Nikkor AF-S 70-300 1:4.5-5.6 G VRII IFED

putkiloputkinen

Onko kokemusta ao. putkesta? Saako hyviä kuvia ja onko hintansa väärti?

10

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta ei henk-koht kokemusta mutta photozone pitää sitä kohtuullisena. Sen suurin ongelma CAS korjaantuu ohjelmallisesti jos hommaa Nikonin oman Capture NX ohjelman.

      Olen kuvannut vanhalla Nikon 70 - 300 putkella ilman VR toimintaa ja vastaavalla Sigman APO versiolla joista Sigman yksilö tuntui paremmalta. Niitä ei kuitenkaan voi verrata tähän uuteen. Olen jo luopunut niistä ja tuolla alueella käytän Sigman APO 100 - 300 F4 putkea.

      Uskoisin sen olevan hintansa arvoinen ihan tuon Photozonen testin ansiosta.

      http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/250-nikkor-af-s-70-300mm-f45-56-g-if-ed-vr-review--test-report?start=1

    • putkiloputkinen

      Ok. Kiitos tiedoista. Täytyykin tutkia tuota Sigma- vaihtoehtoa tarkemminkin.

      • Ota putkiloputkinen huomioon tuon kokeilun tapahtuminen vuosia sitten. Ei nykyisiä välttämättä voi verrata silloisiin putkiin. Kerroin tuon vain esimerkkinä jotta kannattaa katsella ennen päätöstä. Se tosin tuntuu vaaralliselta kun itse olen hakemassa "hyvää" ja valovoimaista laajakulmazoomia luokassa 16-18 - 50-70 F2,8 enkä ole pystynyt päättämään moinen kuukauden miettimisestä huolimatta. Tänään olen yhtä ja huomenna toista mieltä. Tieto (nuo testaajat) luo tuskaa!

        Itse tykkään VR ominaisuudesta mutta mono- ja tripod ajavat saman asian useimmiten jopa paremmin.


    • yhyryg
    • putkiloputkinen

      Joo tieto lisää tuskaa. Toisinaan.Voi olla että Nikkor on luotettavampi vaihtoehto. Mutta värivirheet ja vääristymät. Ilmeisesti kaikki teleputket tuottaa jonkun verran värivirheitä ja vääristymiä, joita on vain pakko sietää?

      • Kaikki putket tuottavat noita virheitä. Yksi parhaista ja pienimmillä virheillä selviäviä on Sigman vanha 100 - 300 F4 APO putki jota ei enää ole valmistuksessa.

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/369-sigma-af-100-300mm-f4-nikon?start=1

        Siten ei kaikkia Sigmankaan putkia sovi jonkun tuttavapiirin vuoksi roskiin heittää. Nyt kun olen harkitsemassa valovoimaista laajakulmazoomia niin Sigmalta ainakin Photozonen mukaan löytyy varsin hyviä ehdokkaita kuten:

        http://www.photozone.de/canon-eos/531-sigma1750f28os

        Vaikka testi on tehty Canonin rungolla niin tuskin se siitä paljoa muuttuu Nikon sovitteella.

        Eikä tämäkään ihan vessaan huuhdeltavalta näytä:

        http://www.photozone.de/canon-eos/517-sigma1770f284osapsc?start=1

        Olen tosin saanut sen käsityksen jotta noilla "kakkosvalmistajilla" laatu heittelee enemmän kuin ykkösillä mutta kaksi Sigmaa omistaneena olen aina saanut kelpo vehkeen. Kun kolmas kerta toden sanoo niin hieman hirvittää ostaa se kolmas.


      • putkiloputkinen
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kaikki putket tuottavat noita virheitä. Yksi parhaista ja pienimmillä virheillä selviäviä on Sigman vanha 100 - 300 F4 APO putki jota ei enää ole valmistuksessa.

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/369-sigma-af-100-300mm-f4-nikon?start=1

        Siten ei kaikkia Sigmankaan putkia sovi jonkun tuttavapiirin vuoksi roskiin heittää. Nyt kun olen harkitsemassa valovoimaista laajakulmazoomia niin Sigmalta ainakin Photozonen mukaan löytyy varsin hyviä ehdokkaita kuten:

        http://www.photozone.de/canon-eos/531-sigma1750f28os

        Vaikka testi on tehty Canonin rungolla niin tuskin se siitä paljoa muuttuu Nikon sovitteella.

        Eikä tämäkään ihan vessaan huuhdeltavalta näytä:

        http://www.photozone.de/canon-eos/517-sigma1770f284osapsc?start=1

        Olen tosin saanut sen käsityksen jotta noilla "kakkosvalmistajilla" laatu heittelee enemmän kuin ykkösillä mutta kaksi Sigmaa omistaneena olen aina saanut kelpo vehkeen. Kun kolmas kerta toden sanoo niin hieman hirvittää ostaa se kolmas.

        Miten on, vääristääkö protector -so.linssinsuojaksi kierrettävä lasi-lopputulosta vielä entisestään? Vai onko sillä lopputulemaan mitään merkitystä? Joko olet muuten myynyt sen 90D- mb-d80 akkuperän, vai oletko tykästynyt siihen sittemmin?


      • putkiloputkinen
        putkiloputkinen kirjoitti:

        Miten on, vääristääkö protector -so.linssinsuojaksi kierrettävä lasi-lopputulosta vielä entisestään? Vai onko sillä lopputulemaan mitään merkitystä? Joko olet muuten myynyt sen 90D- mb-d80 akkuperän, vai oletko tykästynyt siihen sittemmin?

        Meinaan,että jos sinulla ei ole käyttöä sille, myy mulle.


      • putkiloputkinen kirjoitti:

        Meinaan,että jos sinulla ei ole käyttöä sille, myy mulle.

        Protector suojalinssin ei pitäisi vaikuttaa kuvaan millään muotoa mutta arvelen sen jossain kohtaa saattavan aiheuttaa heijasteita.

        Se akkuperä seilaa mukana sillä varalla jotta joudun paikkaan jossa akut loppuu mutta AA-paristoja saa. Kokeilin sitä jonkun aikaa mutten tykästynyt. Kunhan D700 jälkeläinen tulee ulos markkinoille ja jos se hinnoitellaan kuten D7000 eli heti alkuun hieman entistä kuluttajaystävällisemmin niin sekä D90 että muutakin siihen kuuluvaa matkaa tyttärelleni joka on innostunut valokuvauksesta. Se on oiva keino päästä eroon vanhoista hyväksyttävällä tavalla jotta saa itselleen uusia leluja.


    • putkiloputkinen

      He he.Totta. Jälkikasvu kyllä hoitaa tuotteiden "saattohoidon".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe