Miten löytää viikonlopputöitä?

Tulojen kasvatus

Hei!

Olen pian 40-vuotias nainen Uudeltamaalta. Menoni ovat ansiotuloihini nähden liian suuret, vaikka olenkin niistä karsinut tarpeettomat. Jäljelle ovat jääneet asuntolaina, vastike, yksi kulutusluotto, pari luottokorttivelkaa, työmatkakulut (julkisilla), vesimaksu, sähkö, tv-lupa sekä työttömyyskassamaksu. Puhelin on työnanatajan puolesta, nettiä ei ole. Kotivakuutus menee pankin bonuksista.

Koska enempää en onnistu tuosta karsimaan, pitäisi tuloja lisätä kunnes osa kulutusluotosta ja luottokorttivelat on maksettu osin/kokonaan.

Olen arkisin töissä ja matkoineen työpäivän pituus on 11 tuntia. Tästä syystä toisen työn hoitaminen arkiviikolla ei tule kysymykseen. Jäljelle jäisi siis viikonloput (mieluiten päivätyö).

Millaisia kokemuksia teillä on toisen työn hankkimisesta ja jaksamisesta, kun vapaapäiviä ei juuri ole? Minkälaisesta työstä on kyse?

Olen koulutukseltani insinööri ja koulutusta vastaavassa työssä, mutta viikonlopuiksi minulle sopisi oikein hyvin mikä tahansa työ, johon ei vaadita erityistä koulutusta, esim. lasten hoito, siivous tms. Mikä olisi paras tapa etsiä ylimääräistä työtä? Ensimmäisenä itselläni on käynyt mielessä vaikkapa lähikaupan ilmoitustaulu. Ehdotuksia?

Viikonloput käyvät hyvin myös siksi, ettei minulla ole pieniä lapsia (yksi kotoa jo pois muuttanut nuori aikuinen).

11

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommia löytynee

Pikkijoulu-aika alkaa joten lastenvahdeille alkaa olla tarve. Joku organisaatio perii parikymppiä/ tunti joten hinnoilla kilpailemaan. Ilmoitus ilmaislehteen, kaupan ilm.taululle jne... jollain huomioväriä kehiin niin erottuu..Ja joulusiivoukset ovat kans hyvä juttu..

• hmmm...

""yksi kulutusluotto, pari luottokorttivelkaa""

Noista kun pääset eroon niin talous kohenee kummasti. Siihen mennessä niin kioskit, ruokakaupat ja kaikenlaiset marketit palkkaavaat viikonloppu työntekijöitä. Myös Bensa asemat kaipaavat näitä. Rankaksi menee ja kannattaa kyllä lopettaa kun luotot maksettu pois. Tuota olen kyllä itse myös asuntovelkainen inssi ja sillä palkalla ja mainitsemillasi kuluilla ihan inssin normipalkallakin elää kohtalaisesti mutta tosin en tiedä mitä ne pikkuvelat kohdallasi tarkoittaa.

• ...

Joulu tulee, käytä sesonki hyödyksesi.

Voit kysyä tilapäishommia joulun ajaksi esim. kaupoista, tavarataloista, postista, kukkakaupoista, jne.

Jos ei hommia löydy niin ota selvää kaikista paikkakuntasi joulumyyjäisitä (seurakunnat, eläkeläisjärjestöt, jne). Sitten leivot pirunmoiset läjät jotain mitä osaat ja menet myymään.

Joulun mentyä voit toki kokeilla puhelinmyyntiä. Niitä firmoja on joka paikassa pilvin pimein. Paljon parjattuja, osa ihan kunnollisia. Stressinsietokykyistä ja supliikkeja myyjiä kaivataan. Jos saat lehtiä myytyä, jos et ja ihmisten piruilut luurissa käyvät luonnon päälle, niin sitten se ei ole sun hommas.

Siivousfirmoista voi kysyä keikkaa.

Vuokratyöfirmoista voi kysyä onko niillä mitä tarjolla.

Lehdenjakajia usein tarvitaan, mutta se ei kyllä rajoitu viikonloppuihin.
      Mainosten jakaminen on yksi alipalkattu jobi johon saa kyllä energiaa hukattua, mutta jos kiinnostaa...

Jos olisit sosiaali / terveysalan ihmisiä niin viikonloppukeikkaa vanhainkoteihin ym. varmaan löytyisi.

• kerttu777
    • massit himaan, 44t+

tee ylitöitä omalle työnantajallesi, saat la-su työstä 44 tunnin palkan, mikäli olet työssä40/vko ja ne tunnit on tehty. Se on ainoa kannattava ylityömuoto, niillä viikolla tehdyillä et paljon hanki, tee mielummin viikonloppu la- su, 8tmolemmat, silloin napsahtaa se 44 tunnin palkka. Kannattaa välillä jopa pitää vapaatakin , pidä pitkä viikonloppu, eli la-su ja siihen 1 pekkaspäivä lisäksi, niin saat levättyä välillä. Älä rupea repimään itseäsi erillisellä työllä josta ei paljon kostu.

• ääähärsyttää

Veikkaanpa, että aloittaja ei ole niin hölmö, ettei olisi tätä vaihtoehtoa tajunnut. Se vain on niin, että kaikissa firmoissa ei tehdä viikonloppuisin ylitöitä, eikä silloin voi itse vain päättää että tulempas koko viikonlopuksi ylitöihin ja otan isot palkat.

• tuntitöitä

Esim. työkkärin sivuilla haetaan myös kauppoihin kiireapulaisia ym.
      tuntityötä.
      Itse säästin aikoinaan matkaa varten ja olin la 5 h yhdessä kaupassa töissä ja la oli melkein viikon paras päivä, kun siellä oli niin hyvä porukka ja mukava yhteishenki ja juttu luisti.
      Tämäkin asia on omasta asenteesta kiinni.
      Lisäksi hoidin la viikon liikuntatarpeen, kun huhkin vauhdilla tavarat paikoilleen ja ylimääräisenä boonuksena tuli siis vielä palkka.

• Tulojen kasvatus

Hei taas!

Kiitos kaikille hyvistä ehdotuksista, niitä tuli paljon enemmän kuin itselläni on käynyt edes mielessä!

Lähes kaikki ehdotukset ovat erittäin toteuttamiskelpoisia ja aion alkaa niitä kahlata läpi. Eiköhän tuosta listasta löydy vaihtoehto minulleki =).

Ainoa, minkä toteutus ei onnistu, on nuo oman työpaikkani ylityöt. Niitä on jaossa erittäin nihkeästi (kaupunki työnanatajana). Tämän vuoden aikana olen onnistunut saamaan vain yhden viikonlopun ylitöinä.

Mutta kiitos vielä toistamiseen hyvistä ja asiallisista viesteistä!

• vinkkejä ehkäpä

Hei,

Voisitko esimerkiksi tehdä töitä vaikka kaupassa, ruokakaupassa, kioskilla, vaatekaupassa, kukkakaupassa? tai entäpä viikonloppu työnä taxikuskina, tiedän monia jotka tekevät taksihommia viikonloppuihin lisätyönä, niitä taitaa olla tarjollakin tällä hetkellä.
      Kannattaa käydä myös kirpputorilla myymässä kaikki tarpeeton pois alta.

• dsjahlkjfhkl

Kulutusluoton ja luottokorttivelan maksaminen varmaan auttaisi. Luottokorttivelat pois yksi kerrallaan aloittaen siitä, jossa on suurin korko ja kulut eli normaalit lyhennykset ylimääräistä lyhennystä, kunnes yksi velka on kokonaan pois, korkojen lisäksi maksat ilmeisesti myös jotain kiinteää tilinhoito- tms. maksua.

Kulutustasi voi varmaan vielä supistaa, luovu telkun katselusta (radiokanavia on vaikka kuinka paljon), säästä vettä jos maksat kulutuksen mukaan ja sähköä äläkä hanki mitään, mitä ilman pystyt olemaan. Työpaikkaruokailu? Se voi olla edullista mutta voi olla vielä kannattavampaa tehdä itse ruokaa ja ottaa se töihin evääksi. Jos vielä tulee lehtiä, ne pois.

Vaatekuluista voi säästää tekemällä järkeviä hankintoja eli kestäviä perusvaatteita töihin, siellähän ei voi olla ihan minkä näköisissä rytkyissä tahansa. Inventoi vaatekaappisi ja osta vain sellaista, mikä sopii jo oelviin vaatteisiisi.

Oletko rakennuslan ihmisiä? Isännöitsijöistä on pulaa.

Lomillakin voi tehtä jotain kivaa työtä (jätä silti aikaa leloon ja akkujen lataamiseen)

• Aloittaja vielä

Hei!

Ajatuksena ylimääräisen työn hankkimisessa on nimenomaan se, että saisin turhan kulutusluoton ja luottokorttivelat maksettua.

Vesimaksu on tosiaan kulutuksen mukaan ja veden kanssa läträämisen kanssa olen omasta mielelstäni tarkka. Aiempi vesimaksu oli kiinteä (siis ennen mittareiden asentamista) ja kaksi kertaa suurempi kuin nykyinen maksuni.

Telkusta en halua luopua, lehtiä en tilaa laisinkaan, töihin kuljettelen omat eväät mukanani. Vaatteita en ostele, en itse asiassa kenkiäkään. Hyvä ystäväni on varsinainen "vaateihminen" , joka aika ajoin antaa minulle jos jonkinlaisia käyttövaatteita.

Olen itse sähköyhtiön palveluksessa, joten hitusen huoletonta sähkön käyttöäni puolustelen sillä, että varjelenpa omaa työpaikkaani =).

Sitten vielä aiheen ulkopuolelta: olen iloisesti yllättynyt kuinka paljon asiallisia vastauksia ja hyviä vinkkejä olen saanut! Olen jonkun verran selaillut tämänkin keskustelupalstan viestejä ja aika usein "törmännyt" törttöihin viesteihin.

Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää marraskuun alkua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe