Taas yksi lentotapaus ja ikää 7 vee.........

voi jessus sentään

http://www.martat.fi/keskustelu/keskustelunurkka/?x33061=199531315

lukekaa koko ketju läpi.
MUA ÄRRRRRSYTTÄÄ TÄMÄ PAIKKA!
31.10.2011 klo 09:17:47
anjuska
Eilisellä Helsinki – Oulu -lennolla sattui seuraava episodi: Ihan täyteen bookattuun koneeseen tuli noin 35 -vuotias isä noin 7-vuotiaan poikansa kanssa. Koneessa oli istuimia kolme rinnakkain käytävän molemmin puolin (ABC DEF). Isän ja pojan paikat olivat B ja C. A-paikalla ikkunan vieressä istui herrasmieheltä vaikuttava henkilö. Isä antoi pojan valita B:n ja C:n välillä. Kumpikaan ei kelvannut. Poika aloitti kauhean karjumisen: "MUA ÄRRRRSYTÄÄ TÄMÄ PAIKKA !" Sama jatkui ainakin viisi minuuttia. Isä yritti rauhoittaa poikaa, mutta poika vain karjui, että OLE SINÄ HILJAA ja pyristeli irti isän otteesta. Koko muu porukka hiljentyi seuraamaan tilannetta. Kone olisi muuten ollut jo valmiina lähtöön, mutta poika ei suostunut istumaan. Pojan takana oleva nuorehko nainen jo hermostui ja kysyi lentoemännältä, eikö tuolle voi tehdä mitään. Välillä poika karkasi isänsä otteesta koneen takaosaan, mistä löysi mieleisensä paikan siipien kohdalta, missä sijaitsevat pelastautumistiet. Lentoemäntä selitti, että niillä paikoilla ei saa istua alle 16-vuotiaat. Poika vain jatkoi karjumista niin kauan, että lopulta niiltä paikoilta istuvat joutuivat vaihtamaan paikkoja isän ja pojan kanssa. Lentoemäntä kuitenkin sanoi, että he saavat istua siinä vain, jos poika on koko ajan isänsä sylissä.

Enpä mahtanut mitään sille, että kasvattaja sisälläni kiukustui. Sekä isä että lentohenkilökunta olivat ihan neuvottomia pojan oikkuilun edessä.

Minulla oli mielessäni kaksi vaihtoehtoa tilanteen ratkaisemiseksi: Isä ja poika olisi pitänyt poistaa koneesta. Ehkä isäkin vähitellen oppisi aikuisen auktoriteetin omaksumiseen. Tai sitten poika olisi vain pitänyt istuttaa siihen omalle paikalleen turvavöihin, vaikka huuto olisi jatkunut koko lentomatkan ajan.

Millaista ratkaisua te muut tuohon tilanteeseen tarjoaisitte?

1

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelbag

      Tilannehan ei ollut lapsen syyta, vaan isan, eli kuinka poikaa oli kasvatettu. Todennakoisesti lapsi sai aina tahtonsa lapi , ja nyt nolo isa joutui koneessa kaikkien katseen kohteeksi. Itse olisin kylla laimayttanyt poikaa korville, heti olisi kylla oppinut tapoja. Ah, anteeksi unohdin Suomessahan ei saa lasta laimayttaa, vaikka viela veisi oikeuteen !!!!

      Joten mika ratkaisu ? Kovempi kasvatuskeino tulevaisuudessa.
      Pojalle ei olisi pitanyt antaa mitaan vaihtoehtoa, vaan istuttaa omalle paikalleen turvavyon kanssa, pieni tukkapolly varmasti olisi asiaa auttanut.
      TAI sitten poistaa koneesta, lentoemannan harkinnan mukaan.
      Eivathan muut matkustajat ole pakko kuunnella jonkun kakaran huutoa tuntitolkulla. Eihan humalaisiakaan lasketa lennolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe