Akkani on hullu

Kaduttaa ja kovaa

Akkani, rakas vaimoni, on hullu. Hulluus ilmenee ylireagointeina, luuloina (-skitsous), väkivaltana ja yleisenä hulluuskohtauksina eli huutona, riehumsiena, hermokohtauksina.
Hävettää liikkua hänen kanssaan. Joskus olen joutunut häntä ojentamaan hallintaotteilla, mutta hän on vain käynyt vain huulluna päälle, raapinut jne, eli parempi olla koskematta häneen, jottei mene tilanne ns. yli ja pala hermo oikeasti minullakin rauhallisella miehellä, joka ei koskaan naista ole lyönyt ainakaan vielä. Mutta joku kuri hullulle akallekin, eikö?
Meillä on yksi lapsi ja akka haluaa toista, mutta tilanne on se, että lähtisin kulkemaan ellei olisi tuota lasta. Lapsikin kärsii akan hulluudesta.
Oikeasti tuo on hullu, eikä ole ensimminen eikä viimeinenkään hullu hänen suvustaan ja siitä on lääketieteellistä ja empiiristä näyttöä, koska ovat tunnetusti hullua sukua ja se on tullut minullekin selväksi!

Kannattaako tehdä lapsia? Tuokin meidän ainoa lapsi tehtiin ihan suhteen parantamiseksi silloin kun olin eroamassa, niin silloinhan vaimo halusi lapsen ja saikin sen palloksi jalkaani.

MItä tehdä?

34

1580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä kysyt!

      Jos kaksi hullua tekee yhdessä lapsen, niin lapsesta tulee todennäköisesti lopulta ihan viisas yksilö, joten sen puoleen ei liene syytä katua jo sattuneita välikohtauksia.

    • Kaduttaa ja kovaa

      Teilläkö kävi niin, että oikein kaksi hullua teki lapen? Meillä vain yksi, eli miten edetä? Tarapiasta neuvoako?

    • juuppa juu

      Ootsä sitä koskaan miettinyt et se oot sinä, joka häntä hulluksi tekee?? Riitaan tarvitaan aina kaks! vai onko se niin hullu et kotona yksinäänkin riehu vai??

      • Kaduttaa ja kovaa

        "Ootsä sitä koskaan miettinyt et se oot sinä, joka häntä hulluksi tekee?? Riitaan tarvitaan aina kaks! vai onko se niin hullu et kotona yksinäänkin riehu vai?? "


        Olen miettinyt ja peiliin olen katsonut säännöllisin väliajoin, vaan kun en löydä itsestäni sitä syytä mikä se olisi. Totta kait minäkin osaan olla ärsyttävä, mutta meillä riita alkaa usein siitä, että yksi hullu alkaa huutamaan kuin palosireeni ja raivoamaan jostakin pienestä asiasta tai muuten ylireagoimaan, sitten minä yritän kesksutella, mutta eipä se hullun kanssa onnistu ja riitahan siinä on pystyssä.
        Lisäksi kuten sanoin, akkani suku on kiihkoilijoita hulluja täynnä, niin en oikein tiedä olisiko syy sitten minussa ainakaan kokonaa, ekä osin tietenkin onkin, se on varma!
        Jos siinä suvussa ei esimerkiksi kukaan käy töissä, akkaani ennen synnytystä lukuunottamatta, niin eikös se kerro aika paljon? Ovat vain kotota tai jossakin yhteiskunnan laitoksissa hoidossa.
        Kertoman mukaan appiukkoni on usein paennut akkaansa ja akka vetänyt tämän perässä pitkin hankia ukkoparan loikkiessa pois tilanteesta.

        Olen kyllä katsonut peiliin, kiitos neuvosta.

        Ja tiedän sen, että en ole yksin ongelmani kanssa, vaikka ääneen sanonkin suomalaisen perheidyllin varjopuolia.


      • Skitso?
        Kaduttaa ja kovaa kirjoitti:

        "Ootsä sitä koskaan miettinyt et se oot sinä, joka häntä hulluksi tekee?? Riitaan tarvitaan aina kaks! vai onko se niin hullu et kotona yksinäänkin riehu vai?? "


        Olen miettinyt ja peiliin olen katsonut säännöllisin väliajoin, vaan kun en löydä itsestäni sitä syytä mikä se olisi. Totta kait minäkin osaan olla ärsyttävä, mutta meillä riita alkaa usein siitä, että yksi hullu alkaa huutamaan kuin palosireeni ja raivoamaan jostakin pienestä asiasta tai muuten ylireagoimaan, sitten minä yritän kesksutella, mutta eipä se hullun kanssa onnistu ja riitahan siinä on pystyssä.
        Lisäksi kuten sanoin, akkani suku on kiihkoilijoita hulluja täynnä, niin en oikein tiedä olisiko syy sitten minussa ainakaan kokonaa, ekä osin tietenkin onkin, se on varma!
        Jos siinä suvussa ei esimerkiksi kukaan käy töissä, akkaani ennen synnytystä lukuunottamatta, niin eikös se kerro aika paljon? Ovat vain kotota tai jossakin yhteiskunnan laitoksissa hoidossa.
        Kertoman mukaan appiukkoni on usein paennut akkaansa ja akka vetänyt tämän perässä pitkin hankia ukkoparan loikkiessa pois tilanteesta.

        Olen kyllä katsonut peiliin, kiitos neuvosta.

        Ja tiedän sen, että en ole yksin ongelmani kanssa, vaikka ääneen sanonkin suomalaisen perheidyllin varjopuolia.

        Syy saattaa löytyä lääkärilehdestä 24.9.2007.

        Naisilla on kuusi kertaa enemmän selittämättömiä oireita, kuin miehillä.

        Artikkelin lopussa lisää tietoa.

        Tietokoneeeni on takkuillut, jos linkki ei toimi, etsi netistä haulla

        > naisilla on eniten selittämättömiä oireita <

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=5124/type=1
        ---


    • alkas homoksi?

      Hulluja ne on kaikki!

      • Kissimirri / Tiikeri

        Kysymyksessä voi olla PMS oireyhtymä 80% naisista kokee ikäviä oireita kerran kuukaudessa.

        Amerikkalaisten huippuyliopistojen tutkimuksien mukaan naisen kuukautiskierrolla on suora yhteys naisen aivoihin ja naisen mielialat saattavat muuttua yks kaks.

        Lue. Kissimirristä tiikeriksi kerran kuukaudessa.

        http://veteraaniurheilija.blogspot.com/2005/10/kissimirrist-tiikeriksi-k...
        ------


      • female2

        eikä olla :)


    • hulluakkaolinkin

      Löydän itseni tuosta akkasi "hulluudesta" omalla kohdallani syyksi selvisi masennus, vaikken varsin masentuneeksi itseäni tuntenutkaan. Nyt ekaa kuuta syön masennuslääkettä ja voi olen ihan eri nainen! Olen niin onnellinen nyt. Ei enää mene hermot enkä loukkaannu niin herkasti. Ei enää raivokohtauksia tai hulluutta. Minulla käytössä cipralex. Meni noin 2viikkoa että vaikutus tassantui, mutta et tiedäkkään kuinka se hulluus ja raivokohtaukset minua piinasivat. Tulin aina vain vihaisemmaksi kun inhosin olla vihainen enkä käsittänyt miksi reagoin aina niin. Usein epäilin myös tuota PMS:ssää mutta kiva kun selvisi.

      Meillä siis kanssa yksi lapsi kotona (yksi hautausmaalla) ja yksi toiveissa. Sano vaimollesi että teidän pitää mennä ensin neuvolaan hakemaan mieliala lääke jos haluaa toisen vauvan, että se on lapsien edun mukaista.

    • hyvin menee

      Ihan normaalia naisten parissa tuo huutaminen, skitsous ja tantrum kohtaukset.

    • Ole tosi mies

      No ei tuo oikein asialliselta kuulosta, että täällä julkisella sivustolla nimittelet vaimoasi.
      Vaimollasi on varmaan hirvittävän paha olla. Hän on voinut myös oppia käytösmallin kotoaan.
      Jos RAKASTAT vaimoasi ja sinulla itselläsi on OIKEASTI halu korjata suhteenne... auta vaimoasi. Älä nimittele häntä ja hänen sukuaan, vaan ota rohkeasti selvää paikkakuntasi mielenterveyspalvelu tarjonta tai parisuhdeterapeutit. Ole sinä parisuhteenne kantava voima ihan itsesi ja lapsesi takia. Hae apua HETI ja ryhdy toimeen!

      • Kaduttaa ja kovaa

        Ei tämä julkista nimittelyä ole, koska en mainitse vaimoani nimeltä. Mietis nyt hei:)!!


      • kjfgjgiorrlmg
        Kaduttaa ja kovaa kirjoitti:

        Ei tämä julkista nimittelyä ole, koska en mainitse vaimoani nimeltä. Mietis nyt hei:)!!

        No eihän kukaan ole sitä väittänytkään! Edellinen kirjoittaja kirjoitti, että JULKISELLA SIVUSTOLLA... ei julkisesti. Ymmärtämisvaikeuttako sinulla ap?


      • Revi revaa
        kjfgjgiorrlmg kirjoitti:

        No eihän kukaan ole sitä väittänytkään! Edellinen kirjoittaja kirjoitti, että JULKISELLA SIVUSTOLLA... ei julkisesti. Ymmärtämisvaikeuttako sinulla ap?

        Julkisella suvustolla kirjoittaminen on julkista vistintää. Ap ei hauku julkisesti, koska hänen akkaansa ei voi idenfioida.


    • uygiop

      Kyllä tuo sinunkin kielenkäyttösi kielii ongelmista, ei järkevän ihmisen tekstiä ollenkaan. Epäilemättä "akkasi" käytökseen on syytä sinussakin. Halveeraava kielenkäyttösi ensinnäkin kertoo ettet kunnioita häntä - sama pätee varmasti toisinpäinkin.

      Jos käytätte alkoholia, lopettakaa se ja katsokaa muuttuuko käytöksenne..

      • Personan muutos.

        Naisten alkoholinkäyttö on lisääntyny ja vaikuttaa naisen aggressisuuten.

        Kansanterveyslaitoksella on tehty kaksi tutkimusta.

        Bettina von Der Pahlen. Alkoholin vaikutus naisen aggressivisuuteen.

        Vaikutukset ovat aikamoisia, jotenka miesten on syytä tutustua sekä PMS oireyhtymään, että alkoholin ja e-pillereiden vaikutuksiin.

        Omaa luokkaansa taasen on endometroosi, joka on vähemmän tunnettu sairaus.

        Taisto Sarkolan väitöstutkimus. Alkoholin vaikutus naisen hormonitasapainoon.

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2001/...
        -------


      • Kaduttaa ja kovaa

        pakko on avautua minunkin jossakin.


      • Alkoholi, hormonit.

      • Naisen aggressio.
        Alkoholi, hormonit. kirjoitti:

        Taisto Sarkolan linkki ei jostainsyystä auennut.

        Yritetään uudestaan.

        Alkoholin vaikutus naisen hormonitaspainoon.

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2001/5-6_2001/vaitoskirja-artikkeli__alkoholin_vaikutus_naisen_hormonitasapainoon/
        -----

        Bettina von Der Pahlen tutkimus.

        Alkoholin vaikutus naisen aggressivisuuteen.

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2002/3_2002/alkoholi_ja_hormonit_vaikuttavat_aggressiivisuuteen/
        ------


      • End of love.
        Naisen aggressio. kirjoitti:

        Bettina von Der Pahlen tutkimus.

        Alkoholin vaikutus naisen aggressivisuuteen.

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2002/3_2002/alkoholi_ja_hormonit_vaikuttavat_aggressiivisuuteen/
        ------

        Naisten ja myös miesten olisi hyvä tiedostaa, miksi naiset ilkeilevät, piruile, raivoavat.

        Alkoholi, hormonit, Pms oireyhtyät tekevät naisesta aggressiivisen.

        Vähemmän tunnettu siraus on Endometrioosi,jota, sairataa joka viides suomalainen nainen.

        Aiheesta lisää Endometrioosiyhdistyksen sivustolla.

        http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=1
        ----


      • Tyhmä oot
        Kaduttaa ja kovaa kirjoitti:

        pakko on avautua minunkin jossakin.

        Kokeile avautua vaikka psykologilla. Et ihan normaalilta itsekään vaikuta.


      • Hormonihörhöjä?
        Tyhmä oot kirjoitti:

        Kokeile avautua vaikka psykologilla. Et ihan normaalilta itsekään vaikuta.

        EU komission erityistyöryhmän selvitys naisten mielenterveysonhemien syistä.

        Vastaavaa tutkimusta ei ole tehty miehistä.

        Sosiaalialalla ja lastensuojelu ovat lähes 100 prosenttisesti naisia hallinnassa.

        Olen joskus pohtinut onko heidät rokoitettu näitä kaikkia ongelmia vastaan, vai voivatko hekin potea "naistentauteja" Pms, Alkoholi hormonit, Endometrioosi. Hypoglygemia. Endometrioosi dominance?

        EU komission työryhmän raportti naisten mielenterveysongelmista, syömishäiriöistä, anoreksiasta, bulimiasta haaveista, unelmista, seksuaalisuudesta jne, jne, jne.

        EU komision asettaman työryhmän raportti.

        http://web4health.info/fi/answers/life-women-menu.htm
        ----


      • Naiset sekoja?
        Hormonihörhöjä? kirjoitti:

        EU komission erityistyöryhmän selvitys naisten mielenterveysonhemien syistä.

        Vastaavaa tutkimusta ei ole tehty miehistä.

        Sosiaalialalla ja lastensuojelu ovat lähes 100 prosenttisesti naisia hallinnassa.

        Olen joskus pohtinut onko heidät rokoitettu näitä kaikkia ongelmia vastaan, vai voivatko hekin potea "naistentauteja" Pms, Alkoholi hormonit, Endometrioosi. Hypoglygemia. Endometrioosi dominance?

        EU komission työryhmän raportti naisten mielenterveysongelmista, syömishäiriöistä, anoreksiasta, bulimiasta haaveista, unelmista, seksuaalisuudesta jne, jne, jne.

        EU komision asettaman työryhmän raportti.

        http://web4health.info/fi/answers/life-women-menu.htm
        ----

        Ovatko miehet sikoja, vai naiset sekoja?

        EU komisson asettaman työryhmän muita tutkimuksia naisten mielenterveyshäiriöistä.

        Somaattiset häiriöt.

        Mielialahäiriöt.

        Syömishäiriöt.

        Terapia ja hoito.

        Muita aiheita.

        Lisää tietoa.

        Linkkejä muille Internet sivuille.

        http://web4health.info/fi/answers/project-all-menus.htm
        ----


    • 2naapuri

      Naapurissani asuu (välillä laitoksesta poissa) suoraa huutoa ja mekastusta pitävä nainen. Välillä hänet on ilmeisesti lääkitty hiljaiseksi, sillä ovi käy, mutta huutoa ei kuulu. Miehensä yrittää hillitä näitä raivonpuuskia vetoamalla järkeen, mutta yleensä lopputuloksena on vielä kovempi huuto ja raivo.
      Yöksi hänet ilmeisesti saadaan lääkittyä hiljaiseksi, jollei hän laita pyykkikonetta käymään. Linkous alkaa yleensä 1/2 kolme.
      Kerrostalossa pitää tietenkin kestää elämän ääniä, mutta rajansa kaikella.
      Mies tai nainen; käyttäytyä pitäisi.

    • mulla samallainen hu

      Onko hulluuden merkki se, kun akka alktaa imuroimaan klo 23 ja laittelee pyykkikonetta 23:30 päälle?

      • Ei välttämättä,

        kun on pitkät työpäivät. Eli ensin töistä kaupan ja päiväkodin kautta kotiin ruuan laittoon, laskujen ja kertyvän tiskin selvittelyyn. Sitten on lastenhoitoa, heidän kanssaan puuhaamista, läksyjen kuulustelua ja lasten huolehtimista nukkumaan. Sen jälkeen on lasten ja omaa vaatehuoltoa seuraavaksi päiväksi. Siivoustakin koti vaatii ainakin joka toinen päivä imurointia siis kun hiekkaa kulkeutuu eteiseen joka päivä monista jalkineista. Iltalenkki koiran kanssa on tehtävä ja itsekin saa happea samalla.

        Menee lähemmäs puolta yötä ennen kun pääsee itsekin sänkyyn. Pesukone on hiljainen eikä koske herkän jo hirsiä vetelevän aviomiehen korvaan kovin pahasti.


    • fvgrbwbw

      vittuako te teette niit penikoita jos tollasta helwettiä elämä sitten? Rumat sikiää ja tyhmät -ei voi muuta sanoa.

    • XXzzzzz

      Kait se on hulluksi tullut kun sinä sitä akaksi kutsut. Onko siis sinulle nainen, äiti ja vaimo pelkkä akka. Akaksiko sinun isäsi sinun äitiä kutsui? Ja pappasi kutsui myös mummoasi akaksi? Ja lapsi on sulle vaan pallo jalassa?
      Ja vaimon suku on heti kaikki hulluja jos yksikin on vähänkin erilainen, niin kaikki heti vaan hulluja. Mistä tämä hulluksi haukkuminen oikein kumpuaa?'Heikosta itsetunnosta? Erilaisuuden sietämättömyydestä.
      Hae vaan rohkeasti eroa ja anna sossun hoitaa teidän lapsen huoltajuus.
      Jos toi nykyinenkin lapsi on sulle vaan pallo jalassa, niin eikö ole parempi että menee vieraalle, siis sijaiskotiin, sijaisvanhemmille:kun äiti on hullu ja isä ei välitä.
      Nainen on sulle vaan pelkkä akka, hyödeke ja lapsi rasite. Tee itsellesi palvelus ja hanki sterilointi.

      • Olipa kerran

        Olipa kerran ukko ja akka, heillä talo ja takka, akalla suuri huoli kun ukko otti ja kuoli. Siitä lähtien on sanottu: ”Olipa kerran akka...”


      • House

        Jäikö aamulääke väliin? Vai mikä nyt niin kauheasti risoo?


    • hullua ?????????????

      Hullujahan net akat toiset enempi toiset vähempi mutta hulluja kumminki

    • saMuliMuli

      Laulaa luikauta hullulle akalles ens kerralla kun kilahtaa tämä:
      " Ei mitään hätää jos ei omat voimat riittäneet, Ei mitään hätää, se olen minä joka voi kuivata sun kyyneleet..."

      :D ja katso reaktio...

    • House

      Kokeilkaa joskus huviksenne manita kiihtyneelle henkilölle mahdollisesta avun tarpeesta. Siitä vasta riemu repeää, tai taitaa jokin muu revetä kahtia ennen riemua. Ja kun kiihtynyt henkilö on rauhoittunut niin asiasta mainitseminen saa aikaan uuden kiihtymystilan. Onnea vaan matkaan teille jotka uskovat maailman olevan mustavalkoinen.

      • Oon nainen

        Olen kokeillut aika monesti, just äsken kävi raivoomassa, nimittelemässä, kymmeniä vuosia vanhoista asioista haukkumassa, riehuu, raivoaa, sekoo joka viikko, skitsoaa, väittää asioita mitkä ei pidä paikkaansa, valehtelee kaikille, vetelee sit jotain nappeja, joku tunti sitten antoi mulle tappotuomion. Kait toteuttaa sitten kun saapuu taas tänne kauheessa kännissä. Se on mies tai toivon että olisi "mies"

        Kiitos, maailma ei tosiaankaan ole mustavalkoinen.

        Hävettää kun naapurit saa olla todistajina ja kaverit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe