Painajaiset

Kate Pussinen

Painajainen on usein merkki siitä, että sinulla on ahdistusta elämässä.

71

269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla sen syynä on useimmiten kusihätä...

• Minulla useimmiten että olen syönyt jotain liian hyvää liian myöhään illalla...

• Osku vaan

Karviselle käy just noin lasagnen jälkeen.

• Osku vaan kirjoitti:

Karviselle käy just noin lasagnen jälkeen.

haha, olemme varmaan sukua karvisen kaa

• Joskus pakkaan koko yön matkalaukkua eikä mitään pakattavaa löydy, rahat on varastettu ja lentokone nousee ilmaan juuri kun pääsen lentokentälle.

Joskus muutan uuteen asuntoon ja pakkaan ja pakkaan eikä siitä tule loppua aina löytyy uutta pakattavaa ja myöhästyn muuttokyydistä.

Kolmas painajaiseni on kun tarjoilen ravintolassa, sali on täysi asiakkaita, enkä löydä puhtaita laseja joihin juomat laittaisin ja ruoka putoaa lattialle juuri kun tarjoilen sitä asiakkaalle.

Mikähän minua ahistaa?

• tii-na-...

mää nään monesti kanssa tota sun ekaa untas sillei että kone lähdössä tavarat pakkaamatta ja lentokone lähtee kans kun oon vasta matkalla kentäll.

• susmorsian ek.

Voi sinnuu, korppikselle tää vastaus, ihan samanlaisia olivat uneni vielä viitisentoista vuotta sitten. Rupesin alitajuntaani todenteolla "tutkimaan", eli itseäni. Silloin kun mulla alkoi olla aikaa itselleni, halusin vihdoinkin kiireisen elämän jälkeen tutustua itseeni.
        En tässä enää sen enmpää ala selostaa kaikkia metodeja, mutta tietysti otin selvää kirjoista kaikesta uniin liittyvästä. paljon onkin kaikenlaista tietoa, Jungia olen pitänyt yhdestä parhaimmista.

Nuo kaikenlaiset unien merkityksen selostuskirjathan ovat suurin piirtein hölynpölyä. Lähtökohta on alkaa ymmärtää omissa unissa esiintyvät symbolit, esimerkiksi talo olen minä itse, samoin pikku ahdistusunissa ei kannata juosta pakoon, vaan rohkeesti kääntyy katsomaan taakseen, se ahdistus häviää, koska siinäkin olen minä jne. jne.

Uniensa, alitajuntansa selvittäminen on rankkaa työtä. itse Aloin kirjoittaa muistamani unet vihkoseeni, ja kas...aloin pikkuhiljaa ymmärtää itseäni yhä paremmin. Muistiin merkittyjä unia on kertynyt lähemmä 200. Nyt näen, siis muistan enää harvoin uniani, vain vaikeitten elämäntilanteiden yhteydessä niitä tulee. Ilmeisesti osaan jo ilman alitajuntani apua, ns. valvetilassa, ongelmat ratkaista.

Ja se pitää muistaa, että vain itse pystyy omien uniensa, alitajuntansa sanomien merkityksen ymmärtämään, kun on selvittänyt tiettyjä symbolien merkityksiä.
        Ajatteke, miten mielenkiintoinen on oma alitajunta, mutta ikävä kyllä harvat viitsivät nähdä vaivaa itsensä tutkimisessa.

Jotkut sanovat unia hölynpölyksi...huhhuijaa sellainen....paljosta jää paitsi.
        myös nauhurillehan voi heti herättyään unensa kertoa.

lykkyä tykö niille, jotka alkavat omaa itseään selvittää!

• susm.
        susmorsian ek. kirjoitti:

Voi sinnuu, korppikselle tää vastaus, ihan samanlaisia olivat uneni vielä viitisentoista vuotta sitten. Rupesin alitajuntaani todenteolla "tutkimaan", eli itseäni. Silloin kun mulla alkoi olla aikaa itselleni, halusin vihdoinkin kiireisen elämän jälkeen tutustua itseeni.
        En tässä enää sen enmpää ala selostaa kaikkia metodeja, mutta tietysti otin selvää kirjoista kaikesta uniin liittyvästä. paljon onkin kaikenlaista tietoa, Jungia olen pitänyt yhdestä parhaimmista.

Nuo kaikenlaiset unien merkityksen selostuskirjathan ovat suurin piirtein hölynpölyä. Lähtökohta on alkaa ymmärtää omissa unissa esiintyvät symbolit, esimerkiksi talo olen minä itse, samoin pikku ahdistusunissa ei kannata juosta pakoon, vaan rohkeesti kääntyy katsomaan taakseen, se ahdistus häviää, koska siinäkin olen minä jne. jne.

Uniensa, alitajuntansa selvittäminen on rankkaa työtä. itse Aloin kirjoittaa muistamani unet vihkoseeni, ja kas...aloin pikkuhiljaa ymmärtää itseäni yhä paremmin. Muistiin merkittyjä unia on kertynyt lähemmä 200. Nyt näen, siis muistan enää harvoin uniani, vain vaikeitten elämäntilanteiden yhteydessä niitä tulee. Ilmeisesti osaan jo ilman alitajuntani apua, ns. valvetilassa, ongelmat ratkaista.

Ja se pitää muistaa, että vain itse pystyy omien uniensa, alitajuntansa sanomien merkityksen ymmärtämään, kun on selvittänyt tiettyjä symbolien merkityksiä.
        Ajatteke, miten mielenkiintoinen on oma alitajunta, mutta ikävä kyllä harvat viitsivät nähdä vaivaa itsensä tutkimisessa.

Jotkut sanovat unia hölynpölyksi...huhhuijaa sellainen....paljosta jää paitsi.
        myös nauhurillehan voi heti herättyään unensa kertoa.

lykkyä tykö niille, jotka alkavat omaa itseään selvittää!

P.S. Vielä kerron kaksi mielenkiintoisemmista unistani, jo aikoja sitten nähty.
        Olin Afrikassa kävelyllä kaulakkain ison käärmeen kanssa, pussailimmekin. Lopuksi käärme sanoi: Otathan mut mukaas Eurooppaan! Juuri näillä sanoilla.
        No, Freudillahan olisi tietysti ollut oma selityksensä tähän. Tämä uni on jäänyt täysin selvittämättä

Toinen: Aika absurdi, mutta ymmäesin sen sitten kyllä. Oma äitini makoili lehmänä oven päällä, ja siinä unessa oli myös hulluuden tunnetta.
        Yksinkertainen selvitys oli, että tämä nuorempana nähty uni kuvasti suurta pettymystä, kun äitini ei päässytkään tulemaan meille, vaikka kovasti olisin hänen apuaan tarvinnut.
        .

• susm. kirjoitti:

P.S. Vielä kerron kaksi mielenkiintoisemmista unistani, jo aikoja sitten nähty.
        Olin Afrikassa kävelyllä kaulakkain ison käärmeen kanssa, pussailimmekin. Lopuksi käärme sanoi: Otathan mut mukaas Eurooppaan! Juuri näillä sanoilla.
        No, Freudillahan olisi tietysti ollut oma selityksensä tähän. Tämä uni on jäänyt täysin selvittämättä

Toinen: Aika absurdi, mutta ymmäesin sen sitten kyllä. Oma äitini makoili lehmänä oven päällä, ja siinä unessa oli myös hulluuden tunnetta.
        Yksinkertainen selvitys oli, että tämä nuorempana nähty uni kuvasti suurta pettymystä, kun äitini ei päässytkään tulemaan meille, vaikka kovasti olisin hänen apuaan tarvinnut.
        .

SUSM,

Olen perehtynyt uniin kuten sinäkin. Kehomme on talo, ullakko tai ylin kerros on pää jne. Minullakin oli aika jolloin kirjoitin unia talteen. Jälkeen päin pystyin tunnistamaan alitajuntani virrat.

Näin unen pari viikkoa sitten. Olin kotikadulla ja katselin syntymäkotiamme.

Talo oli vinossa ja ajattelin sen vajoavan vasemmalta kantilta pehmeään hiekkaan. Kävelin talon sisäpihalle, kuinka kaunista siellä olikaan hyvin hoidettu puutarha ja kukkia piharakennuksen vesiränneissä.

Menin sisälle isoon taloon, nousin portaita ullakolle, katsoin alas ja ihailin kuinka uudenaikaiseksi äitini oli talon remontoinut. Siellä ullakolla oli pieni tila jossa oli kaiteet ja josta näkyi hyvin ylhäältä alas koko talo. Siinä katsellessa ja ihastellessa taloa kädestäni putosi talon avain alas permannolle. Naurahdin itsekseni, taidan jäädä tänne asumaan, koska tunnen tämän oikeaksi kodikseni ja äitikin on lähellä.

Olin jo lähes valveilla, mutta en halunnut herätä, en halunnut jättää uneani..

• susmorsian ek.
        korpikirjailija kirjoitti:

SUSM,

Olen perehtynyt uniin kuten sinäkin. Kehomme on talo, ullakko tai ylin kerros on pää jne. Minullakin oli aika jolloin kirjoitin unia talteen. Jälkeen päin pystyin tunnistamaan alitajuntani virrat.

Näin unen pari viikkoa sitten. Olin kotikadulla ja katselin syntymäkotiamme.

Talo oli vinossa ja ajattelin sen vajoavan vasemmalta kantilta pehmeään hiekkaan. Kävelin talon sisäpihalle, kuinka kaunista siellä olikaan hyvin hoidettu puutarha ja kukkia piharakennuksen vesiränneissä.

Menin sisälle isoon taloon, nousin portaita ullakolle, katsoin alas ja ihailin kuinka uudenaikaiseksi äitini oli talon remontoinut. Siellä ullakolla oli pieni tila jossa oli kaiteet ja josta näkyi hyvin ylhäältä alas koko talo. Siinä katsellessa ja ihastellessa taloa kädestäni putosi talon avain alas permannolle. Naurahdin itsekseni, taidan jäädä tänne asumaan, koska tunnen tämän oikeaksi kodikseni ja äitikin on lähellä.

Olin jo lähes valveilla, mutta en halunnut herätä, en halunnut jättää uneani..

Niinpä niin...todella perehdyin asiaan, kuten tapanani on. Vuodelta 1996 alkoi tuo "uninäytelmieni" tutkiminen, sitten unien muistaminen vuosivuodelta väheni. Oon tosiaan kirjoittanut näistäkin asioista pariin vakilehteen, sekin jo jäänyt. Ainahan uutta tulee tilallle, oli tässä välillä elämässä vähän fyysisempi vaihe, asuttiin mieheni kanssa Virossa, hän kuolikin sitten siellä.
        No, olen sellainen ihminen, jolle sattuu ja tapahtuu....näin vain lyhyesti sanottuna.
        Mutta näkyillään , ja hyvää syksyn jatkoa Sinulle!

• alitajunta hoksaa

Kaikkesta ei tarvitse pitää kynsin hampain kiinni. Anna vanhan rojun jäädä vanhaan asuntoon ja hyppää muuttoautoon ja kohti uutta.

Jos lasit ovat likaisia, niin et voi tarjoilla mitään, tai ainakaan asiakaat eivät juo tarjoamaasi juomaa.

• öisin:))

Näin se lienee.
      Viime yönäkin hain oikeaa polkua opintojeni tiellä
      Sain vain hentoja polkuja, kapeita kaarisiltoja.
      Lasisia.

• Kysyn, vain

Josko joku osaa tulkita, miksi minua aina karhut uhkaavat, unissani?

• the._man

Ehkä alitajuisesti inhoat sienestämistä ja marjastamista?

Ei vaan, kyllä niitä uniin kaikenlaisia petoja tulee, minun unissani ne ovat yleensä ihmisiä.

• Jotkin lääkkeetkin aiheuttavat painajaisia, oli ahdistusta tai ei.

• jocus*

Olisiko sinulla kierrettyjä veroja?

• Nuttamunax
        jocus* kirjoitti:

Niitä ja muuta joka ei katsetta kestä

• jocus* kirjoitti:

Miks niin olis ja mitä ne painajaisiin kuuluu, jos toi vastauksesi yleensä oli mulle?

• Nuttamunax kirjoitti:

Niitä ja muuta joka ei katsetta kestä

Höh.....

• the._man

Kaksi aihetta jotka unissani toistuvat.

Olen koko ajan myöhässä jostain, en ehdi, en löydä mitään, eksyn ja sitten ihmiset vittuilevat. Oikeasti olen aina ajoissa, mutta unissa en.

Toinen on se, että olen kiikun kaakun jonkun korkean kallion reunalla ja olen putoamaisillani. Oikeasti minulla on korkean paikan kammo.

• susmorsian ek.

Taitaapa olla elämässäsi aika paljon asioita ratkottavana, syvennyhän niihin.

• the._man
        susmorsian ek. kirjoitti:

Ei kai sen enempää kuin muillakaan. Jospa sinä keskityt omiisi, ei kannata minua alkaa psykologisoimaan.

• susmorsian ek. kirjoitti:

"susmorsian ek."

Anna nyt hänen näytellä rauhassa.
        Hyvähän on yrityksensä.
        H.

• susm.
        the._man kirjoitti:

Ei kai sen enempää kuin muillakaan. Jospa sinä keskityt omiisi, ei kannata minua alkaa psykologisoimaan.

No, mitäpä tänne sitten niitä kirjoittelet, aika paljon paljastelee itseään unillaan.

• the._man
        susm. kirjoitti:

No, mitäpä tänne sitten niitä kirjoittelet, aika paljon paljastelee itseään unillaan.

Kate Pussinen aiheesta aloitti ja minä monen muun lisäksi kommentoin. Onko sinulla jotain sitä vastaan?

Mene sinä muualle, jos ei keskustelupalsta kiinnosta eikä varsinkaan tämä aihe. Ihan turhaan siinä itseäsi kiusaat, jos noin paljon aihekin ärsyttää. Onkohan sinulla jotain käsittelemättömiä ongelmia mielesi syövereissä. Keskity selvittelemään niitä ja jätä vittuilut vähemmälle.

• the._man
        hunksz kirjoitti:

"susmorsian ek."

Anna nyt hänen näytellä rauhassa.
        Hyvähän on yrityksensä.
        H.

Voi rääpälettä, voi. Sinä se et osaa mistään aiheesta etkä kenellekään kirjoittaa asiallisesti, aina pitää olla vittuiluvaihde päällä.

Enkä minä tätä ketjua aloittanut.

• the._man kirjoitti:

Voi rääpälettä, voi. Sinä se et osaa mistään aiheesta etkä kenellekään kirjoittaa asiallisesti, aina pitää olla vittuiluvaihde päällä.

Enkä minä tätä ketjua aloittanut.

"the_man"

Enpä minä aloituksesta mitään sanonutkaan.
        Jatka sinä vaan.
        Minä sit mielessäni hymähtelen, kuten moni muukin.
        Naurua pidätellen.
        H.

• uusia etsii
        the._man kirjoitti:

Kate Pussinen aiheesta aloitti ja minä monen muun lisäksi kommentoin. Onko sinulla jotain sitä vastaan?

Mene sinä muualle, jos ei keskustelupalsta kiinnosta eikä varsinkaan tämä aihe. Ihan turhaan siinä itseäsi kiusaat, jos noin paljon aihekin ärsyttää. Onkohan sinulla jotain käsittelemättömiä ongelmia mielesi syövereissä. Keskity selvittelemään niitä ja jätä vittuilut vähemmälle.

Susm. kuuluu seitsemänkymppisiiin jos sieltä on riitakaverit kuolleet.

• the._man
        uusia etsii kirjoitti:

Susm. kuuluu seitsemänkymppisiiin jos sieltä on riitakaverit kuolleet.

Aha.

Soitin juuri äsken kaverilleni, joka on viittä vaille seitsemänkymppinen ja hyvin lupsakka mies. Ei kinaa muualla kuin valtuuston kokouksissa ja toisinaan viranomaisten kanssa. Ei kaikki vanhat ole vittumaisia.

• the._man
        hunksz kirjoitti:

"the_man"

Enpä minä aloituksesta mitään sanonutkaan.
        Jatka sinä vaan.
        Minä sit mielessäni hymähtelen, kuten moni muukin.
        Naurua pidätellen.
        H.

Senkus hymähtelet. Muuhun ei sinusta olekaan.

Sinusta saa sen vaikutelman, että elämäsi sisältönä on kiusata muista. En minä ainakaan ole huomannut sinussa mitään halua aitoon keskusteluun. Tuskin edes osaisit, vaikka yrittäisit.

• the._man kirjoitti:

Senkus hymähtelet. Muuhun ei sinusta olekaan.

Sinusta saa sen vaikutelman, että elämäsi sisältönä on kiusata muista. En minä ainakaan ole huomannut sinussa mitään halua aitoon keskusteluun. Tuskin edes osaisit, vaikka yrittäisit.

"the_man"

Ihmisenä sitä on kuitenkin elettävä.
        Kuka sitten miten, tai tavallaan
        Toinen häveten, toinen ei.

Meillähän noita tapoja on, eikö vain?
        H.

• Mulla on myös jaksoja jolloin painajaisunet toistuvat, variaationeen samasta teemasta. Viime aikoina olen nähnyt toistuvasti unta (joka ei tosin ole klassillinen painajainen sillä lailla että siihen liittyisi kauhua) siitä että olen menossa johonkin suureen ruokatilaisuuteen: minulla on a) liput tai b) kutsukortti ja seisova pöytä on katettu ihanilla herkuilla. Kun tulee mun vuoro ottaa vadeilta ei niillä ole enää juuri mitään, vain murusia tai joku hikinen puolikypsä vihannes...toisella pöydällä on vielä ja kiiruhdan sinne vain huomatakseni että sekin vati oli jö tyhjennetty. Näin jatkuu kunnes herään.

• the._man

Näen usein tuollaista unta. Mistähän sekin johtuu? Jo´tenkin olo tuntuu yksinäiseltä, koska muilla on lautaset täynnä ja minä haahuilen paikasta toiseen, enkä saa mitään syötävää. Ihan kuin olisi jätetty ulkopuolelle.

• the._man kirjoitti:

Näen usein tuollaista unta. Mistähän sekin johtuu? Jo´tenkin olo tuntuu yksinäiseltä, koska muilla on lautaset täynnä ja minä haahuilen paikasta toiseen, enkä saa mitään syötävää. Ihan kuin olisi jätetty ulkopuolelle.

Tunnemme jääneemme osattomiksi elämän pidoista?

• the._man
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tunnemme jääneemme osattomiksi elämän pidoista?

Ehkäpä se johtuu siitä. Joskus unet koostuvat omista tunteista, mutta kuvitettuina. Joskus taas jos on katsonut jonkun jännärin, tai lukenut dekkarrin, niin niistä kehkeytyy välillä painajaisia. Murhaaja vaanii jne.

Näen paljon unia. Olen joskus kyllä herännyt omaan nauruunikin. Eikä silloin edellisenä päivänä mitään hauskaa tapahtunut.

• the._man kirjoitti:

Ehkäpä se johtuu siitä. Joskus unet koostuvat omista tunteista, mutta kuvitettuina. Joskus taas jos on katsonut jonkun jännärin, tai lukenut dekkarrin, niin niistä kehkeytyy välillä painajaisia. Murhaaja vaanii jne.

Näen paljon unia. Olen joskus kyllä herännyt omaan nauruunikin. Eikä silloin edellisenä päivänä mitään hauskaa tapahtunut.

Jostain olen lukenut että alitajuntamme käsittelee meille vaikeita asioita unen surrealistisessa maailmassa jossa ne eivät voi aiheuttaa meille traumoja valmistaen näin psyykeämme ratkaisemaan kriisitilanteita. käsittelemään vaikeita ja ahdistavia tunteita ja laatimaan yksinkertaisia strategioita umpisolmujen avaamiseen.

Toiset unet ovat taas vain kuin heijastuksia arkipäivästämme ja olen todellakin herännyt myös omaan nauruuni ja vaikka uni olisikin jo unohtunut hyvänolontunne siitä seuraa pitkälle mukana aamun tunteihin.

• jocus*
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jostain olen lukenut että alitajuntamme käsittelee meille vaikeita asioita unen surrealistisessa maailmassa jossa ne eivät voi aiheuttaa meille traumoja valmistaen näin psyykeämme ratkaisemaan kriisitilanteita. käsittelemään vaikeita ja ahdistavia tunteita ja laatimaan yksinkertaisia strategioita umpisolmujen avaamiseen.

Toiset unet ovat taas vain kuin heijastuksia arkipäivästämme ja olen todellakin herännyt myös omaan nauruuni ja vaikka uni olisikin jo unohtunut hyvänolontunne siitä seuraa pitkälle mukana aamun tunteihin.

Ei se vielä mitään!

Joskus ole herännyt orgasmiin. Useimmiten olen valitettavasti herännyt puoli minuuttia ennen sitä.

• jocus* kirjoitti:

Ei se vielä mitään!

Joskus ole herännyt orgasmiin. Useimmiten olen valitettavasti herännyt puoli minuuttia ennen sitä.

Pelkäsin pahoin että tämä uniketju kääntyy hyvin pian märkiin toiveuniin. :)

• Paloma, kuulostaa laihduttajan painajaisunelta. :)))

• tinat kirjoitti:

Paloma, kuulostaa laihduttajan painajaisunelta. :)))

haha tinatt laihdutan vain viikolla mutta ei minulla ole riittävästi itsekuria kieltäytyäkseni pitopöydästä. Periaatteena aina huomenna on uusi päivä a la scarlett o'hara.

• Lapsena näin usein putoamispainajaisia, mutta ne selittyivät äidin varhaisella kuolemalla ja inhottavalla äitipuolella.

Pari painajaista on syntynyt selkeiden tilanteiden jälkeen:
      Ekassa eräs edesmennyt ystäväni oli riidellyt miehensä kanssa ja tullut meille kahden lapsensa kanssa evakkoon. Kun hän ilmaisi halunsa jäädä todella pitkäksi aikaa, niin yöllä näin unta, että kotini olikin kuin lasitalo, johon saattoi tulla kuka tahansa, seinät eivät pidätelleet. Kun aamulla kerroin uneni, ystävä heti parkaisi, että ahdistuin hänen suunnitelmistaan tulla meille. - Tajusin heti itsekin, että näinhän asia oli - ystävä myös ymmärsi, että suunnitelmansa ei sopinut pirtaan ja lähti kotiinsa.

Toinen painajaiseni koski myös kotiani. Olin joutunut myymään asuntoni seinäntakaisen kerhohuoneen melun takia, koska se oli sietämätöntä. Ostin asunnon paremmalta lempiseudultani, mutta jouduin samalla tinkimään neliömäärästä. Kylään tuli siskontyttö, joka huokaisi ihmeissään, että asuntoni olikin näin pieni. Seuraavana yönä sitten näin unen, että olinkin ostanut kaksi kertaa suuremman asunnon, mutta asunto oli kuudennessa kerroksessa, jonne pääsi vain seinää pitkin nousevia palotikkaita myöten ikkunasta sisään. Sinne sitten kiipesin ja ihmettelin kauhuissani, miten ikinä korkeanpaikankammoisena pääsen sieltä alas. Heräsin ja tajusin olevani ihanassa pienessä kodissani ihanassa kaupunginosassa ja onnellinen! Kaikkea se pieni moite teettääkin!

• Tinatttttttt tervetuloa takaisin oliko kiva matka? Lasten serkku Livornosta raportoi eilen illalla lämmintä ja kaunista säätä Toscanassa.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tinatttttttt tervetuloa takaisin oliko kiva matka? Lasten serkku Livornosta raportoi eilen illalla lämmintä ja kaunista säätä Toscanassa.

Olen ollut jo toista viikkoa kotona. Sorrenton matka oli tiivisohjelmainen, maalausta oli paljon, olisin halunnut viipyä pidempään kuin viikon, jotta olisi ollut enemmän aikaa vain "humputella". Kävimme Pompeijissa, Napolin Capodimonten taidemuseossa, Caprilla ... olisin valmis menemään uudelleen. Yhtenä iltana salamoi oikein viimosen päälle, muuten oli kesäistä.

• tinat kirjoitti:

Olen ollut jo toista viikkoa kotona. Sorrenton matka oli tiivisohjelmainen, maalausta oli paljon, olisin halunnut viipyä pidempään kuin viikon, jotta olisi ollut enemmän aikaa vain "humputella". Kävimme Pompeijissa, Napolin Capodimonten taidemuseossa, Caprilla ... olisin valmis menemään uudelleen. Yhtenä iltana salamoi oikein viimosen päälle, muuten oli kesäistä.

Viikko varmasti meni aivan liian nopeasti, varsinkin jos oli ohjelmaa koko päivälle. Sorrento on sama paikka kuin Surriento?
        http://www.youtube.com/watch?v=cjw34-_zLK0

• Paloma.se.co kirjoitti:

Viikko varmasti meni aivan liian nopeasti, varsinkin jos oli ohjelmaa koko päivälle. Sorrento on sama paikka kuin Surriento?
        http://www.youtube.com/watch?v=cjw34-_zLK0

Juu sama mesta. Ei se nyt minusta nii-iiin romantillinen ihanuus ollut kuin laulusta kuvittelisi, mutta kaunis toki. Tuo soi siellä useamman kerran kuten Caprista kertova laulukin, mm. laivalla. Kolmekymmentä vuotta sitten romantiikan nälkäisenä olisin kai ollut huomattavasti sekopäisempi paikan ihanuudesta. :))

• deltoidea

Kiitoskia valtavan mahtavasta tietopaketista.
      Vielä kun saataisiin uusi tutkimuskin tätä uudesta asiasta jonka kaikki ovat tienneet jo sata vuotta!

• piipiloo

Painajaiseni on eksyminen isoon kaupunkiin josta en osaa kotiin/hotelliin tms.olinpaikkaani.
      Toinen toistuvista unista on rahapussin tai laukun katoaminen.

Ja mikä hassuinta,viimeaikoina olen ruvennut puhumaan unissani,ääneen sanon jotain jollekkin,johon sitten herään.
      Olempa saattanut nauraakin.
      Joskus kauan sitten mua seurasi luurankoläjä,joka löytyi aina vain lähempää kotiani,kunnes se oli rappujeni vieressä.
      Kun erosin,hävisi kasakin,et silleen.

• Muutaman kerran olen nähnyt ryöstöpainajaisia, joku on tunkeutumassa kotiini. Saattaa aivan hyvin olla, että ne aiheutuvat ihan vain häiriöstä, lehden putoaminen esim. ovessani puolentoista metrin korkeudella olevasta postiluukusta lattialle. Aikamoinen tupsahdus joka aamuyö. Usein tunnistan sen unen läpi, mutta syvemmässä unessa siihen saattaa liittyä muita merkityksiä.Oletuksia ja köökkipsykologiaa toki tämäkin.

• tinat kirjoitti:

Muutaman kerran olen nähnyt ryöstöpainajaisia, joku on tunkeutumassa kotiini. Saattaa aivan hyvin olla, että ne aiheutuvat ihan vain häiriöstä, lehden putoaminen esim. ovessani puolentoista metrin korkeudella olevasta postiluukusta lattialle. Aikamoinen tupsahdus joka aamuyö. Usein tunnistan sen unen läpi, mutta syvemmässä unessa siihen saattaa liittyä muita merkityksiä.Oletuksia ja köökkipsykologiaa toki tämäkin.

Mä näen myös kotiintunkeutumisunia: olen juuri ja juuri päässyt sisälle turvaan ja olen laittamassa ovea lukkoon mutta avain vääntyy kädessäni tai pudotan sen tai jotain ja ovi on avautumassa...ja silloin herään.

Näen myös maailmanloppu-unia: pakenen lapsuudenkotiini ja makaamme kaikki keittiön lattialla kun koko horisontti räjähtää leimuavaan tuleen.

Taidan mennä nyt nukkumaan ja kerron sitten huomenna mitä tapahtui :) Nattinatti.

• ylilääkäri-.,-.-

Ovat vain latautumisien poistumista.

• lääkäri.

On aika poistaa päivä ja yö, sillä uni on aika järjelle ohjelmoida uusi aika.

• Rakas-------

Jännää, joskus puhutella ukkoa unissaan.

• Utopia?

Inhimillistä kaikki unet ovat! Jokainen tulkitsee oman mukaisesti.
      Silti haluan kertoa anomyynina, että unissani sain orkkuja. Ihmettelen syvästi... Minähän olen niin ujo todellisuuselämässäni.

• s-taka*

Ehkä juuri siksi kun taidat olla liiankin ujo... Ei orkku-unet mitään epäkelvon ihmisen hölmöjä haaveita ole, olen minäkin sellaisia joskus nähnyt. Eikä hävetä yhtään.

Yleensä näen sellaisia unia että vaatteet on hävyksissä tai lompakko ja/tai en ehdi lentokoneeseen, jne. Ja unissa esim. se että olen ilman vaatteita ei aiheuta ympäristössä minkäänlaista ihmettelyä, toisin olisi todellisuudessa ;-)

• Oikeassa tavallaan olet.
      Painajaisunet eivät ole koskaan terveellisiä.
      Paitsi jos niitä ei muista.

Unitilan tarkoitus on selvitellä aivoihin jääneitä asioita jotka eivät olleet hereillä selvitettävissä.
      Ongelmatunteet hoitavat aivot unessa ja on ihan yksi ja sama mitä ne ongelmat ovat olleet.
      Koska tunteista ja ajatuksista on aina kyse.
      Jos ihminen pystyy muistamaan painajaisensa, heräämään niihin, itkemään, nauramaan, on jotain pielessä.
      Ns. "valveunet" joita voi kokea sohvallakin, ovat eri asia. Ne ovat vain unelmia ja räpellyksiä toiveisiin. Eivät painajaisia, kuten eivät "kusiherätyksetkään".

Painajaisten ja valveunien ero on valtava.
      Muistettuihin painajaisiin tai niihin herääminen on aina hälytyksen merkki.
      Lapsilla niihin ei kannata hermostua, mutta ottaa huomioon ja opetella erottamaan painajaiset ja kaipuun itkut.
      H.

• bessie*

Onko ne sitten epäterveellisiä? Kuinka niitä voisi estää? Tai meneekö päittäin, kun joskus herää orgasmiin, eikös ne ole terveellisiä naisillekin.

Olen nähnyt painajaisia, kun en joskus ole tajunnut vaaraa, vaan pahaa aavistamatta katsonut minulle sopimattoman elokuvan tai ohjelman. Useimmiten sitä ei pysty edes ennakoimaan, mikä asia jostain saattaa tulla uniin. Enimmäkseen toki osaan jo itse varoa, ohjelman ennakkotiedot eivät läheskään aina riitä.

Voihan se painajaisiin herääminen olla hälytyksen merkkikin, kuten väität. Kun Estonia upposi, näin aika paljon painajaisia. Ilmataskuihin jääneitä ihmisiä, ahdistusta voimattomuuteni ja osaamattomuuteni edessä.Epätoivoista kamppailua aikaa vastaan pelastussuunnitelmieni kanssa.
        Hälytyskellon tosiaan olisi varmasti pitänyt jossain soida, kun luukku auki täysillä painetaan myrskyävällä merellä.
        Sama silloin kun tornit romahtivat. Henkiinjääneitä ei järjen mukaan ollut, mutta unissani minä, hädintuskin sulakkeen vaihtamiseen kykenevä, jouduin valtavassa kiireessä ja paineessa suunnittelemaan jotain laskuvarjoilla ja pikalukittavilla vaijereilla, ynnämuilla varustettuja, suoja-asuksi avautuvia työliivejä pilvenpiirtäjissä työskenteleville ja samaan aikaan organisoimaan paikalle jotain zeppeliinejä joista riippui valtavia turvaverkkoja.
        Luonnonkatastrofitkin tulevat joskus tuoreeltaan uniin, mutta eivät niinkään painajaisina. Mitä nyt hyvin luovana erilaisia insinööritaidon näytteitä kyhäilen yms.

Tietenkään lapselle ei hermostuta, painajainen tai muuta itkua. Viekkuun vaan.

• bessie* kirjoitti:

Onko ne sitten epäterveellisiä? Kuinka niitä voisi estää? Tai meneekö päittäin, kun joskus herää orgasmiin, eikös ne ole terveellisiä naisillekin.

Olen nähnyt painajaisia, kun en joskus ole tajunnut vaaraa, vaan pahaa aavistamatta katsonut minulle sopimattoman elokuvan tai ohjelman. Useimmiten sitä ei pysty edes ennakoimaan, mikä asia jostain saattaa tulla uniin. Enimmäkseen toki osaan jo itse varoa, ohjelman ennakkotiedot eivät läheskään aina riitä.

Voihan se painajaisiin herääminen olla hälytyksen merkkikin, kuten väität. Kun Estonia upposi, näin aika paljon painajaisia. Ilmataskuihin jääneitä ihmisiä, ahdistusta voimattomuuteni ja osaamattomuuteni edessä.Epätoivoista kamppailua aikaa vastaan pelastussuunnitelmieni kanssa.
        Hälytyskellon tosiaan olisi varmasti pitänyt jossain soida, kun luukku auki täysillä painetaan myrskyävällä merellä.
        Sama silloin kun tornit romahtivat. Henkiinjääneitä ei järjen mukaan ollut, mutta unissani minä, hädintuskin sulakkeen vaihtamiseen kykenevä, jouduin valtavassa kiireessä ja paineessa suunnittelemaan jotain laskuvarjoilla ja pikalukittavilla vaijereilla, ynnämuilla varustettuja, suoja-asuksi avautuvia työliivejä pilvenpiirtäjissä työskenteleville ja samaan aikaan organisoimaan paikalle jotain zeppeliinejä joista riippui valtavia turvaverkkoja.
        Luonnonkatastrofitkin tulevat joskus tuoreeltaan uniin, mutta eivät niinkään painajaisina. Mitä nyt hyvin luovana erilaisia insinööritaidon näytteitä kyhäilen yms.

Tietenkään lapselle ei hermostuta, painajainen tai muuta itkua. Viekkuun vaan.

"bessie*"

"Painajaisten ja valveunien ero on valtava"
        Sinä kirjoitat turhaa, jauhat vain unia joita toivot näkeväsi, tai unia joita et toivo näkeväsi.
        Painajainen ei tule toivotusti.
        Minä en pysty kenellekään selittämään painajaisia kovin hyvin.

Painajainen ei synny uutisista, ei nälkään kuolevista ihmisistä, ei Eläintarhan raadelluista hoitajista, aito painajainen syntyy jostain joka liittyy ihmiseen itseensä.
        Ehkä siitä mitä ihmisen ei pidä tietää, osata, ymmärtää...
        Ehkä painajainen on jotain joka saa hänet ymmärtämään jotain.
        Mitä lienee...
        Ainakaan se ei ole stondis, älä yritä tehdä hommasta naurettavaa.
        Paitsi jos olet teini.

H

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Sinä kirjoitat turhaa, jauhat vain unia joita toivot näkeväsi, tai unia joita et toivo näkeväsi.

Painajainen ei synny uutisista, ei nälkään kuolevista ihmisistä, ei Eläintarhan raadelluista hoitajista, aito painajainen syntyy jostain joka liittyy ihmiseen itseensä.
        Mitä lienee...
        Paitsi jos olet teini.

H

Jauhan mitä jauhan, turhaa enimmäkseen, kuten sinäkin.

Näen joskus, hyvin harvoin oikeastaan, unia joista herään herään jotenkin ahdistuneena tai hädissäni tai pelon vallassa. Näitä kutsun painajaisuniksi.
        Uutisiinkin ne ovat aika usein liittyneet. Estonian uppoamisen jälkeen havahduin ajaessani siihen, että auto meni pitkin piennarta, olin nukahtanut rattiin, kun oli ollut niin huonoja öitä.
        Olen minä itseeni liittyvän unenkin joskus kauan sitten nähnyt. Sen tavanomaisen, alastomana julkisella paikalla. Siitäkin tilanteesta herääminen oli helpotus, mutta en muista sen unen olleen ihan niin ahdistava kuin esim. nämä joista kerroin.

Toivottavasti viestini ei pilannut koko "hommaa", en tajunnut aiheen vakavuutta, sorry. Niin onko ne märät unet terveellisiä vai ei?

• bessie* kirjoitti:

Jauhan mitä jauhan, turhaa enimmäkseen, kuten sinäkin.

Näen joskus, hyvin harvoin oikeastaan, unia joista herään herään jotenkin ahdistuneena tai hädissäni tai pelon vallassa. Näitä kutsun painajaisuniksi.
        Uutisiinkin ne ovat aika usein liittyneet. Estonian uppoamisen jälkeen havahduin ajaessani siihen, että auto meni pitkin piennarta, olin nukahtanut rattiin, kun oli ollut niin huonoja öitä.
        Olen minä itseeni liittyvän unenkin joskus kauan sitten nähnyt. Sen tavanomaisen, alastomana julkisella paikalla. Siitäkin tilanteesta herääminen oli helpotus, mutta en muista sen unen olleen ihan niin ahdistava kuin esim. nämä joista kerroin.

Toivottavasti viestini ei pilannut koko "hommaa", en tajunnut aiheen vakavuutta, sorry. Niin onko ne märät unet terveellisiä vai ei?

"bessie*"

Minä en pysty tukemaan sinua enempää kun itseänikään
        Pilaamisesta voit kysyä aloittajalta.
        Unista nuoremmilta.
        H.

• Painajainen
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Minä en pysty tukemaan sinua enempää kun itseänikään
        Pilaamisesta voit kysyä aloittajalta.
        Unista nuoremmilta.
        H.

http://piv.pivpiv.dk/

• revi siitä hunkz..
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Mitä lienee...
        Paitsi jos olet teini.

H

"Ainakaan se ei ole stondis"?

Kuinka voit määritellä naisen saamaa orgasmia unessa? Eihän se ole stondis, mutta kuitenkin ihana hekumallinen orgasmi, jolloin joka solu on kiinni siinä hekumassa ja herää vihdoin siihen laukaisevaan hyvänolon tunteeseen, ...huomatakseen vain...että se olikin unta...mutta niin ihanaa.

Jauha vain itse jotain pastaa, koska et voi tietää mitä naiset voi kokea unessa. Minä ainakin..miehettömänä..onneksi nään näitä ihania painajaisia aikaajoin ja niihin hurmoksiin ei ole koskaan kukaan mies pystynyt elämässäni.

Unelmoidaan vain bessie*! Ei ne miehet tiedä meidän unista, eikä tarvitsekkaan. On heilläkin omat unensa ja minullekkin alkoi vasta, kun olin jonkunaikaa totaalisesti yksin, siis ei aviokumppania, eikä ns. vieraita.

Onneksi ei tuo sexuaalisuus katoa ja orgasmin voi saada unessakin ja se, jos mikä, on täydellistä.

• Pirre*

Niin varmaan...

Nuorena putosin aina jostain, joko jossain tynnyriss' tai muuten..

Sittemmin olen auttamaton myöhästelijä, milloin ei löydy sopivia vaatteita tai kaveri ei joudu ajoissa matkaan..joskus sitten ihan kummallisia unia jossei ole päätä ei häntää..:)

• bessie*

Minä putoan syöksymällä jäistä rinnettä alas. Kaikkialta ympäriltä ja yläpuolelta kuuluu inhottava sukupuoleton nenä-ääni joka hidastettuna ja venyttäen toistaa kerta toisensa jälkeen mmallla mmalla...
        Vanha ja arvostettu osaston ylilääkäri sanoi minulle, että se on tyypillinen keuhkokuumeuni.

• Viime yönä olin taas matkalla pitkässä junassa tai niinkun metrossa mutta se muistutti Chicagon eltrainia ja hukkasin pois kaikki mun ihmiset jotka jäivät jollain asemalla pois, en huomannut. Yritin katsoa niitä muita ihmisiä että saisin jonkin idean minne olin menossa mutta niillä oli kaikilla hupparit silmillä ja ne olivat kasvottomia....

• bessie*

Tulee mieleen "Henkien kätkemä". Siinä junassa on jotain, lapsenlapsetkin haluavat usein katsoa sen(kin) kohdan uudelleen.

• huhjahöh

Toistuva painajaiseni on, että yritän soittaa miehelleni. Omaa kännykkää ei ole, ja lainaamiani en osaa käyttää. Automaatteihin, niihin harvoihin, eivät rahani ole soveliaita.
      Myös, että haen yliopistoani, johon en koskaan osaa tietä. Se on jossain metsän siimeksessä, kummien pitkospuiden päässä.
      Vielä eräs, olen junassa, työkaverieni kanssa, mutta jokin ihme vaivaa, ei ole hyvää oloa. Samaan uneen tosin on ympätty lukion ihastukseni.

• +

Painajaisista pahin, eipä se ole edes painajainen, on unihalvaus.
      Tiedän ja tunnen, mutta en saa itseäni havahtumaan kuolemanunesta.
      Sillekin on medikaalinen selitys, mutta kamalalta se tuntuu. Onneksi, toivon sen jatkuvan, etten ole pitkään siitä kärsinyt.

• ninnaninni

Unihalvaus on kamala tunne, siihen liittyy yleensä jotain yliluonnollisen peloittavaa.
      Vaikka yrittää puhua ei tule ääntä, korkeintaan epäselvää mölinää, pakoon pitäisi päästä mutta jäsenet eivät liiku.
      Se liittyy jotenkin häiriintyneeseen REM unijaksoon.

• Se on oikeesti kamala tunne.
        Kärsin siitä nuorempana niin usein etten meinannut uskaltaa nukkumaan mennä.
        Ja silloin ei kukaan osannut selittää mulle mistä on kysymys.
        Joku vanhempi nainen sanoi että kuolema ja elämä taistelee musta silloin. Oli pitempikin selitys mutts se ei helpottanut mun oloani.
        Onneksi ei enää ole kimpussa nuo kauhut.

• +
        tulisilla kirjoitti:

Se on oikeesti kamala tunne.
        Kärsin siitä nuorempana niin usein etten meinannut uskaltaa nukkumaan mennä.
        Ja silloin ei kukaan osannut selittää mulle mistä on kysymys.
        Joku vanhempi nainen sanoi että kuolema ja elämä taistelee musta silloin. Oli pitempikin selitys mutts se ei helpottanut mun oloani.
        Onneksi ei enää ole kimpussa nuo kauhut.

Se on todella kamala tuntemus. Silloin pelottaa mennä nukkumaan. En tiedä, tienneekö kukaan, mistä se johtuu, lopulta.
        On erittäin pelottavaa, tuntea elävänsä, tietää nukkuvansa, muttei pysty heräämään elämään.
        Suureksi onnekseni viimeisimmästä kokemuksestani on jo vuosia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe