Apua Puranen...

850-93

Volvo 850 GLT 2,5 20 valve,170hv -93, ajettu 227tkm. Etujarrut vinkuvat jarruttaessa. Ajattelin, että vinkuvat kun levyissä oli jo kulumisen takia "olat" reunoissa. Vaihdon uudet jarrulevyt ja -palat ja putsasin satulat yms. mutta vinkuna ei hellittänyt. Pikemminkin päinvastoin! Levyt ja palat ovat Motonetin tavaraa. Siis mistä kiikastaa???

7

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 850-93

      Unohtui vielä mainita, että kyseessä on automaatti...

    • volvo_puranen

      Laita eteen Brembon jarrulevyt ja Lucaksen jarrupalat sekä putsaa kaikki hyvin muista se jarrurasvan käyttö kanssa.Itsellä ei vingu yhtään ja katso tuollaa omasta topikissa noi asennushommat

    • volvo_puranen

      Mitäs tänne vielläkö ne jarrut vinkuu.Eli palautteen antoa tässä odotellaan .

      • 850-93

        Moro, sorry että vastaus kesti.

        Jarrut vinkuu edelleen. Kokeiltu on Motonetin halvimmat sekä kalleimmat palat. Levyt ovat myös saman kaupan tavaraa, merkistä en tiedä. Lisäksi olen nyt myös vaihtanut liukutapit ja kumit. Kuparitahnaa on laitettu satulan liukupintoihin jarrupalojen taustoihin. Jarrusylinterit satuloissa pelaavat normaalisti, eivät siis laahaa.
        Vinkunaa ei kuulu kovaa jarruttaessa eikä heti ajamaan lähdön jälkeen, vasta kun muutaman jarrutuksen jälkeen. Ilmeisesti levyt ovat tässä vaiheessa hieman lämmenneet ja ääni alkaa kuulua.
        Jarrut siis vinkuvat eniten suht hijaisessa vauhdissa ja kevyesti jarruttaessa. Automaatillahan tuota tulee useimmin kevyesti paineltua.
        Onkohan rautalankasangalla merkitystä vinkumiseen? Jospa se on väsynyt?


    • volvo_puranen

      Tuota onko ne palat päistä viistetty ja keskellä on se ura.Toinen seikkaa kanssa kun ostetaan ne jarrupaloja ja levyjä samallaahommataan se asennussarja niihin kiinnityksiin.Kun kaikki on uuttaa niin yksi ongelma vähemmän kuin hinta on muutaman euron..Kuparitahna on aikaa huono se jarrurasvaa joka suunniteltu jarrupaloille on hyvä tavaraa.Harmi kun nyt kysyt kun olet rempan tehnyt,olisit noi laittanut mitä sanoin ei kitinää olisi siellä etuakselilla

    • volvo_puranen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe