Mäyräkoira jolla kalkkeutumia 12-ta nikamassa

apua...

Olemme suunnitelleet ottavamme aikuisen mäyriksen, mutta sain tietää että selkäkuvista löytyi kalkkeutumia jo kahdessatoista nikamassa....koiralla ikää vajaa 3v

Eli uskallanko ottaa koiruuden vai tuleeko luopuminen aivan liian nopeasti? Vanha koiruus, ehti olla 3 vuotta(tuli 7 VUOTIAANA) sekarotuinen, mutta jouduttiin nukuttamaan ikuiseen uneen noin 2 kk sitten sairauksien esetessä :(

4

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten sen ottaa...

      Todennäköisesti jotain ongelmia edessä jossain vaiheessa. Ehkä vuoden, ehkä viiden vuoden päästä. Kalkkeumat sinänsä eivät koiraa vaivaa elleivät ne jossain vaiheessa kehity ns. vällevytyräksi.

      Valmistautukaan vuosi kerrallaan ja pitäkää vakuutukset ja koiran lihaskunto kohdallaan. Monasti tyräytymätkin on hoidettavissa melko helposti leikkauksella, joka tosin on varsin kallis jos vakuutus ei ole voimassa.

      JOSSAIN tämäkin koira loppuelämänsä viettää - mutta uuden omistajan on varauduttava siihen, että eläinlääkärilaskuja voi tulla tai kaikkein pahimmassa tapauksessa on erottava ennen aikojaan.

      Miksi nykyinen omistaja luopuu?

    • Hassua...

      Onkohan nuo sinun tiedot ihan oikeat? Rotujärjestön syyskuun lopussa päivitetyltä selkäkuvattujen listalta kun ei löydy yhtään alle kolmevuotiasta mäyräkoiraa, jolla olisi 12 kalkkeumaa?

    • Toivossa on hyvä elä

      Kalkkeutumia voi olla nuorillakin, mutta ne eivät aina ennusta välilevytyrää. Siksi esim. kalkkeutumien joukkokuvauksia ei kannata järjestää. Etsin juuri vähän aikaa perusteellisesti tietoa välilevytyrästä kun on kotona tämmöinen tapaus.
      Löysin myös tutkimuksen, jonka mukaan (tutkittuna 7kk -11 v koiria) tyypillinen ikä tyrälle on n. 4-7 vuotta, eli ilouutinen! Oletin aina, että vaiva vanhetessa pahenee ja rappeutuminen etenee, mutta tämän tutkimuksen valossa vaiva häviää vanhetessa, jos koira saadaan ilman kohtuuttomia tuskia sinne asti.

    • iufiyg

      Kaikki kuvaustulokset ei mene rotujärjestölle. Vain jos kuvatun omistaja haluaa antaa tiedot käyttöön tai haluaa sml:n avustuksen kuvausmaksuihin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe