Hei! Olen kolmekymppinen nainen ja aloittanut tupakoinnin kuukausi sitten stressaavan elämäntilanteen vuoksi. Pääsyitä tupakkaan sortumiseen olivat keskenmeno ja työttömäksi joutuminen. Lääkäri on määrännyt minulle masennus-ja unilääkkeitä, mutta niitä en halua käyttää, sillä koen, että en ole masentunut. Ainoastaan tämänhetkinen elämäntilanteeni on tavallista stressaavampi. Eräänä aamuna huomasin mieheni tupakat keittiön pöydälläni ja ahdistuksissani menin polttamaan yhden tupakan. Olotila oli niin hyvä sen jälkeen; Tunsin olevani täysin rentoutunut, huoleton ja ahdistus katosi. Sen aamun jälkeen olen polttanut kaksi tupakkaa päivässä kuukauden ajan. Välillä olo on todella ällöttävä, oksettaa ja vapisuttaa. Nämä syyt eivät ole kuitenkaan saaneet minua lopettamaan. Miehenikään ei polta säännöllisesti, ainoastaan viihteellä. Hän on huolestunut minusta tällä hetkellä. Kertokaa ihmiset miten saisin lopetettua tämän itsetuhoisen käytöksen ennen kuin jään fyysisesti ja psyykkisesti koukkuun tähän aineeseen. Varmasti olenkin jo jonkun verran koukussa...Takokaa järkeä päähäni! Tiedän kyllä tupakoinnin haitat varsin hyvin, mutta stressaava elämäntilanne menee järjen yli. =(
Olen menettänyt järkeni...
2
222
Vastaukset
Hei!
Nykyään psyykenlääkket on tosi "hyviä". Voit kokeilla niitä huoletta. Joskus masennusta ei tunnista ja saattaa tulla sit ruumillisina vaivoina johon ei löydy syytä. Hyvä ois ku sais vielä purkaa jolle kulle tuntojaan...
Ei kannata aloittaa tupakanpolttoa, ettei jää riippuvaiseksi. Hampaat menee pahan väriseksi...- ex-tupakanorja
Moi!Noin se alkaa useammalla ihmisellä röökinpoltto,,Itse poltin melkein yhteen menoon 25 vuotta!Nyt kuivilla fyysisesti.Pystyt kyllä olemaan tupakoimatta,kun uskot itseesi ja tiedät tekeväsi oikean "päätöksen" olla polttamattta!Keksi muuta tekemistä,kun nikkis iskee!Osta tai lainaa Allen Carrin kirja "Stumppaa tähän".Suosittelen lämpimästi ns.pehmeitä hoitomuotoja l.psyykkaamista,luontaistuotteita jne.Totta kai,tupakka käy mielessäsi,mutta älä anna periksi!Jokainen päivä ,jolloin olet polttamatta,on "juhlapäivä".Itse laitan kessurahat johonkin konkreettiseen.Toivon sulle onnea ja voimia,että "kokoat voimasi" uudestaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380