Oon ajatellu yläasteen ja lukion jälkeen mennä opiskelemaan ratsupoliisiksi. Osaan ratsastaa ja tykkään hevosista. Ajattelin ekaks tavallist poliisii,mut sit ajattelin et tää vois olla kiinnostavampi. Kyselisin vaa et millast työ on? Millanen palkka( ei tietysti tärkein)? Eiks opiskella voi vaan helsingissä? : )) Kiitos vastauksista.
Ratsupoliisit
7
4814
Vastaukset
- gdskufglskrdhfb
itekki oon kiinnostunut mut missä tekisit töitä? ite ainaki haluun jäädä lappiin joten on paljon kysymys merkkei.... kanttii kysyy opolta
- ratsupoliisi?
No ite asun turussa äitin kanssa, ja iskä hesas ni olis helppo opiskella siellä. Sit tulisin joko turkuu tai jäisin helsinkiin : ))
- Ratsastajatar92
Minun tietääkseni ratsupoliisiksi ei voi kouluttautua ihan suoraan vaan ensin pitää käydä normaali poliisikoulu ja sen jälkeen voi hakea ratsupoliisiksi.
Ja poliisikouluhan on ammattikorkeakoulu. Eli peruskoulun jälkeen sinun tulee käydä jokin koulu (ammattikoulu tai lukio) ja tämän jälkeen tulee olla vielä vuosi töissä ennen kuin voi hakea poliisikouluun.
Kannattaa katsoa lisää tietoa netistä poliisi.fi sivuilta ja jutella opon kanssa. :)
P.S. Ratsupoliiseja ei taida olla Suomessa kuin vain Helsingissä. En ole ihan varma mutta tälläinen muistikuva minulla on asiasta :) - ratsupoliisi?
Okei, kiitos, Turussakin on ratsupoliiseita mutta vain helsingissä voi opiskella :)
- info.
Aika vaikea tod.näk. päästä noihin hommiin, Suomessa on kuitenkin vain 16 virkaa, Helsingissä ja Turussa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwdocuments/6F212917F50F1141C2256D390028C7E3
Vähän lisää infoa miten ratsupoliisiksi voi päästä:
http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/84EDE0E3B8481D41C225731A00422CCC - Infoa :)
Poliisikoulutuksen voi saada vain poliisiammattikorkeakoulusta Tampereelta, mutta ratsupoliiseja on vain Helsingissä ja Turussa
- ratsupoliisi?
Kiitos vastauksista! :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924