Pienenä minulla todettiin useita allegioita, raa'asta perunasta sitrushedelmiin. Käytin lukion toiselle luokalle asti allergialääkkeitä, sekä muutaman vuoden astmapiippua. Koskaan en ole kokenut astmakohtausta, mutta PEF-mittauksissa tuli ilmi huono hapensaantikykyni.
Jätin kaikki lääkkeet pois, sillä en kokenut niiden juuri parantavan olotilaani. Nyt olen ollut yli kolme vuotta ilman lääkkeitä ja syön suht VHH-tyyliin. Välillä menee tosin leipää ja karkkiakin.
Kaikista eniten ärsyttää naamalle tuleva allergianäppy, sekä ajoittainen hengenahistus. Välillä ruuan jälkeen tuntuu, ettei mikään sula ja oksettaa. Välillä joudun oksentamaan, kun useamman tunnin jälkeen tuntuu ettei mahassa ole tapahtunut mitään. Usein samaan aikaan ilmenee naamassa, yleensä huulten lähistöllä punainen allergianäppylä.
Olen epäillyt refluksia, joka johtuisi allergioista. Olen jättänyt jo omatoimisesti pois omenat, porkkanan, kahvin ja suklaan käytön. Myöskään leipää en syö, mitä silloin tällöin hiivatonta ruisleipää.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Ja millaisiin allergiatesteihin minun kannattaisi mennä? Voiko esim. prick-testeihin luottaa?
Näppylät, oksettava olotila ja hengenahdistus.
allergiatesti
0
194
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614188KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1122731Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452232Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291883- 241843
- 281556
- 171400
- 651310
- 1321270
- 311178