täällä hoideta lapsia tuossa kunnossa ja on myöskin nyt päivällä muuta toimintaa.
      Mutta huomioni on tänäänkin miten tänne kulttuuritoimi tuottaa osallistuu kustannuksiin entisiä Lieksalaisia ja hyvä niin kun on selvät senssit ja suora yhteys päätökseen.paistaa läpi MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6601
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      21
      4687
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      544
      2871
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      67
      2403
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2106
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      1944
    7. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      40
      1593
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1591
    9. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      39
      1576
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1351
    Aihe