Antakaa anteeksi

Muistan , kun viisitoistavuotiaana kirjoitin tälle palstalle, jonkin sen tapaisen viestin, että Tampere on Suomen tylsin kaupunki. Joku arveli, että myöhemmin tulisin katumaan. Niin on käynytkin. Annoin aivan naurettavia perusteluja sille, että Tampere muka olisi Suomen tylsin kaupunki, kuten väittämällä vaikkapa Kuopiota persoonalliseksi kalakukon takia. Kadun sitä valtavasti! Tamperelaiset suuttuivat ja ihan anteeksi. Voitteko antaa anteeksi? Tampere on Suomen parhaita kaupunkeja!

23

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.L.Tre

      -Heh, heh.. Tuollaiset mielipiteet heitetään yleensä teini-ikäisenä heittelehtivän mielenkuohunnan alaisena. Seuraavana päivänä varmaan moitit Rovaniemen ilmeettömyyttä ja Nokian ratsastamista kännykkäteollisuuden siivellä? Kukaan täällä muistaakseni ei suuttunut, vaan ainoastaan raivostui silmittömästi. ,-)
      -Anteeksipyyntösi on puolestani hyväksytty ja moukkamainen lausunto laitettu nuorena ihmisenä tehtyyn ajattelemattomuuden mappiin, arkistointitunnuksen tietysti ollessa: Ö.

      • Mikä nyt sai niin raivostumaan sen sijaan että vain suuttunut? Oli se kyllä liikuttavaa, että joku, joka ei suuttunut, rauhoitteli ja kirjoitti siihen tapaan, että noin ajattelen nyt mutta mielipiteen muutan varttuessani. Ja juuri noin kävi, ei ensisijaisesti Tampereella ajan viettämisen takia!

        Jyväskylän suhde Tampereeseen ei ole kuin Suomen suhde Ruotsiin eikä kuin Suomen suhde Saksaan. Sen sijaan se on noitten välimuoto. Tampereelle muutto ei kuitenkaan tunnu hyvältä ajatukselta, se on hyväosaisten, ei minun kaltaisteni kaupunki. Joutuisi syrjityksi enemmänkin kuin tääl JKlS


    • Vai että ei suuttunut vaan raivostui silmittömästi? Toivottavasti tuossa sentään liioittelit. Olin silloin nuori vihainen mies. Rovaniemeä en sano ilmeettömäksi enkä Nokiaakaan hauku, mutta kyllä Tampere Rovaniemeä parempi minun mielestäni on.

      • lukija..

        Kai olet joskus kuullut sanan: "huumori"?


    • Korjaus: ei "ihan anteeksi" vaan "ihan aiheesta".

    • verisesti vttuuntunu
      • Katuva Jaska

        Ei kyseessä ollut tuo ketju (en sitä aloittnut) vaan nimimerkillä Arski-Patteri aloittamani ketju. Voidaanko se poistaa? Pyydän hartaasti!!!


    • ei mitään

      Hyvä että joku arvostelee huonoja puolia. Saahan sitä mielipiteitä olla.

    • Mielensä muuttanut!

      Minua vituttaa se niin paljon, että pyydän tuon kyseisen ketjun poistamista! Ei kai se ole kohtuuton toivomus. Kerron nimeni ja numeroni: Jaakko Leinonen, 0409369493. Vastaan jopa tuntemattomiin. Soittakaa tamperelaiset jos haluatte kuulla minun, Aspergerin syndroomaisen, anteeksipyyntöä lisää. Älkää kuitenkaan halveksiko minua tuosta väitteestä, kun olen mielipidettäni jyrkästi muuttanut. Hyvä sheriffi, poista tuo ketju! Olen tosissani. Såhköposti: jaslei(a)luukku.com. Laittakaa sähköpostia tai soittakaa, jos haluatte ottaa yhteyttä. koska häpeän niin paljon, etten kehtaa tätä viestistöä enää avata. Jos tiedätte, kertokaa, onko Tammerkoskella koskinäytöksiä. Tässä viestissä ei ole sarkasmin poikastakaan! Olen tosissan7

    • Intuitiosi ?

      Entä jos olit oikeassa ? Olemme "seilanneet " 6 vuotta Tampereella ja jotenkin tuntuu tylsältä. Muuttaako Pietariin tai Ranskaan ? Mutta kokemuksemme on sama ? Jos olet tosissasi, olisi kiva vertailla tällä tasolla.

    • Ketju_aloittaja

      Pyydän vielä kerran anteeksi. Se, että olen jyrkästi muuttanut mieltäni, on johtunut sekä ajan viettämisestä myöhempinä vuosina Tampereella että siitä, että muista syistä tuo intuitioni on muuttunut. Pikkuveljelleni sanoin, että teki huonosti, kun palasi Tampereelta Jyväskylään (ei siksi, että Jyväskylä olisi huonompi).

    • Ketju_aloittaja

      Kerrottakoon, että olen vahvasti jyväskyläläinen. Jyväskylää suuremmista Suomen kaupungeista se, jossa viihdyn eniten, on Tampere.

    • simmottos.tommottis

      Ihan oikeassahan sää olet ollut kyl mar sit kertoessasi totuuren simmottos sit vaa Tampereest. Ei mustallamakkaral pitkäl pötkitä. Sil kyl mar sit nimittäin tulee kurat mut kumminki housuun hulppeesti. Toisaalt sem pare vaa hän simmottos sit vaa toi tamperelaisil jännityst elämään.

    • simmottos.tommottis

      Ihan oikeassahan sää olet ollut kyl mar sit kertoessasi totuuren simmottos sit vaa Tampereest. Ei mustallamakkaral pitkäl pötkitä. Sil kyl mar sit nimittäin tulee kurat mut kumminki housuun hulppeesti. Toisaalt sem pare vaa hän simmottos sit vaa tua tamperelaisil jännityst elämään.

    • Tosi liikuttavaa se, että joku, joka ei siitä KOVIN PALJON suuttunut, vaikka kai ärtyi, arveli minun muuttavan mieleni kasvun myötä ja oli ihan oikeassa, muutin, oikeasti ennusti ihan oikein, vaikkei minua koskaan tavannut eikä kanssani VARSINAISESTI keskustellut.

    • Anonyymi

      Katumajärvelle on pieni taival, katumaata voi etsiä koirien ja kissojen kanssa.

    • Kerrotaan siitä vielä, että silloin siinä ketjussa joku, joka ei ollut kait kovin vihainen, arveli, että minä nuori vihainen mies muutan mielipidettäni ja sitten se nähdään. Voi miten oikeassa hän olikaan, uskomatontakinko

      • Anonyymi

        Voi kauhiaa, siis ihan hirveetä, oletko nyt tyytyväinen itseesi ja omaan menestykseesi, katsoitko pankkitilisi saldoa, katso se ensin, ja tule sitten aukomaan päätäsi, tänne hienojen ihmisten sekaan.


    • Anonyymi

      Jeesuksen nimessä ja veressä.

    • Anonyymi

      Mutta mitäpäs jos olitkin oikeassa ja sinulle suuttuneet tamperelaiset väärässä ja sinäkin olet NYT väärässä. Mieti myös sitä mahdollisuutta

    • Anonyymi

      Mutta mitä jos olitkin oikeassa? Ei Tre ole mikään onnela

      • Anonyymi

        Sulla taitaa olla tylsää kun käyt etsiskelemässä yli kymmrnen vuotta vanhoja keskusteluryhmiä tänne. Tämänkin aloittaja ehtinyt vanhentua aloituksen jälkeen reippaasti.


    • Anonyymi

      Suomen ylivoimaisesti halutuin,
      ja kaikkien tutkimusten mukaan nro 1

      Tätä on teidän vaikea niellä,
      voi voi, näin se on ollut jo vuosia ja tulee olemaan varsinkin areenan ym. vuoksi, niin se vain on ja piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe