Lainan pyytäjät täällä

Hui mitä kuulin

Tää on huvittavaa.... En tiedä onko se totta.

Ensinnäkää se, että joku jolla on lainata rahaa, nii alkaa lainaan. Se o aika hölmöläisen touhua.

Mut käydääs läpi.

Joku sössii elämässään asiat, ja sit tulee tänne selittäää juttuja, ettei saa pankista tukea asioiden järjestämiseen.

SE kertoo sit täällä jonku tarinan ja useampi täällä alkaa sit vastaan viesteihin ja syntyy velalliselle useampi uusi vielkasuhde...

OK! Esimerkki. Olet virallisille lainaajille velkaantunut vaikka 500e. Kerrot täällä vaikka minkalaisen tarinan veloistasi ja pyynnön saada tuo. Lupaat sitten maksaa korkoa vaikka 50e.

Sitten joku vastaa sinulle ja ilman mitää suurempaa keskustelua käyt kiinni 500e lainaan... toinen lainaajakin laittaa viestin ja tartut, koska se on jo ekan kerran jälkeen helppoa ja sama toistuu vielä pari kertaa.

Joku noista viidestä lainaajasta voi olla rehellinen, mutta entäs sitten se joka ei olekkaan rehellinen... Saatat kyllä saada vaikka 10 000e velkaa, mutta satat itsesti oikeasti ojasta allikkoon.... Olet anonyymille ihmiselle velkaa ja paljastanut kyllä itsesti......

Ja mitä tulee sitten koko jutun alkuun. 500euron velata olet velkaantut kymmenkertaisesti ja olet myynyt itsesi vaikka mille...

Eikä se ole kyllä sen velanantajan etukaan, että luopuu isoista määristä rahaa tuosta vain. Aiemmin on sanottu, että pikavipit on kusetusta, mutta kyllä anonyymikin lainaus on... Jos joku, niin kyllä anonyymi lainaaminen vasta on kyykyttämistä ja molemmin puolin....

Tälläset keskustelut ja kerjäämiset pitäs kieltää täällä. Vaikka naapuri soittas ovikelloa ja kertos tarinansa, nii ei se kyllä vakuuta.. Pitäs ihmisten jo uskoa, että velkaantuminen on tie pikkukreikaksi, ja sieltä ei tulla ulos ennen kuin itse ollaan pari päivää ilman leipää ja ymmäretään, että oikeassa elämässä ne asiat hoidetaan.....

10

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme selittäjä

      Oliko nyt niin, ettet pysty lainaamaan rahaa vai mikä tämän selityksen idea on?
      Jos haluat pelastaa maailmaa, äänestä vaaleissa, se on paljon tehokkaampaa kuin viisastelu hädässä oleville ihmisille.

    • ...

      Näistä rahanruinaajista 95% on narkkareita joilla ei ole aikomustakaan maksaan kellekään mitään. Älä anna nimimerkkien ja säälittävien tarinoiden hämätä.

      • pata kattilaa

        näistä rahanlainaajista 95% on hyväksikäyttäjiä, jotka rahoittavat myös huumebusinesta eikä heillä ole aikomustakaan välittää seuraamuksista mitään. Älä anna yritysten nimien ja siistien perintäkirjeiden hämätä.


      • Chekkaa sanakirjasta
        pata kattilaa kirjoitti:

        näistä rahanlainaajista 95% on hyväksikäyttäjiä, jotka rahoittavat myös huumebusinesta eikä heillä ole aikomustakaan välittää seuraamuksista mitään. Älä anna yritysten nimien ja siistien perintäkirjeiden hämätä.

        Hyväksikäyttöä on se, että joku käyttää toista omaksi edukseen ilman tämän suostumusta. Jos joku tekee lainasopimuksen ja ei tätä noudata niin se on aivan eri asia. Lainan ottaja on suostunut maksamaan lainastaan ennalta määrätyt kulut ja maksamaan sen ajallaan. Jos hän ei näin tee, on täysin perusteltua, että lainanantaja antaa lainan perintätoimiston hoidettavaksi. Jokaisen pitää itse huomioida omien tekojen seuraukset. Turha syyttää muita jos itse toimii vastuuttomasti.


      • looginen ketju
        pata kattilaa kirjoitti:

        näistä rahanlainaajista 95% on hyväksikäyttäjiä, jotka rahoittavat myös huumebusinesta eikä heillä ole aikomustakaan välittää seuraamuksista mitään. Älä anna yritysten nimien ja siistien perintäkirjeiden hämätä.

        pikavippeissä on sama logiikka kuin huumebusineksessä:

        mahdollisimman nuori lähes ilmaiseksi huumekoukkuun=pikavippiä
        huumetta kovaan hintaan=uutta pikavippiä kovemmalla korolla
        perintää ja narkkari rikosten tielle huumekartellin alimmalle oksalle=uutta pikavippiä mistä sattuu saamaan
        velkainen ja hyödytön narkkari pois pelistä=velkavankeuteen, pois työelämästä ja sosiaalihuollon asiakkaaksi


    • chekkari

      "Jos hän ei näin tee, on täysin perusteltua, että lainanantaja antaa lainan perintätoimiston hoidettavaksi. Jokaisen pitää itse huomioida omien tekojen seuraukset. Turha syyttää muita jos itse toimii vastuuttomasti."

      chekkaile oikiksen pääsykoekirjoja ja pyri perintäjuristiksi, siellä voisit jatkaa mustavalkoista maailmankuvaasi ja jos nautit ihmisten ahdingosta, sitä paremmin työt sujuu

      - lainaa helposti kohtuuttomalla korolla maksukyvyttömälle
      - perintää kohtuuttomilla kuluilla niin kauan kuin mahdollista
      - velkatuomion haku käräjäoikeudesta kun lainapääomaa on kasvatettu niin paljon kuin suinkin
      - uutta matoa koukkuun

    • turhajeesustella

      Saa kai sitä pyytää, eriasia kuka antaa. Netissä itketään rakkauden, yksinäisyyden, miesten, naisten, lasten, seksin niin miksei sitten myös rahan perään?

      Älä lue rahanlainausviestejä jos yöunet menee niistä. Pyynnöt on jokaisen ihmisen oma asia.

    • erkkierämerkki

      Miksi sun nimimerkki on: 'hui mitä kuulin?', mitä olet kuullut??!

    • sadf2345

      Minun mielestä laina kannattaa aina maksaa luonnossa - oli se sitten kaverivippi tai huumevelka.

      • no se luonnossa maksaminen on täällä lainaa hakeville yleensä se ainoa realistinen vaihtoehto


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe