kuukausien flunssa raskaana ollessa?

sitkeää ja sitkeää

Onko kellään kokemusta pitkään jatkueesta flunssasta raskaana ollessa? nyt oon ehkä 10vkoo ollu enemmn ja vähemmän flunssassa koko ajan. nyt on n. 19 rv ja taas nostaa aika äkäseen kuumetta. kahdesti on otettu senkat yms vaan lievästi koholla, ja kerran oli mykoplasmatestissä 46 kun 45 on raja. oli jo parempi melkein terve olo mutta nyt taas pukkaa tosiaan kuumetta 38 ihan parissa tunnissa. yhden ab kuurin (5pv) söin, ja sillä räkä muuttui hetkeksi kirkkaaksi. aiemmin ei oo oikein kuumetta pitänyt, lämpöö ja heikotusta ja hillitöntä räkää kurkussa, kipee olo kuitenkin. Rupee pikkuhiljaa huolestuttaan että mistä on kyse ja voiko olla joku sikiötä vahingoittava pöpö kyseessä? Kokemuksia ja vaihtoehtoja? Muusta tilanteesta että esikoinen on päiväkodissa ja ollu vaan yhden reilun viikonlopun flunssassa kotona. Itte oon töissä. Lääkäri ei muuta kun tosiaan cpr:ää ja hemoglobiinia testas, keuhkokuviin keuhkokuumeen toteamiseksi ei laittanut kun oon kerran raskaana.

2

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h´äippä

Nyt on kaikkea sitkeää liikkeessä. Itsekkin olen kipeenä ja toivoisin vain että paranisin. Yskiä saa niin paljon että yökkiä pitää. Räkä alkaa nousemaan ja pää tuntuu että olisi heliumia täynnä.
      Mutta pahinta tässä on virtsan karkailu.. aivan kamalaa kun saa yskiä niin että pissi valuu pitkin jalkoja ja jos ei pissa niin valkovuoto.. sekin on raskauden myötä lisääntynyt.
      Kokeisiin en vielä mene mut toivotaan et sinäkin paranet. Ei tää raskaana ja kipeenä oleminen ehtäaikaa ole mitään herkkua :(

• Sitkeää tautia

Kuulostipa kyllä ihan omalta kertomukseltani! Paitsi mulla ehkä vielä pikkuisen pahempi tilanne. Olen sairastanut 2,5kk flunssaa eikä loppua tai syytä näy. Oli korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, 2 krt todettu poskiontelontulehdus...olen syönyt nyt 5 kuuria antibioottia ja poskiontelot punkteerattu 3 kertaa. Myös mykoplasma-testit otettiin ja niistä lääkäreillä vähän erilaisia mielipiteitä mutta ilmeisesti ei mulla nyt sit sitäkään ole. Kaksi antibioottikuureista oli sellaista, joiden ois pitänyt tepsiä myös mykoplasmaan.
      Mulla on noussut pari kertaa kasn 38 kuume, muuten pientä lämpöilyä, väsymystä ja heikotusta, "sairas olo". Yskä on vaivannut jatkuvasti mutta se ei mielestäni tule keuhkoista vaan tuolta ylempää. olen tulkinnut sen niin että limaa valuu kurkkuun ja se yskittää. Sitkeää, vaaleaa räkää ja välillä on tosi tukkoinen olo nenässä/koko päässä. Olen käynyt jos jonkinlaisella lääkärillä ja tuntuu että tämä on loputonta sairastamista. Mullakin labrat nousee vain hieman, sen verran että tulehdusta on mutta ei hurjia lukuja kuitenkaan.
      Rankkaa olla töissä kipeänä. Olen ollut jonkin verran sairaslomalla kun kuume on noussut mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin töissä. Muakin kyllä huolettaa sairastelun ja lääkkeiden syönnin vaikutus vauvaan kovasti. Olen yrittänyt syödä terveellisesti, käyttää vielä purkistakin vitaamiineja ja maitohappobakteereja mutta ei mistään tunnu olevan apua.
      Juuri viimeisin lääkäri sanoi että jotkut naiset vain raskaana ollessaan sairastaa kovasti ja nimenomaan noita poskiontelovaivoja. outoa, sillä ei mulla esikoisen odotuksessa ollut tällaisia ongelmia ollenkaan. En sua osaa siis millään tavalla auttaa mutta ehkä lohduttaa tieto, että täällä on toinenkin samanlaisesta tuskasta kärsivä. Ja mulla siis nyt rv 20 eli pitäis olla tätä keskiraskauden "onnellista hehkua". Jep je :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4528
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2551
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2394
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1732
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1407
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1277
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe