Sain tuttavan isosta kasvista otetuista pistokkaista kasvatetun joulu/pääsiäiskaktuksen, mutta se on alkanut näyttää tosi huonolta ja nuutuneelta. En ole kastellut liikaa. Kasvi on ikkunan vieressä ja saa ainakin osan päivästä valoa kohtuullisesti mutta ei mitään tolkutonta auringonpaistetta.
Joulu/pääsiäiskaktus nuutuu
1
413
Vastaukset
- katkukkija
Minkähänlaisessa ruukussa ja mullassa kaktuksesi on? Ainakin 1/3 tarttee olla hiekkaa tavallisen mullan seassa, eikä mitään kasvuturvetta.
Sitten pieni ruukku, kastelua vasta, kun alkaa nuupistua.
Jos haluat sen kukkimaan, se tarvitsee yli 12 tuntia pimeyttä eli ei esim. huoneessa, jossa illalla on pitkään valot päällä.Eikä kuki isossa ruukussa!
Voit panna sen suurmpaan astiaan ruukkuineen tai kiviä ruukun reunalle, että kestää pystyssä.
Se virittäytyy nuppujen tekoon, kun lämpötila laskee (esim. yöksi) alle 15C.
Minä nakkaan kaikki kaktukset hallojen mentyä pihalle ja saavat olla siellä
syksyyn asti.Jos näkyy nuppujen alkuja, lannoitan miedosti kukintaan asti.
Sitten lepokuuri, kastelen vasta, kun kasvulehdykät alkavat tippua.
Nyt on puolenkymmentä joulu-pääsiäis-ym. kaktusta nuppuja täynnä.
Osa on sisällä, osa viileällä kuistilla, etteivät kuki yhtäaikaa.
Tsemppiä! : - )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415