The Business Insider listaa kymmenen asiaa, joilla on todettu olevan yhteys lapsen älyn kehitykseen:
"10. Opiskele kieliä
Aikainen oppiminen kannattaa. Kyky oppia kieliä on parhaimmillaan ennen murrosikää."
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/10/30/nain-lapsesta-tulee-fiksu/201115748/139
Näin lapsesta tulee fiksu
16
106
Vastaukset 16
- 22
Jaahas ankka, mitäköhän tekemistä tällä on rakastamasi pakkoruotsin kanssa?
Ruotsin kielihän vain tyhmentää lapsia, koska se on rakenteeltaan yksinkertainen ja ilmaisuvoimaltaan heikko. Lasten pitäisi opiskella haastavampia kieliä ja unohtaa tuollaiset apukoulukielet.- otoocxc
Rouva saa "egobuustia" tuosta. Säälittävää tiedän mutta sitähän se "ruotsalaisuus" muutenkin on.
- janiccss jnsc
Kyllä juu. Anglo-saksiset serkkusi jotka tuon kirjoittivat ovat malliesimerkki "fiksuudesta". Korviaan myöten veloissa Kiinalle sekä jumissa kahdessa sodassa. Kuuntele sitten sellaisia. Vielä meinaavat kolmannen aloittaa Iranin kanssa.
- jokkex
Lapseni on kaksikielinen, mutta miksi hänelle pitäisi pakkosyöttää ruotsia?
- Orginal finnjävel
Jos kielten lisäksi otetaan huomioon PISA tulokset Suomen on heti siirryttävä yksikieliseksi..! Suomen kieli on ilmaisuvoimainen sekä erittäin kuvaava, sekä tunnetiloja että erillaisia asioita kohtaan. Kieleen vaikuttaa myös ympäristö, esm.Eskimoilla on vähän yli 200-kuvaavaa sanaa lumelle.! Meillä taas yli 2000-kuvaavaa sanaa "pakkoruotsille" Siinä nähdään suomenkielen kauneus sekä ilmaisuvoima. Siis pakkosuomi koko Suomeen ja muut pakkokielet pois. Takaahan sivistynyt demokratia valinnanvapauden.! Joten suomenruotsinkielisillä on todistettavasti vielä sivistyksessä aukkoja.;-)
- db602
Lapsi ei voi olla fiksu jollei osaa ruotsia eikä osaa kaupata tyhmemmilleen tavaroita, joita nämä eivät tiedä tarvitsevansa.
Näin kait tästä on ajateltava. Voiko kukaan olla urautuneempi kuin netti fenno? Ajatteleeko netti fenno yhtään mitään muuta kuin ruotsin opetusta ja pakkoruotsia (mitä se sitten hänelle käsitteenä merkitseekään)? Netti fennot suhtautuvat pakkoruotsiin pakkomielteisesti ja kuvittelevat että koko universum pyörii sen ympärillä.
Pakkoruotsi evvk!
Minä en koskaan puhu pakkoruotsista, se ei minua kiinnosta, minulla ei koskaan ole ollut pakkoruotsia eikä se kosketa minua millään tavalla!
Voitte tunkea sen pakkoruotsinne ...sanonko minne!- jokkex
"Voiko kukaan olla urautuneempi kuin netti fenno? Ajatteleeko netti fenno yhtään mitään muuta kuin ruotsin opetusta ja pakkoruotsia (mitä se sitten hänelle käsitteenä merkitseekään)?"
No mutta Ankdam parka, tämähän on RKP-palsta. - nh
Ei suinkaan. Sinähän se kuvittelet että koko maailman pitäisi pyöriä ja kumartaa ruotsalaisuuden ympärillä tai ainakin suomenruotsalaisuuden.
jokkex kirjoitti:
"Voiko kukaan olla urautuneempi kuin netti fenno? Ajatteleeko netti fenno yhtään mitään muuta kuin ruotsin opetusta ja pakkoruotsia (mitä se sitten hänelle käsitteenä merkitseekään)?"
No mutta Ankdam parka, tämähän on RKP-palsta.jokkex: "No mutta Ankdam parka, tämähän on RKP-palsta."
Entä sitten?
Mikään päätös eduskunnassa ei edellytä 100% kannatusta joten työstäkää omia puolueitanne. Toistan taas! Politiikassa ei anella ja ruikuteta luovutusvoittoa vaan vastustajat äänestetään nurin.
Erityisesti ihmetyttää valitsema lobbaustaktiikka kun kuvittelette pystyvänne vaikuttamaan RKP:een solvaamalla, loukkaamalla, ***ttuilemalla ja haukkumalla sen äänestäjiä. RKP on yhtä kuin äänestäjänsä joten valitsemallanne taktiikalla ei ainakaan sympatiaääniä rapise.
RKP ei ylläpidä pakkoruotsia! RKP toki kannataa sitä mutta voitaisiin äänestää nurin ihan milloin jos yleisesti haluttaisiin pakkoruotsista luopua, vaan kun ei haluta. Pakkoruotsia siis ylläpitävät muut kuin RKP.
Joten painelkaa ihmeessä tuonne suurten suomenkielisten puolueiden saitelle lobbaamaan ja kitisemään pakkoruotsistanne ja vakuuttelemaan ruotsin osaamisen turhuudesta. Omienne seurassa se väite saattaa jopa mennä läpi vaan ei RKP:ssä, me nimittäin tiedämme ettei ruotsin kielen taito ole turhaa.- jokkex
Ankdam kirjoitti:
jokkex: "No mutta Ankdam parka, tämähän on RKP-palsta."
Entä sitten?
Mikään päätös eduskunnassa ei edellytä 100% kannatusta joten työstäkää omia puolueitanne. Toistan taas! Politiikassa ei anella ja ruikuteta luovutusvoittoa vaan vastustajat äänestetään nurin.
Erityisesti ihmetyttää valitsema lobbaustaktiikka kun kuvittelette pystyvänne vaikuttamaan RKP:een solvaamalla, loukkaamalla, ***ttuilemalla ja haukkumalla sen äänestäjiä. RKP on yhtä kuin äänestäjänsä joten valitsemallanne taktiikalla ei ainakaan sympatiaääniä rapise.
RKP ei ylläpidä pakkoruotsia! RKP toki kannataa sitä mutta voitaisiin äänestää nurin ihan milloin jos yleisesti haluttaisiin pakkoruotsista luopua, vaan kun ei haluta. Pakkoruotsia siis ylläpitävät muut kuin RKP.
Joten painelkaa ihmeessä tuonne suurten suomenkielisten puolueiden saitelle lobbaamaan ja kitisemään pakkoruotsistanne ja vakuuttelemaan ruotsin osaamisen turhuudesta. Omienne seurassa se väite saattaa jopa mennä läpi vaan ei RKP:ssä, me nimittäin tiedämme ettei ruotsin kielen taito ole turhaa.RKP on maan ainoa kielipuolue ja kielikeskustelu pakkoruotseineen sopii tänne kuin nenä päähän.
Miten tällä suomenkielisellä RKP-palstalla voisi juuri muuta ollakaan kuin RKP:n haukkumista?
"RKP ei ylläpidä pakkoruotsia! RKP toki kannataa sitä..."
Kieltämättä raskas rikos. - Suomalainen pakolais
jokkex kirjoitti:
No mutta Ankdam parka, tämähän on RKP-palsta.Suomalainen pakolaislapsi tyydytti monia tarpeita. Alva ja Gunnar Myrdalin teos loi omalta osaltaan pohjaa sille kansaliikeella, joka lastensiirroista muodostui.
- fennoman
"Minä en koskaan puhu pakkoruotsista, se ei minua kiinnosta, minulla ei koskaan ole ollut pakkoruotsia eikä se kosketa minua millään tavalla!"
Niin ei sinulla tietysti ole ollut pakkoruotsia, mutta vaadit sitä meiltä suomenkielisiltä. Katsoppas se tulpparuotsisi on melkoinen riesa meille suomenkielisille, jotka joudumme haaskaamaan aikaa ja rahaa että teidän pieni 5% vähemmistönne saisi kiusata meitä ruotsillaan. On se ihme, että ilkeätte vaatia palvelua pienellä marginaalikielellänne ja kiusata meitä enemmistöön kuuluvia. - Fisnki vaan
HomoAnkka "Voiko kukaan olla urautuneempi kuin netti fenno? Ajatteleeko netti fenno yhtään mitään muuta kuin ruotsin opetusta ja pakkoruotsia (mitä se sitten hänelle käsitteenä merkitseekään)? "
Se ei ole pelkkä käsite, se on todellinen vuosikymmenen turhake, jolla rasitetaan
koko Suomen kansan opsikelua, monilta menee sen takia motivaation koko opiskeluun. Sitähän te toivotte!
HomoAnkka "Netti fennot suhtautuvat pakkoruotsiin pakkomielteisesti ja kuvittelevat että koko universum pyörii sen ympärillä.
Pakkoruotsi evvk! "
Pakkoruotsin ylläpitäjäthän (RKP, Ankdam, Rautaako?, ym) tässä kuvittelevat koko universumin pyörivän ruotsin ympärillä, ai niin ne ovat vielä ajassa ennen kopernikusta,
HomoAnkka "Minä en koskaan puhu pakkoruotsista, se ei minua kiinnosta, minulla ei koskaan ole ollut pakkoruotsia eikä se kosketa minua millään tavalla!
Voitte tunkea sen pakkoruotsinne ...sanonko minne! "
Emmehän mekään puhu pakkosuomesta, me suomenkieliset, emmekä myöskään pakkomatematiikasta, vaikka svekottajat perustelevat näillä pakkoruotsia.
PS. Voit tunkea sen sinne hanuriisi, mielellään paksun koivuhalon kanssa! - Finski vaan
"10. Opiskele kieliä
Aikainen oppiminen kannattaa. Kyky oppia kieliä on parhaimmillaan ennen murrosikää."
Tässä olet aivan oikeassa, mutta sen ei pidä olla PAKKO, eikä etenkään
PAKKORUOTSI! - ...
Hyvä. Pentumme opiskelee saksaa.
Toivottavasti ensi vuonna alkavan englannin lisäksi saa yläasteella sitten opiskella, jotain kolmatta hyödyllistä kieltä, vaikkapa espanjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a490979- 57628
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160583- 51555
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä166548Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.233530Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.73489Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20466Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta93451Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187440