Olen hakemassa Mikkelistä vuokrakämppää VVO:n kautta, ja kiinnostaisi tietää etenkin näissä vuokrataloissa asuneilta, että onko hyvät kämpät, minkälainen asuinympäristö? Vaihtoehtoina Keskusta, Lehmuskylä, Peitsari ja Tuppurala... tarkkoja osoitteita niihin taloihin en nyt muista..
Mikkelin vuokrakämpät
26
2206
Vastaukset
- kokemus kertoo kaike
Lehmuskylän VVO-kerrostalossa tosi Kyttääjä talonmies ja sen hullut tyttäret, sairas koko perhe. Ei kannata ainankaan muuttaa.
- hgf7877
nojustjoo :D
- Flat :)
Tusku on mun mielestä Mikkelin paras asuinalue. Harmi,ettei siellä ole vuokra asuntoja ja ilman autoa ei pärjää ainakaan talvella. Keskustaan n,5km.
- muuttaja12334
okeii.. just mietin et onks se lehmuskylä sit paras kuitenki , kun mitä oon näistä muista keskusteluista lukenu nii ainakin peitsari ja tuppurala vaikuttaa aika hulluille paikoille.. tai sellasisille etten ikinä haluais asua sellaisela paikalla..
- tätimoonika_
Tuppuralassa on paljon maahanmuuttajia ja mustalaisia..
Ja eräässä talossa sielläpäin taitaa vieläkin asustaa semmonen naapuri kyttääjä tätsky, joka pitää kuria pihalla. :)
Kyllähän siellä toimeen tulee,kunhan jaksaa itse käyttäytyä.
Peitsarissa on taas paaaljon noita alkon vakioasiakkaita...- mielikkileinikki
Itse olen asunut Peitsarissa VVO:n vuokralaisena 14 vuotta ja siitä ajasta noin 7 v. täysin raittiina. Olen tykännyt asua enkä lähtisi täältä mihinkään.
Monta mukavaa naapuria on ja pihalla saa jutella jos haluaa. Ilkeää kyttäämistä on esiintynyt suht. vähän näiden vuosien aikana.
Ensin asuin isommassa asunnossa kun lapset asuivat kotona. Siinä joskus häiritsi naapurin penikka kavereineen.
Nyt asun pienemmässä asunnossa samassa taloyhtiössä ja saa olla melko rauhassa vaikka yksi juoppo pariskunta meidän talossa asuukin.
Jos joku asukas alkaa häiritä kestämättömästi siihen kannattaa puuttua ajoissa asiallisesti. - muuttaja12334
mielikkileinikki kirjoitti:
Itse olen asunut Peitsarissa VVO:n vuokralaisena 14 vuotta ja siitä ajasta noin 7 v. täysin raittiina. Olen tykännyt asua enkä lähtisi täältä mihinkään.
Monta mukavaa naapuria on ja pihalla saa jutella jos haluaa. Ilkeää kyttäämistä on esiintynyt suht. vähän näiden vuosien aikana.
Ensin asuin isommassa asunnossa kun lapset asuivat kotona. Siinä joskus häiritsi naapurin penikka kavereineen.
Nyt asun pienemmässä asunnossa samassa taloyhtiössä ja saa olla melko rauhassa vaikka yksi juoppo pariskunta meidän talossa asuukin.
Jos joku asukas alkaa häiritä kestämättömästi siihen kannattaa puuttua ajoissa asiallisesti.joo no minäkii oon sitä peitsari miettiny ku siellä on tarjolla sellanen kivan näköinen pienkerrostalo, osoite on Kappalaisenkatu 5 .. halpa vuokra olisi.. kuinka pitkä matka sieltä on mikkelin prismaan?
- mielikkileinikki
muuttaja12334 kirjoitti:
joo no minäkii oon sitä peitsari miettiny ku siellä on tarjolla sellanen kivan näköinen pienkerrostalo, osoite on Kappalaisenkatu 5 .. halpa vuokra olisi.. kuinka pitkä matka sieltä on mikkelin prismaan?
Juuri vitosessa asun itsekin. Eihän tästä oo kuin ehkä 1,5 km prismalle matkaa ja S-market on ihan vieressä. Myös R-kioski ja pankkiautomaatti löytyy.
- safklaslkfölakdjsf
Laajalampi on kiva, luonnonläheinen ja rauhallinen, mainettaan parempi.
- muuttaja12334
laajalampi vain ei ole valitettavasti VVO:n asuntoalue vaihtoehdoissa....
- tätimoonika_
mun eräs sukulainen asui kappalaisenkadulla, ei oikein tykänny asua siellä varsinkaan, kun hän on perheellisiä.
mitähän siitä peitsarista nyt olisi matkaa prismaan...joku 2-3km?
mut paikallisliikenne kulkee suht hyvin...- muuttaja12334
tiedätkö että mikä siihen sukulaisellasi vaikutti asumiseen.. minulla ei ole perhettä, toisaalta jos siellä pari juoppoa asuu niin ei haittaa, kunhan eivät tule ovia hakkaamaan ja huutelemaan. on niitä juoppoja joka kaupungissa, niistä ei pääse eroon millään jos kerrostaloa havittelee..
- ya_hozna
Tuskun ongelma on se, että lähin kauppa on joko Lehmuskylän tai Siekkilän Siwa. Ihmetyttää kyllä, miks sinne eivät oo saaneet kauppaa aikaseks, sielä asuu kuitenkin melkosesti porukkaa.
- Ex-Tuskulainen
Aikaisemmin ainakin Tuskuseuran puheenjohtaja vastusti kaupan tuloa lähelle..
- tätimoonika_
jotain hän taisi mainita että yläkerrasta kuului usein mekkalaa pariskunnan riidellessä ja muutenkin nuo naapurit olivat... hiukan omalaatuisia. :D
toivottavasti saat kuitenkin kämpän mukavasta talosta ! :) - muuttaja12334
jep, sitä minäkin toivon.. ei pitäs liikaa lukea näitä keskusteluja mitä täällä kirjotellaa, ettei saa liikaa -etenkään niitä huonoja-ensivaikutelmia. kun mikkeli ei ole mulle muuten tuttu, kun se on mökkimatkan varrella, ja pari kertaa vaan keskustassa käyny pyörimässä!
- mikkeliiin
itse olen asunnut lapsuuteni ja nuoruuteni Mikkelissä. Nyt olen asunut 8v muualla. Mikkelissä olen asunut Tuppuralassa, Saksalassa, Laajalammella ja Peitsarissa.
Suosittelen, että haet Mikkelin vuokratalojen asuntoja niissä ehdin asua melkein 20v. VVO:lla asuin puol vuotta, asunto huonokuntoinen Tuppuralassa, kerrostalo.
Tiivistäen
Tuppura: mainettaan parempi, peruskorjattuja kerrostaloja, marketit alle kilometri, keskustaan n. 2km, ala-aste, kyttääjä-komentaja nainenkin asui samassa talossa:)
Graani: siinä Tuppuralan kyljessä, taitaa olla pari kohdetta Mlin Vuokrataloilla siellä. uudet talot, marketit kulman takana
Peitsari:en suosittele. kerrostaloja kait rempattu mutta muuten minusta ankea paikka, asuin parissa kerrostalossa. Kappalaisenkadun talot tuttuja kun kaveri asui siellä, ne ihan kivoja mut varmaan huonokuntoisia nykyään jos ei rempattu.
Laajalampi: en tykännyt, kerrostaloja paljon, mut parempi minusta kuin peitsari
Saksala: asuin opiskelijakämpässä. ei taida olla muuta kuin yksityisten vuokra-asuntoja.
Jos nyt muuttaisin takaisin mikkeliin niin joko Tuppuralaan. Launialaan tai Tuskuun. Tuskussa tietääkseni muitakin kuin kerrostaloja. Tosin sieltä keskustaan n- 5km.
- muuttaja12334
eli mistä noita Mikkelin vuokrataloja kannattaa lähetä etsimään? Ihan oikotie.fi / vuokraovi.fi -sivustoiltako? Olen niitä katsellut, mutta vuokra on kovempi, mihin ei välttämättä ole varaa, sillä olen nuori, vasta valmistunut, vaikka aionkin kokopäivä-hommiin kunhan kämppä hommattu.. Auton hankkiminen vielä epävarmaa, siksi olisi hyvä, jos tuleva vuokrakämppäni olisi mielellään mahdollisimman keskustassa.. Tietenkin, jos auton saan hommattua, niin sitten ei ole mitään väliä missä asustelen..
- muuttaja12334
hm.. mikalo.fi -sivustolta löysin kyllä hyvin vuokrakämppiä, pitää tsekkailla niitäkin vielä!
- mikkeliiin
muuttaja12334 kirjoitti:
hm.. mikalo.fi -sivustolta löysin kyllä hyvin vuokrakämppiä, pitää tsekkailla niitäkin vielä!
just se mikalo.fi on Mikkelin vuokratalot...voinu tuo nimi muuttua. Onnea sulle, itse pähkäilen kanssa paikkakunnan vaihtoa eikä oo helppoa jos ei ennestään tunne uutta paikkaa:)
- muuttaja12334
mikkeliiin kirjoitti:
just se mikalo.fi on Mikkelin vuokratalot...voinu tuo nimi muuttua. Onnea sulle, itse pähkäilen kanssa paikkakunnan vaihtoa eikä oo helppoa jos ei ennestään tunne uutta paikkaa:)
totta puhut! itsekin asunut lähes koko elämän samalla paikkakunnalla ja alkaa vähän tuntua sille että paikan vaihdos vois tehdä iha hyvää. ehkä on parasta ettei tunne uutta paikkaa, että syntyy sitten ihan oma käsitys paikasta. ei pidä liikaa kuunnella muiden mielipiteitä , niitten takana voi olla vaikka mitä sotkuja, jos huonoja mielipiteitä jaetaan.
- jonnakiiuu
Asun ite lehmuskylässä mikalon talossa. tykkään kovasti sijainnista ja paikasta, asunnossakaan ei valittamista. eikä naapureissa. Tuppurala ja peitsari ihan sekopäiden ja narkkareiden ja alkoholistien aluetta, en suosittele lapsien kanssa ainakaan.. tusku ja lehmuskylä arvostettua aluetta.
- muuttaja12334
eikös Graanin alue ole iha Tuppuralan vieressä? Kattelin sitä.. Onko se samantyyppistä sekopäisaluetta?
Lehmuskylä vaikuttaa ainakin kartalta katsottuna siltä, että matkaa keskustaan on jonkin verran, vai valehteleeko kartta? Olisin nimittäin pyrkimässä töihin Prismaan, työkokemuksen takia.. Siksi etsin asuntoa, josta työmatka ei olisi kovin pitkä, koska autoa ei välttämättä ole käytössä.- ...
Lehmuskylästä on keskustaan n. 2,5km, Prismaan 4-5km.
- muuttaja12334
Vielä vielä kysyisin tosta Saksalan alueesta? Onko minkälainen? Kannattaako?
- mielikkileinikki
Graanin aluetta pidetään hyvänä, jopa lähes parhaimpana Mikkelissä. Talot ovat uusia eikä siellä ole varsinaisia vuokrataloja vaan ne ovat omistusasuntoja.
Yksityiset vuokraavat sieltä mutta vuokrat ovat aika korkeat.
Saksala on mielestäni hyvä asuinalue ja Mikalollakin on siellä useampia taloja. Niistä ei vain kovin usein vapaudu asuntoja.
Olen itse asunut 80-luvun lopulla Saksalassa ja se on nyt huomattavasti viihtyisämpi kun puut ja pensaat ovat kasvaneet. Silloin se oli ihan uusi alue.
Saksalasta on keskustaan kilometri ja Prismaan uuden suoremman tien ansiosta vain kivenheiton matka.
Saksalassakin vuokrat ovat kalliimmat kuin esim. Peitsarissa ja Tuppuralassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882