Läskit lisää kuolleisuutta jo alle

40 vuotiailla !

"Lihavuus altistaa monille sairauksille ja niistä johtuville kuolemille. Nyt lihavuuden on osoitettu lisäävän kuolleisuutta jo alle 40-vuotiailla aikuisilla".

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus Lihavuus lisää kuolleisuutta jo alle 40-vuotiailla/a1305547418348

Normaalipainoisiin verrattuna selvästi lihavien riski kuolla seurannan aikana oli noin puolitoistakertainen ja erittäin lihavien lähes 2,5-kertainen.

Analyysissa huomioitiin osallistujien ikä, sukupuoli, etninen tausta, koulutus ja tupakointi, mutta ne eivät selittäneet tuloksia.

187

3677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopivasti lihava

      Kun vakava riuduttava tauti iskee, kuten syöpä, on rehevällä ihmisellä parempi mahdollisuus selvitä siitä vararavintonsa avulla.

      • Kaikki, yli

        100 vuotiaaksi eläneet ovat hoikkia ja yleensä pienikasvuisia. Harvoin iso ihminen elää vanhaksi.


      • Intiassa,
        Kaikki, yli kirjoitti:

        100 vuotiaaksi eläneet ovat hoikkia ja yleensä pienikasvuisia. Harvoin iso ihminen elää vanhaksi.

        100 vuotias mies juoksi maratonin. Kovin oli hoikka. Eikä syönyt lihaa, kuten hänen uskontoonsa kuuluu.


      • Läskit lakoon

        Sinä saat sen syövän läskiesi, tai paremminkin niiden hankkimiseksi syömiesi sapuskojen ansiosta.
        Arvo Ylppö sanoi, että mitä vähemmän ihminen kuluttaa kaloreita, sitä vanhemmaksi elää.
        Hänellä oli siihen vähän pidempi selitys, mutta perusperiaate on tuo, syö vähän ja elä kauan.
        Hän itse oli siitä oiva esimerkki. Toistasataa vuotta virkeää elämää.


      • En halua ylpöksi
        Läskit lakoon kirjoitti:

        Sinä saat sen syövän läskiesi, tai paremminkin niiden hankkimiseksi syömiesi sapuskojen ansiosta.
        Arvo Ylppö sanoi, että mitä vähemmän ihminen kuluttaa kaloreita, sitä vanhemmaksi elää.
        Hänellä oli siihen vähän pidempi selitys, mutta perusperiaate on tuo, syö vähän ja elä kauan.
        Hän itse oli siitä oiva esimerkki. Toistasataa vuotta virkeää elämää.

        Miksi pitäisi elää vanhaksi, yli 75v? Joillakin siihen on tietysti varaa, mutta köyhillä ei ole.
        En ole lihava, 58v, mutta olen jo huomannut, että minulla ei ole varaa elää niin vanhaksi, että alkaisin tarvitsemaan ympäristön apua.


      • Elon päiviä lisää
        Intiassa, kirjoitti:

        100 vuotias mies juoksi maratonin. Kovin oli hoikka. Eikä syönyt lihaa, kuten hänen uskontoonsa kuuluu.

        Minäkin ajattelin aloittaa kilpailu urani 86 vuotisena.


      • Prolife
        En halua ylpöksi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää vanhaksi, yli 75v? Joillakin siihen on tietysti varaa, mutta köyhillä ei ole.
        En ole lihava, 58v, mutta olen jo huomannut, että minulla ei ole varaa elää niin vanhaksi, että alkaisin tarvitsemaan ympäristön apua.

        Älä valehtele. Kaikilla on Suomessa varaa elää vaikka ikuisesti, kun ei tuhlaa ruokaan, eikä muihinkaan turhuuksiin.
        Onni ei löydy mammonasta, vaan terveydestä, jota taas löytyy syömällä vähän (ja halvalla).
        Ylppö eli aivan upean elämän ja huumorintajua riitti loppuun asti.
        Tokaisi yli satavuotiaana, että "nyt kannattaisi hankkia AIDS, kun sen jälkeen elää keskimäärin seitsemän vuotta".

        Olin kuulevinani "Fuengirola" ohjelmassa, että se karavaanaripariskunta elää kahdellakympillä viikon ja varmasti täysipainoista elämää kalliokiipeillen ja tehden kaikkea sitä, mitä huvittaa.
        Varmasti mielekkäämpää elämää, kuin sinun Suomessa elävän "köyhän", jonka tulot lienevät kymmenkertaiset siihen pariskuntaan verrattuna?


      • Halvaksi tulee..
        Elon päiviä lisää kirjoitti:

        Minäkin ajattelin aloittaa kilpailu urani 86 vuotisena.

        Vartokaas, kun minä rupeen treenaan!

        Siinä nivel paukkuu ja rusto rutisee, mutta läski lähtee!


      • Voittaja saa bissen
        Halvaksi tulee.. kirjoitti:

        Vartokaas, kun minä rupeen treenaan!

        Siinä nivel paukkuu ja rusto rutisee, mutta läski lähtee!

        Otetaan kisa rollaattorin kanssa, kun täytetään 86.v


      • herra_tylpponen
        Prolife kirjoitti:

        Älä valehtele. Kaikilla on Suomessa varaa elää vaikka ikuisesti, kun ei tuhlaa ruokaan, eikä muihinkaan turhuuksiin.
        Onni ei löydy mammonasta, vaan terveydestä, jota taas löytyy syömällä vähän (ja halvalla).
        Ylppö eli aivan upean elämän ja huumorintajua riitti loppuun asti.
        Tokaisi yli satavuotiaana, että "nyt kannattaisi hankkia AIDS, kun sen jälkeen elää keskimäärin seitsemän vuotta".

        Olin kuulevinani "Fuengirola" ohjelmassa, että se karavaanaripariskunta elää kahdellakympillä viikon ja varmasti täysipainoista elämää kalliokiipeillen ja tehden kaikkea sitä, mitä huvittaa.
        Varmasti mielekkäämpää elämää, kuin sinun Suomessa elävän "köyhän", jonka tulot lienevät kymmenkertaiset siihen pariskuntaan verrattuna?

        Idiootti. Terveys ei löydy syömällä "vähän" vaan runsaasti ja monipuolisesti tietenkin suhteutettuna riittävään liikuntaan. Vähän syöminen on anorektikoille ja niille joilla ei vaan ole varaa ruokaan.

        Minä itse olen täysin normaalipainoinen, syön tasaisin väliajoin ja terveellisesti. Lenkkeilen päivittäin ja olen vallan hyvässä kunnossa. Ruoka ei ole turhuus, roskaruoka on.


      • Kahtia jaettu kansa

        Suomessa terveellinen, kevyt ruoka maksaa maltaita, eikä köyhillä ole v araa kuin purilaisiin ja rasvamakkaroihin. Poliitikot ja muut rikkaat kyllä huolehtivat kunnostaan tarkkaan, mutta köyhien osa on murehtia kohtaloaan ja litkiä vain kaljaa halpispubeissa.
        Kansa on jakaantunut syvästi kahtia, hyväosaisiin ja köyhiin. Vaaleissa tavataan, vanhat puolueet!


      • Häpeä!
        Kahtia jaettu kansa kirjoitti:

        Suomessa terveellinen, kevyt ruoka maksaa maltaita, eikä köyhillä ole v araa kuin purilaisiin ja rasvamakkaroihin. Poliitikot ja muut rikkaat kyllä huolehtivat kunnostaan tarkkaan, mutta köyhien osa on murehtia kohtaloaan ja litkiä vain kaljaa halpispubeissa.
        Kansa on jakaantunut syvästi kahtia, hyväosaisiin ja köyhiin. Vaaleissa tavataan, vanhat puolueet!

        Sinä sitten et ole köyhää nähnytkään, jos luettelet purilaiset köyhän ruuaksi!


      • 410 e /kk
        Kahtia jaettu kansa kirjoitti:

        Suomessa terveellinen, kevyt ruoka maksaa maltaita, eikä köyhillä ole v araa kuin purilaisiin ja rasvamakkaroihin. Poliitikot ja muut rikkaat kyllä huolehtivat kunnostaan tarkkaan, mutta köyhien osa on murehtia kohtaloaan ja litkiä vain kaljaa halpispubeissa.
        Kansa on jakaantunut syvästi kahtia, hyväosaisiin ja köyhiin. Vaaleissa tavataan, vanhat puolueet!

        Kyllä ne on ihan jotkut muutkun kun mäyriä ja salkkuja kaupoista kotiin kantaa tai räkälöissä ryyppää, kuin oikeat köyhät.

        Tosi köyhällä ei ole varaa alkoholiin. Tosi on!


      • Kahtia jaettu kansa kirjoitti:

        Suomessa terveellinen, kevyt ruoka maksaa maltaita, eikä köyhillä ole v araa kuin purilaisiin ja rasvamakkaroihin. Poliitikot ja muut rikkaat kyllä huolehtivat kunnostaan tarkkaan, mutta köyhien osa on murehtia kohtaloaan ja litkiä vain kaljaa halpispubeissa.
        Kansa on jakaantunut syvästi kahtia, hyväosaisiin ja köyhiin. Vaaleissa tavataan, vanhat puolueet!

        Ei oikealla köyhällä ole varaa baariin.
        Toisaalta jos jossain on 2e/ tuoppi iltoja vielä olemassa niin siellä.


      • Prolife
        herra_tylpponen kirjoitti:

        Idiootti. Terveys ei löydy syömällä "vähän" vaan runsaasti ja monipuolisesti tietenkin suhteutettuna riittävään liikuntaan. Vähän syöminen on anorektikoille ja niille joilla ei vaan ole varaa ruokaan.

        Minä itse olen täysin normaalipainoinen, syön tasaisin väliajoin ja terveellisesti. Lenkkeilen päivittäin ja olen vallan hyvässä kunnossa. Ruoka ei ole turhuus, roskaruoka on.

        Syö niin paljon kuin lystää,ei kiinnosta minua. Uskon kuitenkin arkkiatrin perusteluja enemmän, kuin yhdenkään tämän palstan "kilojen kanssa sovussa olevan" kirjoituksia.
        En jaksa uskoa, että elät lähellekään yhtä kauan kuin Ylppö, mutta sekään ei voisi vähempää kiinnostaa.
        Jos nyt yritän kaivella muistilokeroita, niin Ylppö tarkoitti kalorien kulutusta, mikä siihen aikaan oli kai rasvan polttamista metsätöissä tai vastaavissa.
        Arvo hipsutteli valkoisessa takissa sairaalan käytävillä ja söi varmaan terveellisemmin kuin sinä, joka painat 82 kiloa ja olet "normaalipainossa".
        Jos vielä saan olla utelias, niin menikö painoarvaukseni lähelle?


      • Iso Niksi!
        Voittaja saa bissen kirjoitti:

        Otetaan kisa rollaattorin kanssa, kun täytetään 86.v

        Lihavuuden takana voi olla SYY: Kehon liikahappamuus. Syömällä enemmän emäksisyyttä tuovia elintarvikkeita, pääsee keho tilaan jossa voi poistaa myrkkyjä kehosta.

        Myrkyt nimittäin varastoidaan kasvaviin rasvakerroksiin koska hapan keho ei pysty erittämään myrkkyjä tehokkaasti.

        Googlaa alkaline foods


      • Liiro Viinasasen poi
        En halua ylpöksi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää vanhaksi, yli 75v? Joillakin siihen on tietysti varaa, mutta köyhillä ei ole.
        En ole lihava, 58v, mutta olen jo huomannut, että minulla ei ole varaa elää niin vanhaksi, että alkaisin tarvitsemaan ympäristön apua.

        Siksi koska eläkeikä nostetaan noille seutuville.


      • Riittää monelle
        410 e /kk kirjoitti:

        Kyllä ne on ihan jotkut muutkun kun mäyriä ja salkkuja kaupoista kotiin kantaa tai räkälöissä ryyppää, kuin oikeat köyhät.

        Tosi köyhällä ei ole varaa alkoholiin. Tosi on!

        Kiljuun on varaa ja saavissa se nytkin kuplii.


      • C-vitamiinit veks
        Iso Niksi! kirjoitti:

        Lihavuuden takana voi olla SYY: Kehon liikahappamuus. Syömällä enemmän emäksisyyttä tuovia elintarvikkeita, pääsee keho tilaan jossa voi poistaa myrkkyjä kehosta.

        Myrkyt nimittäin varastoidaan kasvaviin rasvakerroksiin koska hapan keho ei pysty erittämään myrkkyjä tehokkaasti.

        Googlaa alkaline foods

        C-vitamiini on siis pahasta?


      • nirri pois
        Riittää monelle kirjoitti:

        Kiljuun on varaa ja saavissa se nytkin kuplii.

        = krooninen ripuli?


      • Ihan varma
        michael_knight24 kirjoitti:

        Ei oikealla köyhällä ole varaa baariin.
        Toisaalta jos jossain on 2e/ tuoppi iltoja vielä olemassa niin siellä.

        Ei köyhä laita edes kahta euroa yhteen ööliin.


      • Ihan varma kirjoitti:

        Ei köyhä laita edes kahta euroa yhteen ööliin.

        opiskelijathan on köyhiä ja niitä baarit täynnä?

        Kyllä sellainen 20e kaikilta riittää kapakaan kerran kuukaudessa jos tarvis.

        saisi 10 tuoppia olutta toisaalta 5 tuoppiakin riittäisi monelle kovien pohjien lisäksi.

        Nyt ei taida normi ravintolaan päästä edes alle 7e sisälle. Eikä siellä saisi edes tupakoida.
        Rumien tai varattujen turha mennä maksamaan itseään kipeäksi.
        Seksiseuran vuoksi siellä enää kannattaisi käydä näillä nyky hinnoilla.


      • geppuli
        Prolife kirjoitti:

        Syö niin paljon kuin lystää,ei kiinnosta minua. Uskon kuitenkin arkkiatrin perusteluja enemmän, kuin yhdenkään tämän palstan "kilojen kanssa sovussa olevan" kirjoituksia.
        En jaksa uskoa, että elät lähellekään yhtä kauan kuin Ylppö, mutta sekään ei voisi vähempää kiinnostaa.
        Jos nyt yritän kaivella muistilokeroita, niin Ylppö tarkoitti kalorien kulutusta, mikä siihen aikaan oli kai rasvan polttamista metsätöissä tai vastaavissa.
        Arvo hipsutteli valkoisessa takissa sairaalan käytävillä ja söi varmaan terveellisemmin kuin sinä, joka painat 82 kiloa ja olet "normaalipainossa".
        Jos vielä saan olla utelias, niin menikö painoarvaukseni lähelle?

        Ymmärrän että joku joka tarvitsee vain 1200-1400 kaloria päivässä, voi elää kauemmin. Mutta sekään ei onnistu ilman oikeaa ruokavaliota. Jos syö 1200-1400 kaloria karkkia ja lihaa päivässä, tuskinpa sitä kauan elää. Sekin siis liittyy oikeeseen ruokavalioon, eikä vain kalorien vähäisyyteen.
        Ja jos syö alle 1000 kaloria päivässä.. en usko kenenkään nuoren ihmisen pysyvän kondiksessa sellasella määrällä, ellei ole joku pienkasvunen kääpiö tms.


      • 410 e /kk kirjoitti:

        Kyllä ne on ihan jotkut muutkun kun mäyriä ja salkkuja kaupoista kotiin kantaa tai räkälöissä ryyppää, kuin oikeat köyhät.

        Tosi köyhällä ei ole varaa alkoholiin. Tosi on!

        " Köyhällä ei ole varaa alkoholiin". Väärin! Tosi doku heittää veivinsä juuri aliravitsemukseen. Kattos toi noin; juomaan on rahaa, ei ruokaan.

        Asia on segertvarmasti tosi ja tutkittu.


      • heissantuuteli
        capt.cöpenick kirjoitti:

        " Köyhällä ei ole varaa alkoholiin". Väärin! Tosi doku heittää veivinsä juuri aliravitsemukseen. Kattos toi noin; juomaan on rahaa, ei ruokaan.

        Asia on segertvarmasti tosi ja tutkittu.

        Niitä sanotaan alkoholisteiksi joilla on viinaan rahaa muttei ruokaa.
        Vai miksi samaistat nämä kaksi eri ihmistyyppiä?
        Ovatko opiskelijat tai köyhät lapset alkoholisteja?


      • näin on
        Intiassa, kirjoitti:

        100 vuotias mies juoksi maratonin. Kovin oli hoikka. Eikä syönyt lihaa, kuten hänen uskontoonsa kuuluu.

        Tottakai hoikka!
        Ei kai kukaan ole nähnyt lihavan juoksevan maratoonia.
        Maratooni on pienten ja kevyitten ihmisten laji.


      • just joo
        410 e /kk kirjoitti:

        Kyllä ne on ihan jotkut muutkun kun mäyriä ja salkkuja kaupoista kotiin kantaa tai räkälöissä ryyppää, kuin oikeat köyhät.

        Tosi köyhällä ei ole varaa alkoholiin. Tosi on!

        Köyhä ja juoppo kaksi eri asiaa!


      • wot.kiss
        Häpeä! kirjoitti:

        Sinä sitten et ole köyhää nähnytkään, jos luettelet purilaiset köyhän ruuaksi!

        no...kaupan hampurilainen maksaa puolikkaan euron...


      • SäilötytIhmiskuoret
        herra_tylpponen kirjoitti:

        Idiootti. Terveys ei löydy syömällä "vähän" vaan runsaasti ja monipuolisesti tietenkin suhteutettuna riittävään liikuntaan. Vähän syöminen on anorektikoille ja niille joilla ei vaan ole varaa ruokaan.

        Minä itse olen täysin normaalipainoinen, syön tasaisin väliajoin ja terveellisesti. Lenkkeilen päivittäin ja olen vallan hyvässä kunnossa. Ruoka ei ole turhuus, roskaruoka on.

        Ei ole mitään merkitystä syötkö terveellisesti vai epäterveellisesti, kunhan syöt. Ei ole mitään merkitystä liikutko vai etkö liiku, kunhan säilyt toimintakykyisenä. Onko merkitystä 'terveillä' elämäntavoilla, jos satunnainen tervejärkinen ihminen kauko-ohjattuna ihmisbottina ampuu vaikka kiväärillä päähän tai muuten moukuttaa hengiltä. Kenelle säästät elimesi terveellisillä elämäntavoilla, rikkaille ulkomaalaisillekos? Onko myöskään järkeä juoksennella maastossa eliittisotilaiden vaaniessa uutta hutsua. Onko terveellisillä elämäntavoilla mitään muuta merkitystä, kuin pitää säilötyt ihmiskuoret kodeissaan väsyneinä, jäntevinä, mureina. Paljonkos se terveyshössötys auttaa, jos langattomasti saakin tappaa kenet tahansa, vähän samoin kuin ampuisi kiväärillä päähän.


      • Yleensä on
        nirri pois kirjoitti:

        = krooninen ripuli?

        Riippuu päivistä...


      • PrP^
        Iso Niksi! kirjoitti:

        Lihavuuden takana voi olla SYY: Kehon liikahappamuus. Syömällä enemmän emäksisyyttä tuovia elintarvikkeita, pääsee keho tilaan jossa voi poistaa myrkkyjä kehosta.

        Myrkyt nimittäin varastoidaan kasvaviin rasvakerroksiin koska hapan keho ei pysty erittämään myrkkyjä tehokkaasti.

        Googlaa alkaline foods

        Epäilyttää hieman tämä tieto, että happamuus aiheuttaisi lihavuutta. Itse elin kymmenisen vuotta sitten erittäin epäterveellisesti, energia tuli pääasissa karkeista, sipseistä ja limsoista. Ja jotain kulahtaneita eineksiä, kuten lihapiirakoita ja liian pieniä mikroruoka-annoksia. En lihonnut. Samaan aikaan tosin harrastin lenkkeilyä, 1-3 krt viikossa jokin 6km lenkki juosten.

        Nykyään syön terveellisesti, ja olen myös laittanut huomiota emäs-happan tasapainolle, koska olen havainnut kehossani selkeästi happamuuden oireita. Enemmän emästä syöden oma elämänlaatu on ainakin kohentunut. Toki liikunnan jälkeen aina hapanta ravintoa, muuten liikunnasta ei ole hyötyä.


      • kkeeeer12
        En halua ylpöksi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää vanhaksi, yli 75v? Joillakin siihen on tietysti varaa, mutta köyhillä ei ole.
        En ole lihava, 58v, mutta olen jo huomannut, että minulla ei ole varaa elää niin vanhaksi, että alkaisin tarvitsemaan ympäristön apua.

        Ei Suomessa mitään köyhiä ole ruuan suhteen! Jos ei avustukset riitä niin silloin jossain mättää, ne menevät viinaan tai muuhun paskaan. Nyky avustuksilla mitä saamattomat saa elättää itsensä helposti, tietämättä mitään ruuanlaitosta.


    • Laiha sairastuu

      Lievä ylipaino on eduksi, se on todettu!

    • Tosi on!

      Laihalla ei edes luut kestä!

    • On niin hiki kin

      Lihavat haisee ja ovat etovia.

      • keltaiset hampaat

        Ne vasta haisee, jotka yrittävät ruokahaluaan hillitä tupakalla!


      • laiha nainen

        Hienoa ettet itse koskaan haise. Saat olla onnellinen, teitä ei ole montaa maapallolla. En itsekkään ole ennen kuullut hajuttomasta ihmisestä.


      • Pyri samaan
        laiha nainen kirjoitti:

        Hienoa ettet itse koskaan haise. Saat olla onnellinen, teitä ei ole montaa maapallolla. En itsekkään ole ennen kuullut hajuttomasta ihmisestä.

        Minä tuoksun ruusuilta ja neilikoilta luonnostani !


      • Totuus on toinen!
        Pyri samaan kirjoitti:

        Minä tuoksun ruusuilta ja neilikoilta luonnostani !

        Luulet vaan!


      • Olen kaunis prinssi
        Totuus on toinen! kirjoitti:

        Luulet vaan!

        Ei mun pierukaan haise pahalta "omassa nenässä".


      • TheUnexplained

        "On niin hiki kin"
        Ja sinähän et sit koskaa haise hieltä vai??

        Itse ollut koko ikäni ylipainoinen, ja en haise hieltä koska en hikoile. Kaupoissa tulee usein joku laiha vastaan ja haisee voimakkaasti hieltä.. Että sillee...
        Laihat tutut ja kaverit sairastelee jatkuvasti ja minä en ole koskaan pahemmin sairastellut.. Flunssa kestää toisilla viikkoja minulla vain pari pv jos sellasen sattuu saamaan.


    • Hyvää rasvaa!

      Rasvan kertyminen on luonnollista naisella. Hormonitasapainon ylläpito pitää naisen terveenä naisena.

      >>Jyväskylän yliopiston Gerontologian tutkimuskeskuksessa tehdyssä tutkimuksessa on yllättäen havaittu, että ikääntyvän naisen lihakset korvaavat laskevia hormonimääriä tuottamalla estrogeenejä suoraan lihaskudoksessa.

      Tämä näyttäisi olevan yhteydessä lihaksen rasvoittumiseen.
      >>
      Tiede
      http://www.tiede.fi/uutiset/4462/naisten_lihasvoima_saattaa_heiketa_hormonien_hyvak

    • nautikaa.....
      • vehkeet hukassa

        Miten tämä läskijuttu nyt kääntyi yksin naisiin!

        Isolla osalla suomalaisista n. 40-v miehistä on sellanen maha että ei omia vehkeitään näe! Ollut jo vuosia!


      • Noin totesi lesbo.
        vehkeet hukassa kirjoitti:

        Miten tämä läskijuttu nyt kääntyi yksin naisiin!

        Isolla osalla suomalaisista n. 40-v miehistä on sellanen maha että ei omia vehkeitään näe! Ollut jo vuosia!


      • Panisitko 2000€ ?


      • nysä mikä nysä
        Noin totesi lesbo. kirjoitti:

        Ei vaan olen juurikin huolissani, kun miehet ovat niin mahalihavia, että vehkeistä ei ole mitään iloa. Sinne se katoaa mahan alle ja uppoa rasvaan.


      • Tiedätkö mistä se
        nysä mikä nysä kirjoitti:

        Ei vaan olen juurikin huolissani, kun miehet ovat niin mahalihavia, että vehkeistä ei ole mitään iloa. Sinne se katoaa mahan alle ja uppoa rasvaan.

        voi johtua ? Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. No jotkut syövät itsensä possuiksi jo nuorena, mutta heillä on ongelmia jo lapsuudesta, luulen. Minä olin seksuaalisesti aktiivinen, eli 3 krtaa päivässä oli tavallinen taksa. Nuorempana meni laskut sekaisin.


      • nysä mikä nysä
        Tiedätkö mistä se kirjoitti:

        voi johtua ? Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. No jotkut syövät itsensä possuiksi jo nuorena, mutta heillä on ongelmia jo lapsuudesta, luulen. Minä olin seksuaalisesti aktiivinen, eli 3 krtaa päivässä oli tavallinen taksa. Nuorempana meni laskut sekaisin.

        Mikä tässä nyt on syy ja mikä seuraus?


      • Ai tässäkö ?
        nysä mikä nysä kirjoitti:

        Mikä tässä nyt on syy ja mikä seuraus?

        Vai siellä ? Jääppä miettimään. En opeta ilmaiseksi enempää. Hyvää työpäivää vaan !


      • läski lähtee
        Ai tässäkö ? kirjoitti:

        Vai siellä ? Jääppä miettimään. En opeta ilmaiseksi enempää. Hyvää työpäivää vaan !

        Pöhöttymällä pulleroksi pelasit viimeisenkin korttisi!


      • MONI KAKKU PÄÄLTÄ KA
        Panisitko 2000€ ? kirjoitti:

        Voi olla kiree alapää silti, tai jopa neitsyt !


      • Onko vika älyssä
        läski lähtee kirjoitti:

        Pöhöttymällä pulleroksi pelasit viimeisenkin korttisi!

        vaiko paha lukihäiriö ?

        "Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. "

        Saatat potea myös pahantahoista vanhuuttasi. Vai viimeisen korttisi ?


      • Runkit ja homot
        MONI KAKKU PÄÄLTÄ KA kirjoitti:

        Voi olla kiree alapää silti, tai jopa neitsyt !

        tarvitsee kireyttä. Me kunnon heteroMiehet arvostamme, kunniallista karvaistaVittua.


      • Mukavuuden haluinen
        Runkit ja homot kirjoitti:

        tarvitsee kireyttä. Me kunnon heteroMiehet arvostamme, kunniallista karvaistaVittua.

        Minä arvosta posliinia joka on pesty ja ei tuoksu hieltä.


      • poaslarirules
        Runkit ja homot kirjoitti:

        tarvitsee kireyttä. Me kunnon heteroMiehet arvostamme, kunniallista karvaistaVittua.

        karvasta pillua ei todellakaan kukaan arvosta, paitsi ehkä jotkut vanhat äijät jotka ei oo muuta koskaan nähneetkään.


      • Pullopyllykani
        Tiedätkö mistä se kirjoitti:

        voi johtua ? Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. No jotkut syövät itsensä possuiksi jo nuorena, mutta heillä on ongelmia jo lapsuudesta, luulen. Minä olin seksuaalisesti aktiivinen, eli 3 krtaa päivässä oli tavallinen taksa. Nuorempana meni laskut sekaisin.

        No eipä ihme, että vaimosi stoppasi seksin.

        Haepa apua sairaalloiseen seksualisuuteesi.


      • nysä mikä nysä
        Onko vika älyssä kirjoitti:

        vaiko paha lukihäiriö ?

        "Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. "

        Saatat potea myös pahantahoista vanhuuttasi. Vai viimeisen korttisi ?

        Akka vaan kierrätykseen ja uutta matoa koukkuun. Kyllä se vielä nousee!


      • karvat veks
        poaslarirules kirjoitti:

        karvasta pillua ei todellakaan kukaan arvosta, paitsi ehkä jotkut vanhat äijät jotka ei oo muuta koskaan nähneetkään.

        Munakarvoille epilaattoria!


      • voi miehen mieltä
        nysä mikä nysä kirjoitti:

        Akka vaan kierrätykseen ja uutta matoa koukkuun. Kyllä se vielä nousee!

        Miehet on sitten neroja! Lisää tällaista...naurua riittää...lol
        Jälleen suuri yksinkertaistaja...miehet jaksaa hauskuuttaa...hoho

        Jos nainen ilmoittaisi lihonneensa koska mies panttaa eikä anna seksiä riitävästi, häntä pidettäisiin TOLLONA. "Pitää saada 3x/pv", ei muka pysy muuten kunnossa...?

        - ei kai sitten niin...lol
        Näytä mulle 40v mies joka edes ajattelee (seksiä) 3x/pv


      • Olet siis idootti-
        poaslarirules kirjoitti:

        karvasta pillua ei todellakaan kukaan arvosta, paitsi ehkä jotkut vanhat äijät jotka ei oo muuta koskaan nähneetkään.

        runkku ja kaappihomo.

        Runkut ja homot tarvitsee kireyttä. Me kunnon heteroMiehet arvostamme, kunniallista karvaistaVittua.

        "paitsi ehkä jotkut vanhat äijät jotka ei oo muuta koskaan nähneetkään. "
        Typerys! Miksi ei olisi. Mitä vanhemmaksi elät (toivottavasti et) sitä enemmin näet ja koet. Onko kannabis kuivettanut jo kusen aivoissasi. Siis sen kusen jolla ajattelit.


      • Taidat oola
        poaslarirules kirjoitti:

        karvasta pillua ei todellakaan kukaan arvosta, paitsi ehkä jotkut vanhat äijät jotka ei oo muuta koskaan nähneetkään.

        pedofiili.


      • Älyn varastotila
        Onko vika älyssä kirjoitti:

        vaiko paha lukihäiriö ?

        "Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. "

        Saatat potea myös pahantahoista vanhuuttasi. Vai viimeisen korttisi ?

        Sanovat että lihavat ihmiset ovat älykkäämpiä ja mukavampia kuin laihat,ovathan aivotkin osaltaan rasvaa.


      • Hhahahhaa!
        voi miehen mieltä kirjoitti:

        Miehet on sitten neroja! Lisää tällaista...naurua riittää...lol
        Jälleen suuri yksinkertaistaja...miehet jaksaa hauskuuttaa...hoho

        Jos nainen ilmoittaisi lihonneensa koska mies panttaa eikä anna seksiä riitävästi, häntä pidettäisiin TOLLONA. "Pitää saada 3x/pv", ei muka pysy muuten kunnossa...?

        - ei kai sitten niin...lol
        Näytä mulle 40v mies joka edes ajattelee (seksiä) 3x/pv

        En sinulle maksutta näytä mitään. Sinä olet kuiva kuin korppu ja siksi ryystät kaljaa kuin juottovasikka.

        Maksa niin näytän sinulle seisovanmulkun. Maksa, maksa!


      • Höpö höpö!
        Älyn varastotila kirjoitti:

        Sanovat että lihavat ihmiset ovat älykkäämpiä ja mukavampia kuin laihat,ovathan aivotkin osaltaan rasvaa.

        "Lihavat on lepposia, ei ne KEKSI kepposia."


      • Lisää tyhmyyttä ?
        nysä mikä nysä kirjoitti:

        Akka vaan kierrätykseen ja uutta matoa koukkuun. Kyllä se vielä nousee!

        "Kyllä se vielä nousee! "

        "
        Onko vika älyssä
        vaiko paha lukihäiriö ?"


      • Hahahahaaaa!
        Mukavuuden haluinen kirjoitti:

        Minä arvosta posliinia joka on pesty ja ei tuoksu hieltä.

        "joka on pesty ja ei tuoksu hieltä" EIKÄ VITULTA !

        YMMÄRRÄN KYLLÄ :-))


      • Putkinen
        voi miehen mieltä kirjoitti:

        Miehet on sitten neroja! Lisää tällaista...naurua riittää...lol
        Jälleen suuri yksinkertaistaja...miehet jaksaa hauskuuttaa...hoho

        Jos nainen ilmoittaisi lihonneensa koska mies panttaa eikä anna seksiä riitävästi, häntä pidettäisiin TOLLONA. "Pitää saada 3x/pv", ei muka pysy muuten kunnossa...?

        - ei kai sitten niin...lol
        Näytä mulle 40v mies joka edes ajattelee (seksiä) 3x/pv

        Meitähän on paljon.Hmm,jotka puhummekin asiat montakertaa päivässä takavokaalissa.


      • Epilaattoria!
        karvat veks kirjoitti:

        Munakarvoille epilaattoria!

        Juu! Kukaan ei ime karvasta munaa!


      • kylläkai.
        Epilaattoria! kirjoitti:

        Juu! Kukaan ei ime karvasta munaa!

        runkku ja kaappihomot.


      • ketään ei
        Tiedätkö mistä se kirjoitti:

        voi johtua ? Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. No jotkut syövät itsensä possuiksi jo nuorena, mutta heillä on ongelmia jo lapsuudesta, luulen. Minä olin seksuaalisesti aktiivinen, eli 3 krtaa päivässä oli tavallinen taksa. Nuorempana meni laskut sekaisin.

        kiinnosta sinun henk.koht. seksielämä. Ymmärrä hyvä ystävä. Pidä se omana tietonasi.


      • Vaimo ei tiedä asias
        Taidat oola kirjoitti:

        pedofiili.

        Jos sinun puhdasta tavaraa himoitsen, niin luultavasti.


      • Seksi ja lihavuus
        Tiedätkö mistä se kirjoitti:

        voi johtua ? Itse rupesin lihomaan (en lihava vieläkään, 84kg) noin 6 vuotta sitten, kun vaimo stoppasi seksin. Aijemmin painoin 72kg ja se olisi sopivampi. Kun ei pilua saa, sitä ryhtyy syömään. No jotkut syövät itsensä possuiksi jo nuorena, mutta heillä on ongelmia jo lapsuudesta, luulen. Minä olin seksuaalisesti aktiivinen, eli 3 krtaa päivässä oli tavallinen taksa. Nuorempana meni laskut sekaisin.

        Sairastuin 2-tyypin diabeettekseen 5vuotta sitten ja alin laihduttamaan ja onnistuinkin melko hyvin. Sain painoa pois 14kg. Sitten tapasin miehen ja
        aluksi oli seksiä, noin 3 kertaa vikkossa. Alussa jo ihmettelin seksin vähyyttä, siis alkavassa suhteessa ja pian huomasinkin, että häneltä puuttuu intohimo.
        Kun olimme olleet puolen vuotta, mies löi topin koko seksi elämälle.
        Pikku hiljaa tajusin, että meen seksielämä meni jo. Nyt olemme olleet yhdessä 4vuotta ja siitä 3 ja puolivuotta kokonaan ilman seksiä.
        Olen lihonnut 20kg ja aika rikkinäinen nainen kokonaisuudessaan. Se vei minulta myös itsetunnon, joka oli ollut yleensä hyvä.
        Nyt minulla on koko ajan paha olo, joten seksi on tärkein asia parisuhteessa.
        Se korjaa miltei kaiken muun. Hyvä seksi laihduttaa ja saa naisenkin hehkumaan.
        Usein itken ja lopuksi lupaan itselleni tehnä asialle jotain.
        Älä lähde suhteeseen, mistä seksi puuttuu, se lihottaa takuuvarmasti.


      • Mikä estää?
        Seksi ja lihavuus kirjoitti:

        Sairastuin 2-tyypin diabeettekseen 5vuotta sitten ja alin laihduttamaan ja onnistuinkin melko hyvin. Sain painoa pois 14kg. Sitten tapasin miehen ja
        aluksi oli seksiä, noin 3 kertaa vikkossa. Alussa jo ihmettelin seksin vähyyttä, siis alkavassa suhteessa ja pian huomasinkin, että häneltä puuttuu intohimo.
        Kun olimme olleet puolen vuotta, mies löi topin koko seksi elämälle.
        Pikku hiljaa tajusin, että meen seksielämä meni jo. Nyt olemme olleet yhdessä 4vuotta ja siitä 3 ja puolivuotta kokonaan ilman seksiä.
        Olen lihonnut 20kg ja aika rikkinäinen nainen kokonaisuudessaan. Se vei minulta myös itsetunnon, joka oli ollut yleensä hyvä.
        Nyt minulla on koko ajan paha olo, joten seksi on tärkein asia parisuhteessa.
        Se korjaa miltei kaiken muun. Hyvä seksi laihduttaa ja saa naisenkin hehkumaan.
        Usein itken ja lopuksi lupaan itselleni tehnä asialle jotain.
        Älä lähde suhteeseen, mistä seksi puuttuu, se lihottaa takuuvarmasti.

        Miksi et jätä sitä?


      • Vapaudu estoistasi !
        Seksi ja lihavuus kirjoitti:

        Sairastuin 2-tyypin diabeettekseen 5vuotta sitten ja alin laihduttamaan ja onnistuinkin melko hyvin. Sain painoa pois 14kg. Sitten tapasin miehen ja
        aluksi oli seksiä, noin 3 kertaa vikkossa. Alussa jo ihmettelin seksin vähyyttä, siis alkavassa suhteessa ja pian huomasinkin, että häneltä puuttuu intohimo.
        Kun olimme olleet puolen vuotta, mies löi topin koko seksi elämälle.
        Pikku hiljaa tajusin, että meen seksielämä meni jo. Nyt olemme olleet yhdessä 4vuotta ja siitä 3 ja puolivuotta kokonaan ilman seksiä.
        Olen lihonnut 20kg ja aika rikkinäinen nainen kokonaisuudessaan. Se vei minulta myös itsetunnon, joka oli ollut yleensä hyvä.
        Nyt minulla on koko ajan paha olo, joten seksi on tärkein asia parisuhteessa.
        Se korjaa miltei kaiken muun. Hyvä seksi laihduttaa ja saa naisenkin hehkumaan.
        Usein itken ja lopuksi lupaan itselleni tehnä asialle jotain.
        Älä lähde suhteeseen, mistä seksi puuttuu, se lihottaa takuuvarmasti.

        Oletko miettinyt asiaa ja ihmetellyt mistä se johtuu ? Seksi ei tolellankaan ole vain sitä, että odottaa munaa pilluunsa... SE ON PALJON MUUTAKIN !


      • bht11

        IHANA !!


      • Idiootti!
        ketään ei kirjoitti:

        kiinnosta sinun henk.koht. seksielämä. Ymmärrä hyvä ystävä. Pidä se omana tietonasi.

        Miksi kommentoit ollenkaan? Koska pääsi on umpiluuta.

        HAH HAH HAH HAH HAAAA!!!


      • Jätän kyllä.
        Mikä estää? kirjoitti:

        Miksi et jätä sitä?

        Tilanne on taloudellinen. Juuri nyt ei kannata myydä asuntoa ja onhan naisia maailmassa.


      • Minulla ei ole
        Vapaudu estoistasi ! kirjoitti:

        Oletko miettinyt asiaa ja ihmetellyt mistä se johtuu ? Seksi ei tolellankaan ole vain sitä, että odottaa munaa pilluunsa... SE ON PALJON MUUTAKIN !

        liiaksi estoja, enkä kaipaa typeriä neuvoja.


      • Mikä teidän vekotin
        nysä mikä nysä kirjoitti:

        Mikä tässä nyt on syy ja mikä seuraus?

        Penis pumppu teki nysästä JÄTIN !


      • Tosi on!
        Vapaudu estoistasi ! kirjoitti:

        Oletko miettinyt asiaa ja ihmetellyt mistä se johtuu ? Seksi ei tolellankaan ole vain sitä, että odottaa munaa pilluunsa... SE ON PALJON MUUTAKIN !

        Useimmat miehet on sitä mieltä, että se on just tota!


      • Sisko sisko
        Jätän kyllä. kirjoitti:

        Tilanne on taloudellinen. Juuri nyt ei kannata myydä asuntoa ja onhan naisia maailmassa.

        Huono selitys.

        Laitat saunan päälle. Siellä ukko viihtyy hyvinkin tunnin pari. Ei huomaa mitään, kun sillä aikaa pakkaat kimpususi ja kampsusi ja tilaat taksin. Lähdet vaan meneen. Toimii varmasti.

        Älä katso taakse. Älä soita. Älä tekstaa. Jätä se!


      • Väkiluku paljastaa t
        Jätän kyllä. kirjoitti:

        Tilanne on taloudellinen. Juuri nyt ei kannata myydä asuntoa ja onhan naisia maailmassa.

        Naisia on niin ettei paskalle taivu ja moneen lähtöön, ei kannata roikkua yhdessä horossa, kun maailma täynnä simsakoita tyttösiä.


    • tragikom.

      Näin PHKS ulko-oven vieressä toistasatakiloisen naisen, joka veti posket lommollaan tupakkaa, odottamassa lääkäriin pääsyä.
      Se oli järkyttävä näky varsinkin, kun ajattelee, että hänkin hoidattaa lihavuudesta johtuvia tautejaan kaikkien veronmaksajien piikkiin.
      Kun ne nämä tupakoijat ja ylilihavat ymmärtäisivät asian vakavuuden, niin tekisivät itsekin asialle jotakin.

      • omalla vastuulla

        Urheileminen se se vasta maksaa yhteiskunnalle!

        Paljon maksaa maratoonarien ja muiden hikipinkourheilijoiden hoidot?

        Kalliita hoitoja ja lääkkeitä kuluu. Vähän väliä on tähystystä ja jänteen korjausta. On venähdystä ja kulumaa. Selkä pettää.

        Saikulla ollaan vapaa-ajan urheilun aiheuttamien vammojen vuoksi.


      • nainen 200+ kg

        no m inä se en ollut kun en tupakoi.. hyvä ettet minua nähnytkään, olisit järkyttynyt kokonaan..


      • Lenkkarivero tulee..
        omalla vastuulla kirjoitti:

        Urheileminen se se vasta maksaa yhteiskunnalle!

        Paljon maksaa maratoonarien ja muiden hikipinkourheilijoiden hoidot?

        Kalliita hoitoja ja lääkkeitä kuluu. Vähän väliä on tähystystä ja jänteen korjausta. On venähdystä ja kulumaa. Selkä pettää.

        Saikulla ollaan vapaa-ajan urheilun aiheuttamien vammojen vuoksi.

        Jep, lenkkareille terveysvero 5000 %!


    • morhymmm

      Lihavilla ei ole selkärankaa lopettaa mässäilyä. Turha syyttää geenejä, ei geenit tunge ruokaa kurkusta alas. Joten kuolkoot. ällöttävän näköistä kun pienet lapsetkin on jo kauheita tankkeja.

      • sdgdsgf

        aika usein tuo ylipaino johtuu epäterveistä ruokailutottumuksista. myrkkymargariineista, aspartaamipaskoista ja valkoisesta vehnästä.
        itsellä laski 10 kg ylipaino vuodessa pois kun aloin vain syömään terveellisemmin. myrkkymargariinin korvasin voilla ja oliiviöljyllä, aspartaamipaskan sokerilla. alunperin laihduttaminen ei edes tarkoituksena ollut, se tuli kaupanpäälle siinä samalla kun sai taas normaalin vireystason.


      • Kovin on

        uurteinen naama ja söpöt rotanhampaat. Hahhahaaaaa!


      • Eu-kassista?
        sdgdsgf kirjoitti:

        aika usein tuo ylipaino johtuu epäterveistä ruokailutottumuksista. myrkkymargariineista, aspartaamipaskoista ja valkoisesta vehnästä.
        itsellä laski 10 kg ylipaino vuodessa pois kun aloin vain syömään terveellisemmin. myrkkymargariinin korvasin voilla ja oliiviöljyllä, aspartaamipaskan sokerilla. alunperin laihduttaminen ei edes tarkoituksena ollut, se tuli kaupanpäälle siinä samalla kun sai taas normaalin vireystason.

        Voisko läski johtua Eu-ruokakassista?

        2 X 400 g sarvimakaroonia
        2 kg puolikarkeita vehnäjauhoja
        4 X 250 g ruisnäkkileipää
        750 g moniviljahiutaleita
        2 X 250 g Eu-keksejä (kaurakeksejä)
        500 g Aamiaismysliä
        500 g rasvatonta maitojauhetta


      • gsdsddsgd
        Eu-kassista? kirjoitti:

        Voisko läski johtua Eu-ruokakassista?

        2 X 400 g sarvimakaroonia
        2 kg puolikarkeita vehnäjauhoja
        4 X 250 g ruisnäkkileipää
        750 g moniviljahiutaleita
        2 X 250 g Eu-keksejä (kaurakeksejä)
        500 g Aamiaismysliä
        500 g rasvatonta maitojauhetta

        mitä tuosta kassin sisällöstä puuttuu? insuliinikynä ainakin.


      • plättyjuhlaa..
        gsdsddsgd kirjoitti:

        mitä tuosta kassin sisällöstä puuttuu? insuliinikynä ainakin.

        Kilo sokeria ja paketti voita sekä kenno munia.


      • kjgfvjtyhfkuvj
        Eu-kassista? kirjoitti:

        Voisko läski johtua Eu-ruokakassista?

        2 X 400 g sarvimakaroonia
        2 kg puolikarkeita vehnäjauhoja
        4 X 250 g ruisnäkkileipää
        750 g moniviljahiutaleita
        2 X 250 g Eu-keksejä (kaurakeksejä)
        500 g Aamiaismysliä
        500 g rasvatonta maitojauhetta

        mitähän siinä kassissa sit pitäa olla? Fileetä? Kolmen kilon lohi? Munia? Vastalypsettyä maitoa? Niitähän ois halpaa jaella ja säilytellä. Aika törkeetä valittaa ilmaisesta ruuasta. Eikun vaan ite ostamaan parempaa.


      • virallisesti hyvä
        kjgfvjtyhfkuvj kirjoitti:

        mitähän siinä kassissa sit pitäa olla? Fileetä? Kolmen kilon lohi? Munia? Vastalypsettyä maitoa? Niitähän ois halpaa jaella ja säilytellä. Aika törkeetä valittaa ilmaisesta ruuasta. Eikun vaan ite ostamaan parempaa.

        Kai toi on ihan hyvä ja täyttää viralliset tavoitteet hyvästä ja ravitsevasta monipuoliseta terveellisestä ruuasta? Ei kai sitä, mitään haitallista virallisilta tahoilta tarjottaisi? Kyllä jotkut tietävät ovat tuon sisällön suuressa viisaudessaan miettineet pienen ihmisen parhaaksi.

        Kiitos tästä!


      • von pummi
        kjgfvjtyhfkuvj kirjoitti:

        mitähän siinä kassissa sit pitäa olla? Fileetä? Kolmen kilon lohi? Munia? Vastalypsettyä maitoa? Niitähän ois halpaa jaella ja säilytellä. Aika törkeetä valittaa ilmaisesta ruuasta. Eikun vaan ite ostamaan parempaa.

        -hiivaa pari pakettia
        -10kg sokeria
        -paketti rusinoita


      • pönikkä on
        von pummi kirjoitti:

        -hiivaa pari pakettia
        -10kg sokeria
        -paketti rusinoita

        plus 4 litraa omenatuoremehua ilman lisäaineita.


      • von pummi kirjoitti:

        -hiivaa pari pakettia
        -10kg sokeria
        -paketti rusinoita

        Tuota hiivaa on ihan turha pistää niin kauheasti. Hiiva leviää siellä sankossa ja ei tartte kuin 3/4 hiiva pakestista laittaa ja käy mainiosti.

        itse tein reseptillä:

        20l vettä
        5 kg sokeria
        greippejä 4-5 kpl
        1 viinin kirkastusainepussi

        eli sekoittaa huolella sokerin ja veden.
        hiivan sekoittaa käden läpöiseen veteen ja antaa lillua kupissa kun kuorii greipit.
        sekoittaa sittten hiivan huolella sankkoon ja laittaa greipit sankkoon.
        antaa käydä vesilukollisessa sankossa 10 päivää. sitten poimii geipit pois ja puristaa mehut niistä sankkoon. kun kuplia ei enää tule laittaa kirkasteen sankkoon.
        antaa vajota hiivan pohjalle sellaiset 2 päivää.
        Nyt sitten vain pullottaa varovasti ettei imaise sitä hiiva sotkua pohjalta. Voi myös lapota mielellään toiseen isoon astiaan varman kirkkaan juoman ja sitten loput imee riskillä kunnes alkaa hiivaa tulemaan letkusta.
        Potkua tulee sellaiset 15-17%% ja jotenkin tuo greippi saa ihmiset erilailla sekaisin kuin muista aineista tehdyt kiljut. ( Karviaisista myös mahtavat juomat )


      • ruotimuori
        plättyjuhlaa.. kirjoitti:

        Kilo sokeria ja paketti voita sekä kenno munia.

        Ainakin kahvia pitäisi saada tuumasi Taimi matkalla Kuopion kuoppajaisiin


      • pulppulp
        michael_knight24 kirjoitti:

        Tuota hiivaa on ihan turha pistää niin kauheasti. Hiiva leviää siellä sankossa ja ei tartte kuin 3/4 hiiva pakestista laittaa ja käy mainiosti.

        itse tein reseptillä:

        20l vettä
        5 kg sokeria
        greippejä 4-5 kpl
        1 viinin kirkastusainepussi

        eli sekoittaa huolella sokerin ja veden.
        hiivan sekoittaa käden läpöiseen veteen ja antaa lillua kupissa kun kuorii greipit.
        sekoittaa sittten hiivan huolella sankkoon ja laittaa greipit sankkoon.
        antaa käydä vesilukollisessa sankossa 10 päivää. sitten poimii geipit pois ja puristaa mehut niistä sankkoon. kun kuplia ei enää tule laittaa kirkasteen sankkoon.
        antaa vajota hiivan pohjalle sellaiset 2 päivää.
        Nyt sitten vain pullottaa varovasti ettei imaise sitä hiiva sotkua pohjalta. Voi myös lapota mielellään toiseen isoon astiaan varman kirkkaan juoman ja sitten loput imee riskillä kunnes alkaa hiivaa tulemaan letkusta.
        Potkua tulee sellaiset 15-17%% ja jotenkin tuo greippi saa ihmiset erilailla sekaisin kuin muista aineista tehdyt kiljut. ( Karviaisista myös mahtavat juomat )

        Vilkaiseppa tätä keskustelua http://keskustelu.suomi24.fi/node/10072056
        Kunnon viina on melkein ilmaista!


      • Runku
        Eu-kassista? kirjoitti:

        Voisko läski johtua Eu-ruokakassista?

        2 X 400 g sarvimakaroonia
        2 kg puolikarkeita vehnäjauhoja
        4 X 250 g ruisnäkkileipää
        750 g moniviljahiutaleita
        2 X 250 g Eu-keksejä (kaurakeksejä)
        500 g Aamiaismysliä
        500 g rasvatonta maitojauhetta

        Jos, lihot eu-ruualla, ens vuonna voi helpottaa, ku se apu pääosin lakkaa


    • ....................

      Miksi ottaa esiin terveysuutiset, kun ei kumminkaan välitä lihavista ihmisistä eikä kärsi muutenkaan liiasta empaattisuudesta ja sympaattisuudesta? Miksette vain laita jatkuvalla syötöllä jakoon niitä mielestänne rumia kuvia, joita netistä löytyy? Olisi logiikalla jatkumoa. Nämä kai luulevat, että myös vieraat ihmiset ovat heidän mielipiteistään kiinnostuneita, kun vaimo/tyttöystävä heitä vielä kattelee ja kuuntelee ennen kuin saa tarpeekseen.

    • Fiiiisuuuu

      "Läski on myrkkyä, läski on myrkkyä!" Jotain rajaa terveysfasismille, jokaisella on ihan oma elämä!

      • Pikkupyöreä

        Olen pyöristynyt vaihdevuosista jonkin verran, vaikka syön hyvin kohtuullisestí. Kysyin lääkäriltä, kuinka haitallista se hänen mielestään on. Hän sanoi, että tupakointi ja alkoholin käyttö tappavat ennemmin kuin pieni pyöreys. Eniten tappaa ilkeä, katkera mieli.


      • toinen samanlainen
        Pikkupyöreä kirjoitti:

        Olen pyöristynyt vaihdevuosista jonkin verran, vaikka syön hyvin kohtuullisestí. Kysyin lääkäriltä, kuinka haitallista se hänen mielestään on. Hän sanoi, että tupakointi ja alkoholin käyttö tappavat ennemmin kuin pieni pyöreys. Eniten tappaa ilkeä, katkera mieli.

        Sama minulla. Olen aina yrittänyt pitää huolta siitä, että en pyöristyisi kovin paljoa. Ei ole ollut helppoa enkä tosiaankaan ole mikään syöppö. Mutta sukulaiseni ovat myös pyöreähköjä kaikki, tädit ja sedät, isäni. Äitini on aina ollut sitä tyyppiä, joka ei liho, vaikka söisi mitä. Minä en ole tullut häneen.
        Luulen, että elämänasenteella on pajlon merkitystä. Isäni, tädit ja sedät jne ovat perheestä, jossa on ollut lämmin ilmapiiri, nauru on jokapäiväistä, opitimismi, vaikka aina ei niin helppoa ole ollutkaan. Kaikki ovat vähän pyöreitä, kovia liikkumaan ja tekemään. Ja mittarissa on kolmella jo yli 80 ja loput neljä siihen tulossa.
        Joten lihavuus ja lihavuus. Järjetön syönti ja liikkumattomuus ei voi olla hyväksi. Mutta nykyisin tuntuu, että on lihava, jos ei ole kovi hoikka. Jos viihtyy kehossaan, on hyvä olla eikä hävetä :) jos liikkuu ja jaksaa, eiköhän se riitä.
        Ja tuo väite, että lihavat kuolisivat jo alle keski-ikäisenä, en tiedä mistä se on. Olen itse 55-vuotias ja pääosin ne ihmiset, jotka ovat ympäriltä nuorena kuolleet ovat olleet joko hoikkia tai tavallisia enimmäkseen. Syöpään on menehtynyt muutama, itsemurhaan kaksi lähempää tuttavaa ja alkoholin riuduttamana kuollut pari myös. Ja lähellä on nytkin yksi alkoholisti, tosi laiha aina putkiensa jälkeen. Huvittaa joskus kun joku, joka ei taustoja tunne kehuu häntä niin sutjakaksi. Sitähän hän on, mutta miksi,, niinpä. Putkien jälkeen suorastaan riutuneen näköinen.

        Terveys on niin paljon, sen on mm mielen terveyttä, tupakoimattomuutta, päihteiden käytön hallintaa, syömisen hallintaa, liikunnasta iloitsemista, hyviä ja tasapainoisia ihmissuhteita, mielekästy työtä jne. Nämä kaikki osa-alueet vaikuttavat ihmisen terveyteen ennemmin tai myöhemmin.


      • Pinna piukalla
        Pikkupyöreä kirjoitti:

        Olen pyöristynyt vaihdevuosista jonkin verran, vaikka syön hyvin kohtuullisestí. Kysyin lääkäriltä, kuinka haitallista se hänen mielestään on. Hän sanoi, että tupakointi ja alkoholin käyttö tappavat ennemmin kuin pieni pyöreys. Eniten tappaa ilkeä, katkera mieli.

        "Eniten tappaa ilkeä, katkera mieli".

        Tuosta olen kanssasi samaa mieltä.


    • Hyvä ile hoida puuta

      Ilkka Kanerva huolestui Kiikon laihtumisesta jo syyskuussa !

      Elina kertoi heinäkuussa Me Naiset -lehden haastattelussa laihtuneensa vahingossa muutamassa kuukaudessa hurjat 15 kiloa.

      http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1413522/nain-kanerva-huolestui-kiikon-laihtumisesta-jo-syyskuussa

      Tämmönen lukujenvalvomislääkäri näkee selvästi, että ei mahdottomuuksiin pidä mennä, sillä alkaa helposti olla terveyden kannalta todella vakavasti otettavia vaikutuksia, Kanerva kommentoi tuolloin MTV3.fin Viihdeuutisille.

      Tuleeko Elinan syömisiä vahdittua?

      – Kyllä mä piiskaa käytän aika ankarasti, Ilkka totesi.

      • cvxvv

        Kai se nyt laihtuu tollasen äijän rinnalla. Ruokahalu on menny Ilen tempausten takia. Psyykkistä selvästi.


    • läskit on rumia

      Läskit kertoo että ihminen ei kunnioita omaa kroppaansa vaan kaltoin kohtelee sitä,yleensä viellä alkoholistit ovat läskejä sillä alkoholi lihottaa sekä aiheuttaa roskaruuan ylen syömistä yö aikaan.
      Kaikki läskiperseet vaan rasvaimuun ja läskeistä voidaan valmistaa saippuaa.

      • ei ei ei

        Alkoholistit ovat usein laihoja.. hyvin usein. Ihminen, joka juo paljon viinaa ei välttämättä ole kuin suurkuluttaja vaan. Silloin hän usein myös syö paljon ja on välillä juomatta. Alkoholisti voi olla viikkotolkulla melkein syömättä. Ja se näkyy..


      • Ongelmia on kyllä
        ei ei ei kirjoitti:

        Alkoholistit ovat usein laihoja.. hyvin usein. Ihminen, joka juo paljon viinaa ei välttämättä ole kuin suurkuluttaja vaan. Silloin hän usein myös syö paljon ja on välillä juomatta. Alkoholisti voi olla viikkotolkulla melkein syömättä. Ja se näkyy..

        Tunnistin itseni ja ruokailu on pakkopullaa.


    • NAISTEN VAIKEUDET

      >>Isolla osalla suomalaisista n. 40-v miehistä on sellanen maha että ei omia vehkeitään näe! Ollut jo vuosia! >>

      Ota huomioon että 99% naisista ei ikinä näe omaa tussuansa livenä. Pelkästään peilin kautta tai webbikameran avulla, mutta ei suoraan.

      Se 1% pääsee näkemään. Niillä on joko hitsin pitkä ja notkea kaularanka, tai sitten on ylä-etupimppi, joka on reilusti (~15 cm..) normaalia sijaintipaikkaa ylempänä.
      Sen yläreunan pystyy silloin livenä näkemään kun vääntää samalla mahaläskejä hiukan sivuun, ja pääsee lirputtamaan.

      • - normaali -

        Tuo mainitsemasi 1 % on todellakin 1 %. Enpä ole koskaan tuollaisista etupimeistä ( 15 cm) kuullut, mutta kai tuollaisia luonnonoikkujakin on.

        Läskiä tai ei, niin ns. normaali tarvitsee peiliä naisista. Miehillä ei aina edes peili auta.


    • Kyllä se on niin

      että läskit ovat ällöttäviä. Sairaalloinen laihuus on sama juttu, mutta ihrasäkit ovat paitsi suuri kansanterveydellinen, myös kansantaloudellinen kysymys.

      Se kysymys pitää ratkaista kerta kaikkiaan.

      Ei ole mitään järkeä siinä, että tuhlataan satoja tuhansia euroja per nuppi siihen että koulutetaan ja ruokitaan vuosikaudet hyypiötä jolla pian työuran alettua pettää kroppa ja sitten mennään työkyvyttömyyseläkkeelle vanhuuseläkettä odottelemaan.

      Ne ovat rasvatoukkia, jotka pitää puhdistaa ankaralla kädellä.

      He joilla riittää itsekuria saadakseen itsensä kuntoon, kunnioitettakoon.

      Loppuihin ei ole syytä sääliä tuhlata.

    • inkkie/

      Läskit eivät ole yhtenäinen joukko. Osa läskeistä on moniongelmaisia, joilla on masennusta ja muutakin mielenterveysongelmaa, työttömyyttä, tupakkariippuvuus, alkoholiongelmaa, lääkeriippuvuus, ahmimisongelmaa, ei lainkaan liikuntaa ja ruokakin koostuu kahvista, herkuista ja rasvapitoisesta moskasta.

      Sitten on toisaalta olemassa ihmisiä, joilla on elämä täysin kontrollissa, mutta painon kanssa on syystä tai toisesta ongelmia. Osalle hyvä ruoka on harrastus, jossa käytetään paljon oliiviöljyä, voita, smetanat ym. on täysrasvaisia. Saattaa olla, että työpäivät on pitkiä ja vaikka liikunnasta pitääkin, niin esim. reissutyö vaikeuttaa säännöllistä liikuntaa. Kiloja saattaa tulla kesällä grillauksen takia ja hyvien ravintolaruokien (ei hampurilaisia!) takia, joita ajoittain pudottaa muutaman kilon, mutta niin, että paino nousee 1-2 kiloa vuodessa tasaisesti.

      Osalla paino on tullut raskaudesta ja kilot ovat tulleet jäädäkseen. Muutoin saattaa olla, että paino pysyy samana, mutta laihduttaminen ei tunnu niin tärkeältä, että siihen ainakaan juuri nyt löytyisi voimia. Tällainen ihminen saatttaa olla päihteetön (varsinkin jos imettää vauvaa), syö terveellistä kotiruokaa, liikkuu lasten kanssa autottomana monta kilometriä päivässä, mutta kauppareissulla ostoksiin sujahtaa myös keksipaketti tai lempijäätelöä.

      On myös ihan eri asia, että onko ylipainoa 10, 20 vai 30 kg vai kenties sairaalloisen lihavuuden puolelle meneviä lukemia.

      Minulla on ylipainoa 30 kg ja laboratoriotestien mukaan olen erinomaisessa kunnossa. Lääkärin mukaan ainoa huono puoleni on ylipaino, josta jo 10 kg:n laihdutus toisi ison avun esim. mahdollisten tulevien nivelvaivojen kannalta. En siis miellä itseäni kuuluvaksi samaan joukkoon kuin ne, joilla elämänhallinta on karannut jo ajat sitten käsistä.

    • dfdsfdffdfdsdfs

      Se on niin että jotkut syntyvät laihemmiksi eivätkä pysty lihottaa, toisilla pulleiksi syntyneillä on ongelmia laihdutuksen kanssa ja nämä siltä välin voi laihtua tai lihota syömällä paljon rasvaista.

      Ite menin joskus lääkärille sanomaan että paino on hirmu alhanen nii tää kertoi että kaikkien mun tietojen mukaan oon ollu aina hieman alipainonen eikä syöminen mulle kuulema auta. Sitä ennen söin 2 viikkoo putkeen raskaan aamupalan, rasvasen päivällisen ja illalla yöllä söin. Ei tullu edes 1kg lisäpainoa.

      • Sopivasti syönyt

        Älä hullujasi horise. Sotavangit ja keskityslerin asukit painoivat alle 40 kiloa ja amerikan mäkkärin asiakkaat 140. Tai 240.
        Joku läski väittää syiksi "painavia luita". Suurin todettu painoero saman pituisten ihmisten luurangoissa on ollut viisi prosenttia.
        Sinulla on yhtä painavat luut, kuin pituisellasi 200 kiloisella.
        Kaikki syyt lihavuuteen tai laihuuteen ovat tekosyitä.
        Lihavan perheen koirakin on lihava, totesi eräs lääkäri, joten sukuvikakin on tekosyy.


    • Kokemus opettaa mies

      Lihavat muijat ovat kiihkeitä pedissä.

      • hehehehee

        No on kai ne kun harvoin saavat...


      • hehehehee kirjoitti:

        No on kai ne kun harvoin saavat...

        Miten niin harvoin? Olen lihava ja silti minulla on kumppani.
        Eniten oon kyllästynyt idiootteihin, jotka luulee olevansa houkuttelevia siinä määrin etteivät tajua ei olevan ei.

        Sitäpaitsi, jos tulen isovanhempiini kuolen joka tapauksessa n. 73 vuotiaana. Painon sijaan noin käy perimäni vuoksi aika todennäköisesti.


    • Kyllä vain

      Näin se homma etenee. Aloitusviestissä kerrotaan, että lihavuus lisää kuolleisuutta jo ennen keski-ikää mutta jossain vaiheessa keskustelu alkoikin kohdistua sukupuolielimiin ja sitten miehet sekä naiset puolustelevat itseään. Onneksi itse olen ns. John Holmes-mitoissa joten saan olla aika lihava ennen kuin kadotan penikseni lopullisesti.

      Mutta joo, kauanhan on jo ollut tiedossa mitä kaikkia ongelmia lihavuus tuo mukanaan. Tuon Helsingin Sanomien jutun ei siis periaatteessa pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.

    • täysillä eloa

      Kyllä jokainen elää elämänsä loppuun asti.

    • ex alipainoinen

      Itse olen jonkin verran ylipainoinen 15kg. Olen myös ollut laiha joskus muutamia vuosia(7) sitten. Muistan kun olin kokoajan sairas kuumetta, päänsärkyä, vatsakipuja ja muutenkin vatsavaivainen, flunssaa useita kertoja vuodessa jotka johti angiinaan ja poskiontelontulehduksiin. Aloin odottamaan esikoistani ja sen mukaan myös painoni nousi pikku hiljaa nykyiseeni, mutta olen ollut terve, flunssan saan joka syksy kylläkin, poskiontelon tulehduksen olen sairastanut kaksi kertaa ja kuumetta on ollut vain muutamankerra, töistä en ole ollut kertaakaan oman sairastelun taki pois, toisin sanoen olen ollut terveempi ylipainoisena(fyysisesti). Mutta en todellakaan ole itseeni tyytyväinen. Olen laihduttanut kaksi kertaa 10kiloa mutta aina saanut ne muutaman lisäkilon kanssa takaisin, olen vain laiska tekemään mitään. En syö mitään roskaruokaa siis käy hampurilaisilla(en tykkää)ym ym, pitsalla voin käydä sielläkin n.kerran kahdessa kuussa tai harvemmin. Noh sitä innostusta liikuntaan odotellen(sen puutteesta kun kaikki on kiinni)... Mutta joo olen sitä mieltä että lihava(lievästi) VOI olla terveempi kuin laiha.

    • Tutkimushan oli amerikkalainen? Ja amerikassa on kaikki suurta, jopa läskitkin.
      Ei tarvitse edes tutkia, kun voi todeta 250 ihrakilon haittaavan etenenemistä jopa alle 40-vuotiailla!
      Ja syitä ei tarvi lihomiseen kaukaa hakea. Ihan tuossa paikallisessa syöttölässä näkee päivittäin rutkasti ylipainoisia porsaita, jotka ahmii kaksinkäsin kaikkea, mitä roskaruokaa väärällään oleva buffa sisältää.
      Pakonomaisesti ongelma periytetään vielä lapsillekin. Päivänä eräänä läski äiti pullean pikkutyttönsä kanssa kävi syömässä ja tytär olisi halunnut juoda vettä. Ei antanut äiti lupaa, koskapa limonaadia sai juoda ilmaiseksi koko rahan edestä...

    • 32

      Miksi näitä rasistisia kirjoituksia julkaistaan. Tässä kiihotetaan ihmisiä lihavia vastaan. perkele lopettakaa heti. Olen normaalipainoinen.

      • Hohhoijaa---

        Rasisti siellä, rasisti täällä. Nykyään lätkäistään rasismikortti pöytään, oli aihe mikä tahansa.


      • ylva-li

        opiskelukamuni oli lihava, mutta hyvin notkea. hältä onnistu vaikka mitkä ihme jumppaliikkeet, niin, et ihan kateex kävi. mulla itellä lähtöpaino oli 131 kg. nyt painoa on 109 kg. pituudestani en ole varma, mut joka tapauksessa alle 160 cm.
        teen hidasta itsemurhaa syömällä. välil keljuttaa, mut ruoka ja herkut, aah, mitenpä siitä ihanuudesta luopus.
        olin teini-iässä kasvissyöjä ja laiha. isäni osti silloin mua varten aina ruokahalu-lääkettä. äitini lopetti sit mun kasvisruoka hömpötyxet, mitä kadun katkerasti.
        en muutes pidä pullasta. mut aina yhdistetään pullan pupeltajax, muhkean olemuxeni perusteella.


    • Isofaija

      Jenkkiläinen faktatutkimus! Kuinka paljon sekin tutkimus mahtoi maksaa? Itsestäänselvyyksiä tutkitaan maailmassa valtavasti. Useimmiten vain, että tutkijoilla olisi töitä ja että joka asiasta olisi nk "tieteellistä" todistusaineistoa normaali-ihmisten muutenkin tuntevista asioista. Ihan terveellä järjellä!

      Liikalihavuus on yksi itsemurhan hitaista versioista. Samaan kategoriaan kuuluvat viina, tupakka, ainainen laiskottelu, Tv:n katselu sohvaperunana, jatkuva istuminen tietokeen ääressä, kuntoilun unohtaminen, roska-ateriat burgereissa, maidon vaihtaminen lipsoihin, "läskiruokien" syöminen.jne.

      Jokainen voi siis itse päättää päivänsä itsemurhalla hitaasti tai äkkiä. Ylensyöminen on hidas itsemuurha! Erittäin kallis yhteiskunnalle ja siksi se olisi lailla kiellettävä. Lihavuudesta olisi jopa sakotettava tai verotettava. Yhteiskunta menettää valtavasti rahaa, työvoimaa, terveydenhuollon kuluja ja voimia liian paksujen ihmisten takia. Mihin he kohta mahtuvat?
      Ulkonäöllä on myös selvä yhteys koulu- ja työpaikkakiusaamiseen, töihin valinnoissa ja syrjinnässä.
      Miksi sellainen yhteiskunnan riesa ja epäkohta pitäisi hyväksyä, koska liikalihavuudelle ei ole mitään järkeviä perusteita?

      • täytyy muistaa

        että lihavat lapset saattavat syödä ahdistukseen jne. Yleensä taustalla on psyyke; mielialan heilahdukset, masennus.....
        Lapset ja nuoret pitäisi totuttaa liikkumaan ja syömään oikein. Autoilu, pikaruoka ja tietokone on huono yhdistelmä.


    • viihde,foorumi.eu
      • Johan pomppas!

        Vihdoin saatiin yksi älykäs kommentti!


      • MASENNUSLÄÄKKEET

        Lihottaa, ja näitä kun joka ikiseen vaivaan kirjoitetaan, mirtazapiinia ja ketipinoria unettomuuteen, ssri lääkkeitä jopa rakkaushuoliin, lääkäreiden vika ja sitten toitotetaan ylipainosta, lihoin 16kg puolen vuoden sisällä mirtazapiini lääkkeestä, otin illalla puolikkaan 15mg ja en taatusti syönyt yhtään enempää aineenvaihdunta meni sekaisin ja elimistö keräsi nestettä, lopetin ja sain nukahtamislääkkeen ja olen laihtunut pois ne kilot, unettomuus johtui vaihdevuosivaivoista.


      • totta.........
        MASENNUSLÄÄKKEET kirjoitti:

        Lihottaa, ja näitä kun joka ikiseen vaivaan kirjoitetaan, mirtazapiinia ja ketipinoria unettomuuteen, ssri lääkkeitä jopa rakkaushuoliin, lääkäreiden vika ja sitten toitotetaan ylipainosta, lihoin 16kg puolen vuoden sisällä mirtazapiini lääkkeestä, otin illalla puolikkaan 15mg ja en taatusti syönyt yhtään enempää aineenvaihdunta meni sekaisin ja elimistö keräsi nestettä, lopetin ja sain nukahtamislääkkeen ja olen laihtunut pois ne kilot, unettomuus johtui vaihdevuosivaivoista.

        Ja Jenkeissähän näitä ns. onnellisuuspilleitä syödään pilvin pimein, jos ei jokainen syö niin ainakin joka toinen.


    • omaelämäkaikilla

      Tuota...mikä ihme siinä on että toisten läskit vaivaa kanssaihmisiä niin hirveesti?
      Jos lihavat kuolee nuorena, niin sehän on meidän muitten onni, ei tarvi maksaa eläkkeitä heille. Ja eläessään he kuluttavat niin paljon ruokaa että kansantalous nousee:)
      Jos joku polttaa ja tappaa ittensä sillä, niin so what. Tai juo tai narkkaa ittensä hengiltä, niin siitä vaan. EVVK.

      • Matti tietää!

        Mattikin (Suomen keskusta puolue) käski vaan tupakoida, koska se on kansantaloudelle edullista: tupakoitsijat kuolee nuorena, joten säästetään eläkkeissä ja muussa terveyden hoidossa.


      • pikkusieluista

        Osa kadehtii työttömän perusturvaakin: 25.74 € arkipäivältä. Siitä veroa -20 %. Moni ei saa mistään senttiäkään lisää. Kaikki ei saa edes tuota!


      • Siksi

        Juju on siinä, että ennen kuin kuolee, käyttää todennäköisesti pitkän tovin terveydenhoitopalveluita eivätkä ne ole ilmaisia yhteiskunnalle. Lihavuus on itse aiheutettu kuten myös kaikki sairaudet, jotka siitä johtuvat (esim. diabetes). Miksi muitten pitää maksaa sellaisen terveyden / sairauden hoito, joka ei itse kykene edes syömään oikein ? Tai tärvää terveytensä tupakilla, alkotuotteilla, j n e ...

        Jos ei tajua terveydestä mitään, niin maksut sairauden hoidota omasta pussista. Elämä on jokaisen oma mutta yhteiskunnan pitää kustantaa sen ylläpidosta aika paljon.


    • anoreksia kills

      Erittäin vanhat ovat yleensä pienikokoisia...heidän lapsuudessaan oli pula-aika ja ravinnosta puutetta. Mykyajan lapset ovat pidempiä ja tulevaisuudessa saattaa siis olla pitkiä 100-vuotiaita.
      Anoreksia tappaa siinä kuin liikalihavuuskin.

    • Olen Tarzan !
    • Pieni on kaunista

      Geenit meitä rankaisee. Samoin kuin sen onko naisella isot, vai pienet rinnat. Itse pidän pienirintaisista ja pyllyistä naisista, mutta on myös henkilöitä jotka pitävät päinvastaisista henkilöistä.

      • Sa moin.

        Minäkin pidän pienirintaisista hoikista naisista. "sääLiisa" esimerkkinä.


    • Ana-lyytikko

      Tää on taas tätä läskihysteriaa...


      "Tutkimuksessa hyödynnettiin yli 110 000 yhdysvaltalaisen 18–39-vuotiaan terveystietoja. Kuudentoista vuoden seurannan aikana 3 200 osallistujaa kuoli. Kuolemista 570 johtui sydän- ja verisuonitaudeista ja 730 syövistä.

      Normaalipainoisiin verrattuna selvästi lihavien riski kuolla seurannan aikana oli noin puolitoistakertainen ja erittäin lihavien lähes 2,5-kertainen. Lievä lihavuus ei kuolleisuuteen vaikuttanut. Tuloksia tulkitessa on hyvä muistaa, että edellä mainitut riskit ovat vain suhteellisia riskejä. Käytännössä lihavuuteen nyt liitetty kuolemanriski onkin pieni tässä ikäryhmässä."


      Ne kaikista lihavimmat ovat köyhimpiä ja kuolevat, varsinkin miehet onnettomuuksissa, jengitappeluissa yms. Jenkkilässä. Vaikka tuloksissa on jotenkin korjattu tietoa mm. sosiaalisen aseman suhteen, niin aineistostahan käy ilmi , että mitä köyhempi ja vähemmän koulutettu sitä todennäköisemmin kuolee. se voi johtua myös siitä, ettei ole varaa hoitoihin.

      Tutkimuksen mukaan muuten alipainokin lisää kuoleman riskiä.

      5,2 promillea eli 0,52 kuoli sydän- ja verisuonitauteihin ja 6,6 promillea eli 0,66 % syöpiin, kokonaiskuolleisuus on 2,9 %. Jos kuolleisuus lisääntyy 2,5 kertaiseksi sairaanloisen lihavilla MBI yli 35, se olisi noin 5% (2,9% ei voi laskea koska siinä on kaikki mukana), ei ole kovin suurta. Ja siinä on mukana kaikenlaiset tappelut, itsarit, onnettomuudet jne.

      Sydän- ja verisuonisairauksien riski alipainoisilla (BMI < 18,5) miehillä 3,5 -kertainen ja naisilla 2,0 . Se on enemmän kuin ylipainoisilla (BMI 25-30). Sydän ja verisuonisairauksien riski lisääntyy kyllä kovasti sairaanloisen lihavilla ( BMI > 35) miehet 9 - ja naiset 8 -kertainen, mutta kun riski on muuten noin 0,5 %, niin sitten se olisi noin 4 % eli 1,5 tavanomaiseen kuolleisuuteen.

      Syöpäriski puolestaan on ALHAISEMPI miehillä, jotka ovat ylipainoisia tai lihavia, riski on alhaisin lihavilla (MBI 30-35), 0,6 . Naisilla syöpäriski nousee painon mukaan, mutta todella hitaasti. Sairaalloisesti lihavien (MBI < 35) miesten syöpäkuolleisuusriski on 2,8- ja naisten 2,2-kertainen normaalipainoisiin verrattuna. Eli jos riski on noin 0,6 %, niin sairaanloisen lihavien riski kuolla syöpään on noin 1,5 %. eli pienempi kuin yleisesti ottaen koko porukan kuolleisuus.


      Suhteellisilla riskeillä ja epäanalyyttisella, tärkeitä tekijöitä huomioon ottamatta saadaan kivoja, läskipolitiikalle sopivia numeroita.

    • Vatsassa ei kumpua

      Kävi puntarissa se näyttää 65/kg. Mies ja pituus on 186 cm, ikää 51, en tiedä olenko normaali ?

      • Olet liian

        LAIHA !!


    • Eroon läskistä!

      Helpoin tapa päästä eroon ylimääräisestä läskistä:

      Osoita ulko-ovea ja sano "nyt lähdet ylipainoinen sika v*ttuun täältä ja vähän äkkiä".

      Toimivuus 100%

    • mitäs........

      Tuosta kuolemasta kiistelee, siskolle sanottiin 66v, että vanhemman ihmisen on vaarallista laihduttaa ja onhan hurjan näköistäkin kun naama rupistuu rusinaksi. Eikös sen maailman lopun pitäisi tulla ensi perjantaina niin täältä lähtee lihavat ja laihat, mulle sama kuolenko lihavana tai laihana. t.sopivasti pyöreä

    • ei vaippoja kiitos

      No daa? Eikös kaikki ole nykyään hemmetin huolissaan siitä, että vanhuksien määrä kasvaa?

      No kun ei kasva, kun kaikki on kohta läskejä ja kuollaan aikaisemmin, eikä olla kusivaipoissa kitumassa vanhaikodilla.

      Mä olen nähnyt minkälaista se homma siellä on ja ainoo toiveeni on olla kuunaan kokematta sitä kidutusta, joten olen läski.

    • joopa jooo

      Ja tuossa kuvassa on sitten kai toimituksen mukaan lihava ihminen .. Kaikki näyttävät lähikuvissa lihavilta, jos liian pieniä kuteita yritetään saada kiinni..

      Jotain rajaa sentään.

    • eimikääniisihomma

      Kyllä lihavuus tuo todella paljon ongelmia ,eikä vain henkilölle itselleen..
      Miettikääpä tilannetta kun 150-200 kiloinen ihminen saa jonkun kohtauksen vaikka WC:ssä,vaikkapa 7 kerroksessa,mitä voivat tehdä apuun tulijat,ambulanssihenkilökunta,jos hissi on neliön kokoinen.
      Millä sellaienen potilas roudataan alas esim.kierreportaita?

      Ja kuinka vaikeaa on hoitajien ja lääkärien tutkia sellaista potilasta,ja pyöritellä
      sängyssä tai tutkimuspöydällä??

      Jos jaksat käsitellä itsesi painoista potilasta,on painosi OK.

    • hoikka liikkuja

      No totuushan, että tupakoivalla normaalipainoisella ja hyväkuntoisella (harrastaa liikuntaa) on pidempi eliniän odotus, kuin ylipainoisella sohvaperunalla. Ylipaino ja riittävä liikunta on näet mahdoton yhtälö, ihminen ei liho jos liikkuu enemmän tai samanverran kuin kuluttaa.

      • sillä lailla

        Hahhaa. kerro se ittelees, kun aikanaan kuolet kitumalla keuhkosyöpään. Ei ole mikään rauhallinen ja kaunis kuolema, kun hukut omiin nesteisiisi pikku hiljaa.

        Tupakka aihieuttaa huomattavan osan sydän- ja verisuonitaudeista, joten uskottele vaan tota itsellesi, siiten kun sulle tehdään ensimmäinen pallolaajennus ja kymmen askelta tasamaalla pistää puuskuttamaan.

        Joka aamu kuuntelen, kun naapuri kakoo keuhkojaan pihalle aamusauhuja kiskoessaan ja ajattelen, että kyllä ihminen on hullu.

        Eikä unohdeta pahan hajuista hengitystäsi ja ruskeita hampaitasi. Hyi saatana. Ihosi on sitten vanhempana, kuin 15 vuotta vanhemmilla johtuen kiskomistasi röökeistä se on pergamenttimainen ja harmaa, sikäli kun et ole jo silloin delannut.


    • JK

      VAI IIN

    • Plussaa

      Jos lihava (=reilusti panoindeksin yläkanttiin) ihminen laihtuu, hänen elämän laatunsa paranee, taudit vähentyvät, yleisolotila paranee, asioita jaksaa eri tavoin fyysisiä ponnistuksia lähinnä, hänen tililleen kertyy enemmän rahaa koska ei joudu ostamaan lääkkeitä ja käymään "koko ajan"(suhteellista) lääkärissä, sairaslomat vähenevät,itsetunto kasvaa.

      Terveydenhuoltoon saataisiin rahaa enemmän, koska lihavuuteen johtavat sydänsairaudet ja diabetekset, vatsaleikkaukset, nivelleikkaukset, mahd. masennuksen hoito vähenisivät.(edellä mainitut varmasti vähentävät niitä elinvuosia)

      Kannustan kaikkia ketkä kynnelle kykenevät, niin laihduttamaan ja parantamaan omaa elämänlaatuaan!! Ruokavalio/määrä kuntoon vähitellen ja liikunnan lisäys siihen kylkeen niin hyvää tulee. Uskon vahvasti että kaikki pystyy laihduttamaan, jos sitä vaan oikeasti tahtoo, pitää vaan pysyä vahvana, sekin kasvattaa luonnetta!

      • ,.,.,

        "Jos lihava (=reilusti panoindeksin yläkanttiin)"

        Mikä on se sopiva PANOindeksi ja mikä on reilusti yläkanttiin?? Saako panna joka päivä vai vaan joka toinen?

        No asiaan..Olen itse aika reippaasti ylipainonen keski-ikäistyvä..Mitään lääkityksiä ei ole, enkä muista koska olisin ollut viimeksi töistä sairaslomalla esim. flunssan takia. En tänä vuonna, ehkä viime vuonna pari päivää.

        Ja noista sydänsairauksista yms. Esim. pallonlaajennuksia tiedän tehdyn ihan normaalipainoisille ihmisille, kuten myös polvileikkauksia tai vastaavia..No, multa iteltä on leikattu suonikohjut ja niin on äidiltäkin vaikka äitini ei ole koskaan ollut varsinaisesti lihava.


    • Ana-lyytikko

      Kuinka moni teistä on lukenut sen tutkimuksen?

      Taidan olla ainoa... jutut on vähän sen sorttisia...

    • selenacomez

      Kyllä asia on niin että ihminen saa painaa 95 kg:aa tai jopa 108 kg:a jos se on treenattua lihaa, kuten edesmennyt Chris Benoit, showpainija, mutta nykyajan veltot istuu television ääressä ja napostelee makkaraa ja siemailevat, hörppivät olutta, siis aivan itsehakuista haudankaivuuta itselle, kaikki ovat niin vitun mukavuudenhaluisia että hirvittää, uikaa 20 minuuttia marraskuussa järvessä yhteen putkeen niin huomaatte että rasva on hyvä lämmöneriste !

    • LAHDEN ISO JUSSI

      Joskos monet lihaksikkaat saattavat näyttää lihavilta mutta älkää antako ISON koon hämätä ISO on parasta ja ISO tuntuu hyvältä ja ISO lyö lujaa koko ISOLLA massalla niin että kinkunkokoinen ISO nyrkki läjähtää pieneen pipiin ISOLLA

    • hehehehe pili

      aja amisviiksesi ja aikuistu

    • fat on fit

    • 66A9

      Ensi kertaa tätä palstaa luen ja myös ensi kertaa tähän kirjoitan. Eikö suomalainen parempaan pysty. Turhaa ajan hukkaa tällainen keskustelu.

      • gagwad

        täällä keskustellaan paljon turhista asioista


    • Työllistävä vaikutus

      =Hmm,ainakin näin haudankaivajan kannalta.

    • sd<sdzfxgchjv

      läskit ovta b luokan kansalaisia hyi helv

    • arg arg

      mitä minä teen kun olen lihava enkä saa miestä,kunolen ollut ilman jo20 vuottajane ukot on kauhean näköisiä jotka on kiinnostunut minusta.

    • Laihaa elämää

      Laihdutin itseni ylipainoisesta sporttiseksi ja kiinteäksi. Elämänlaatu heikkeni: jatkuvaa syömisen vahtaamista ja nälätunnetta. Lihavana oli mukavampaa. Aivan sama elääkö pidempään, jos elämä on ankeaa. Ryhdyin uudelleen syömään miettimättä mitä suuhuni laitan kun tajusin tekemäni virheen elämänlaadun osalta. Nyt menee taas mukavasti vaikka maha on kasvanut. Hyvä ruoka on hyvää ja haluan siitä myös nauttia!

    • Ei elämästä selviä hengissä.

    • tutkimus hanurista

      Köyhät kuolee aikaisemmin kuin rikkaat? Mistähän johtunee? Rikas syö hyvin ja on vara valita ruokansa hintaan katsomatta? Köyhä syö epäterveellistä ja halpaa, mikä yleensä tarkoittaa rasvaisia ja epäterveellisä ruokia? Miksi 300-500 kk ansaitseva työtön tai eläkelläinen ei syö kunnon siäfielttä ja lohta useasti, jotka ei olisi niin epäterveellisiä? Montakohan isopalkkaista on tuossakin komiteassa istunut joka sai tuon asian selvlle, että köyhä kuolee ennen rikasta!

    • Ana-lyytikko

      Kuinka moni teistä on lukenut sen tutkimuksen?

      Taidan olla ainoa... jutut on vähän sen sorttisia...

      Todellinen kuolleisuus lisääntyy ehkä prosentin ja vain sairaanloisen lihavilla...sitä paitsi sehän parempi jotta kuolevat sairaat pois. Koska sairaat maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin kuolleet, jotka eivät maksa mitään.

    • 335i

      Hyi hitto miten etovia lihavat ihmiset on, niin miehet kuin naisetkin. En edes kaverikseni huolisi mitään läskikasaa.

      Itse olen sporttinen nätti miehekäs bi-mies ja kaveripiirini koostuu vain näyttävistä sporttisista ihmisistä.

    • wewfw

      Mä taas tykkään, kun nainen on muodokas,rintava sensuelli ja hieman "pläski"
      Jalat kuin pylväät ja rinnat niin ylväät ,joista kiinni saa.
      Monet naiset näyttää kasvoistaankin kauniimmilta ylipainoisina.
      Missä te mammat ootte??? Ei teillä ole hävettävää.

      Olen itse hoikka mies.

    • normaalipainoinen

      ^Eiköhän se kauneus tuu kuitenkin sisältä.. Ja Itse en vaikka olisikin laihoja niin tyhmiä ihmisiä en kaveripiiriini myönnä kuuluvan..

      Ja hei kaikki me jossain vaiheessa lihotaan ainakin vähän.

      Mutta täytyy se sanoa että olisi se kurjaa jos elämäni pyörisi ruoan ympärillä =( ehkä joku harrastus olisi parempi..

    • Juicea siteeraten

      Kuolevathan ne sauvakävelijätkin joskus. On se liika laihuuskin epäterveellistä tupakointi on epäterveellistä kaikki on epä terveellistä kohta on seksikin epäterveellistä ja vihannesten syönti. KAIKKI!

    • Terveydenhuolto huon

      Suomen terveydenhoito kehitysmaatasoa, oopperassakin kuolintapauksia 2-4- vuodessa, kuulemma ambulanssin paikalletulo kesää yli 10 minuuttia, ulkomailla terveydenhoito toimii hyviin, vastaukset tulee nopeasti, olisko syytä järkeistää tai yhdistää joitkakin toimintoja esmi. mielenterveystyö ja kehitysvammaiset ? Kun näyttää tämä raha olevan pois muualta. Vuoriikiipeliy turvallisempaa kuin ooppera , prosentuaalisesti laskien, suomalaisten näkemyksiä ei kannata ottaa vakavasti: depot lääkkeet , ja verikokeet ottamatta , juokaa mehua.

    • 40v äijä tässä

      "Näytä mulle 40v mies joka edes ajattelee (seksiä) 3x/pv "


      Menee ihan kuule 4-5x päivässä runkuttamiseen, jos halusit tietää?
      Nuorempana pysytteli vielä kolmessa kerrassa.
      Onko 40 vuotias joku vanhus vai sinun mielestäsi? No ei muuta kun
      käy sitten käpelöimässä niitä amispoikia lippahattuineen, nehän
      varmaan on niin miehekkäitä ? Ja p*skan vitut.

    • no voi vittu

      Mitä sitten? Joskus sitä kuolee kuitenkin, joten eiköhän se nyt ole ihan sama jos kuolema tulee hieman nopeutetulla aikataululla? Ei kai tässä nyt kukaan ole aikonutkaan ikuisesti elää?

      Kumpikohan se tappaa todennäköisemmin, läski vai liikenneonnettomuus? Ja kadulla riittää kyllä kaheleita jotka voivat kiertää kaikki todennäköisyyslait ja käydä kimppuun sen viimeisen kerran, joten ehkä en nyt pelkää läskiä ensimmäisenä tappajana. Jotain perkeleen järkeä siihen uutisointiin taas kerran eikö niin?

      Se todennäköisin kuolema kävelee perjantai tai lauantai-iltana vastaan kadulla, on ihan joka viikkoinen ilmiö Suomessa. Jos se ei tule kadulla vastaan niin viimeistään ryyppyporukassa kotona kun joku idiootti päättää tarttua puukkoon. Läski ei ehdi tappamaan siinä aikataulussa.

    • arka aihe?? :D

      Ei näytä oikein keskustelu sujuvan tästä asiasta. Eikö tuolta Maailman Menoa palstalta mitään muuta nostettavan arvoista löydy?
      Ei sillä että keskustelu olisi huono. Hyvään suuntaan tämä keskustelu on mennyt.

      Ei tuollaisista yksipuolisista tutkimuksista voi vaan vetää johtopäätöstä että pelkkä lihavuus aiheuttaisi nuo sairaudet. Tai voi mutta silloin sitä ei voi kutsua tieteeksi vaan propagandaksi.
      Lihavat jotka syövät tätä nykyistä meille taviksille tarjolla olevaa teollisuusmössöä, saavat myös huomattavasti enemmän erilaisia tutkimattomia lisäaineita kehoonsa. Näiden osuutta ei tuossa tutkimuksessa tietenkään selvitetty...

      • Miksi syöt?

        Tiedätkö miksi syöt?

        Mikäli ei tiedä, että syömisen tarkoituksena on kehon ja elintoimintojen ylläpitäminen saattaa käydä niin, että paino nousee ja läskit ja ylipaino alkavat aiheuttamaan stressiä, psyykkisiä ongelmia.

        Tuttavani painoi kolmekymmentä vuotta sitten 57 kiloa, ei harrasta liikuntaa, eikä urheilua, painaa nyt 53 kiloa.

        Syö yhden lämpimän aterian päivässä, välipalan, jos nälkä käy ylivoimaiseksi.

        EU:n asettaman erityistyöryhmän raportti syömishäiriöistä. Anoreksia, bulimia, ahmimishäiriöt, jne, jne.

        http://web4health.info/fi/answers/ed-treat-links.htm
        ------


    • Suomessa pitää

      aloittaa järjestelmällinen läskintuhonta.

    • Ana-lyytikko

      Olen ainoa tällä palstalla, joka on lukenut ko. tutkimuksen, joten voisitteko kommentoida faktoja?

      "Tutkimuksessa hyödynnettiin yli 110 000 yhdysvaltalaisen 18–39-vuotiaan terveystietoja. Kuudentoista vuoden seurannan aikana 3 200 osallistujaa kuoli. Kuolemista 570 johtui sydän- ja verisuonitaudeista ja 730 syövistä.

      Normaalipainoisiin verrattuna selvästi lihavien riski kuolla seurannan aikana oli noin puolitoistakertainen ja erittäin lihavien lähes 2,5-kertainen. Lievä lihavuus ei kuolleisuuteen vaikuttanut. Tuloksia tulkitessa on hyvä muistaa, että edellä mainitut riskit ovat vain suhteellisia riskejä. Käytännössä lihavuuteen nyt liitetty kuolemanriski onkin pieni tässä ikäryhmässä."

      Ne kaikista lihavimmat ovat köyhimpiä ja kuolevat, varsinkin miehet onnettomuuksissa, jengitappeluissa yms. Jenkkilässä. Vaikka tuloksissa on jotenkin korjattu tietoa mm. sosiaalisen aseman suhteen, niin aineistostahan käy ilmi , että mitä köyhempi ja vähemmän koulutettu sitä todennäköisemmin kuolee. se voi johtua myös siitä, ettei ole varaa hoitoihin.

      Tutkimuksen mukaan muuten alipainokin lisää kuoleman riskiä.

      5,2 promillea eli 0,52 kuoli sydän- ja verisuonitauteihin ja 6,6 promillea eli 0,66 % syöpiin, kokonaiskuolleisuus on 2,9 %. Jos kuolleisuus lisääntyy 2,5 kertaiseksi sairaanloisen lihavilla MBI yli 35, se olisi noin 5% (2,9% ei voi laskea koska siinä on kaikki mukana), ei ole kovin suurta. Ja siinä on mukana kaikenlaiset tappelut, itsarit, onnettomuudet jne.

      Sydän- ja verisuonisairauksien riski alipainoisilla (BMI < 18,5) miehillä 3,5 -kertainen ja naisilla 2,0 . Se on enemmän kuin ylipainoisilla (BMI 25-30). Sydän ja verisuonisairauksien riski lisääntyy kyllä kovasti sairaanloisen lihavilla ( BMI > 35) miehet 9 - ja naiset 8 -kertainen, mutta kun riski on muuten noin 0,5 %, niin sitten se olisi noin 4 % eli 1,5 tavanomaiseen kuolleisuuteen.

      Syöpäriski puolestaan on ALHAISEMPI miehillä, jotka ovat ylipainoisia tai lihavia, riski on alhaisin lihavilla (MBI 30-35), 0,6 . Naisilla syöpäriski nousee painon mukaan, mutta todella hitaasti. Sairaalloisesti lihavien (MBI < 35) miesten syöpäkuolleisuusriski on 2,8- ja naisten 2,2-kertainen normaalipainoisiin verrattuna. Eli jos riski on noin 0,6 %, niin sairaanloisen lihavien riski kuolla syöpään on noin 1,5 %. eli pienempi kuin yleisesti ottaen koko porukan kuolleisuus.

      Suhteellisilla riskeillä ja epäanalyyttisella, tärkeitä tekijöitä huomioon ottamatta saadaan kivoja, läskipolitiikalle sopivia numeroita.

    • tilastotieteilijä k.

      HAISTAKAA NY PAASKA!

      Kuolleisuus on AINA 100 %, ei alle eikä yli. Yksi kuolema / yksi henkilö!

      (Metusalemi eli yli 900 vuotta, mutta niin vain lähti siltäkin nirri loppujen lopuksi!)

    • LÄSKIE

      Äkkiä keräämään rasvaa nahkan alle, on meinaan sen verran tiukat ajat tulossa noiden Jykä Käteisen euro seikkailujen vuoksi.

    • Nam nam!

      hyi että läskejä tyttöjä oksennan hohhen naamalle

      • JUSTJOIN

        aamukahvin hillomunkin kera, painan n.90kg olipa hyvää, vituut tässä kiloista välittää kun kuolen tähän terv.hoidon priorisointiin ja kun lapsena nälkää näki niin en halua nälässä kuolla. t sodan jälkeen syntynyt akka.


    • nähn.&havain.

      Sodan aikana ei ollut näitä inhottavia läskejä juuri lainkaan, josta päätellen niille, joilla ei tuo yläpää anna oikeita käskyjä, ainoa keino on totaalinen niukkuus painon kurissapitämiseen.

    • asia on fakta, mutta mistäköhän johtuu? Me, jo oikeasti aikuiset jouduimme kävelemään, tai talvella hiihtämään kouluun. Nyt jos vettä vähänkin ripsauttaa, niin autolla mennään, vaikka matka ois miten lyhyt! Näkee kyllä tuolla kaupoissa ja kaduilla kenen lapset liikkuvat, Kaupasta ostetaan pizzaa, perunalastuja y.m s. Ei ihme että pienillä tytöillä on keskivartalolihavuutta ja polvet hinkkaavat yhteen! Liikuntaa muksuille ja namupalat vekx!!

      • lenkille!

        Minä olen peruskouluikäinen ja näen joka päivä, kuinka nuoret vetävät järkyttäviä määriä roskaruokaa naamaansa, mutta ei lapset ole ainoita syyllisiä. Useat heistä eivät saa kotona kunnon ruokaa liian kiireisiltä vanhemmiltaan ja vetävät nassuun mitä sattuu. Suomalaisista aikuisistakin reilusti yli puolet ei liiku lähellekään yleistä päiväsuositusta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe