kompromissi

6311

pitäs ostaa kiikari hirvijahtiin ja kytisjahtiin.Tiedän et jos hyvän haluaa niin pitäs ostaa molempiin omansa mut ei pydjetti riitä molempiin.mikä olis hyvä millä kävis suht hyvin molemmat jahdit.mieluusti yks vähä kalliimpi ku kaks halppista.

4

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bushnell 3-9X50

En ehkä ala merkkejä mainostamaan, koska niistä aina jollain on eri mielipide...
      Tunnetun merkkinen säädettäväsuurennoksinen isolla linssillä toimii suhteellisen hyvin myös "normaaliin" hirvijahtiin" vaikka läheltä onkin liikkuvaan vaikeampi ottaa tähtäystä. Mutta noin 20 metristä pitemmälle alkaa jo helpottaa.

• optilokkki

Hirvijahtiinhan nyt ei kauheen hyvä kiikari tarvii olla, siis ominaisuuksiltaan. Just joku Bushnellin 3 x 9 riittää oivasti ja sillä voi ampua lintujakin.
      Mutta kiikariin kannattaa satsata!

• optilokkki

Lisään vielä sen verran, että toimiva kiikari olla pitää kuitenkin, mutta ominaisuuksia ei kauheita vaadita, on hirvi niin iso elukka osumapisteeltään.
      Paskoja ei kannata ostaa: Joku Bushnel melkein niitä halvimpia vaihtoehtoja mitä kannattaa edes ajatella tai joku Leupolddi.
      MItään Erä-Tukun paskoja en suosittele muuta kuin ilmakivääriin jos pilkkaa haluaa ampua!

• Kyttäilijä

Itse ostin Meopta Meostar R1 3-12x56 4C valopisteellä Sissos.fi verkkokaupasta.
      Mielestäni ihan hyvä kiikari. Alunperin piti ostaa joku halvempi, mutta osamaksu mahdollisuus ratkaisi.
      Jos pätäkkää löytyisi niin ostaisin tuollaisen: Swarovski Z6I 2,5-15X56P
      Hintaakin tosin löytyy yli kaksi tonnia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe