Kuinka usein tapaatte kummilastanne?

Eli kuinka usein tapaatte kummilasta, ja mitä teette yleensä?

Ite ajattelinin, että joku kerran kuukaudessa vois olla hyvä väli nähdä kummipoikaa, kun ei nyt vanhempien kanssa niin läheisiä, olla että viittis joka viikko siellä hypätä, ja sittenkun poika kasvaa, niin aijon kyllä viedä sitä eripaikkoihin ainakin särkänniemeen.

12

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zerbuskali

      No itselläni on 3-vuotias kummityttö. Välimatkan takia ei niin usein nähdä ku haluaisimme mutta kyllä vähintään sen 3-4 krt vuodessa. Soitellaan kyllä melkein viikottain. Silloin ku tapaamme niin leikitään ja jutellaan kaikesta mahdollisesta. yleensä ku tapaamme niin olen heillä yötä sen vähintään viikonlopun yli ja se tuntuu olevan tytölle luksusta ku saa nukkuu miun vieressä. Toiselle puolelle kaivautuu myös tytön isosisko ;)
      Tietenkin jos asuisin lähempänä niin tapaisimme useammin mutta se ei ole tällä hetkellä mahdollista. Onneksi tytön vanhempiin on kuitenkin niin hyvät välit että voi soitella puolin ja toisin.

    • Minulla on 4 kummilasta.2,3,5 ja 6v. Mahdollisuuksien mukaan tapaan heitä vähintään kerran kuukaudessa. (Välimatkat on suuret) Teen kummilasteni kanssa milloin mitäkin. Olen sitä mieltä, ettei heitä tarvitse liikaa hemmotella eikä palvoa, vaan he arvostavat suuresti, kun heidän kanssaan juttelee, leikkii ja on. Silloin tällöin extra kivat kuten uimassa käynnit, ovat todellakin extraa, harvoin tapahtuvaa laatuaikaa. Jos lapsen kanssa tekee aina jotain tosi huippua ja jotain äly kivaa, niin lapsi ei enää osaa arvostaa lähimmäis rakkautta, arkista yhdessä oloa. Myös siellä arjessa lapsi tarvitsee läheisyyttä ja leikkikaveria aikuiselta. Me kummit olemme sitä varten, että olemme lapsen elämässä mukana hyvinä ja pahoina hetkinä, ei pelkästään hyvinä extra kivoina päivinä. Itse muistan omista kummeista sen läheisyyden ja huolenpidon mitä heiltä sain. Emme juurikaan tehneet mitään huippu kivoja retkiä mihinkään, vaan parhaat hetket koimme arkisen leikin ympärillä.

    • hylätty kummi

      En ole nähnyt kummilastamme sen jälkeen, kun erosimme puolisoni kanssa. Siitä on aikaa jo kaksi vuotta. Ensimmäisen vuoden aikana olimme yhteyksissä, mutta sitten yhteydenpito vaan loppui. Pari kertaa yritin kysellä kuulumisia, joihin en kuitenkaan saanut vastausta. En tiedä kannattaako enää edes yrittää, sillä yhtälailla sieltäkin voisi olla kummiin yhteydessä.

    • Mulla on kummilapsia siunaantunu viis kappaletta. Vain yksi heistä on läheinen. Kaikki asuvat melko lähellä, mutta vanhempansa ovat niin välinpitämättömiä, etteivät viitsi pitää huolta omalta osaltaan siitä, että näkisimme. Siis yhteydenotot ovat yksipuolisia ja ajoittuvat lähinnä juhlapäiviin. Tämä on todella surullista, koska itselle tulee petetty olo. Tätäkö minusta vain haluttiinkin? Tiedän että voisin koska vain ehdottaa näkemistä, mutta koska en siihen sisältyy heidän puoleltaan aina joku "kytky" niin en viitsi!

    • minävain90

      Itselläni on kaksinkappalein kummityttöjä ja molempia näen vähintään kerran viikossa. Toinen on jo 15-vuotias, joten hänen kanssaa sovitaan itse tapaamiset. Yleensä ollaan ja jutellaan. Ikäeroa on kuitenkin viitisen vuotta niin on helppo jutella kipeistäkin asioista.
      Toinen on sitten 2-vuotias ja olen hänenkin kanssaan todella läheinen. Hänen kanssaan tapaamiset koostuu kikattelusta, höpöilystä ja söpöilystä.

      • Utelias...

        Oletko tullut kummiksi 5-vuotiaana?


      • moimoi
        Utelias... kirjoitti:

        Oletko tullut kummiksi 5-vuotiaana?

        tuliko mieleen, että kaikkia ei ehkä kasteta vauvana, vaan esim vasta ennen rippikoulua? (:


    • yx kummi

      Muutaman kerran vuoteen tulee nähtyä. Monesti "menee jutut ristiin", tuntuu että ihmiset ovat nykyisin kauheen kiireisiä kouluineen, harrastuksineen ym.

    • emmiliiii

      muutaman viikon välein, kerran tai pari kuussa :) riippuu tosiaan välimatkasta. mutta ei se määrä vaan laatu!

    • kdgjsklgjaöosipngnse

      Itse 17v poikana omasta mielestäni tapaan kummitätiäni ja-setääni aivan liian harvoin. Ennen tuli nähtyä kummeja jopa jokaisena viikonloppuna, kummitädin luona oli periaatteessa mun toinen kotini. Nykyään kun asuu eri paikkakunnalla, niin on nuo tapaamiset jäänyt vähän vähemmälle. Harmittaa.

    • joooooo-o

      Mun kummipoika on nyt n, 8 kuukautta vanha, ollaan nähty tasasin väliajoin kuukausi pari olla aina väliä. En oo kauheen läheinen tän pojan äidin kanssa sukua ollaan ja isän on vielä etäisempi.
      Nyt on ruvennu vähän ärsyttään, kun sovittiin et koska voisin tulla kylään niin sit ilmottaa aamulla ja sanoo että ei tänään käykkää ja sit hänen ehdottama päivä ei käyny mulle, ja sit ehdotin toista päivää ja tää mun tuttava eli lapsen äiti ei vastannu viestiin ollenkaan, ennenkin on käyny vähän samalla lailla. Vähän ärsyttää tollanen, ja muutenkin tuntuu välillä että mä oon aina se joka kysyy että voinko tulla käymään, olis kiva jos joskus pyydettäis kylään, haluisin kuitenkin olla hyvä kummi ja tehdä kaikkee kivaa pojan kanssa.

      • moimoi

        yritän ainakin kerran kuussa nähdä. Joskus menee kaksi kuukautta, kun ei nähdä (silloin on kyllä jo kova ikävä) , ja esim. hiihtolomalla perheemme olivat viikon laskettelemassa yhdessä, eli nähtiin koko ajan viikon aikana. Kummipoikani on 9kk ja itse pian 18


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe