Alastomuuden pelko

N029

Tuntuu että olen aika yksin tämän asian kanssa, ja ajattelin kysellä löytyykö yhtään samasta asiasta kärsivää ihmistä täältä... Olen luopunut jo vuosia sitten toivosta että voisin asialle tehdä yhtään mitään, kai sen kanssa on vain opittava elämään.
Eli olen kohta 30 v nainen, jolle on täysi mahdottomuus esiintyä ilman vaatteita kenenkään seurassa. En voi käydä yleisissä saunoissa, en uimahalleissa (vaikka rakastan uimista), en edes avomiehen kanssa saunassa. Lääkärissä käyntiä välttelen viimeiseen saakka jos pelkään että se voisi sisältää riisuutumista. Teini-ikään päästyä en ole kellekään näyttäytynyt ilman vaateita, avomiehelle joskus pari kertaa olen uskaltanut vilauttaa puolipimeässä. Vaikka kuinka yritän, en vain pysty. Pakottaminen johtaa lopuksi hysteeriseen itkukohtaukseen tai itsensä peittelyyn ja piiloon käpertymiseen.

En ole ylipainoinen, ja vaikka ulkonäköni on kaukana täydellisestä, en koe että itsessäni olisi mitään kammottavia vikoja. Omasta mielestäni olen ihan sopusuhtainen vartaloltani vaikka korjattavaakin löytyisi. Karvaa kasvaa paikoissa missä naisilla ei saisi, vatsa ei ole enää niin litteä kuin teininä, iho ei ole virheetön ja onhan tuolla ahterissa jo tällä iällä vähän selluliittia joka näkyy sopivan kirkkaassa valossa, mutta ei siis mitään järkyttävää. Olen omasta mielestäni hyväksynyt itseni virheineni (ainakin vaatteet päällä), mutta mutta... en silti pysty itseäni näyttämään kellekään ilman vaatteita. En osaa sanoa pelolleni mitään muuta järkevää syytä kuin pelon siitä mitä toiset minusta ajattelevat. Ehkä pelkään että he pitävät minua rumana ja tyhmänä akkana joka ei edes taua pitää rumuuttaan piilossa...? Tai että joku kiinnittää johonkin yksityiskohtaan huomiota (pääasiassa tässä ajattelen omaa miestäni) ja kysyy että mikäs toi on. Olen joskus yrittänyt tätä itsellenikin selittää mutta en oikein osaa.

Mies on ollut kaikki nämä 9 vuotta ihmeellisen kärsivällinen ja ihana, mutta kyllä tästä on monta vakavaa keskustelua ollut. En oikeen itsekään tiedä miksi olen tällainen, minulla on kyllä ollut aina huono itsetunto, mutta mitään traumaattista kokemusta ei ole kohdalleni sattunut. Nyt minua alkaa huolestuttaa että miehenkin kärsivällisyys loppuu joskus, mutta en vain pysty muuttamaan itseäni asian suhteen. Jos heitän vaatteet pois kaikesta huolimatta menen ihan hysteeriseksi ja se jos mikä karkoittaa hyvin tehokkaasti kenen tahansa normaalin miehen halut. Haluaisin myös ehkä tulevaisuudessa lapsia, mutta se kaikki lääkärissä juokseminen ja viimeistään synnytys kirkkaasti valaistussa huoneessa ilman vaatteita ja kaikkien pällisteltävänä tekee käytännön toteutuksen mahdottomaksi. Ehkä en siis tämän takia kelpaa vanhemmaksikaan?

Kohtalotovereita?

15

2454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn vaan

Etkö ole ikinä harrastanut miehesi kanssa edes seksiä?

• N029

Näköjään olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin väärinkäsitysten välttämiseksi... Kyllä, on seksiä harrastettu, ihan normaalisti kaikki nämä vuodet, pari kertaa viikossa kesikimäärin tällä hetkellä. Mutta se siis tapahtuu pimeässä tai hyvin heikossa valaistuksessa. Niin kauan kun valaistus puuttuu kaikki on ihan ok, enkä ole mitenkään ujo muuten seksissä siis. Itselleni tämä ei ole ongelma, miestä se näyttäisi vaivaavan.

• N029
        N029 kirjoitti:

Näköjään olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin väärinkäsitysten välttämiseksi... Kyllä, on seksiä harrastettu, ihan normaalisti kaikki nämä vuodet, pari kertaa viikossa kesikimäärin tällä hetkellä. Mutta se siis tapahtuu pimeässä tai hyvin heikossa valaistuksessa. Niin kauan kun valaistus puuttuu kaikki on ihan ok, enkä ole mitenkään ujo muuten seksissä siis. Itselleni tämä ei ole ongelma, miestä se näyttäisi vaivaavan.

Sellainen lisäys vielä että seksi onnistuu kyllä ihan valoisassakin mikäli saan pitää vaatekappaleen tai pari vähän suojana, eli aina ei siis tarvitse pimeässä piilotella. Mutta kait tämä on silti aika epänormaalia...

• JK

EI OLE

• Pelkotiloihin ...

...yleensä auttaa niiden voittaminen. Ei se sen vaikeampaa ole kuin pakotat itsesi aluksi alusvaatteillesi kotona. Sen jälkeen yläosattomana, kunnes striptease on edennyt siihen, että rohkenet olla ihan täysin nakupellenä kotona itseksesi. Seuraavaksi vastaavat vaiheet miehesi seurassa. Ja sitten edetäänkin kauppaan sovitekoppiin ja vasta sitten uimahalliin. Varmasti toimii, mutta vaatii kovasti rohkeutta! Voimia!

• Toivoton

Et oo yksin. Mulla kans sama, mihkään uimahalleihin ei oo asiaa tai yleisiin saunoihin. Jopa pelkästään uima-asussa oleskelu on tuskaa ja kiusallista, vaikka uimisesta yleisesti pidänkin. Ja koulun liikuntatunnit (olen siis 9.luokalla) on aina olleet tuskallisia kun vaatteet pitää vaihtaa kaikkien edessä. Niin, en siis ole myöskään ylipainoinen, 160cm ja 53kg. Olen aika tyytyväinen kehooni, peruspötkö. En siis harmittele peilin edessa päivittäin tai muutenkaan tunnu häpeävän kehoani. En ole varma mistä johtuu. Olen aina ollut suurikokoinen ja ennen 12 v olin aikas paksu. Isoveljellä oli tapana aina haukkua possuksi ja läskiks, ehkä siitä on jäänyt traumoja....? Kesäisin en kulje koulussa koskaan t-paita päällä (vaikka kuinka kuuma ois), mutta koulun ulkopuolella (missä luokkatovereita ei näy) voin pitää ihan hyvin. Tosiaankin tyhmää elää sen pelon kanssa, koska monasti tekisi mieli mennä uimaan tai saunaan. Aika harvalla tuntuu olevan sama pelko, mutta et tosiaankaan ole yksin. Tunnen vielä yhden aikuisen naisen n.50v joka myös ajattelee alastomana olemista kiusallisena eikä mene uimahalleihin tai saunaan muiden kanssa. Toivottavasti lohdutti edes vähän :)

• alaston abi

Sanotaan että herkät naiset vaistoavat jos lähellä on mies joka katsoo naista seksiobjektina.
      Naisiakin on taas joka lähtöön. heille tuollainen esineellistäminen on mieluisaa. Pullukkanaisetkin pukeutuvat tiukkaan housuasuun.

• Hra # 47

Ala harjoittautua alastomuuteen vaikkapa miehesi kautta. Miehesi varmasti katselisi sinua miellään vähäpukeisena tai alasti ja kertoisi miten hyvältä näytät. Voitte alkaa lisätä valaistusta seksiä harrastaessanne pikkuhiljaa, ja voit jättää itsellesi paidan, yläosan tms hyvin suojaksesi ja vähentää vaatetusta kerta kerran jälkeen jos siltä tuntuu. Voitte koittaa touhuta täysissä vaatteissa päivänvalossakin, sopivasti lasket tai raotat housujasi niin homma kyllä onnistuu. Ehkäpä vaatteiden vähentämisestä voisi tulla oma kiehtova leikki jo sinällään.

• Häpeänpelko?

Joo o ja naisille tiedoksi, että Suomestakin löytyy myös miehiä kelle tää alastomuus on erityisen suuri asia. Ite kun tulin murrosikään aloin käymään yksin saunassa, kun aikaisemmin mentiin koko perhe kerrallaan. Muistan kun porukat aina kyseli, että haluunko mennä yksin. Sillon jo mua tais vaivata se, että tuntui kuin murrosikä ei ois kunnolla käyntiin lähtenykkä. Odotin pitkään peniksen huikeeta kasvua, mutta sitä ei sitten koskaan tullukkaan. Ehkä naiset kelle on jääny tosi pienet tissit voi samaistua tähän jotenkin? No kuitenkin nykyään muiden edessä esiintyminen alasti on mulle tosi tiukka paikka, johtuuu siitä, että mielestäni penikseni on tosi pieni. Toisaalta mun mitat on pituus 7-8 cm ja leveys 2,7cm joten ei mullakaa esim pitäs Suomen pienin penis olla. Oon 21 ja tällä hetkellä homma vaivaa eniten miesten seurassa. Naisten kanssa en oo suihkuun asti päässy. Monen kanssa oon kuitenki seksiä harrastanu ( 10, monen kanssa useasti) ja naisia ei oo tuntunu mikkää haittaavan vaan oon aina ite ollu tyytymätön omaa vehkeesee.

Homma on pyöriny mun mielessä monta vuotta ja yritin tähä asiaa hakea hoitoa kun itsetunto, itsevarmuus ja kaikki alkoi sortua tasaiseen tahtiin teinivuosien jälkeen. Tällä hetkellä kärsin jonkin sortin penisneuroosista, koen ihmisten seurassa tosi suurta turvattomuutta ja pelkään että musta ei pidetä tai että mut hylätään, kun joku saa tietää että mulla on pieni? penis. Järjellä kun tätä ajattelee niin todellista uhkaa edes että joku mut alasti näki, niin ole.

Alasti olo myöskin tuota seksiä harrastettaessa on musta suht luonnollista. Kuhan kerkeen kiihottua ja saan stondiksen niin sit mua ei niin paljoo haittaa vaikka nainen näkiskin mut alasti. Lepotilas olevaa penistä en kyl haluis näyttää kellekkä!! hyi. Sitäki oon kyllä tehny, ku oon pakottanu itteeni kavereitte kanssa saunaan ja suihkuun ja usko tai älä helvetin vaikeeta on ollut. Hassuu et jopa hyvän kaverin kanssa koen niin suurta häpeetä etten tod. pysty seisoo suorana alasti sen edessä... :E vituttaa.

Hoitona on tällä hetkellä psykoterapia, lääkityskin hetke aikaa mut ei sopinu mulle, teki tunteettomaks. Nyt vaa yritän järjestellä elämää hanskaa ja annan ajan näyttää et mite käy. Tässä vähän meikäläise mietteitä toivottavasti on tarpeeksi koherenttia tekstiä, että pysyy mukana kärryillä.. :D

• lähtö lähellä

Moi, itsellä täysin sama meininki. Tosin samaan suihkutilaan jos yritän ängetä toisten miesten kanssa, niin alan jännittämään niin paljon että penis pienenee entisestään ja poistun paikalta vähin äänin. Mietin vain että miten sinulla kävi armeijan kanssa? Itsellä se on edessä ja mietinkin että mitäköhän sitten keksii vai saako tuolla vapautuksen.

• ↔▼↔↔
        lähtö lähellä kirjoitti:

Moi, itsellä täysin sama meininki. Tosin samaan suihkutilaan jos yritän ängetä toisten miesten kanssa, niin alan jännittämään niin paljon että penis pienenee entisestään ja poistun paikalta vähin äänin. Mietin vain että miten sinulla kävi armeijan kanssa? Itsellä se on edessä ja mietinkin että mitäköhän sitten keksii vai saako tuolla vapautuksen.

Armeijassa voit itse valita ajankohdan milloin käyt suihkussa. Iltaisin on siellä hiljaisinta.

Vapautuksen hakeminen tuon takia on hankalahkoa. Keksi mielummin jotain muuta.

• Häpeäpelko?

Häpeänpelko / lähtö lähellä VS:
      Juu intin kävin ja vuoden siellä olin. Ensin en edes tajunnut että tämäkin asia voisi tulla olemaan niin vaikea. Ensimmäinen kynnyspaikka oli minulla kusilaarllla käynti. Luulen että koska häpeän penistäni olen myös alkanu kärsiä ns. ujopissasta. En siis pysty kusemaan muiden miesten seurassa kusilaarilla lähekkäin. No onneksi intissä oli kuitenkin myös runsaasti koppivessoja. Nyt myöhemmin, myös terapian kautta, olen tajunnut että on ihan okei missä käy kusella ja jos haluaa suorittaa tarpeensa rauhassa se on ihan okei. :) Tämän siis haluan sanoa sinulle "lähtö lähellä" jos pelkäät samaa asiaa. Metsässäkin niin voi ihan rauhassa mennä vähän kauemmaksi muista jos täytyy kusta, vaikka jotkut saattavat suunnilleen kusta nuotion vieressä jossa on 10 tyyppiä istumassa.

Toinen asia on tietenkin suihkussa käynti. Tämä oli minulle myöskin aina vaikeaa ja aiheutti paljon ahdistusta. No kuitenkin voit aina pienillä teoilla helpottaa oloasi. Voit mennä hieman myöhemmin suihkuun kuin muut ja yrittää päästä sinne silloin kun on vähemmän porukkaa liikkeellä. Intissähän käydään pääsääntöisesti vain iltaisin suihkussa omalla ajalla. Leirillä harvemmin pääsee edes peseytymään, mutta esim. pidemmillä reissuilla on sauna ja suihkutilat järjestetty kerran viikkoon. Näillä kerroilla ei voi oikein muuta kuin mennä sinne saunaan miuden kanssa koska mieluummin kestää sen kuin todella paskaisena oloa vielä viikon. Täälläkin olisi hyvä muistaa että muita ei oikeasti juurikaan kiinnostaa millainen vehjen sinulla on siell jalkojen välissä, ei oikeasti.

Olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen terapian seurauksena että parempi vain tehdä niin kuis itsestä tuntuu hyvältä eikä ainakaan ottaa paineita siitä ettei käy muiden kanssa samaan aikaan suihkussa. Teet juuri niin kuin tuntuu itsestäsi hyvältä.

Sanottakoon vielä että joissakin suihkussa on kopeissa ovet että saa suihkutella iha rauhassa ja jos sitä ei ole niin aina voi kääntää selkänsä muita kohti. Se perseen vilautus ei sentään taida olla niin vaikeaa kuin munan esittely^^

Ps. Missä päin käyt armeijaasi ?

• ossobukkolo

En enää tiedä mitä tehdä, itse olen 20 vuotias naisen alku, ja koko elämäni vaikeillut alastomuuden kanssa, en pysty edes puhumaan koko asiasta, tai mistään seksuaalisesta ja sukupuoliasioihin liittyvästä...
      nyt kuitenkin alkanut tuntumaan kyhmyjä rinnoissa, ja välillä pistää aivan säätänästi. joten menin terkalle tästä puhumaan (puolisen vuotta sitten) ja sitten kun terkka sanoo että ''rintsikat pois ja pöydälle makaan'', tuntu että kuolin siihen paikkaan. sanoin sitten vaan että en voi ja asia jäi siihen. kivut kuitenkin tuntuu voimistuvan, ja asia huolestuttaa enemmän. joten mietin että jos menisin röntgeniin niin ei tarvitse miettiä sitä kopelointia, mutta kävikin ilmi että lääkärin kopeloinnin kautta pitää mennä.
      tänään soitin sitten aikaa, mutta kun puhelimen toisessa päässä sanottiin että lääkäri tunnustelee, sain paniikkikohtauksen.. pelkästään ajatus siitä laukaisi.

ja nyt en tiedä mitä tehdä. kymmenen päivän päästä lääkäri, mitä teen? en voi mennä siihen jäätävän alastomuuskammon takia, mutta toisaalta jos on kasvain/syöpä niin olisi ihan hyvä saada siitä tietoa..

tuntuu ett' hukun tän asian kanssa... osaisiko kukaan auttaa?
      auttaako rauhoittavat kammoo tilanteessa? onko jotain tapaa välttää kopelointi ja alastomuus? jne?

• Häpeäpelko?

Hei hyvä homma että olet asiasta edes jonnekkin maininnut.. eli tänne! Joko asia on selvinnyt vai vieläkö on lääkärikäynti hoitamatta? Olen tuo toissatekstin kirjoittanut henkilö ja ihan sattumalta huomasin, että joku oli tänne pitkästä aikaa jotain kirjoittanut!

Jos kammo on noin vakava niin jonkinlaiset rauhoittavat lääkkeet voivat auttaa sinua selviämään lääkärikäynnistä. Samalla tavallahan tehdään esim. henkilöiden kanssa, jotka pelkäävät neuloja. Jos tuntuu vaikealta puhua asiasta niin kirjoita vaikka kotona kirje ja anna se lääkärille. On itse tullu käytyä vaikka kuinka monella lääkärillä ja monilta olen kysellyt asioita omaan miehiseen kokooni liittyen ja aina olen kokenut saavani asianmukaista apua.

Omasta mielestä toi alastomuuden totaalinen välttäminen on kyllä aika vaikeeta.. Ihan vain käytännöllisistä syistä, juurkin saunat uimahallit lääkärit yms. Sen sijasta ois ehkä parempi oppia sietämään sitä jossain määrin !

Tsemppiä!

• pelko

Itselläni samainen pelko alkoi kakkos luokalla olessani saunassa koulu uinnissa. Sen jälkeen en ole alasti näyttäytynyt. Enää en edes uima puku päällä viitsi olla kuin vedessä, eli esim mökillä menen pyyhe päällä laiturin nokalle asti. Edes lemmikin edessä en pysty olemaan (olen hyvin eläinrakas) en siis vuosiin.
      Tosin, kuten ap, pimeässä saattaisin pystyä, mutta vain äärimmäisessä tilanteessa. Onko tämä mennyt jo liian pitkälle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      24
      2514
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      57
      1853
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      15
      1409
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      304
      1115
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      14
      1085
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1002
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      957
    8. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      913
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      49
      835
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      113
      827
    Aihe