Mikä se on? Mikä siinä on se jutska?
Sekö, kun ensin mittaat millintarkasti, sit vedät lyijykynällä elämää suoremman viivan ja alat sahata silmä kovana pitkin viivaa.. ja jälki on kuin juostenkustu?
Heilurihan aiheuttaa nimenomaan sivuttaisliikettä, eiks niin?
Näinkö hankkii timpuri extremeä elämäänsä?
Heiluripistosaha..
69
1819
Vastaukset
- tumpelotimpuri;)))
Heilurei ja hellät tunteet. Heilureita on niin monenlaista ja kuiske kuuluu miltä heilurit maistaa tip tap tip tap :)
Itse asiasta puheenollen siinä tapahtuu ylösalainen edestakainen liike kun terä suorittaa sahaavaa työtään:) Jos timpuri haluaa hankaloittaa elämäänsä, niin noin voi toimia.. Pistosahalla mutkitellaan, pyörösahalla tai sirkkelillä ajetaan suoraa :-)
- ;)))
Niinmutta jos taloon tulee monta mutkaa kyllä silloin on ajeltava mutkasahalla :)
Vaikkapa pyöreä pehmustettu huone, miten se tehdään suoralla sahalla? Niin niin mut jos se terä heiluu (niinku heilurin kuuluu) holtittomasti, eihän sitä pysty kontrolloimaan.. vai?;)
;))) kirjoitti:
Niinmutta jos taloon tulee monta mutkaa kyllä silloin on ajeltava mutkasahalla :)
Vaikkapa pyöreä pehmustettu huone, miten se tehdään suoralla sahalla?Nyt kyllä sais ilmestyä jostain joku joka on käyny amiksen rakennuslinjan..;)
- ;)))
a-v kirjoitti:
Niin niin mut jos se terä heiluu (niinku heilurin kuuluu) holtittomasti, eihän sitä pysty kontrolloimaan.. vai?;)
Kyllähän terä ja sahaajakin saa heilua. Tärkeintä on pitää kiinni rungosta jämäkällä otteella ja ohjata.
- ;)))
a-v kirjoitti:
Nyt kyllä sais ilmestyä jostain joku joka on käyny amiksen rakennuslinjan..;)
Vastavalmistunut amislainen...kyllä hänestä tulee rakentaja jos on asennetta. Ennen 90 prosentilla amislaisista oli. Nykylukemat lienevät toisin:)
;))) kirjoitti:
Kyllähän terä ja sahaajakin saa heilua. Tärkeintä on pitää kiinni rungosta jämäkällä otteella ja ohjata.
Jahas.. joo, noin se varmaan on.
Nyt poistun, halusin vaan kertoa mikä mua viimeyön valvotti. Palaillaan jos luoja suo ja asiaa piisaa;)- ;)
a-v kirjoitti:
Jahas.. joo, noin se varmaan on.
Nyt poistun, halusin vaan kertoa mikä mua viimeyön valvotti. Palaillaan jos luoja suo ja asiaa piisaa;)Joku rakentaa sun seinän takana:)
Päivän katkoa. Kaunis onkin. Myös päivä;) ;) kirjoitti:
Joku rakentaa sun seinän takana:)
Päivän katkoa. Kaunis onkin. Myös päivä;)Jos joku rakentaa MUN seinän takana, se joku on ylittäny tontinrajat ja pahasti!;)
En oo moisesta kuullutkaan, hyvä että valistit asiasta.;)
Pokasaha on tuttu.:) Ja moottorisaha sekä raivaussaha...kelpaako noista joku?;)Ei kelpaa. Sama ku jos olisin kiinnostunu.. no, vaikka Mr.Lotharista ja sä haluaisit keskustella Eino Grönistä.
Se oli toi heilurisaha joka mun yöunet vei.a-v kirjoitti:
Ei kelpaa. Sama ku jos olisin kiinnostunu.. no, vaikka Mr.Lotharista ja sä haluaisit keskustella Eino Grönistä.
Se oli toi heilurisaha joka mun yöunet vei.No höh...tiedän mä jiirisahan kuitenkin.;)
Grönin Enkka on ihana...älä menetä yöunia, vaikka laitankin linkin sulle.;))
Kauniita unia sinnekin ja työniloa, mitä se sitten lieneekin?
Kuunteles nyt, miten hempee ja lempee biisi.;)
http://www.youtube.com/watch?v=oaFXeNmbRHI&feature=results_video&playnext=1&list=PL88A9B8DCF5FE9144- ;)
Satumainen.Nainen kirjoitti:
No höh...tiedän mä jiirisahan kuitenkin.;)
http://www.youtube.com/watch?v=oaFXeNmbRHI&feature=results_video&playnext=1&list=PL88A9B8DCF5FE9144No kyl mie kuuntelen Repa Taivaletta Möhkönvuaran tantsuu lavalla ens kesänä.
;) kirjoitti:
No kyl mie kuuntelen Repa Taivaletta Möhkönvuaran tantsuu lavalla ens kesänä.
Eiköhän lähetä porukalla tanssaamaan sinne Möhkönvuaran lavalle?;))
Pistetään helemat heilumaan ja jalalla koriasti.;))
Ja sahataan aamuun saakka.:D
Kukkamekko päälle tietenkin;)
http://www.youtube.com/watch?v=bq24qSn-1Vk&feature=results_video&playnext=1&list=PL7BCBE57F2A88A14C- ;)
Eiköhän lähetä porukalla tanssaamaan sinne Möhkönvuaran lavalle?;))
Pistetään helemat heilumaan ja jalalla koriasti.;))
Ja sahataan aamuun saakka.:D
Kukkamekko päälle tietenkin;)
http://www.youtube.com/watch?v=bq24qSn-1Vk&feature=results_video&playnext=1&list=PL7BCBE57F2A88A14CSen tauttaha mie mään et mie nään sinnepä niin heiluvvii helemoin allekkii :)
Kukkamekko kukkamekko se käyp koristeeks heinälaossa heiniin piällä. Satumainen.Nainen kirjoitti:
No höh...tiedän mä jiirisahan kuitenkin.;)
http://www.youtube.com/watch?v=oaFXeNmbRHI&feature=results_video&playnext=1&list=PL88A9B8DCF5FE9144Voi mikä häpeä.. pakko tunnustaa et tippa linssissä kuuntelin.. osasit laittaa mun lempitangon;)
Kamala mikä nössö.. ei saa tökkiä herkkiin paikkoihin!;)a-v kirjoitti:
Voi mikä häpeä.. pakko tunnustaa et tippa linssissä kuuntelin.. osasit laittaa mun lempitangon;)
Kamala mikä nössö.. ei saa tökkiä herkkiin paikkoihin!;)Tanko merellä soi...olisiko nyt humpan vuoro?;)
Tanko merellä soi...olisiko nyt humpan vuoro?;)
AINA on aikaa humpalle! Eläköön humppa, kauan eläköön! Humppa-humppa-humppahumppahumppa..;)
eikös se paras tapa sahata lauta suoraan on tehdä niin että ensin narskutetaan terällä koko laudan leveydeltä kevyt merkkiura jota pitkin sitten on helppo sahata normaalisti ,. siinä mitään koneita tarvita kun on vakaa käsi
Mikä hemmeti se on :O Ikinä ole törmännyt heiluripistosahaan. Piti oikein käydä googlettamassa härvelistä ja löysinkin ihan simppeliä tietoa...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2918391#comment-15054108-view
MItäs kummaa olet puuhastelemassa kun heilurisahaa tarviit ? Joululahjoja ?- Pisto de pasto.
Tosiasiassahan se on pistosaha. Käytetään myös nimitystä Nylkky, Pilkki jne.
Mää mitään.. näin vaan illalla mainoksen ja vehje jäi askarruttamaan.
Huushollista löytyy kyllä pistosaha mut emmä tiedä onks se tota heilurityyppiä.. pitäis purkaa se ja tutkia, onks siellä sisällä joku heiluri.
Kootahan mä en sitä kuitenkaan osais joten kiitosta ja ylistystä olis tiedossa..;)Pisto de pasto. kirjoitti:
Tosiasiassahan se on pistosaha. Käytetään myös nimitystä Nylkky, Pilkki jne.
Toi nylkky on kiva nimi;)
- ;)
a-v kirjoitti:
Huushollista löytyy kyllä pistosaha mut emmä tiedä onks se tota heilurityyppiä.. pitäis purkaa se ja tutkia, onks siellä sisällä joku heiluri.
Kootahan mä en sitä kuitenkaan osais joten kiitosta ja ylistystä olis tiedossa..;)Sahanhan voi teipata kiinni seinäkellon heiluriin niin siellähän se heiluroi omaa tahtiaan:)
;) kirjoitti:
Sahanhan voi teipata kiinni seinäkellon heiluriin niin siellähän se heiluroi omaa tahtiaan:)
Niih, käkikelloon! Olis se ääniefektikin siinä sitte, ymmärtäis pitää tauot ajallaan;)
- ---OO---
a-v kirjoitti:
Niih, käkikelloon! Olis se ääniefektikin siinä sitte, ymmärtäis pitää tauot ajallaan;)
Meillä on vain kännikello seinällä. (merkattuna kellotauluun kännäyksen aloitus ajankohdat, lopetuksella taas ei ole niin väliä.)
---OO--- kirjoitti:
Meillä on vain kännikello seinällä. (merkattuna kellotauluun kännäyksen aloitus ajankohdat, lopetuksella taas ei ole niin väliä.)
Känni tai könni, väliäkös sillä sitte. Vain olennainen on olennaista..;)
- pahapena
a-v kirjoitti:
Kootahan mä en sitä kuitenkaan osais joten kiitosta ja ylistystä olis tiedossa..;)Ketäs sä a-v pistelet sil pistosahal, heilurityyppii vai..? :)
pahapena kirjoitti:
Ketäs sä a-v pistelet sil pistosahal, heilurityyppii vai..? :)
Nii, mieti sitä;) Tuskin kantsii tulla mulle heilutteleen..;)
- pahapena
a-v kirjoitti:
Nii, mieti sitä;) Tuskin kantsii tulla mulle heilutteleen..;)
Kättähän mä oisin heiluttanu ja sä oisit raakasti pistosahannu sen poikki :)
Milläs mä sit oisin pistoheilurisahannu..?:))
Ja nyt iski poksaddiktio, pakko päästä poksauttelee :).........morjens!
- exnikki*
No, kun ei aiheuta, ei ainakaan minun pisto/kuviosahani. Heiluriliike on eteenpäin, jotta se purasee paremmin sahattavaa materiaalia. Ei vaikuta sahausjälkeen ja sen heiluriliikkeen voi säätää myös pois toiminnasta. Sahan sisällä on terää vasten sellainen pyörivä epäkeskolevy, joka "tökkii" terään sen heiluriliikkeen..(mutta eteenpäin,) Timpurina en huolisisi sivuttaisliikkeellä varustettua sahaa, vaikka minulle hieman maksettaisiinkin... Jos, sahassasi on sivuttaisheiluriliikettä, niin linkoa saha roskikseen. Se on kulunut ja näin ollen kaput. ,-))
No niin ja halleluuja! Sua mä odotinki jotta saatais asiantuntijan mielipide ja selostus tähän mieltäni piinaavaan kysymykseen;)
Heiluriliike on siis pelkästään eestaas, jos sivuille, vehkeellä voi viskata merikotkaa. Kiitosta paljon;)- exnikki
a-v kirjoitti:
No niin ja halleluuja! Sua mä odotinki jotta saatais asiantuntijan mielipide ja selostus tähän mieltäni piinaavaan kysymykseen;)
Heiluriliike on siis pelkästään eestaas, jos sivuille, vehkeellä voi viskata merikotkaa. Kiitosta paljon;)-Ei kestä, mutta heitä vaikka mieluummin harakoita sillä, koska niitä on enemmän,-))
exnikki kirjoitti:
-Ei kestä, mutta heitä vaikka mieluummin harakoita sillä, koska niitä on enemmän,-))
Juu ja lentävät matalammalla;)
- Tukkoonsahattu:)
a-v kirjoitti:
Juu ja lentävät matalammalla;)
Otetaan käteen saha, toiseen pullollinen voimajuomaa, juodaan pullo pohjaan ja aletaan heilua = suomalaisen miehen heilurisaha;)
Siinä on sitä kansallista ja isänmaallista asennetta!
- ostin epäkesko
hiomakoneen keskosta ? http://www.k-rauta.fi/Pages/Search.aspx?k=epäkeskohiomakone
tällaisen kirjoitti:
Hieno vehje, mä tykkään kaikista vehkeistä;)
Se ei sitte taida olla keskolainen ollenkaan..a-v kirjoitti:
Se ei sitte taida olla keskolainen ollenkaan..eikös se epäkesko ole huono ominaisuus, ainaski jos lingossa pyykit on epäkeskosti niin sehän meinaa hajota kappaleiksi ,. tai ehkä se on hienoa jos hiomakone meinaa karata käsistä, tuntuu niinku paiskois töitä kybällä ,.
a-v kirjoitti:
Se ei sitte taida olla keskolainen ollenkaan..No tosta mun edellisestä lausahduksesta juontuvat miinukset kertoo pelkästään lukijan paskasesta mielikuvituksesta..;)
Mä luulen et se epäkesko on just sellanen joksi kuvittelin ton heilurisahan..;)
Ai nii; Hyvää maailmanlopun päivää kaikille! Eläkää ku viimestä päivää;)Kämppääni kaveri muinoin asensi parkettia. Mittas ensin tarvittavan pituuden ja merkkasi katkaisukohdan. Otti pyörösahan esiin ja sillä sitten käden heilautuksella ilman mitään ohjaimia katkaisi. Minä siihen totesin, että aika hienosti sahaat ilman apuvälineitä Hän kuittasi, että jos mies ei tähän ikään ole oppinut sahaamaan ilman ohjaimia niin ei ikinä tule oppimaankaan. Eikä muuten yksikään sahaus pilkistänyt listan alta!
Eli ei sen sahauksen tarvitse olla juostenkustu vaikka kuinka olisi heiluriliikkeellä aikaansaatu, jos vaan on taito hyppysissä!
Vaan raksa-aiheeseen kun päästiin jo muinoin ihmettelin, miksi ihmeessä joka taloon laitetaan kattotuolit? Luulis olevan aika epäkäytännöllinen paikka istuimille!No älä! Mitäs tuumaat sitte kelluvasta lattiasta? Eläissäni en oo huomannu sitte minkäänsortin kelluntaa. Kaikenlisäksi se kuulostaa siltä kuin lattian alla olis pahemmanlaatuinen vesivahinko..
Entäpä sitten kantavat seinät. :) Vaikka kuinka kauan on odotettu, ei vain näy tulevan pikkuseiniä....
TaikisN kirjoitti:
Entäpä sitten kantavat seinät. :) Vaikka kuinka kauan on odotettu, ei vain näy tulevan pikkuseiniä....
Ai että.. olis se söpöö ku pikkasia seiniä nousis ihan itekseen.. sit ne tapetoitais vaaleenpunasilla tai -sinisillä tapeteilla.. ekaks ihan vaan pikkaset pätkät tapettia ja sit lisää ku seinä kasvais..;)
a-v kirjoitti:
Ai että.. olis se söpöö ku pikkasia seiniä nousis ihan itekseen.. sit ne tapetoitais vaaleenpunasilla tai -sinisillä tapeteilla.. ekaks ihan vaan pikkaset pätkät tapettia ja sit lisää ku seinä kasvais..;)
Juu..vastasyntyneistä.pikkuseinistä vois nikkaroida leikkimökkejä ja vähän suuremmaksi kasvaneista seinäsisaruksista puutarhavajoa :)
Vaan miten kävisi talon jos kantavan seinän kantoaika tulisi täyteen :OTaikisN kirjoitti:
Juu..vastasyntyneistä.pikkuseinistä vois nikkaroida leikkimökkejä ja vähän suuremmaksi kasvaneista seinäsisaruksista puutarhavajoa :)
Vaan miten kävisi talon jos kantavan seinän kantoaika tulisi täyteen :OKai sen kävis niinku meidänkin.. ensin lakataan kantamasta ja sit seuraa lopullinen romahdus. Kuoret jää mut ei ne oo enää kuosissa. Eli melko inhimillistä touhua loppuun saakka;)
TaikisN kirjoitti:
Katsos uudestaan! Paksuista kantavista seinistä syntyy ohuita väliseiniä. Ainakin mulla niitä on jo vaikka kuinka paljon ja ties koska taas tulee lisää! Vähän jo pelotta, että koska alkaa seinät kaatua päälle! Pitäsköhän ne kantavat seinät päälystää varoiksi kumilevyillä? :)
norMix kirjoitti:
Katsos uudestaan! Paksuista kantavista seinistä syntyy ohuita väliseiniä. Ainakin mulla niitä on jo vaikka kuinka paljon ja ties koska taas tulee lisää! Vähän jo pelotta, että koska alkaa seinät kaatua päälle! Pitäsköhän ne kantavat seinät päälystää varoiksi kumilevyillä? :)
Hyvänen aika sentään, eihän se mitään ratkaise jos kantavat seinät kumitat. Vahinko on jo tapahtunut :D
Hehe, mä taidankin ruveta tehtaileen näitä alotuksia, sillä näkyy olevan peukuttajaan virkistävä vaikutus. Kaikki, mikä vähentää flegmaattisuutta, on toki hyväksi.
Perkeles, sääliä ja myötätuntoa tuntisin jos olisin moiseen kykeneväinen;)Kansanterveyslaitokselta voisit vaikka hakea toimita-avustusta netin ääreen jämähtäneiden aktivoimisesta liikuntaan! :)
norMix kirjoitti:
Kansanterveyslaitokselta voisit vaikka hakea toimita-avustusta netin ääreen jämähtäneiden aktivoimisesta liikuntaan! :)
Ai, ne maksaa sellastakin? Ilmanmuuta haen! Teen mitä hyvänsä (pientä korvausta vastaan, tietty) vähäosaisten ja elämänsä kadottaneiden vuoksi!
Kelluva lattiahan on ikäänkuin vakuutus! Jos sattuu tulemaan tulva, niin siinähän sitten mööpelit lattian päällä kelluvat turvassa. Kumma kun ei vakuutusyhtiöt ole vielä asiaa hokanneet ja vaatineet kelluvia lattioita pakolliseks!
Niin kuule.. siinä olis moni thaimaalainen nyt onnessaan jos olisivat aikanaan tajunneet asentaa sellasen kelluvan lattiaratkaisun. Ei paljoo plyyssisohvat vettyis;)
- ;)))
a-v kirjoitti:
Niin kuule.. siinä olis moni thaimaalainen nyt onnessaan jos olisivat aikanaan tajunneet asentaa sellasen kelluvan lattiaratkaisun. Ei paljoo plyyssisohvat vettyis;)
Jep eikä ainoastaan kelluva lattia vaan on sillä toinenkin nimitys: uiva parketti.
Siinä sitä onkin puuhaa muistaa letkuttaa parketti vähintään kerran päivässä. Uiko parketti mahallaan vai seljällään?
Entä vetävä uuni. Hengittävä seinä. Varaava takka. Kantava seinä. ;))) kirjoitti:
Jep eikä ainoastaan kelluva lattia vaan on sillä toinenkin nimitys: uiva parketti.
Siinä sitä onkin puuhaa muistaa letkuttaa parketti vähintään kerran päivässä. Uiko parketti mahallaan vai seljällään?
Entä vetävä uuni. Hengittävä seinä. Varaava takka. Kantava seinä.Hirveesti tuntuu olevan inhimillisiä piirteitä rakennuksissakin.. ja seinillä on kuulemma korvat. Mitä vielä..? Kivijalka joka ei edes muistuta jalkaa ja on aika harvoin kivistä tehty.
- Kumikatto.
a-v kirjoitti:
Hirveesti tuntuu olevan inhimillisiä piirteitä rakennuksissakin.. ja seinillä on kuulemma korvat. Mitä vielä..? Kivijalka joka ei edes muistuta jalkaa ja on aika harvoin kivistä tehty.
Toden totta kivinen jalka. Miksi ei Leca harkko jalka tai betonijalka. No betonijalka menee jo mafia osastoon:)
- -!-
Kumikatto. kirjoitti:
Toden totta kivinen jalka. Miksi ei Leca harkko jalka tai betonijalka. No betonijalka menee jo mafia osastoon:)
Ja talossa voi olla käytetty harjaterästä, itsekovettuvaa jotakin, katolla huopaa...
- -!-
-!- kirjoitti:
Ja talossa voi olla käytetty harjaterästä, itsekovettuvaa jotakin, katolla huopaa...
Syöksykourua vedelle...salaojaa....palomuuria....
a-v kirjoitti:
Sano muuta, turvakonsultiksi varmaan mun täytyy sinnepäin lähteä. Vaan paljon on turvattomuutta Suomessakin. Ajattelepa nyt vaikka näitä kertalämmitteisiä saunoja puukiukaalla! Jumankekka, kuka lahoaivo valmistaa kiukaita puusta? Luulis jo paloviranomaistenkin puuttuvan moiseen älyttömyyteen vaan ei!
a-v kirjoitti:
Hirveesti tuntuu olevan inhimillisiä piirteitä rakennuksissakin.. ja seinillä on kuulemma korvat. Mitä vielä..? Kivijalka joka ei edes muistuta jalkaa ja on aika harvoin kivistä tehty.
Vaan miten kivijalkoihin päädyttiin? Ennen taloissa oli puujalka. No lahovaurioitahan niihin tuli ajan myötä, mutta viimeinen naula arkkuun oli kun joku muinainen sukulaiseni- oliskohan ollut isoisän ukin vaari- alkoi veistellä niistä puujalkavitsejä! Homma levisi kulovalkean tavoin ympäri maailmaa ja talot alkoi sortua. Pakko oli keksiä korvaava materiaali tilalle, mitä ei noin vain veistellä!
- flamma;-)
norMix kirjoitti:
Sano muuta, turvakonsultiksi varmaan mun täytyy sinnepäin lähteä. Vaan paljon on turvattomuutta Suomessakin. Ajattelepa nyt vaikka näitä kertalämmitteisiä saunoja puukiukaalla! Jumankekka, kuka lahoaivo valmistaa kiukaita puusta? Luulis jo paloviranomaistenkin puuttuvan moiseen älyttömyyteen vaan ei!
Mää keräsin teräsvillaa monta vuotta ja sitten lopuksi kudoin niistä ihka uuden kiukaan. Vähän on velton oloinen, mutta ei ainakaan syty palamaan.
flamma;-) kirjoitti:
Mää keräsin teräsvillaa monta vuotta ja sitten lopuksi kudoin niistä ihka uuden kiukaan. Vähän on velton oloinen, mutta ei ainakaan syty palamaan.
Ei hassumpaa, vaan vieläks sitä teräsvillaa jäi? Teräsmies tuossa kylmissään ohi ikkunan lenteli ja tuli mieleen, että voisitko kenties kutoa hänelle teräsvillapaidan?
- Pörrääjä
norMix kirjoitti:
Vaan miten kivijalkoihin päädyttiin? Ennen taloissa oli puujalka. No lahovaurioitahan niihin tuli ajan myötä, mutta viimeinen naula arkkuun oli kun joku muinainen sukulaiseni- oliskohan ollut isoisän ukin vaari- alkoi veistellä niistä puujalkavitsejä! Homma levisi kulovalkean tavoin ympäri maailmaa ja talot alkoi sortua. Pakko oli keksiä korvaava materiaali tilalle, mitä ei noin vain veistellä!
vaan meilläpä on uiva parketti ja vasat seinissä 60 sentin välein ;)
- exnikki
- Timpuri vastaa:
Se sönkkösahasi on aivan romu ja sillä on ainoa tulevaisuus verkonpainona. Extreamea on se että, jos se saha vaikka vähän sillai koukkaa, ja joudut siksi lasarettiin?
ps. lupasin vastata johonkin avaukseesi;-))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244122Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122931Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22900Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht115743- 36717
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37715- 104657
- 134645