Moni ruoka on samalla terveellistä ja halpaa. Ensimmäiseksti tällaisista ruuista tulevat mieleeni kaalilaatikko ja hernekeitto. Aion myös rohkeasti aloitella tattisaaliini syömisen sienikeiton muodossa.
Tuli vain mieleeni, kun talous on taantumassa, niin onhan se välillä hyvä muistaa omatekemän ruuankin arvo ja samalla löytyy tapa säästää rahaa muuhun tarpeelliseen.
Mitä ruokia muille tulee mieleen? Saa myös kirjoitella asioiden vierestä esim. säästövinkeistä.
Sama råtta se kirjoittelee, mutta rekkasin tämän sitä yhtä ketjua varten eli muutuin råtasta kuohuviiniksi ;).
Kaalilaatikko ym. ruuat
60
210
Vastaukset
- ...
Suutarinlohi.
Kaikki kunnia kaalilaatikolle ja keitoille, mutta mun on pakko tehdä pikkuhiljaa satsi suutarinlohta. Silakka ei nyt varsinaisesti ilmaista ole, mutta ei kallistakaan. Ja toinen, mitä pitäs vaihteeksi tehdä on maksasoossi.
Syksy on hyvää aikaa ruokahuollon kannalta, tavara hyvää ja sopuhintaista. Ja pikapuoliin tulee sianlihasta tarjouksia kun joulukinkkujen takia teurastetaan urakalla, joopajoo, alatoopia :D
Niin siis, ihan perusmurkinat mulle vähän niinkuin herkkuosastoa. Kepappia ja pitsaahan se normimurkina yleensä on. Ja makkaraa tai maksalaatikkoa. Maksalaatikko kyllä hyvää, pitäs joskus vaan viittiä tehdä ite, mutta se on niin halpaa eineksenä, että eip viitsi.
=DW=En ole muuten ikinä syönyt suutarinlohta tai maksasoossia. Sivistyksessä on selvä aukko tältä kohdalta.
Vihannekset ovat tällä hetkellä parhaimmillaan. Porkkanoita, lanttuja ym. myydään 3 kilon pusseissa. Voisin lisätä vielä erilaiset sosekeitot, kuten porkkanasosekeitto. Maustamiseen sitten joku Creme bonjour -juustopurkki.
Jossakin vaiheessa varmasti nykäisen hihastasi ja kyselen noista sushijutuista, kunhan etenen niiden tekemiseen.
kaalilaatikko on yksi herkuistani. sekä hernekeitto, mutta siihen täytyy tehdä vaan hiukan lisäyksiä.
Eli. Neljä siivua pepperonia tai kolme siivua venäläistä meetwurstia. pilkotaan veitsellä ihan pieniksi ja laitetaan purkilliseen hernekeittoa. Annetaan hiukka porista ja tulee hurjan hyvää. Usein myös hienonnettua porkkanaa sekaan, sekä hiukan meiramia. NAM:)Tuota maustamista voisi sitten käyttää myös omatekoiseen hernekeittoon. Etenkin tuo suolaisen makkaran luulisi antavan hyvän makuvivahteen.
Noissa valmiissa tölkeissä on myös kasvishernekeittomahdollisuus ja on maultaan hyvänmakuinen. Ihan pienenä vinkkinä..brutsparklingwine kirjoitti:
Tuota maustamista voisi sitten käyttää myös omatekoiseen hernekeittoon. Etenkin tuo suolaisen makkaran luulisi antavan hyvän makuvivahteen.
Noissa valmiissa tölkeissä on myös kasvishernekeittomahdollisuus ja on maultaan hyvänmakuinen. Ihan pienenä vinkkinä..Kasvishernekeittoon olen myös laittanut hienonnettua venäläistä meetwurstia tai pepperonia, mutta niiden lisäksi olen myös lisännyt sekaan säilykesikanautaa hieman. Kasvishernekeittoon kun ei tarvitse laittaa porkkanaa.
Ilman muuta omatekoiseen hernekeittoo. Muistaa ettei laita liikaa meetwurstia tai pepperonia, sillä niistä lähtee aika voimakas maku ja sitä ei saa olla liikaa.
- rygseck
Råtta on siis Råtta, vaikka skumpassa keittäis ?
(en oo kyllä ikinä maistanu, mut voi olla hyvääkin)
Kaalilaatikko on mun herkkua !
Melkein kaikki laatikkoruoat ovat - paitsi silakkalaatikko, joka on kauheinta maailmassa... tai ainakin siinä maanjäristyksen ja ebola-viruksen välillä.. :P
Mä kyllä turvaudun silloin tällöin einessafkaankin... varsinkin kun on pitempi putki töitä, nii siin ei juur kerkee edes ajattelemaan ruoanlaittoa - makaronilaatikko vaan jääkaapista pannulle ja se on siinä.
Mut sit sitä kyllä osaa taas antaa arvoa arvaamatonta kotiruoalle =)
Kyökissä puuhaaminen käy hyvinkin stressinpoistajana ja halpana toimintaterapiana !
Paitsi leipominen (pikkuleivät ja kuivakakut) - se on mulle utopiaa ja salatiedettä...
...hmmm... miltäköhän se Råtta tosiaan maistuis...Sinulle suosittelisin myyräpaistia :D. Niitä taitaa olla niillläkin nurkilla,, Skumppa on liian kallista tähän touhuun.
Noista pikkuleivistä.. Miten olisi perinteiset kauralastut vai mitä ne olivat? Siis makeannälkään.
Eineslinjan sijaan suosin ruisleipää ja leikkeleitä. Jos siitä haluaisi lämpimän aterian niin uuniin vaan tomaatin, kinkun ja juuston kanssa.
Kuten huomaat muisti alkaa pelaamaan.. Kaalilaatikosta olen samoilla linjoilla.
- verditti
Huomenta!
Kaalilaatikko on syksyn lempiruokaani ja taitaapi olla sinun, kuin rygseckinkin.
Pelkäänpä vain ettei laatikoistanne synny ihan täydellistä, päivastoin kuin minun.
Voin tässä paljastaa pari pientä niksiä, jotka ovat edellytyksiä mestarin suoritukselle.
-Riisiä vain puolet resepteissä ehdotetusta määrästä!
-Jauheliha e h d o t t o m a s t i raakana joukkoon! (siis ei paistettuna)
bon apetit!
Niccisi ei miellytä.- rygseck
Tsah !
Tollain tehdään kaalikääryleitä !
Minä, sitävastoin, teen oikeaoppisen kaalilaatikon - oon sen oppinút äidiltä, ja hän sentään teki maailman parasta ! Mikä nikissäni on vikaa? Kun sen valitsin, niin teki mieli kuivaa kuohuviiniä. Olisiko Blattodea ollut parempi? Sekin on ollut välillä mietinnässä. Vai etkö pidä kuivista kuohuviineistä?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Tuossa omassa kaalilaatikossa käytetään nyt soijarouhepussia loppuun.rygseck kirjoitti:
Tsah !
Tollain tehdään kaalikääryleitä !
Minä, sitävastoin, teen oikeaoppisen kaalilaatikon - oon sen oppinút äidiltä, ja hän sentään teki maailman parasta !Minullakin on maailman parhaan kaalilaatikon ohje. Sekin on kumma kyllä äitini aikaansaannoksia. Tästä tulee mieleen, ethän ole kadonnut siskoni vaikka en sellaista ole tiennyt minulla olevan?
- tiedoksi!
brutsparklingwine kirjoitti:
Mikä nikissäni on vikaa? Kun sen valitsin, niin teki mieli kuivaa kuohuviiniä. Olisiko Blattodea ollut parempi? Sekin on ollut välillä mietinnässä. Vai etkö pidä kuivista kuohuviineistä?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Tuossa omassa kaalilaatikossa käytetään nyt soijarouhepussia loppuun.Bruno Rygseckin talon osoite on Engelinaukio 8.
( -Komissaario Palmu-elokuvissa ) - rygseck
tiedoksi! kirjoitti:
Bruno Rygseckin talon osoite on Engelinaukio 8.
( -Komissaario Palmu-elokuvissa )Joo, niinhän tuo oli...
Minä kuitenkin synnyin Liisankadulla =) brutsparklingwine kirjoitti:
Minullakin on maailman parhaan kaalilaatikon ohje. Sekin on kumma kyllä äitini aikaansaannoksia. Tästä tulee mieleen, ethän ole kadonnut siskoni vaikka en sellaista ole tiennyt minulla olevan?
No jaa, siis täällä taistellaan parhaan kaalilaatikon tekijästä.
Se oli meidän äiti. Ja hän opetti sen minulle.
Minä puolestani sain edellisessä asunnossa opettaa sen naapurin emännälle (kädestä pitäen) ja tässä nykyisessä saan viedä sitä aina kahdelle ihmiselle, naapureita hekin :))))
Ja vielä kun systeri tulee tänne niin saan aina tehdä sitä.
Eli vaikka kuinka yritän tehdä kaalilaatikkoa niin paljon että laittaisin sitä pakkaseen niin ei auta joku sitä jo haluaa.- rygseck
tulisilla kirjoitti:
Minä puolestani sain edellisessä asunnossa opettaa sen naapurin emännälle (kädestä pitäen) ja tässä nykyisessä saan viedä sitä aina kahdelle ihmiselle, naapureita hekin :))))
Eli vaikka kuinka yritän tehdä kaalilaatikkoa niin paljon että laittaisin sitä pakkaseen niin ei auta joku sitä jo haluaa.Nyt ei auta muu ku kokoontua yhteen... sit jokainen väsää yhen (ison) kaalilaatikon... katotaan kuka on kuka =)
Ja jos se ei siinä selviäiskä, ni ainaki saadaan (kerrankin) tarpeeks kaalilootaa !! tulisilla kirjoitti:
Eli vaikka kuinka yritän tehdä kaalilaatikkoa niin paljon että laittaisin sitä pakkaseen niin ei auta joku sitä jo haluaa.Eli se ei ole sitten verditti? Siis paras kaalilaatikon tekijä? Edelleenkin sitä mieltä, että äitini osaa tehdä parasta kaalilaatikkoa, perunalaatikkoa, lanttukukkoa jne..
- Anjaniina.
Eli se ei ole sitten verditti? Siis paras kaalilaatikon tekijä? Edelleenkin sitä mieltä, että äitini osaa tehdä parasta kaalilaatikkoa, perunalaatikkoa, lanttukukkoa jne..
Kaalilaatikkohan aloitetaan nakkaamalla veteen kaalit kiehumaan, mennään hiukan aikaa ja nakataan siihen samaan soppaan riisit.
Sit hienoisesti kuullotetaan sipulit ja siihen sekaan laitetaan jauheliha ja verdi on oikees, ei tartte ees paistaa sitä lihaa.
Sit kaadetaan liika vesi pois, nakataan jauhelihamössö kaalien ja riisin sekaan ja perään tilkka siirappia, suolaa, hiukka pippuria jos tykkää ja muskottia.
Sitten vaan paistellaan uunissa, niinku kunnon laatikkoo ainaskin...
Ja minun isäni sanoi äidilleni, että etkö sinä osaa tehdä yhtä hyvää laatikkoa kuin tyttäres...kun puolukkahillon kans lotki sitä laatikkoo ;))) Bless you... Anjaniina. kirjoitti:
Kaalilaatikkohan aloitetaan nakkaamalla veteen kaalit kiehumaan, mennään hiukan aikaa ja nakataan siihen samaan soppaan riisit.
Sit hienoisesti kuullotetaan sipulit ja siihen sekaan laitetaan jauheliha ja verdi on oikees, ei tartte ees paistaa sitä lihaa.
Sit kaadetaan liika vesi pois, nakataan jauhelihamössö kaalien ja riisin sekaan ja perään tilkka siirappia, suolaa, hiukka pippuria jos tykkää ja muskottia.
Sitten vaan paistellaan uunissa, niinku kunnon laatikkoo ainaskin...
Ja minun isäni sanoi äidilleni, että etkö sinä osaa tehdä yhtä hyvää laatikkoa kuin tyttäres...kun puolukkahillon kans lotki sitä laatikkoo ;))) Bless you...Muuten hyvä, mutta kuullottaisin nuo kaalit. En halua niistä liian pehmeitä, vaan rapeita.
- rygseck
Muuten hyvä, mutta kuullottaisin nuo kaalit. En halua niistä liian pehmeitä, vaan rapeita.
Kaalilaatikko...
Silputaan kaali ja laitetaan ne isoon kattilaan hieman ottamaan väriä - kattilan pohjalla on nokare voita toki - sekoitellaan ensalkuun ja sitten annetaan hetki hautua omassa liemessään..
Samaan aikaan keitetään riisivelli - sellainen oikea, maitoon...
Ja ruskistetaan jauheliha ynnä sipuli.
Sitten ainekset sekoitetaan keskenään, maustetaan suolalla, siirapilla ja valkopippurilla (minä lisään siihen vielä yhden kynnen hienoksihakattua valkosipulia)
Uuniin, moneksi tunniksi, miedolla lämmöllä - sillai hiljaa hyssytellen =) rygseck kirjoitti:
Kaalilaatikko...
Silputaan kaali ja laitetaan ne isoon kattilaan hieman ottamaan väriä - kattilan pohjalla on nokare voita toki - sekoitellaan ensalkuun ja sitten annetaan hetki hautua omassa liemessään..
Samaan aikaan keitetään riisivelli - sellainen oikea, maitoon...
Ja ruskistetaan jauheliha ynnä sipuli.
Sitten ainekset sekoitetaan keskenään, maustetaan suolalla, siirapilla ja valkopippurilla (minä lisään siihen vielä yhden kynnen hienoksihakattua valkosipulia)
Uuniin, moneksi tunniksi, miedolla lämmöllä - sillai hiljaa hyssytellen =)Kokkisota!
Kaalilaatikon tulee olla pehmeen hyväilevää, sellaista joka hieroo makunystyrät mennessään, eikä suinkaan skraappaa niitä niinku hiekkapaperilla!
Tämä tiedåks Råtallekin!brutsparklingwine kirjoitti:
Mikä nikissäni on vikaa? Kun sen valitsin, niin teki mieli kuivaa kuohuviiniä. Olisiko Blattodea ollut parempi? Sekin on ollut välillä mietinnässä. Vai etkö pidä kuivista kuohuviineistä?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Tuossa omassa kaalilaatikossa käytetään nyt soijarouhepussia loppuun.Khöh...blattodeasta tulee mieleen suolisto ja ilmavaivat. joten pliiss.......
anjaniina_ kirjoitti:
Khöh...blattodeasta tulee mieleen suolisto ja ilmavaivat. joten pliiss.......
Kumma juttu, kun kaikki käyvät vuorotellen urputtamassa tuosta uudesta nimimerkistä, jopa runoilupalstalla :(. Seuraavaksi otan jonkun tosi hemaisevan nimimerkin ja katsotaan, kuinka ne sitten rääkyvät.
anjaniina_ kirjoitti:
Kokkisota!
Kaalilaatikon tulee olla pehmeen hyväilevää, sellaista joka hieroo makunystyrät mennessään, eikä suinkaan skraappaa niitä niinku hiekkapaperilla!
Tämä tiedåks Råtallekin!Kaalilaatikon kuulua tuntua suussa rapealta, ei siis liian vetiseltä. Ehdotan, että seuraavalla tapaamisella jokainen saa tehdä oman bravuurinsa kaalilaatikosta.
- rygseck
Kaalilaatikon kuulua tuntua suussa rapealta, ei siis liian vetiseltä. Ehdotan, että seuraavalla tapaamisella jokainen saa tehdä oman bravuurinsa kaalilaatikosta.
Mun kaalilaatikko sulaa suussa...
rygseck kirjoitti:
Mun kaalilaatikko sulaa suussa...
Nii munkin.
Siin taas nähdään ettei Råttia kannata päästää keittiöön ;(brutsparklingwine kirjoitti:
Kumma juttu, kun kaikki käyvät vuorotellen urputtamassa tuosta uudesta nimimerkistä, jopa runoilupalstalla :(. Seuraavaksi otan jonkun tosi hemaisevan nimimerkin ja katsotaan, kuinka ne sitten rääkyvät.
Se vois olla hieno juttu ;) mut ei ole jotenkin sua ;)))
- rygseck
anjaniina_ kirjoitti:
Se vois olla hieno juttu ;) mut ei ole jotenkin sua ;)))
Vois olla joku Buudeli =)
anjaniina_ kirjoitti:
Nii munkin.
Siin taas nähdään ettei Råttia kannata päästää keittiöön ;(Ruuasta pitää vielä valmistamisen jälkeen näkyä, mistä se on valmistettu. Jokaisella haukkaisulla pitää aistia rakenne. Luulen, että eräiden ei pitäsi päästä keittiöön *mutisee*..
rygseck kirjoitti:
Vois olla joku Buudeli =)
Ajattelin olla jotakin tosi söpöä.. Cute...??? Sitten en kyllä keskustelisi muiden kuin tosisöpöjen kanssa ;).
Ruuasta pitää vielä valmistamisen jälkeen näkyä, mistä se on valmistettu. Jokaisella haukkaisulla pitää aistia rakenne. Luulen, että eräiden ei pitäsi päästä keittiöön *mutisee*..
Toi pätee vaan wokruokien kans, sushista en ole varma...
joo, kyl soppakauhan varteen on tungosta tän jälkeen.
Muistutan, makunystyröitä HIVELEVÄÄ!anjaniina_ kirjoitti:
Toi pätee vaan wokruokien kans, sushista en ole varma...
joo, kyl soppakauhan varteen on tungosta tän jälkeen.
Muistutan, makunystyröitä HIVELEVÄÄ!Tuo mainitsemani kaalilaatikko sekä rakenteltaan että maultaan hivelee ;). Sushissa pitää olla konstailematon maku, vaikka se taitaa peittyä soijakastikkeeseen tai viimeistään wasabi-tahnan alle.
- RIMMIR
Myös hyvät tuoksut kaalikeitosta, lanttulaatikosta, paistetusta lantusta ym aromirikkaasta. Senkös takia tässä vuokra-asunnossa on jo viidet uudet asukkaat kun tulee tasaisin väliajoin tehtyä niitä supisuomalaisia kotiruokia ? ;)
Minkäs sille voi, kun maistuvat hyviltä ja ovat sitä paitsi terveellisiä :). Yksi suosikeista unohtui eli lanttukukko. En pidä kalakukoista tai muista vastaavista, mutta ah.. lanttukukko.
- Putkivalo
Tere, Sparkling :))) Kai se on niin että kun kylmä tulee, pitää Råtallakin "vaatetta" olla :))
Makaroni on halpaa, juurekset ja linssit. Tomaattimurskaa. Peruna on muuten todella monipuolinen, siitä saa vaikka mitä. Tai sais, jos osais laittaa ;) Naapuri teki kerran talkooruokaa, perunaa, lanttua ja porkkanaa tomaattipatana, juuri ennen tarjoilua lautaselle fetajuustoa. Oli oikein herkullista.
Kaali on halpaa ja riittoisaa, voi tehdä pataa siitäkin, ja keittoa. Keitot on muutenkin halpoja, soseutettuna tai ei.
Mä teen sitkeesti itse ruuat vaikken siitä puuhasta erikoisimmin pidä, ja ostan harvemmin edes puolivalmisteita. Suurimmassa osassa on kuitenkin sitä natriumglutamaattia, ja poitsu on todella herkkä saamaan migreeniä ja muutenkin pääsärkyä. Ollaan todettu että sekin vaikuttaa. Ja kun lapset on poissa, teen itselleni sellaista mitä he eivät syö. Yleensä kerkee tulla johonkin oikea himo, ja voin syödä vaikka koko viikon samaa sapuskaa :) samalla nautin siitä ettei tarvi tänään mitään polttaa :/Ei tuo kupliva oikein lämmitä ja verditti väitti, ettei asuni ole sopiva :[.
Luulen, että tuo ruuanpolttamisesi on vain urbaanilegendaa.. Nuo linssit muistuivat mieleeni jo vähän aiemmin. Hyvä, että mainitsit.
Harvoin muuten ostan valmisteita. Jos en jaksa tehdä ruokaa, niin sitten ruisleipä päällisillä käy oikein hyvin.
En ole vielä laittanut vehnänoras- ja herneenversoviljelmiä pystyyn, mutta ehkä tällä viikolla.
Mulla toi sun nikkis kääntyis kyllä brutspaklingwater, miltä se sitten maistuis.
No herää kyllä ajatuksia mutten laita niitä tänne .))
Hernekeittoa en olekaan pitkään aikaan tehnyt, joten kenties jossain vaiheessa tällä tai ens viikolla.
Tota kaalilaatikkoakin täytynee miettiä, sehän viedään multa alta aikayksikön :)
Asian ihan vierestä, täällä on niin kamala ja ihana tuuli ettei ole vielä ollutkaan.
Tuntuu että koko talo vois lähtee ilmaan.
Ihanaa kun sisällä on lämmin kuunnella tota meteliä.Ei olisi sitten sitä maistuvinta vettä? Olisin voinut laittaa nimimerkiksi torressalmosperpetual2008. Se on nimittäin suosikkiviinini.
Olen muuten kateellinen sinulle tuosta säästä. Asuin jonkin aikaa saaressa ja toisella puolella selkää oli Ruotsi. Sitä osasi nauttia kunnon myrskyistä ja oli pakko mennä ihailemaan aaltojen vyöryämistä rannalle. Ensin kun oli kerännyt kaiken irtoavan pihalta turvaan..
Ajattelin, että olisi syytä herätellä ajatuksia eri ruuista. Nyt ovat vihannekset parhaimmillaan. Söin vähän aikaa sitten kaalilaatikkoa.
Ne on yksineläjän, sellaisia täällä surinosa on ruokamenot kuitenkin pienet, suhteessa muihin menoihin, jos ei syö kalliissa ravintoloissa.Sitä kun ei määräänsä enempää syö.
Sieltä ei säästöjä pääse syntymään, teki sitä, tai tätä.
Voin minä yhden vinkin antaa, mutta kalliiksi tulee, ei kannata kokeilla, jos halvalla ja helpolla haluaa päästä.
Kunhan järvi jäätyy, uitan verkon jään alle. Sieltä tulee haukia, ahvenia, joskus kuha, ja mateita. Tuleepa tosi hyvä kalakeitto, mutta kun laskee luvat, verkon, dieselin, lämpimät vaatteet, niin hintaa kertyy, ja paljon.Ruokamenot ovat säännöllisiä kuluja, joten kyllä niissä kannattaa säästää. Kysymys on myös terveellisyydestä ja maistuvasta ruuasta.
Lämpimiä vaatteita tarvitaan aina. Katselin merinovillaisia alusvaatteita, sillä en aio enää ikinä palella veneessä. En ole ikinä välittänyt verkkokalastuksesta. Jos olisi pakko hankkia joku, niin hankkisin katiskan avoimen veden ajaksi. Muuten pidän esim. pilkkimisestä veneestä käsin.
Uskon, että kalakeitto on maistuvaa.brutsparklingwine kirjoitti:
Ruokamenot ovat säännöllisiä kuluja, joten kyllä niissä kannattaa säästää. Kysymys on myös terveellisyydestä ja maistuvasta ruuasta.
Lämpimiä vaatteita tarvitaan aina. Katselin merinovillaisia alusvaatteita, sillä en aio enää ikinä palella veneessä. En ole ikinä välittänyt verkkokalastuksesta. Jos olisi pakko hankkia joku, niin hankkisin katiskan avoimen veden ajaksi. Muuten pidän esim. pilkkimisestä veneestä käsin.
Uskon, että kalakeitto on maistuvaa.Naisten kanssa ei kannata ruokamenoissa alkaa väittelemään.
Siinä naiset on todellisia mestareita ikään katsomatta. Parhailla kahdet lasit päässä, kun ne tiiraa hintoja, ja aikaa kuluu, kai niillä sitä on.
Ei siinä muuten haittaa ole, mutta kun nämä "hintatietoiset" toiminnallaan nostaa ruuan hintaa. Joka sanomalehden välissä on melkein lehden paksuinen pumaska vuoron perään eri kauppojen ruokamainoksia, eikä siinä kaikki, sitten on vielä ilmaisjakeluna jotain "hullujen päivien" mainoksia. Ja arvaappa kenen käsissä nämä matrikkelit kuluu, Ne on harvat miehet, kun näitä lukee.. Naiset näitä lukee, ja kalliiksi tulee, kun tämä roska nostaa ruuan hintaa.j
Suurin säästö tulee siitä, että ostaa sen, minkä kuluttaa.
Saan kyllä maistuvaa ruokaa, terveellisyydestä en tiedä, eikä ole varmaan edullistakaan, mutta ostoksiin ei mene kauan aikaa.k-kotton kirjoitti:
Naisten kanssa ei kannata ruokamenoissa alkaa väittelemään.
Siinä naiset on todellisia mestareita ikään katsomatta. Parhailla kahdet lasit päässä, kun ne tiiraa hintoja, ja aikaa kuluu, kai niillä sitä on.
Ei siinä muuten haittaa ole, mutta kun nämä "hintatietoiset" toiminnallaan nostaa ruuan hintaa. Joka sanomalehden välissä on melkein lehden paksuinen pumaska vuoron perään eri kauppojen ruokamainoksia, eikä siinä kaikki, sitten on vielä ilmaisjakeluna jotain "hullujen päivien" mainoksia. Ja arvaappa kenen käsissä nämä matrikkelit kuluu, Ne on harvat miehet, kun näitä lukee.. Naiset näitä lukee, ja kalliiksi tulee, kun tämä roska nostaa ruuan hintaa.j
Suurin säästö tulee siitä, että ostaa sen, minkä kuluttaa.
Saan kyllä maistuvaa ruokaa, terveellisyydestä en tiedä, eikä ole varmaan edullistakaan, mutta ostoksiin ei mene kauan aikaa.Opin tuon kilohintojen vahtaamisen kyllä mieheltä eli ei ne miehetkään niin synnittömiä ole :). Hmm.. minulle tulee kyllä sähköpostiin tarjoukset. Ostan kyllä lohta tarjouksesta samoin tarkkailen juustojen kilohintoja kaupassa ollessani. Kauppakäynnit ovat nopeita, sillä lopulta on hyvin vähän tuotteita, joita ostan.
Älä kuitenkaan kehittele siellä verenpaineita kanssani kiistellessä. Flunssa ei nähtävästi enää vaivaa, kun olet niin täpinöissäsi?brutsparklingwine kirjoitti:
Opin tuon kilohintojen vahtaamisen kyllä mieheltä eli ei ne miehetkään niin synnittömiä ole :). Hmm.. minulle tulee kyllä sähköpostiin tarjoukset. Ostan kyllä lohta tarjouksesta samoin tarkkailen juustojen kilohintoja kaupassa ollessani. Kauppakäynnit ovat nopeita, sillä lopulta on hyvin vähän tuotteita, joita ostan.
Älä kuitenkaan kehittele siellä verenpaineita kanssani kiistellessä. Flunssa ei nähtävästi enää vaivaa, kun olet niin täpinöissäsi?Tein sankariteon
Sain ohikulkiessa päähäni käydä otattamassa sormenpäästä tulehdusarvo.
Käskivät istumaan, alkoi jo kaduttaa koko homma.
Meinasin jo lähteä, mutta ei auttanut, työnsivät lääkärin eteen.
Mikä lie ollut tytönhupakko, hymyili nätisti ja kirjoitti antibiootin.
Olin kuulema tuntematon mies, kun ei näkynyt koneissa, kun en ollut käynyt.
Sitten apteekkiin, en tuntenut oloani kotoisaksi sielläkään, ja sielläkin olin tuntematon, kun ei ollut koneessa mainintoja.
(Olihan niitä oireita, muitakin, kaikkia täällä passaa höpistä. tuskin auttaa nuokaan, oli muuten halvat, ei ollu kun neljä euroo, ne antibiootit. Se tässä epäilyttää, että niinköhän vaikuttaa.k-kotton kirjoitti:
Tein sankariteon
Sain ohikulkiessa päähäni käydä otattamassa sormenpäästä tulehdusarvo.
Käskivät istumaan, alkoi jo kaduttaa koko homma.
Meinasin jo lähteä, mutta ei auttanut, työnsivät lääkärin eteen.
Mikä lie ollut tytönhupakko, hymyili nätisti ja kirjoitti antibiootin.
Olin kuulema tuntematon mies, kun ei näkynyt koneissa, kun en ollut käynyt.
Sitten apteekkiin, en tuntenut oloani kotoisaksi sielläkään, ja sielläkin olin tuntematon, kun ei ollut koneessa mainintoja.
(Olihan niitä oireita, muitakin, kaikkia täällä passaa höpistä. tuskin auttaa nuokaan, oli muuten halvat, ei ollu kun neljä euroo, ne antibiootit. Se tässä epäilyttää, että niinköhän vaikuttaa.Luultavasti osa lääkkeitesi hinnasta tulee KELA-korvauksista. Antibiooteilla on tapana toimia, kunhan muistaa syödä loppuun. Eli sinulla on flunssan jälkeen muodostunut jälkitauti, kun sait bakteereita varten lääkkeen. Jos olisi pahaksi äitynyt, niin saattaisit olla sairaalassa keuhkokuumeessa.
Parantelet nyt itsesi, niin jaksat taas ja et ole niin ärtyinen :). Lääkärikulut ovat sellaisia, joissa en säästele. Lahdessa ei nyt muutenkaan pääse sairastuessaan kunnalliselle puolelle, joten käyn yksityisellä tarvittaessa.
Parempi höpistä täällä kuin itsekseen. Kun et ole kunnossa, niin taidat joutua nauttimaan ihan omasta seurasta? Kun olet kunnossa, niin liikut ja näet ihmisiä?
- ///
rotta sopi enempi tyyliisi
Olen kyllä ihan tyytyväinen tähän nimimerkkiin. Jos sanotaan, että ihmisen on uudistuttava, niin kai se on nimimerkinkin ;).
Syy tuohon rekkautumiseen on se, ettei kirjoituksiani sekoiteta toisten kirjoittamiin. Näyttää olevan liikkeellä taas toisten nimissä kirjoittajia.- rygseck
anjaniina_ kirjoitti:
Se on Råtta. sii shei haloo! Jotain tyylii!
Kaljuråtta... jos oikein tarkkoja ollaan =)
rygseck kirjoitti:
Kaljuråtta... jos oikein tarkkoja ollaan =)
aivan, tämä
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRW6oJFWmk51UYIPC-lmJt6OM001EKhpe8ouPAWIXBw-pfJ4Deanjaniina_ kirjoitti:
aivan, tämä
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRW6oJFWmk51UYIPC-lmJt6OM001EKhpe8ouPAWIXBw-pfJ4DeKiitos muistutuksesta. Tuota olen käyttänyt, kun olen yrittänyt kuvailla, miltä näytän *niisk*.
- ///
mitäpä jos sitten alottasit sen uudistumisen.
Kuules ///. Vaikka yritätkin ilkeillä, niin se ei tehoa. Mikä sinä olet sanomaan, minkälainen kukin on ja mitä tarvitsee kehittyäkseen. Olen tyytyväinen siihen, mitä olen ja mihin suuntaan olen menossa. Toivottavasti voit sanoa sen omalta kohdaltasikin.
- ///
Itsehän kerroit haluavasi uudistua, eikä ihme.
- Anjaniina.
Thjah, mä lupasin opetella tekeen kanipaistin, kun kaveri tuo sen ammuttuuna, nyljettynä ja suolestettuna.
Ni sit mä hoidan sen vaikeimman puolen, eli panen sen pataan ja hörpin punaviiniin odotellessa että se kypsyy!
Näin mä palaan ju....jonkun toisen juurille ;))))Kunhan et unohda sitä pupua pataan ja mene nukkumaan *mutisee*. Kanipaisti on kuulemma rapeaa. Tässä suvussa ei saa puhua kanipaistista, sillä suvussa on lemmikkinä kani.
Kunhan et unohda sitä pupua pataan ja mene nukkumaan *mutisee*. Kanipaisti on kuulemma rapeaa. Tässä suvussa ei saa puhua kanipaistista, sillä suvussa on lemmikkinä kani.
Joh, ei voi tietää, en ole ikinä syöny?
Jos se muutes...on hyvää, ni.....arvaa kuinka terveellistä on peltojuoksu aamukuuden aikaan?anjaniina_ kirjoitti:
Joh, ei voi tietää, en ole ikinä syöny?
Jos se muutes...on hyvää, ni.....arvaa kuinka terveellistä on peltojuoksu aamukuuden aikaan?Pieni einesmatkailuvinkkejä.. Tuolta pääkaupunkiseudulta löytyy pieniä, söpöjä citykaneja. Joskus saattaa täältä löytyä vesistöistä myös vesikilppareita ja mikä parasta täältä meiltäpäin löytyy myös herrkullissia lehtokotiloita.
Pieni einesmatkailuvinkkejä.. Tuolta pääkaupunkiseudulta löytyy pieniä, söpöjä citykaneja. Joskus saattaa täältä löytyä vesistöistä myös vesikilppareita ja mikä parasta täältä meiltäpäin löytyy myös herrkullissia lehtokotiloita.
Öyfff...minen etanoita syö, niin kauan kuin maailmas on muutakin syötävää.... siis oikeesti, ne on hätävara!
anjaniina_ kirjoitti:
Öyfff...minen etanoita syö, niin kauan kuin maailmas on muutakin syötävää.... siis oikeesti, ne on hätävara!
Luin kerran lehdestä, että kun ne pitää pari viikkoa jauhokasvatuksessa, niin maistuvat hyviltä. Ainoa ongelma on se, että ne ovat niin pieniä. Sitten voinokare, sinihomejuustoa ja valkosipulia..
- henrjii
Vesilasi, ja lumipyörykkä
Onkohan noissa eväissä ravintoarvot kohdallaan? Ajattelin kyllä ihan kunnon ruokia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215494- 531535
- 12981
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 57880
- 48868
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom141839Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785