Chevrolet Trailblazer

Chevy seuraavaksi

Onkohan kellään mitään kerrottavaa trailblazerista. Oon harkinnut sellasta ostaa, että onkohan paljon vikoja tai onko kallis huoltaa? Entä onko muuten mukava peli käyttöautoksi?

29 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Mahdottoman mukava käyttöauto. Liikahtaa tarvittaessa rivakasti ja todelliset kulutukset pysyneet 11-15 välissä. Ajotietokone laskee kulutusta kokoajan yläkanttiin, ilmeisesti vähäinenkin tyhjäkäynti nostaa lukemaa.
    Varaosia saa melko helposti oikeista varaosa kaupoista, motonetti ja biltema ei tarjoa mitään (onneksi).
    Tekniikka on mielestäni jopa erittäin luotettavaa perus amerikkaa. Ja ruosteettomuus tuossa ihmetyttää japsia autojen jälkeen :)
    Ainoa "huono" puoli on harvinaiset vanteet, pulttijakoa on erittäin harvinainen 6x127 jota ei ole kuin SSR chevyssä ja trailblazerin alustaan pohjautuvissa autoissa, kuten Saab 9-3x jne.
    Ja yksi ehdottomasti parhaimpia ominaisuuksia on KÄÄNTYVÄT etupyörät, iso auto nelivedolla mutta ei tarvi todellakaan kaarrella parkkihalleissa, ihan eri luokkaa kuin tojotat tai mitsut.

  • Mikä on minimi oktaanivaatimus Trailblazeriin?

  • Oktaanivaatimus on muuttuva, riippuen korkeudesta merenpinnasta. Meidän olosuhteissamme mittaritavara RON 95 on täysin riittävä.

  • Jos asuu esim itä-suomen korkeudella merenpinnasta, niin käyköhän venäjän 92-oktaaninen lyijytön?

  • Ehkä kirjoitin vähän hämmentävästi. Tarkoitin että vuoristossa voi oktaanilukua pudottaa, mutta korkeammasta oktaaniluvusta ei ole haittaa. Merenpinnan tasolla alhainen oktaaniluku, jolla pärjätään korkealla, aiheuttaa nakutusta.
    Meidän oloissamme korkeuserot ovat, maantieteellisestä sijainnista riippumatta, niin pieniä että niillä ei ole merkitystä.
    Venäjälläkin on oktaaniluku ilmoitettu RON-lukuna. Amerikoissa käytetään AKI-lukua, joka on n. viisi yksikköä pienempi.
    RON 92 oktaaninen on vielä moottorille turvallinen bensiini myös merenpinnan tasolla.

  • Trailblazer todella makea auto ajaa ja myös ulkomuodoltaan ihan ajanmukainen, vaikka esim. itselläni jo lähes 10 v. vanha. Sisusta onkin sitten eri juttu eli vanhanaikainen (joka ei tosin itseäni haittaa yhtään). Jos olet harkitsemassa ostoa, kannattaa muistaa, että 2000-luvun alun malleissa yksi tyyppivika on jakolaatikon väärä ohjelmointi. Eli jos kuulet koeajossa epämääräistä korkeataajuista surisevaa ääntä (edestä oikealta), joka vielä voimistuu neliveto (4H) kytkettäessä, kannattaa vaatia myyjältä jakolaatikon tarkistaminen ennen kauppaa - enpä tullut vaatineeksi :-(

  • Paljonko kyseisen vian korjaaminen uli maksamaan?

  • Vaihdenäyttö pimenee, osaava mittaristohuolto saa korjattua. Vetotavankytkin rikkoutuu, helppo vaihtaa. Kuten kaikissa autoissa, huollot pitää tehdä ajoissa, tärkeimpänä automaattivaihteiston öljynvaihto.

  • ittellä 2002 vuosimalli, ajettu 250000t huollot tehty ajallaan viime vuonna ajoin16000 kilsaa
    ei muuta kuin laturi sippasi.kulutus 10 paikkeella tienpäällä.erittäin mukava ajella.juuri katsastin ei huomauttamista.

  • mielenkiintoisesti menee vetoakseli öljypohjan läpi. siis ihan tehdastekoisesti. Melkein samalla kulutuksella menee Tahoe jossa kaikki paremmin.

    • Ahdas teliveto on vaikea toteuttaa jenkki lullissa, monessa audissa on paljon näppärämpi tekniikka!


  • Buuahhahaaaahhahhaaahhaaa, tyyppi väittää että Audissa on näppärämpi tekniikka. No, saahan sitä uskoa vaikka mitä skeidaa, mutta kyllä noista sakujen sätös tekniikka seikkailuista on saanut moni tarpeekseen. Trailblazerin tekniikka pesee jonkun Audin mennen tullen. Eihän sakulla pääse oljynvaihtoväliä ilman remonttia ja moottoritkin niissä on suunniteltu kuluttamaan enempi öljyä kuin polttoainetta.

    • Audin saman ikäluokan torsen nelivedon toteutus on huippu verrattuna GM nelivetoihin. Noissa GM:ssä, leviää mm. jakolaatikot. Puhumattakaan ihan jo vaihdelaatikoista. Ei ne perätkään niin kovia näissä ole. Ja Vortecien moottori ongelmat. Totuushan on että jenkit tekee autot sinnepäin, ikänsä ovat tehneet mm. automaatteja eikä ne kestä ilman isompaa remonttia kuin 100tkm, Muutenkin niiden toiminta pitää muuttaa shiftkiteillä yms. jossain pajassa niin että ne edes toimisi jotenkuten järkevästi.


  • Audissa porsii tekniikka jo takuuaikana. Takuun päätyttyä ei niitä uskalla pitää, tulee kalliiksi kun on koko ajan vikaa.

  • Jos noista kahdesta pitäis valita, niin ehdottomasti Chevy. Ei tarttis korjailla jatkuvasti.

  • Trailblazer on todellakin täyttä paskaa. Suburban / Tahoe vähemmän mutta nekin on kyllä melko kötöstyksiä. Kysypä mitä 300tkm ajettuihin on korjattu, useimmiten on tutkittu Vortecien nakutuksia, huono tyhjäkäyntiä, vaihdelaatikko ja jakolaatikko vikoja, kojetaulut vikisee ja paukkaa jnejne.

  • 300tkm on sitten audin tekniikalla saavuttamaton unelma. 300tkm kohdalla audiin on vaihdettu tekniikka jo neljä kertaa ja moottoriöljyihin on kulunut rahaa noin puolet auton hinnasta. Chevy ei ole myöskään niin nolo audiin verrattuna.

    • Chevyt on paskaa.


  • Audiiiiii hajoooooo

    • yli 500tkm alkuperäisellä vaihdelaatikolla ja perällä...siis torsenilla varustetulla ja yhä mennään. Ei pääse yhdelläkään Chevyllä, ei edes takavetoisella.


  • 500tkm audin perällä ja vaihdelaatikolla, mutta montakohan kertaa niitä on tohon kilsamäärään korjattu. Moottorikin on vaihdettu varmasti viidesti. Audi kun taas porsii, niin Chevy hakee sen trailerilla pajalle.

    • Ei yhtään kertaa. Ne ovat pommin varmoja. Varsinkin kun tässä tapauksessa puhutaan vanhasta C4 korimallin Audista, 2.2 litrainen ja löylyä löytyy varmasti enemmän kuin Chevroletista.

      Onko vaikea myöntää ettei Chevyissä kestäaut. vaihdelaatikot, jakovaihteistot, perä ja oikeastaan kovin moni muukaan asia. Ei Vortecit oikein kestä, ei tykätä jenkeissäkään kun milloin on pistonsläppia ja milloin öljyt ei kierra. Alustakin on niin surkeasti ja alimittaisesti toteutettu ettei toista.


  • Niin, kyllä Audit on todellakin pommin varmoja hajoajia. Itsellä ei kokemusta kuin yhdestä A6 farkku dieselistä ja en kyllä toista osta ja parilla kaverilla Q7 ja on kyllä vikoja niissä ollut yllinkyllin, kone ja laatikkorempoista lähtien.

    • Jenkki on kakkia monessa suhteessa!


  • Saksalaiset, varsinkin Audi on PASKAA !

    • Chevy on ripulia.


    • Audi on peräilmaa PRÖÖT!!


  • Kakkaa ja pierua moni odottaa, se helpottaa. Ripulia ei halua kukaan. Sama lintta Sevyssä.

    • Kakkaa ja pierua ne Audi pojut keskenään harrastaa, ymmärtäähän sen, jos se niin helpottaa. Chevy kuskit haistattaa teille sitä ripulia. No mutta hittovie: tehän kiihotutte tietysti siitäkin.


Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.