Palstan ateistien ja uskovien tapaaminen

Hauis46cmuskossa

Olisi mukava järjestää tapaaminen, jossa pääsisimme näkemään millaisia olemme ihan livenä. Ehkä joskus sekin onnistuu.

58

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta tämähän on hyvä idea! Saammeko me kirkon ihmiset tulla mukaan? =)

Antti-pappi

• eiks niinko ....

kirkon ihmiset ?

• eiks niinko .... kirjoitti:

kirkon ihmiset ?

Tarkoitin tuolla meitä työntekijöitä. Sorry, vähän hätiköity terminvalinta, kun ehdotus oli niin hyvä! ;)

Antti-pappi

• cxz

Avaaja kyllä edellytti uskovuutta... ;-))

Mutta kyllä minun puolestani sopisi erinomaisesti!

Palstalaisia on tietenkin pitkin maata, ja tapaamisia voi tietenkin järjestää eri puolelle Suomea ihan "kysynnän" mukaan.

Itse olen pääkaupunkiseudulta ja voisin ajatella että tapaaminen jossain radan varrella, Helsingin keskustassa, Pasilassa tai jopa Tikkurilassa, sopisi aika monelle.

Kun ajasta ollaan päästy yksimielisyyteen, niin voin kyllä ruveta katsomaan mahdollisia paikkoja, ellei jollakin jo ole joku sopiva tiedossa. Ehkei kuitenkaan kirkkohallitusen nurkissa ...

Jos tämän vuoden puolella, niin kannattanee tavata ennen pikkujouluruuhkia, joten tuleeko 18. 19. 25. tai 26.11. liian nopeasti?

• EL.a . k:IM
        cxz kirjoitti:

Palstalaisia on tietenkin pitkin maata, ja tapaamisia voi tietenkin järjestää eri puolelle Suomea ihan "kysynnän" mukaan.

Itse olen pääkaupunkiseudulta ja voisin ajatella että tapaaminen jossain radan varrella, Helsingin keskustassa, Pasilassa tai jopa Tikkurilassa, sopisi aika monelle.

Kun ajasta ollaan päästy yksimielisyyteen, niin voin kyllä ruveta katsomaan mahdollisia paikkoja, ellei jollakin jo ole joku sopiva tiedossa. Ehkei kuitenkaan kirkkohallitusen nurkissa ...

Jos tämän vuoden puolella, niin kannattanee tavata ennen pikkujouluruuhkia, joten tuleeko 18. 19. 25. tai 26.11. liian nopeasti?

cxz

Mä ainakin kerkeän siihen aikatauluun.

Sopikaa päivämäärä.

• EL.a . K:IM

• cxz kirjoitti:

"Avaaja kyllä edellytti uskovuutta... ;-))"

Eikä edellyttänyt. (Ateistit eivät ole uskossa.)

• Hauis46cmuskossa
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Tarkoitin tuolla meitä työntekijöitä. Sorry, vähän hätiköity terminvalinta, kun ehdotus oli niin hyvä! ;)

Antti-pappi

Kumpaa sinä Antti edustaisit tapaamisessa, ateistia vai uskovaista?

• persoonatonta

Montakohan tapaajaa palstalta löytys. Täältä ei oikein hahmotu montakaan persoonaa, kun nimet vaihtuu jatkuvaan.

• EL.a .K.IM

Hauis46cmuskossa

juu.

Miitinki pitää järjestää.

Täytyy vaan tietää ajankohta, ja voiko pukeutua sillai rennosti. Vai pitääkö laittaa ykköset päälle.

Mä kyl otan avecit mukaan.

• cxz

Hienoa, sitten riittää meille muillekin;-))

Pikkutakki sallitaan jos jollakin on hyvä selitys mutta solmiota emme!

Papit ja papittaret voinevat tulla ihan ihmisinä...

Onko jotain ehdotuksia päivämäärästä? Pääkaupunkiseutu ok?

cxz

No mä jätän solmion himaan :)

Mä laittelen joko farkkua, tai pukua päälle.

Pääkaupunkiseutu on ihan ok.

Päivämäärä on ihan sama. Kunhan mä kerkeen saada fyrkkaa kuljetuksiin sinne, ja takas.

Mä olisin valmis vaikka tänään siihen, mutta pankkitilillä on vain 0,02 euroa.

Kytät vei auton pois. Niin ei sillä rahalla bussilippua ostella.

Enkä mä kuivinsuin mihinkään tapaamiseen tule. Pitää olla myös juotavaa.

• Moi, jaan Antti-kollegan ajatuksen. Mielenkiintoista. Hyvä idea :)

Kirkko kuulolla
      Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

• Mirka ...

Minulla on jo aika hyvä käsitys uskovaisten älykkyydestä ja tiedossa miten uskovaiset reagoivat faktoista ja tosiasioista. Ettehän te uskikset tule edes keskenänne toimeen niin miten luulette tulevanne toimeen uskomattomien kanssa?

Minun puolesta voitte ihan rauhassa keskenänne heitellä loitsujanne ilmoihin ja lukea rauhassa satukirjojanne. HEH HEH HEH ...

• ei onnistu

tämän palstan ongelma saada miittejä kokoon taitaa olla tässä :D Onko täällä montaakaan todellista kirjoittajaa, joka tulisi ulos palstalta. Eipä taida olla.
        mirkat ja kaltaisensa ovat vain satuolentoja.

• Irmeli +26
        ei onnistu kirjoitti:

tämän palstan ongelma saada miittejä kokoon taitaa olla tässä :D Onko täällä montaakaan todellista kirjoittajaa, joka tulisi ulos palstalta. Eipä taida olla.
        mirkat ja kaltaisensa ovat vain satuolentoja.

Mä pelkään uskovaisia.

• cxz

Ei pidä noitten rääväsuitten antaa pilata mitään!
      Tuo Mirkan "Minulla on jo aika hyvä käsitys uskovaisten älykkyydestä..." kertoo kyllä aika selvästi hänestä, ei muista.

Hauis46cmuskossa teki niin hyvän avauksen että: sopiiko sinulle perjantai 18.11. klo 18 jossain Helsingin keskustassa? Tai mikä olisi sopivampi aika?

• Raimi M

Otetaanko raamatut ja virsikirjat mukaan?

Mä voisin lukea Jumalan sanaa teille ja voitaisiin kaatuilla yhdessä. Voitaisiin myös puhua kielillä, laulaa virsiä. Mieltä olette?

• Jumalan lapsi

Minä voisin tuoda yhden kissan raadon ja voitais samalla herätellä se henkiin.

Yhdessä kaatuileminen on ainakin kivaa.

• "Otetaanko raamatut ja virsikirjat mukaan?"

Silloin sä syöt sen Raamattusi ja virsikirja laitetaan sun hanuriisi!

Olen nikkaroinut 2,4m korkean ristin jonka otan mukaan.

Laitan siihen vielä led valot.

Rukoillaanko me siellä :)

Minulla ei ole autoa.

• Elohim
        EL.a . K:IM kirjoitti:

Olen nikkaroinut 2,4m korkean ristin jonka otan mukaan.

Laitan siihen vielä led valot.

Rukoillaanko me siellä :)

Minulla ei ole autoa.

Rukoile itsellesi auto!

• Spruitsst<

http://www.youtube.com/watch?v=L_fCqg92qks&ob=av2e

Voisimme harjoitella vaikka tämän tanssin. Itse olen jo opetellutkin ja tanssinut ja hyvin menee. Voitaisiin nauttia musiikista ja liikunnasta samanaikaisesti. Olohuoneen lattialla olen opetellut nuo liikkeet. Helppoa ja tehokasta.

Jossakin jumppasalissa tapaaminen. Mä tuon mankan, tehoa ja ääntä riittää. Jos ei halua lattia-alusta tanssia niin voi paikoillaan latiota vatkata kun katsoo kun minä/muutkin jos tahtoo tanssin uimahousuissa tämän teille viihdykkeeksi ylistystanssina.

Tuon oppii n.20minuutissa hyvin. Pääasia ei ole tanssia 100% vaan niin että saa katsekontasktin tanssin aikana naispappiin.

• Yhtä en kadu

Hyvä ajatus!

Mikäli suinkin aikataulu järjestyy, niin täältä tulee yksi mukaan!

Minulle kävisi Tampere-Helsinki-radanvarren suunta hyvin, mitä lähemänä Tamperetta, sen parempi.

Aikatauluehdotus tästä heti saman tien: perjantai-ilta 25.11.

• Lyödäänkö kiinni?

Perjantai 25.11. on ehdotettu ja muutama on jo ilmoittanut tulevansa "vähän milloin tahansa".

Aikaisemman ehdotukseni mukaan, ehdotan ensimmäiseksi tapaamispaikaksi Helsingin keskustaa, ja kun tiedän kuinka paljon on tulossa, varaan pöydän jostakin.

JOTEN: ILMOITTAUTUKAA!

cxz

• Yhtä en kadu

Tarkennusta: Olisi tietysti hyvä, jos paikka olisi helposti löydettävissä ja lähellä sekä rautatie- että bussiyhteyksiä. Kirkon tilat löytyvät helposti, mutta jos ateistit vierastavat niitä, voisikohan vaikka kirjastoista löytyä ilmaista tilaa, joka olisi siihen aikaan vielä auki. Tosin kirjastot sulkeutuvat yleensä viimeistään iltakahdeksalta. Jos joku keksii muun tilan, ainakaan minulle pääsy ei ole ongelma.

• Ateistit haluavat tietenkin Kallion hämyisiin homokapakoihin ja strippiluoliin, papit pysytellä kirkoissaan jonne taas uudestisyntyneet eivät tohdi edes hurjimmissa painajaisissaan astua.

Ei siis tule mitään :D

• miss ei kirj.

Ei kiinnosta.

• Pitää ensin muistaa ostaa vain nyrkkiraudat mukaan, jottei uskovaiset ala käännyttämään. Tervetuloa vain ateistiksi!

• Yhtä en kadu

Onko siis niin, että tapaminen pelottaa? Ainakaan itse en olisi tulossa riitelemään, en myöskään käännyttämään, puhumattakaan siitä, että ryhtyisin pilkkaamaan toisin ajattelevia. Se ei ole tapani palstalla eikä palstan ulkopuolella. Olen tulossa nimenomaan keskustelemaan eri tavoin ajattelevien AIKUISTEN ihmisten kanssa, koska aito keskustelu on aina hedelmällistä. Kun jutellaan "nokakkain" on mahdollista kysyä, täsmentää, korjata toisen väärinymmärryksiä ja rakentavasti väitelläkin.

Muutamat vastaukset tapaamisaloitteeseen tuntuvat kummallisen aggressiivisilta ja epäasiallisilta. Miksi ihmeessä?

Itse haluan olla sanojeni takana muutoinkin kuin nimimerkin suojissa.

Tapaaminen tietystii edellyttää kummankin osapuolen vaitioloa nimimerkkien oikeista nimistä. Palstalla tulee jatkossakin pystyä esittämään mielipiteitään nimimerkin suojissa, koska tällaisia keskusteluja lukee aina myös henkisesti häiriintyneitä ihmisiä.

• Kiki (:

Poltetaanko siellä noitia ja vääräuskoisia?

• "Tapaaminen tietystii edellyttää kummankin osapuolen vaitioloa nimimerkkien oikeista nimistä."

Joopa joo. Ihmiset kokoontuisivat tapaamaan toisiaan kasvokkain salaseurassa, joka jaettaisiin jollain konstilla osapuoliin.

Aamulla ajattelin, että paras tekosyyni skipata miitti olisi matkoihin kuluva aika (pääkaupunkiseutu on kovin syrjässä), mutta nyt alkoikin tuntua siltä, ettei kaapistani mahda löytyä sopivia painitrikoita.

• Hauis46cmuskossa

Tajuatteko te miten iso hauis lihas minulla on?

SEN YMPÄRYSMITTA ON 46CM, TAJUATTEKO ETTÄ SE ON ISO, SAIRAAN ISO.

• Voit esitellä

sitä sitten siinä itse ehdottamassasi tapaamisessa ihan livenä.

• Laita se pala piiloon! Näytä silloin uskovaisdorkalle pala! :)

• cxz

;-))

Miten sinulle sopivat nuo ehdotetut päivämäärät 18. ja 25.11.?

Kun kerran panit kiven pyörimään, niin...

• En ymmärrä

Miksi ateisti haluaisi nähdä jonkun vainoharhaisen uskiksen kasvotusten tai livenä?

Sen ymmärrän paremmin että joku uskis haluaa tuputtaa sairaita uskomuksiaan ateisteille. Käyväthän ne nytkn tarjoamassa pelastautumis uskomuksiansa oven takana, mikä on täysin naurettavaa.

• goddeloos

"Olisi mukava järjestää tapaaminen, jossa pääsisimme näkemään millaisia olemme ihan livenä. Ehkä joskus sekin onnistuu. "
      - IRL debaatti uskovais(t)en kanssa? Ei kiinnosta. Se on jo koettu. Se ei johda muuhun kuin uskovais(t)en veren paineen kohoamiseen.

• etsivä-xx

Jotenkin vain tuntuu, että siellä ovat vain ateistit kaljalla näiden tämän palstan kirkon pappien kanssa. Perinteiset uskovaiset eivät sinne "miitinkiin" tule. Eivät tule koska nykykirkko ei heitä hyväksy. Itse ainakin katson, että nimetön kirjoittelu täällä on oikein hyvä asia.

Niitä eläviä ihmisiä tapaa sitten elävässä elämässä ihan omana itsenäänkin alkaen niistä ateisteista. Ei tavitse kuin katsastaa omia sukulaisiaan kahvipöydässä, ja ollaan niiden kanssa puheissakin. Vaikeampaa kuin ateistisukulaisten kanssa puhuminen on kohdata kirkon liberaalimpeja. Ne kun ovat ajamassa meitä pois, niin miksi tultaisiin maan alta esiin. Parempi kun alkaa miettimään mistä tämän päivän katakombit löytyisi. Nimittäin tänä päivänä tulevat perään lakikirjan kanssa kun ennen sai olla Raamattu kourassa. Joku on ennen kirjoitellut että heitä on lyöty Biblialla päähän, mutta kun nyt on Finlexillä päähän. Ateistit itse asiassa antaa uskovaisten olla rauhassa noin niin kuin reaalimaailmassa, ei täällä netissä tosin. Tykkäävät monet että kukin tulee autuaaksi uskollaan ja kun eivät usko niin mitä väliä heidän mielestään.

Ihan todellakin en ole enää halukas tapaamaan ns. liberaalimman suunnan edustajia vaikka olen enemmän ollut ns. radikaaliliikkeen edustaja aikoinaan. Jotakin olellista vain katosi kirkon sisältä. Keskusteluyhteys vain kapenee päivä päivältä. Olen alkanut ajoittain tuntemaan suorastaan vihaakin niitä kohtaan, jotka veivät pois lapsuuteni ja nuoruuteni kirkon. Sen missä kuuntelimme kuuskymmentäluvun alun nuorten hengellisiä lauluja - sen ajan tuotteita, istuttiin iltaa puhumassa maailman rauhasta, nälkäisten Biafralaisten auttamisesta, yhteiskunnan oikeudenmukaisuuden vaatimuksesta ja muusta ja kuitenkin istuttiin kirkossa iltahämärässä. Kun kaikesta hippien kukkaispuheista huolimatta todellisuudessa nuorison moraalina oli että seurustelukumppanien kanssa ei nuorten kuulunut harjoitta seksiä. Kun kuitenkin jopa sellaisilla levyillä kuin "Jesus Christ, who are you and what have you sacrificed" oli sanoineen kuitenkin vielä jokin merkitystausta niin musikaalista kuin olikin kysymys. Ainakin sen kulttuurinen tausta oli jokaisen todellisessa kokemusmaailmassa.

• hui kamala maailma

"Joku on ennen kirjoitellut että heitä on lyöty Biblialla päähän, mutta kun nyt on Finlexillä päähän."

No nyt kun sinullakin on päähänlyömisestä kokemusta, niin kerropa miltä tuntuu? Tuntuuko kivalta?

Raamatulla päähän lyötyjä ei tietenkään kohdeltu koskaan mitenkään väärin, heille vain kerrottiin pyhällä ja vilpittömällä sydämellä Herran sanaa - niinhän? Konservatiiveja sen sijaan nykyään vainotaan ihan kamalasti, kun heitä(kin, kuten kaikkea muutakin tässä maailmassa) jopa ihan netin keskustelupalstoilla kritisoidaan.

Miettisit vähän ennen kuin vihaat.

• etsivä-xx
        hui kamala maailma kirjoitti:

"Joku on ennen kirjoitellut että heitä on lyöty Biblialla päähän, mutta kun nyt on Finlexillä päähän."

No nyt kun sinullakin on päähänlyömisestä kokemusta, niin kerropa miltä tuntuu? Tuntuuko kivalta?

Raamatulla päähän lyötyjä ei tietenkään kohdeltu koskaan mitenkään väärin, heille vain kerrottiin pyhällä ja vilpittömällä sydämellä Herran sanaa - niinhän? Konservatiiveja sen sijaan nykyään vainotaan ihan kamalasti, kun heitä(kin, kuten kaikkea muutakin tässä maailmassa) jopa ihan netin keskustelupalstoilla kritisoidaan.

Miettisit vähän ennen kuin vihaat.

Alapään asioista on tullut se kirkon nykysanoma, kun se aiemmin oli iänkaikkinen elämä, synti ja armosta vanhurskauttaminen. Minulla ei ole ollut sitä teidän kuvittelemaa taustaa, vaan kun kirkko nyt jahtaa yhtä ryhmää sa karkoitta samalla kaikki ne, joille vanha pelastuksen teologia on oleellinen.

• etsivä-xx kirjoitti:

Alapään asioista on tullut se kirkon nykysanoma, kun se aiemmin oli iänkaikkinen elämä, synti ja armosta vanhurskauttaminen. Minulla ei ole ollut sitä teidän kuvittelemaa taustaa, vaan kun kirkko nyt jahtaa yhtä ryhmää sa karkoitta samalla kaikki ne, joille vanha pelastuksen teologia on oleellinen.

Miksi vihaat alapäätäsi? Eikö se ole antanut vielä kaikkeansa? :)

Jos pitäisi valita Raamatun tai alapää asioiden väliltä puheenaiheen niin olen sen verran vielä terve ihminen, että haluan vastaisuudessakin pysyä terveenä joten valitsen puheenaiheeksi alapään asiat. Raamatulla saattaisi jo riskeerata oman elämänsä/henkikultansa ja Raamattuhan ei ole todistettavasti terveyttä edistävä, kun lukee tällä palstalla yhtään niiden kirjoituksia, joita ei ne alapää asiat kiinnosta.

• etsivä-xx
        ateisti1982 kirjoitti:

Miksi vihaat alapäätäsi? Eikö se ole antanut vielä kaikkeansa? :)

Jos pitäisi valita Raamatun tai alapää asioiden väliltä puheenaiheen niin olen sen verran vielä terve ihminen, että haluan vastaisuudessakin pysyä terveenä joten valitsen puheenaiheeksi alapään asiat. Raamatulla saattaisi jo riskeerata oman elämänsä/henkikultansa ja Raamattuhan ei ole todistettavasti terveyttä edistävä, kun lukee tällä palstalla yhtään niiden kirjoituksia, joita ei ne alapää asiat kiinnosta.

Ateisti 1982

Älä viitti. Tiedät ihan hyvin mitä tarkoitan.
        Kiinostaako aihe sinua vakavan keskustelun verran.
        Tässä aineistoa.
        http://www.teologia.fi/
        esimekiksi yksi artikkeleista
        http://www.teologia.fi/tutkimus/uskonto-ilmiona/688-uskonnollisuus-ja-mielenterveys-aivotutkimuksen-nakokulma

Toinen samana sarjan artikkeli
        http://www.teologia.fi/tutkimus/uskonto-ilmiona/686-sisaistynyt-uskonnollisuus-tukee-mielenterveytta

Oma mielipiteeni ensimmäisestä viittaamastani artikkelin sisäsällöstä on:
        Jumla loi ihmisen kuvakseen ja siten kykeneväksi tuntemaan Jumalan. Siihen hän voi käyttää luomansa ihmisen aivojen toimintaa. Se että uskonnollisen kokemuksen voi aiheutta aivoja keinotekoisesti ärsyttämäll ei kerro mitään siitä onko spontaani tilanne Jumalan toimintaa.

• cxz

Ei sinne todellakaan ole pakko tulla!

Maailma muuttuu, on aina muuttunut ja tulee aina muuttumaan.

Joillekin siinä mukana pysyminen, uuden tiedon ja ymmärryksen omaksuminen vaan on vaimeampaa kuin muille.

Mutta samalla kun kokee vaikeaksi luopua niistä asenteista, jotka omaksui nuoruusvuosinaan, pitäisi yrittää muistaa mikä oli oma suhtautuminen omien vanhempiensa ja vanhempien sukupolvien asenteisiin.

Useimmat niistä, jotka ovat jämähtäneet omiin juoksuhautoihinsa, oli kyllä aikoinaan valmiit hylkäämään heidän nuoruudensa kalkkisten näkemykset. Ja nyt sitten ihmettelevät minne tämä kauhea maailma oikein on menossa. Ja samoista asioista faaraoitten aikaiset kalkkikset marisivat...

• Muistakaa toverit !

Arkkipiispa Gustaf Johanssonin mielestä kaikki Jumalan kieltäjät pitäisi tappaa.

• muistetaan

Se on samanlainen juttu tuo jumalan kieltäminen, kuin kieltäisi, ettei joulupukkia ole olemassa.

• Irmeli +26

Minä pelkään uskovaisia ihan oikeasti.

• :))

Hyvä idea !

Olen aina joskus ollut nettifoorumien tapaamisissa ja hyvät kokemukset ovat olleet. Kun tapaamme niin äänensävy keskusteluissa on huomattavasti rauhallisempaa kuin täällä :))

Itse edustaisin Jeesukseen uskovia ! Siunausta kaikille !

• En pilaa päivääni

Mä en voi sietää hihhuleitä.

• Myrsky pauhaa jo

En kannata ajatusta enkä näe moiseen tapahtumaan mitään järjellistä syytä.
      Yleensä fundikset saa vain pilattua päiväni.

• Valaistunut IV

Onko päivä jo päätetty?

Mä niin tykkään kaatuilla ja hihhuloida.

• ?????

Voi kai siellä keskutellakin.

• Kukassa 21

Tapasin muutama vuosi sitten miehen Helsingissä. Kaikki meni hyvin 2 viikkoa kunnes hän kysyi uskonko kokonaan Raamattuun. Vastasin, että en. Hän sai niin hallitsemattoman raivokohtauksen, että pelkoa oli pitkään. Hän retuutti minut matkatavaroineni rappukäytävään ja nimitti saatanan kätyriksi. Ei auttanut kuin lähteä etsimään keinoa löytää bussipysäkki ja juna-asema kun en sinne osannut ja autolla minut haki. Seurustelukumppania olin etsimässä ja hän vaimoa. Vaikoksi en kelvannut selvisi myös samana päivänä kun en ole neitsyt. Itse oli ulkomaita myöten käynyt pökkimässä naisia. Thaimaahan koitti salaa soittaa äänensävystä päätellen naiselle. Otin numeron talteen ja sain selville sen olevan thaimaahan kuuluvan numeron.

Sööi sinänsä. Mies oli muuten fiksu ja komea mutta halusi neitsyen, joka uskoo 100% Raamattuun.

Olen uskossa mutta olen ennenkin saanut vihamielistä kohtelua osakseni.

• Mies vaan

Tässä ei ole parinhaku taustalla. Mikset säilyttänyt miehellesi neitsyyttäsi. Luuletko, että kelpaat aviovaimoksi kunnialliselle miehelle? Thaimaasta miehet lähtevät etsimään sitä mitä Suomesta eivät löydä: neitsyttä, arvokkaampaa kuin kultakimpale, vaimoksi. Sieltä sellaisen on muutamat löytäneet mutta monelle on kelvannut muiden käyttämä tavarakin.

• Mies vaan kirjoitti:

Tässä ei ole parinhaku taustalla. Mikset säilyttänyt miehellesi neitsyyttäsi. Luuletko, että kelpaat aviovaimoksi kunnialliselle miehelle? Thaimaasta miehet lähtevät etsimään sitä mitä Suomesta eivät löydä: neitsyttä, arvokkaampaa kuin kultakimpale, vaimoksi. Sieltä sellaisen on muutamat löytäneet mutta monelle on kelvannut muiden käyttämä tavarakin.

Hei Haloo...Kuka nyt neitsyttä hankkii vaimoksi enää nykypäivänä?

Tytöistähän vain murto-osa on enää 13 -vuotiaana neitsyt ...sellaistako joku havittelee vaimokseen? Ei voi olla totta, miten sekopäisiä ihmiset voi olla!

Sanonpa, ettei tuo äijä minkä edellinen tapasi Helsingissä tule saamaan itselleen koskaan vaimoa, jos ei tingi hieman mielipiteistään ja siitä millainen edes seurustelukumppanin tulisi olla.

• Älä pilaa elämääsi

Kierrä kaukaa uskovaiset. Uskovaisista ei ole kuin harmia.

• Aika paljon!

Uskovat osaa neuvoa sulle tien taivaaseen. Se on aika paljon!

• Yhtä en kadu

Löytyykö päivää? :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8176
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6268
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4771
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      42
      3256
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2799
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2740
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      48
      2712
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2672
    Aihe