Tytöt lyövät jo 5 kertaa enemmän

kuin pojat

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011103014666418_uu.shtml
"Pojista lähes kymmenen prosenttia on kertonut kumppaninsa lyöneen häntä nyrkillä tai kovalla esineellä tai potkineen. Tytöistä vastaavaa on kokenut pari prosenttia, Sunnuntaisuomalainen kertoo.

Pojat kokevat seurustelusuhteissaan fyysistä väkivaltaa - ja toistuvaa väkivaltaa - yleisemmin kuin tytöt.

Kumppanin mustasukkaisuus sekä henkinen väkivalta, kuten nimittely ja loukkaava käytös, ovat tytöille ja pojille yhtä yleisiä kokemuksia. Asia käy ilmi Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen (Optula) vuonna 2009 tekemästä nuorisorikollisuuskyselystä.

Optulan tutkija Venla Salmi on Sunnuntaisuomalaisen mukaan arvellut syyn tyttöjen väkivaltaisuuteen löytyvän asenteista: tyttöjen poikiin kohdistamaa väkivaltaa ei pidetä yhtä tuomittavana kuin poikien tyttöihin kohdistamaa väkivaltaa.

Samansuuntaisia tuloksia saatiin jo 2000-luvun puolivälissä."

Edellisessä tutkimuksessa ero pieni, mutta nyt viisinkertainen. Hyvin mennyt oppi perille, kun kotonakin näkevät, ettei mies saa lyödä takaisin tai joutuu välittömästi putkaan.
Tasa-arvon vuoksi miesten ja poikien on saatava lyödä vapaasti takaisin aina, kun nainen aloittaa ja aloittaessaan nainen aina putkaan.

Ainakaan minua ei yksikään nainen löisi yhtä kertaa enempää.

4

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eila 29

Eikä minua mies.

• Oppinut.

Tasa-arvon kannalta on ihan sama, lyökö sinua mies vai nainen. Suhtautumisen asiaan pitäisi nykypäivän feministihengessä olla sukupuolineutraalia.

• Luulen, että tytöt lyövät nykyään enemmän, koska heillä on jollain tavalla jo henkinen valta ja se johtuu valistuksesta ja siinä ei päästä mielestäni koskaan yhteiseen tasiasuuteen. jonkun täytyy dominoida..miehen tai naisen. Se vaan on niin. Ja tasa-arvoisuudella on saavutettu se, että naiset rupeavat olemaan todella väkivaltaisia. Miehet taas on ikäänkuin taltutettu. En sano, että kenekään pitäuisi lyödä ketään, ei todellakaan, mutta naiset ovat huomanneet valtansa ja miesten alistuvaisuuden ja pelon siitä, että heitä ajatellaan lyöviksi miehiksi. naisten lyöntiä ei katsota ehkä niin pahalla, ksoka edelleen ajatellaan, että mies on kumminkin voimakkaampi ja tätä naiset/tytöt ehkä alitajuisesti käyttävät hyväkseen. Itse tunnen nyrkkiä heiluttavia tyttöjä/naisia ja usein kyllä takana on hieman mielenterveydellisetkin asiat, kuten ehkä miehilläkin. Mutta näin se on, eikös sitä tasa-arvoa haluttu ja se tulee hyvässä kuin pahassakin.

• ..nainen..

Oletteko muuten panneet merkille, että esim. monessa TV-sarjassa ns. hyvis-naiset saattavat lyödä miestä kasvoihin, mutta jos mies lyö sarjoissa naista samalla tavoin, mies on taatusti siinä pahis. Tällä(kin) tavalla viesti menee nuorille tytöille/naisille perille: miestä on lupa lyödä, ja kunnon miehen on kestettävä se "kuin mies". Ei hyvä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2543
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1725
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1592
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1460
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1242
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35