Chevrolet Trailblazer

Chevy seuraavaksi

Onkohan kellään mitään kerrottavaa trailblazerista. Oon harkinnut sellasta ostaa, että onkohan paljon vikoja tai onko kallis huoltaa? Entä onko muuten mukava peli käyttöautoksi?

34

6961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trailblazer

      Mahdottoman mukava käyttöauto. Liikahtaa tarvittaessa rivakasti ja todelliset kulutukset pysyneet 11-15 välissä. Ajotietokone laskee kulutusta kokoajan yläkanttiin, ilmeisesti vähäinenkin tyhjäkäynti nostaa lukemaa.
      Varaosia saa melko helposti oikeista varaosa kaupoista, motonetti ja biltema ei tarjoa mitään (onneksi).
      Tekniikka on mielestäni jopa erittäin luotettavaa perus amerikkaa. Ja ruosteettomuus tuossa ihmetyttää japsia autojen jälkeen :)
      Ainoa "huono" puoli on harvinaiset vanteet, pulttijakoa on erittäin harvinainen 6x127 jota ei ole kuin SSR chevyssä ja trailblazerin alustaan pohjautuvissa autoissa, kuten Saab 9-3x jne.
      Ja yksi ehdottomasti parhaimpia ominaisuuksia on KÄÄNTYVÄT etupyörät, iso auto nelivedolla mutta ei tarvi todellakaan kaarrella parkkihalleissa, ihan eri luokkaa kuin tojotat tai mitsut.

    • oktaani ossi

      Mikä on minimi oktaanivaatimus Trailblazeriin?

    • El Pollo del Muerta

      Oktaanivaatimus on muuttuva, riippuen korkeudesta merenpinnasta. Meidän olosuhteissamme mittaritavara RON 95 on täysin riittävä.

    • ysikakkosta

      Jos asuu esim itä-suomen korkeudella merenpinnasta, niin käyköhän venäjän 92-oktaaninen lyijytön?

    • El Pollo del Muerta

      Ehkä kirjoitin vähän hämmentävästi. Tarkoitin että vuoristossa voi oktaanilukua pudottaa, mutta korkeammasta oktaaniluvusta ei ole haittaa. Merenpinnan tasolla alhainen oktaaniluku, jolla pärjätään korkealla, aiheuttaa nakutusta.
      Meidän oloissamme korkeuserot ovat, maantieteellisestä sijainnista riippumatta, niin pieniä että niillä ei ole merkitystä.
      Venäjälläkin on oktaaniluku ilmoitettu RON-lukuna. Amerikoissa käytetään AKI-lukua, joka on n. viisi yksikköä pienempi.
      RON 92 oktaaninen on vielä moottorille turvallinen bensiini myös merenpinnan tasolla.

    • Eipä tullut...

      Trailblazer todella makea auto ajaa ja myös ulkomuodoltaan ihan ajanmukainen, vaikka esim. itselläni jo lähes 10 v. vanha. Sisusta onkin sitten eri juttu eli vanhanaikainen (joka ei tosin itseäni haittaa yhtään). Jos olet harkitsemassa ostoa, kannattaa muistaa, että 2000-luvun alun malleissa yksi tyyppivika on jakolaatikon väärä ohjelmointi. Eli jos kuulet koeajossa epämääräistä korkeataajuista surisevaa ääntä (edestä oikealta), joka vielä voimistuu neliveto (4H) kytkettäessä, kannattaa vaatia myyjältä jakolaatikon tarkistaminen ennen kauppaa - enpä tullut vaatineeksi :-(

    • jakolaatikko

      Paljonko kyseisen vian korjaaminen uli maksamaan?

    • TB42L

      Vaihdenäyttö pimenee, osaava mittaristohuolto saa korjattua. Vetotavankytkin rikkoutuu, helppo vaihtaa. Kuten kaikissa autoissa, huollot pitää tehdä ajoissa, tärkeimpänä automaattivaihteiston öljynvaihto.

    • vanhus

      ittellä 2002 vuosimalli, ajettu 250000t huollot tehty ajallaan viime vuonna ajoin16000 kilsaa
      ei muuta kuin laturi sippasi.kulutus 10 paikkeella tienpäällä.erittäin mukava ajella.juuri katsastin ei huomauttamista.

    • Anonyymi

      mielenkiintoisesti menee vetoakseli öljypohjan läpi. siis ihan tehdastekoisesti. Melkein samalla kulutuksella menee Tahoe jossa kaikki paremmin.

      • Anonyymi

        Ahdas teliveto on vaikea toteuttaa jenkki lullissa, monessa audissa on paljon näppärämpi tekniikka!


    • Anonyymi

      Buuahhahaaaahhahhaaahhaaa, tyyppi väittää että Audissa on näppärämpi tekniikka. No, saahan sitä uskoa vaikka mitä skeidaa, mutta kyllä noista sakujen sätös tekniikka seikkailuista on saanut moni tarpeekseen. Trailblazerin tekniikka pesee jonkun Audin mennen tullen. Eihän sakulla pääse oljynvaihtoväliä ilman remonttia ja moottoritkin niissä on suunniteltu kuluttamaan enempi öljyä kuin polttoainetta.

      • Anonyymi

        Audin saman ikäluokan torsen nelivedon toteutus on huippu verrattuna GM nelivetoihin. Noissa GM:ssä, leviää mm. jakolaatikot. Puhumattakaan ihan jo vaihdelaatikoista. Ei ne perätkään niin kovia näissä ole. Ja Vortecien moottori ongelmat. Totuushan on että jenkit tekee autot sinnepäin, ikänsä ovat tehneet mm. automaatteja eikä ne kestä ilman isompaa remonttia kuin 100tkm, Muutenkin niiden toiminta pitää muuttaa shiftkiteillä yms. jossain pajassa niin että ne edes toimisi jotenkuten järkevästi.


    • Anonyymi

      Audissa porsii tekniikka jo takuuaikana. Takuun päätyttyä ei niitä uskalla pitää, tulee kalliiksi kun on koko ajan vikaa.

    • Anonyymi

      Jos noista kahdesta pitäis valita, niin ehdottomasti Chevy. Ei tarttis korjailla jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Trailblazer on todellakin täyttä paskaa. Suburban / Tahoe vähemmän mutta nekin on kyllä melko kötöstyksiä. Kysypä mitä 300tkm ajettuihin on korjattu, useimmiten on tutkittu Vortecien nakutuksia, huono tyhjäkäyntiä, vaihdelaatikko ja jakolaatikko vikoja, kojetaulut vikisee ja paukkaa jnejne.

    • Anonyymi

      300tkm on sitten audin tekniikalla saavuttamaton unelma. 300tkm kohdalla audiin on vaihdettu tekniikka jo neljä kertaa ja moottoriöljyihin on kulunut rahaa noin puolet auton hinnasta. Chevy ei ole myöskään niin nolo audiin verrattuna.

      • Anonyymi

        Chevyt on paskaa.


    • Anonyymi

      500tkm audin perällä ja vaihdelaatikolla, mutta montakohan kertaa niitä on tohon kilsamäärään korjattu. Moottorikin on vaihdettu varmasti viidesti. Audi kun taas porsii, niin Chevy hakee sen trailerilla pajalle.

      • Anonyymi

        Ei yhtään kertaa. Ne ovat pommin varmoja. Varsinkin kun tässä tapauksessa puhutaan vanhasta C4 korimallin Audista, 2.2 litrainen ja löylyä löytyy varmasti enemmän kuin Chevroletista.

        Onko vaikea myöntää ettei Chevyissä kestäaut. vaihdelaatikot, jakovaihteistot, perä ja oikeastaan kovin moni muukaan asia. Ei Vortecit oikein kestä, ei tykätä jenkeissäkään kun milloin on pistonsläppia ja milloin öljyt ei kierra. Alustakin on niin surkeasti ja alimittaisesti toteutettu ettei toista.


    • Anonyymi

      Niin, kyllä Audit on todellakin pommin varmoja hajoajia. Itsellä ei kokemusta kuin yhdestä A6 farkku dieselistä ja en kyllä toista osta ja parilla kaverilla Q7 ja on kyllä vikoja niissä ollut yllinkyllin, kone ja laatikkorempoista lähtien.

      • Anonyymi

        Jenkki on kakkia monessa suhteessa!


    • Anonyymi

      Saksalaiset, varsinkin Audi on PASKAA !

      • Anonyymi

        Chevy on ripulia.


      • Anonyymi

        Audi on peräilmaa PRÖÖT!!


    • Anonyymi

      Kakkaa ja pierua moni odottaa, se helpottaa. Ripulia ei halua kukaan. Sama lintta Sevyssä.

      • Anonyymi

        Kakkaa ja pierua ne Audi pojut keskenään harrastaa, ymmärtäähän sen, jos se niin helpottaa. Chevy kuskit haistattaa teille sitä ripulia. No mutta hittovie: tehän kiihotutte tietysti siitäkin.


    • Anonyymi

      Hauskaa luettavaa! Pakko kommentoida vaikka vanha juttu. Mulla on kolme vuotta ollut -03 Chevy Trailblazer LS 4.2 takavetoisena(tuontipeli) ja vaimolla 5vuotta -07 Audi A6 2.0 TFSI. Mekaanikkona huollan ja korjaan noi ite niin pientä vertailua kestävyydestä yms. Trailblazerilla ajettu 280tkm ja A6 210tkm.
      Trailblazeriin vaihdettu tähän mennessä: Tasauspyörästö Eaton True Trac(alkuperäisessä öljynvaihdon yht. huomattu murtumia pikkurattaissa), mittariston moottorit, tuulettimen motin vastus, etupäähän kaikki puslat/nivelet säätö, Laturi/Vp/hihnarullat/viskokytkin, etujarrut pakettina kaikkineen päivineen yms. Suurin osa jenkeistä tilattuna reilusti alle puoleen hintaan mitä täällä, jos edes saatavilla.
      Audiin perus huolto-osaa, termostaatti ainut hajonnut osa. Öljyä syö pari litraa/10tkm.
      Chevyyn helppo tehdä huollot sun muut, osat jenkeistä edukkaita, Audiin tarttee aina VCDS ohjelmaa mm. laatikon öljyn vaihto, takajarrupalojen vaihto.
      Trailblazeri on perustekniikaltaan luotettava peli kun huoltaa kunnolla, jos ite pystyy laittamaan niin kiva peli ja hyvä ajaa varsinkin alustan laiton jälkeen. Audikin on ihan jees mut jos haluaa kilsoja kerryttää enemmän niin Trailblazer tuntuu luotettavammalta. Ainakin mun mielestä, eihän noista ikinä tiedä...

      • Anonyymi

        Trailblazerilla on helpompi ajaa parkihalliin ku näkee korkeammalta ja kääntösäde on ihan uskomaton; ketterä auto pyöritellä.


      • Anonyymi

        Ai että Trailblazer luotettavampi kun ajomäärä ero sulla 70tkm ja Chevyyn vaihdettu vaikka ja mitä. Melko outo juttu.

        Ajahan ensin noilla sinne 400-500tkm lukemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että Trailblazer luotettavampi kun ajomäärä ero sulla 70tkm ja Chevyyn vaihdettu vaikka ja mitä. Melko outo juttu.

        Ajahan ensin noilla sinne 400-500tkm lukemiin.

        Chevyyn korjattu vasta ns lastentaudit(aika paljon) ja ajo jatkuu edelleen. Vaimo A6 on edelleen kovassa ajossa. Jos pakkasta on ollu yöllä reilusti yli -20c niin Audin öljynkierto ei toimi, chevy käynnistyy helposti jos akku on ladattu. Toi Audi on katsastettu moneen kertaan ilman huomautuksia ja olen kysellyt katsastumiehieltä että eikö esim eturipustuksissa oo vieläkään puslat väljiä, eipä ole ollu. Öljyä menee n. 2-3 litraa/10tkm, apparin etuoven lukitus alkanu tökkimään. Chevyyn joutuu öljyä lisäämään 0,7l/10tkm. No
        kova testi jatkuu, molemmat on oikeen hyviä ajaa ja pakko sanoa että Audin A6 -07 vuosikerta on mottia lukuunottamatta aika laadukasta. Chevy 293tkm ja Audi 239tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chevyyn korjattu vasta ns lastentaudit(aika paljon) ja ajo jatkuu edelleen. Vaimo A6 on edelleen kovassa ajossa. Jos pakkasta on ollu yöllä reilusti yli -20c niin Audin öljynkierto ei toimi, chevy käynnistyy helposti jos akku on ladattu. Toi Audi on katsastettu moneen kertaan ilman huomautuksia ja olen kysellyt katsastumiehieltä että eikö esim eturipustuksissa oo vieläkään puslat väljiä, eipä ole ollu. Öljyä menee n. 2-3 litraa/10tkm, apparin etuoven lukitus alkanu tökkimään. Chevyyn joutuu öljyä lisäämään 0,7l/10tkm. No
        kova testi jatkuu, molemmat on oikeen hyviä ajaa ja pakko sanoa että Audin A6 -07 vuosikerta on mottia lukuunottamatta aika laadukasta. Chevy 293tkm ja Audi 239tkm.

        trailblatser!
        hyvä auto huollot tehty ajallan.kohta 300tkm.
        pakoputki/muutma sytytys puola/ym kuluvaa vaihdettu.
        T.papparainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        trailblatser!
        hyvä auto huollot tehty ajallan.kohta 300tkm.
        pakoputki/muutma sytytys puola/ym kuluvaa vaihdettu.
        T.papparainen

        Sama täällä, 378 tkm ajettu, eikä ongelmia. Erittäin luotettava auto. T. Entinen rav kuljettaja.🙂


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe