Oon ajatellu yläasteen ja lukion jälkeen mennä opiskelemaan ratsupoliisiksi. Osaan ratsastaa ja tykkään hevosista. Ajattelin ekaks tavallist poliisii,mut sit ajattelin et tää vois olla kiinnostavampi. Kyselisin vaa et millast työ on? Millanen palkka( ei tietysti tärkein)? Eiks opiskella voi vaan helsingissä? : )) Kiitos vastauksista.
Ratsupoliisit
7
4842
Vastaukset
- gdskufglskrdhfb
itekki oon kiinnostunut mut missä tekisit töitä? ite ainaki haluun jäädä lappiin joten on paljon kysymys merkkei.... kanttii kysyy opolta
- ratsupoliisi?
No ite asun turussa äitin kanssa, ja iskä hesas ni olis helppo opiskella siellä. Sit tulisin joko turkuu tai jäisin helsinkiin : ))
- Ratsastajatar92
Minun tietääkseni ratsupoliisiksi ei voi kouluttautua ihan suoraan vaan ensin pitää käydä normaali poliisikoulu ja sen jälkeen voi hakea ratsupoliisiksi.
Ja poliisikouluhan on ammattikorkeakoulu. Eli peruskoulun jälkeen sinun tulee käydä jokin koulu (ammattikoulu tai lukio) ja tämän jälkeen tulee olla vielä vuosi töissä ennen kuin voi hakea poliisikouluun.
Kannattaa katsoa lisää tietoa netistä poliisi.fi sivuilta ja jutella opon kanssa. :)
P.S. Ratsupoliiseja ei taida olla Suomessa kuin vain Helsingissä. En ole ihan varma mutta tälläinen muistikuva minulla on asiasta :) - ratsupoliisi?
Okei, kiitos, Turussakin on ratsupoliiseita mutta vain helsingissä voi opiskella :)
- info.
Aika vaikea tod.näk. päästä noihin hommiin, Suomessa on kuitenkin vain 16 virkaa, Helsingissä ja Turussa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwdocuments/6F212917F50F1141C2256D390028C7E3
Vähän lisää infoa miten ratsupoliisiksi voi päästä:
http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/84EDE0E3B8481D41C225731A00422CCC - Infoa :)
Poliisikoulutuksen voi saada vain poliisiammattikorkeakoulusta Tampereelta, mutta ratsupoliiseja on vain Helsingissä ja Turussa
- ratsupoliisi?
Kiitos vastauksista! :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841