Haluaisin kysyä tulevaisuuden omaisuus-asioista jotka usein vaivaavat minua. Isäni on tehnyt testamentin minulle omaisuudestaan 17 vuotta sitten. Testamentti jouduttiin uusimaan, koska yksi sisareistani tuhosi sen kateudessaan. Minulla on kolme sisarta, jotka isän tahdon mukaan joutuvat tyytymään lakiosaansa. Sinä varmaan näet syyt miksi hän näin tahtoo. Ilkeintä on kateellisuus ja rahanhimo, jotka aiheuttavat välillemme riitoja. He eivät ole tyytyväisiä testamenttin. Toivon kovasti että isä saisi elää pitkään ja sisareni kasvaisivat aikuiseksi sisäisesti. Huoleni on tämän hetkinen isän taloudenhoito. Onko siinä vilunkia, niin kuin epäilen? Kuinka tulevaisuudessa hoidan omaisuutta, tulen velkautumaan siinä jokatapauksessa verojen ja sisarosuuksien takia? Onko järkevää myydä osa? Tuleeko valtava perintöriita?
Kiitos, jos voit opastaa.
Keskiyölle
2
<50
Vastaukset
Hei
kiitos luottamuksestasi, kun tällaista asiaa kysyt. ei ole helppoa sinulla.
minusta tässä on kysymys kotipaikasta, mikä on sinulle erityisen rakas.
isäsi tietää sinun hoitavan paikkaa kunnolla ja rehellisesti, hän voi luottaa sinuun ja valintoihisi.
ei sinun isäsi vielä ole lähdössä, siitä ei kannata nyt tehdä surua ja murhetta.
isäsi saa toki "hyviä neuvoja" vähän joka suunnalta. hän on kiltti ihminen, mutta vanhan kansan mies ja jalat tukevasti maan päällä. ei sinun vielä kannata huolehtia asioista, jotka eivät ole ajankohtaisia tai realistisia.
teille tulee varmasti riitaa, mutta sinä otat itsellesi lakia tuntevan apulaisen, joka auttaa kaikissa kysymyksissäsi. sillä tavalla et voi tehdä virheitä, joita joutuisit perumaan.
voit aivan hyvin kysyä isältäsi suoraan hänen taloudestaan ja siitä, kuka niitä laskuja makselee ja ruokia ostelee. ja ehkäpä häneltä pyydetään palkkaa pienistä avuista, sekin on hyvin mahdollista. mutta asiahan on kuitenkin niin, että aikuinen mies saa tehdä omalla rahallaan mitä tahtoo, sehän ei ole kiellettyä.
eli jälleen, et voi tehdä paljoakaan asian hyväksi.
kyllä sinä voit pitää paikan myöhemmin, sillä sinulla on myös työssäkäyvä kumppani ja teillä on kaksi palkkaa, millä elää.
harmittava asia tuo kateus, se oikein syö sisältäpäin. perhettä kun ei voi valita, mutta ystävät sitäkin paremmin.
t: Keskiyö- Murheissaan tästä
Kiitos avustasi. Minä pelkään tuota tulevaa riitaa. Siinä verisukulaisten välit menevät ja kaunaa kannetaan. Olen iloinen että isäni saa elää vielä pitkään. Hän on hyvä mies. Tämä asia on vain ollut tapetilla siskojeni johdosta. Se on ikävää, varsinkin kun he puhuivat siitä jopa isäni kuullen. Minusta on ilkeää että isää pidetään rahavuorena, ei rakastettuna isänä. Siksi tämä surettaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924687
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?853969Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1533735Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162638Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881719
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717