Miksi ateisti uskoo rakkauteen

Mil 000 na

Jos kerran Jumala on rakkaus, koko käsite on epäuskottava
Koska Jumalaa ei ole olemassa, senkaltaosta rakkauttakaan ei ole.
On ainoastaan kemiallisia reaktioita pään alueella ja sähköimpulsseja
jotka aiheuttavat kyseisiä tunneraktioita, kuten apinoillakin oleva hoivaamisvietti
Uskooko ateisti oikeasti, että evoluutio on johtanut esim. Avioliittoihin.

27

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoo

"On ainoastaan kemiallisia reaktioita pään alueella ja sähköimpulsseja
      jotka aiheuttavat kyseisiä tunneraktioita, kuten apinoillakin oleva hoivaamisvietti"
      Tiedät asiat, mutta siltikin vaan kyselet, voisitko kertoa että miksi?

• Pro auttaja

Kemiallinen kaava olisi järkevämpi kuin rakkaus. RakAstuneet voisivat tunnustaa toisilleen esim. Oksitosiinipitoisuuden ja dopamiininousun toista kohtaan. Senjälkeen labraan testaamaan onks tää oikeaa rakkautta, riittääkö pitoisuus
      Vai Piikkiä pyllyyn

• 16 vuotta -

Vihkikaavaan vain muutos missä pappi ilmoittaa pitoisuuden tasosta ja Sormuksien tilalle injektioruiskut

• Mil 000 na

Kristinusko ei ole uskonto. Uskooko Kristitty että tappaminen on pahasta, koska Jumalakin tappaa?

• "Jos kerran Jumala on rakkaus, koko käsite on epäuskottava
      Koska Jumalaa ei ole olemassa, senkaltaosta rakkauttakaan ei ole.
      On ainoastaan kemiallisia reaktioita pään alueella ja sähköimpulsseja
      jotka aiheuttavat kyseisiä tunneraktioita, kuten apinoillakin oleva hoivaamisvietti"

Oikeastaan jumaltuntemuksissa ja rakkaudessa on kyse tunteista ihmisen pään sisällä.

On oikeastaan aika hölmöä ajatella, että jos mielikuvitushahmo, jonka me kuvittelimme antaneen meille reaalimaailman tuntemuksia, havaitaan mielikuvituksen tuotteeksi, niin reaaliset tunteet katoaisivat mielikuvitushahmon myötä.

Se että uskomisen ja rakastamisen toimintamekanismit aivoissa on saatu selvitettyä, ei tarkoita tietenkään sitä, ettei niitä enää voisi tuntea ja rakkaudesta ei voisi nauttia. Jumaluskosta nauttiminen tosin sen jälkeen kun on ymmärtänyt uskon olevan vain psykologinen tarve, saattaa olla jo haasteellista ja edellyttää aikamoista itsepetosta.

"Uskooko ateisti oikeasti, että evoluutio on johtanut esim. Avioliittoihin."

Eikö teisti todellakaan huomaa miten sama kaava toistuu eläinkunnassa: Kaksi eläinyksilöä sitoutuu hoitamaan yhdessä jälkeläisiään? Evoluutio on suosinut pareja, joiden keskinäinen suhde on ollut kiinteä.

Savvy?

• Tuikkiipi

Evoluution avulla voidaan tietysti selittää hienotunteisestikin pariutumisen välttämättömyys, mutta isilloin jotuisimme toteamaan, miksei ihmiskunta
        Ole pullollaan mies ja naispareja, enemmistönä siis. Miksi siis on periaatteessa kaksi eri sukupuolta olemassa.

• Tuikkiipi kirjoitti:

Evoluution avulla voidaan tietysti selittää hienotunteisestikin pariutumisen välttämättömyys, mutta isilloin jotuisimme toteamaan, miksei ihmiskunta
        Ole pullollaan mies ja naispareja, enemmistönä siis. Miksi siis on periaatteessa kaksi eri sukupuolta olemassa.

"miksei ihmiskunta Ole pullollaan mies ja naispareja, enemmistönä siis. Miksi siis on periaatteessa kaksi eri sukupuolta olemassa."

Kahden miehen tai kahden naisen parit eivät pysty lisääntymään. Siinä lienee syy siihen, että ihmiskunta ei ole niitä pullollaan.

Evoluutio suosii muuttumista. Se etsii lakkaamatta uusia mahdollisuuksia. Jos joku laji lisääntyy suvuttomasti, kloonaamalla itseään, se ei yleensä pysy ympäristön muutoksissa mukana. Siksi kahden vanhemman järjestelmä on yleistynyt.

Vastauksestasi huomaa, että et tunne evoluutiota juuri lainkaan. Kannattaisi varmaan tutustua perusteisiin ja jatkaa sen jälkeen keskustelua.

• "On oikeastaan aika hölmöä ajatella, että jos mielikuvitushahmo, jonka me kuvittelimme antaneen meille reaalimaailman tuntemuksia, havaitaan mielikuvituksen tuotteeksi, niin reaaliset tunteet katoaisivat mielikuvitushahmon myötä"

Se, että ihminen pystyy tuntemaan ja rakastamaan todistaa nimenomaan, että Jumala on olemassa. Mielikuvitushahmo ei pysty luomaan mitään tunteita eikä rakkautta. Kemialliset ja fysikaalliset reaktiot eivät ole persoonia, eikä niillä ole älyä, josta syystä ne eivät myöskään saa aikaan tunteita, rakkautta tai mitään tietoisuutta.
        Vain älyllinen persoona voi tuntea ja rakastaa ja vain älylliseltä persoonalta ne ominaisuudet voivat siirtyä seuraavalle sukupolvelle.
        Koskaan ei ole havaittu ainoatakaan poikkeusta tästä kaavasta.

• Jaakob kirjoitti:

"On oikeastaan aika hölmöä ajatella, että jos mielikuvitushahmo, jonka me kuvittelimme antaneen meille reaalimaailman tuntemuksia, havaitaan mielikuvituksen tuotteeksi, niin reaaliset tunteet katoaisivat mielikuvitushahmon myötä"

Se, että ihminen pystyy tuntemaan ja rakastamaan todistaa nimenomaan, että Jumala on olemassa. Mielikuvitushahmo ei pysty luomaan mitään tunteita eikä rakkautta. Kemialliset ja fysikaalliset reaktiot eivät ole persoonia, eikä niillä ole älyä, josta syystä ne eivät myöskään saa aikaan tunteita, rakkautta tai mitään tietoisuutta.
        Vain älyllinen persoona voi tuntea ja rakastaa ja vain älylliseltä persoonalta ne ominaisuudet voivat siirtyä seuraavalle sukupolvelle.
        Koskaan ei ole havaittu ainoatakaan poikkeusta tästä kaavasta.

"Se, että ihminen pystyy tuntemaan ja rakastamaan todistaa nimenomaan, että Jumala on olemassa. Mielikuvitushahmo ei pysty luomaan mitään tunteita eikä rakkautta."

Ihmisen kyky rakastaa todistaa evoluution monista keinoista saada eliöt toimimaan lajin säilymisen varmistamiseksi.

Mielikuvitushahmot eivät pysty luomaan tunteita eikä siten myöskään rakkautta. Siksi juuri ne ovakin tulleet kehittyneiden eläinlajien ominaisuudeksi lajinkehityksen myötä, ei yliluonnollisten olioiden vaikutuksesta.

"Kemialliset ja fysikaalliset reaktiot eivät ole persoonia, eikä niillä ole älyä, josta syystä ne eivät myöskään saa aikaan tunteita, rakkautta tai mitään tietoisuutta."

Tietoisuutemme muodostuu kaikesta huolimatta aivoissamme sähkökemiallisina ja fyysisinä prosesseina. Asia on luotettavasti ja varmennettavasti todettu. Se ei muutu siitä miksikään vaikka joku uskontojen uhri tai uhraaja vetää herneen sieraimeen ja kieltää kaiken.

"Vain älyllinen persoona voi tuntea ja rakastaa ja vain älylliseltä persoonalta ne ominaisuudet voivat siirtyä seuraavalle sukupolvelle."

Rakastamiseen ei tarvita älyä, pikemminkin päinvastoin. Rakastamiseen tarvitaan kykyä tunteisiin.

"Koskaan ei ole havaittu ainoatakaan poikkeusta tästä kaavasta."

Koskaan ei ole havaittu ainoatakaan luotettavaa todistetta jumalien olemassaolosta.

• Ateisti uskoo siihen,että hänellä on rakastamisen vapaus.Saamme vapaasti rakastaa ketä haluamme.Ei pakkorakkautta,kiitos.Ei se onnistu,vaikka olisikin naamioitu peloksi,vihaksi ja ahdistukseksi.Kuka hullu sellaisia tunteita huolii?

• pelimerkki

Ei evoluutio johda avioliittoihin. Se on ihmisten keksimä juridinen sopimus. Ihmiset voivat rakastua ja elää yhdessä ilman avioliittoakin.

• Olen aivan samaa mieltä.Ihmisestä tuli varmaankin parisidonnainen kehityksen myötä.Ihmisen kasvattaminen siihen ikään,että hän pystyy itse saalistamaan ruokansa,kestää niin kauan, että evoluution jatkumisen kannalta oli hyväksi kasvattaa pennut kaksin.

• Senja täti

Asia selvä. Ilmeisesti toisten välittämisessä on juridisia lähtökohtia jotka pohjautuvat älyyn

• Minä näkisin avioliiton yhtenä parin yhdessäpysymistä vahvistavana mallina, vähän niinkuin silkkiuikkujen kaulailu. Se ei ole välttämätön yhdessä pysymiselle, mutta auttaa osaltaan.

Me olemme osa luonto. Siksi kaikki mitä me teemme on luonnollista.

• Tottakai on!Kiintymys tulee pikkuhiljaa,koska kumppani tyydyttää tarpeet.Mitä tasa-arvoisemmin tarpeita tyydytetään, sen onnellisempi parisuhde on.

• juuhhhH

avioliitto on taloudellinen etu, etenkin naiselle, sekä ennen muinoin ollut tae etenkin miehelle siitä, että lapsi todella on hänen eikä kenenkään muun miehen.
      Ja kyllä, hoivaamisvietti on äärimmäisen voimakas ihmisillä, varsinkin naisilla (myös miehillä.) Minkäs muun takia ihmiset ottavat koiria, kissoja ja jyrsijöitä paapottavaksi???
      Ihmisillä on luontainen tarve läheisyyteen, joka on ehkä alituinen muistikuva äidin lämmöstä ja hoivasta. Seksi on välttämätön tarve, jotta uusia lapsukaisia syntyy ylipäätään. Monesti pariskuntien into lopahtaakin muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen ja tiet eroavat.

• K.R.S.

''Jos kerran Jumala on rakkaus, koko käsite on epäuskottava
      Koska Jumalaa ei ole olemassa, senkaltaosta rakkauttakaan ei ole.''
      Se, että uskovainen on liittänyt rakkauden jumalaansa, ei tarkoita sitä, että rakkaus katoaisi vaikka uskovan jumalaa ei olisi olemassa. Se tarkoittaa vain sitä, että uskovainen on käsittänyt asian väärin.

• miss ei kirj.

"Miksi ateisti uskoo rakkauteen"

Koska uskon ihmisen hyvyyteen. Uskovaisen mielestä ihminen on paha ja syntinen.

"Uskooko ateisti oikeasti, että evoluutio on johtanut esim. Avioliittoihin."

Avioliittoihin? En, mutta kahdestaan on turvallisempaa ja niin niitä jälkeläisiäkin syntyy.

• "Miksi ateisti uskoo rakkauteen"

Koska siitä on havaintoja.

"Jos kerran Jumala on rakkaus, koko käsite on epäuskottava"

Koska rakkaudesta on havaintoja, mutta Jumalasta ei, niin onkin epäuskottava väite, että Jumala olisi rakkaus.

"Uskooko ateisti oikeasti, että evoluutio on johtanut esim. Avioliittoihin. "

Ilman evoluutiota ei olisi ihmistä tekemässä juridisia sopimuksia.

• Jep. Tunnetilat ja tunnesiteet ovat aivan tavallisia arkipäiväisi aivojen tuotoksia. Enkä ole kertaakaan keknkään nähnyt tai kuullut kerrottavan että Jumala olisi ihmisille omin silmin nähnyt rakkauden saavan aikaan. Joten rakkaus ja moraali ovat vain ihmisten suobjektiivisia mielipiteitä asioista. Mikä siinä niin ihmeellistä on?

• Jumalan rakkaus

Synnyttäjä rakastaa aina omia lapsiaan ja asia on koettu ja todettu ihmisten ja eläinten parissa. Jumalan synnyttämästä maailmankaikkeudesta ja rakkaudesta
      me olemme pieni maamerkki, mutta jokaisessa meissä itää ihan samankaltainen
      ominaisuus, joka on rakkaus. Korkeammille eläinlajeille on myös luotu omatunto
      Olkoonkin osa affektiivisten ominaisuuksien aikaansaannosta, silti suurta välittämisen ja hoivaamisen tarvetta esiintyy myös eläinkunnassa, kuten ihmisillä

Jokainen uskonto tunnustaa rakkauden olevan jumalallinen tai vähintäinkin ihmisen järjen yli menevä asia, jota on hyvin vaikea, mahdotonta tutkia tieteellisesti. Tiedämme vain mitä hormoneja erottuu, mutta itse syy pysyy
      hämärän peitossa, ikuisesti. Tämä on Jumalan tahto ja se on maailmankaikkeuden suurin energia joka on kaiken alku ja loppu.

• Ei aina rakasta. Äidit voivat hylätä tai jopa tappaa omat lapsensa, eläimet saattavat syödä jälkeläisensä. Urokset tappavat pentuja, jotta naaras tulisi mahdollisimman äkkiä uudelleen kiimaan ja uros saisi omia geenejään levitettyä. Tätä tapahtuu täällä reaalimaailmassa.

Rakkaus taas, mitä se oikeastaan on? Ihastuminen on ainakin voimakas tunne, mutta miksi tosirakkaudeksi kutsutaan vuosikausia jatkunutta yhteiseloa? Eikös se suurin huuma ole haihtunut, arki on enemmän tai vähemmän rutiinien pyörittämistä. Välittämistä ja toisen ihmisen hyväksymistä vikoineen. En taida siis uskoa rakkauteenkaan:)

• Rakkaus ei ole uskon asia, eikä sillä ole mitään tekemistä jumalien kanssa

Rakkaus on ajaton maailmankaikkeudellinen voima joka pitää taivaankappaleetkin radoillaan
      Ihmisen ego joka on materiasta syntynyt, ei voi tietää sen olemassaolosta, vaikka hänen elämänsä on osa sitä
      Rakkaudella ei ole syytä eikä aiheuttajaa,mutta miksi ihminen ei rakasta vaikka sanoo rakastavansa, siksi että hänellä on syy miksi rakastaa, eikä se silloin ole todellista rakkautta
      Jos maailmassa olisi rakkautta edes sinapin siemenen verran niin maailma olisi toisenlainen
      Ei olisi sotia väkivaltaa ja kärsimystä

Kärsivällisesti tuo rakkaus varjostaa ihmistä vuosituhannesta toiseen ja odottaa
      milloin ihmine avaa portin rakkaudelle, ja tuo portti on materiasta kehityksen kautta syntynyt ego
      Mielemme perusta on ajatonta rakkautta elämää, mutta mielen sisältö aijasta syntyneen egon hallinnassa, eikä tuo ego ole todellinen se on vain erillisyyden harhaa

• Logos lobot

No eiköhän se ole jo tullut selväksi,että krisselikäsitys rakkaudesta on täysin käsittämätön.

• Minä annan arvon kokemuksille joita minä koen, sen perusteella miksikä minä koen mitä minä koen, eikä sillä miksi minä koen mitä minä koen, ole mitään tekemistä sen suhteen millaisena minä koen mitä minä koen.
      Joten se mistä rakkauden kokeminen johtuu on täysin yhdentekevä arvolle ja merkitykselle jonka minä rakkaudelle annan.

Toisaalta minä olen myös todella utelias ja haluan todella tietää, en ainoastaan jostakin tietystä asiasta vaan yleisesti, miten jokin asia todella on. Tästä johtuen minä myös haluan tietää mitä rakkaus on.
      Kaikki seikat jotka me tiedämme viittaavat siihen että tunteet ylipäätään riippuvat aivojen sähkökemiallisesta tilasta, minkä seurauksesta myös rakkaus on jotakin joka aiheutuu kemiallisen reaktion aikaansaamana.

Tämä tarkoittaa sitä että on jonkin asian kohdalla, kuten rakkaus, on olemassa kaksi toisistaan erillistä arvoa.
      Totuusarvo ja tunnearvo.

Totuusarvo tulee jonkin asian todellisen tilan tietämisestä.
      Tunnearvo puolestaan on arvo joka jollakin on, sen pohjalta millaiseksi henkilökohtaisesti kokee jonkin asian.

Nämä kaksi ovat myös täysin riippumattomia toisistaan.

Mikä tarkoittaa sitä että mm: rakkauden kohdalla minun kokemukseni siitä mitä rakkaus on, on jotakin joka antaa minulle merkityksen ja arvon jonka minä rakkaudelle annan.
      Kun puolestaan totuusarvo, yksinkertaisesti kertoo sen mikä tilanne on, riippumatta totaalisesti siitä millainen minun henkilökohtainen mielipiteeni taikka kokemukseni tilanteesta on.

Niille jotka vaivautuvat lukemaan tämän tähän asti ja pitävät kirjoitustani.....kliinisenä huolimatta aiheesta: Tämä johtuu siitä että kirjoittaessani jotakin, mistä tahansa aiheesta pyrin objektiivisuuteen ja täsmällisyyteen sillä minun henkilökohtainen kokemukseni jostakin asiasta, voi olla ainoastaan todiste minulle itselleni ei kenellekään muulle.

Mistä johtuen minä katson että tunne syyt ja arvot joita minulla on, ovat täysin yhdentekeviä kenenkään muun kannalta: Johtuen siitä että minä en katso itselläni, taikka kenelläkään, olevan minkäänlaista oikeutta taikka perusteltavissa olevaa asemaa kertoa kenellekään mitä kenenkin tulisi tuntea missään tilanteessa.

Joten miksi minä uskon rakkauden olemassaoloon??
      Koska rakkaudella on olemassa sekä totuus että tunnearvo.
      Me voimme osoittaa mitä vaikutuksia rakkauden tuntemiseen liittyy, silloin kun puhutaan jonkun fysiologisesta tilasta.
      Minkä lisäksi minulla on henkilökohtainen tunne rakkauden olemassaolosta.
      Koska minun henkilökohtaisella kokemuksellani on yhteys havaittavaan todellisuuteen, on täysin perusteltavissa sanoa että kokemus rakkaudesta on tosi, rakkauden ollessa itsessään kokemus.

Minä siis uskon rakkauden olemassaoloon.

• Mil 000 na
      24.10.2011 09:56

>>>Miksi ateisti uskoo rakkauteen

• Pyhä Viha

Vuosikymmenten kokemuksen perusteella olen sekä kokenut että nähnyt, miten jumalaan uskovilla ihmisillä tuntuu aina olevan kaikkein vähiten rakkautta ja empatiaa ja ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta muita ihmisiä kohtaan. Vihaa ja ahdasmielistä suvaitsemattomuutta sitten sitäkin enemmän. Vihaavat vaikka omia lapsiaan, jos nämä eivät jaa samaa pyhää vihaa eli uskontoa.

Jos näiden ihmisten mielestä heidän jumalansa on rakkaus, niin miksi he osoittavat tämän "rakkauden" aina vihalla ja sorrolla ja ahdasmielisellä suvaitsemattomuudella? MIkseivät sano suoraan, että heidän jumalansa on aina vihainen ja hyvin ahdasmielinen, eikä tosiaankaan rakasta uskonnottomia, väärin uskovia tai väärää uskontoa harjoittavia, vaan vihaa tiukasti näitä kaikkia, aivan kuten vihaavat uskovatkin, ja aivan erityisen palavasti jumala vihaa homoja ja lesboja, aivan kuten uskovatkin.

Ei muutu se palava pyhä viha rakkaudeksi millään selittelyllä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      77
      1545
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      7
      1518
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      87
      1426
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      85
      1155
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      896
    6. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      856
    7. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      74
      805
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      52
      787
    9. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      140
      738
    10. Nukkuisitteko hyvin

Toisten lähellä
      Ikävä
      79
      694
    Aihe