Isyystesti

Hhuoh!!

Tilanne tämä: Nykyinen avokkini on ennen meidän suhdettamme kännisäätänyt nuoren muijan kanssa, kumpikaan ei ole ottanut vastuuta asiasta (ehkäisy/jälkiehkäisy). Samaan aikaan tämä muija levitteli haarojaan toisellekkin miehelle.

Nyt hänellä on lapsi, 4kk. Tämä toinen mies, luuli olevansa lapsen isä. Nyt on testi tehty, eikä ollutkaan ja muija haluaa testin minun mieheltäni.

Miehelläni ei ole mitään halua lapseen, etenkään tämän muijan lapseen, vaikka se hänen olisikin. Aikaisemmin muija soitti siis, että toinen mies ei ollut lapsen isä, jos haluat tehdä isyystestin niin ilmottele. Eilen ilmoitettiin hänelle ettei halua tehdä testiä. Sitten alkoi tulla viestiä, että luulisi että olisi halunnut ystävyyssuhteen kuntoon ja plapla. Samaan aikaa muija haluaisi leikkiä perhettä.

Nytten sitten tuli viestiä, että jossei mieheni suostu isyystestiin, virkavalta puuttuu asiaan.

Siispä haluisinkin neuvoja, kokemuksia ja vaikkapa lakipykäliä tähän keskusteluun. Itse olen niin urpo Googlea käyttämään.

Auttakaapa! Kiitos!

216

9385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhihohoh

AHHahahahahahha, vaikka on provo niin on mun pakko vastata.

Miksi on niin nihkeä menemään testiin, muuttaako se mitenkään asiaa lapsen suhteen? Ei, koska jos lapsi on hänen, se on hänen, näyttää testi sen tai sitten ei. Siihen testiin meneminen ei muuta totuutta asian suhteen, jos lapsi on hänen. Silloin vain tiedetään, kuka on isä. Nainen voi vaatia miestä menemään testiin jos uskoo, että mies on lapsen isä.

Eli perse ylös, testiin. Jos lasta ei halua, toivo ettei lapsi ole hänen. Jos lapsi on, sitten vaan elareista puhumaan lapsen äidin kanssa. Muuta et voi.

Se ken sukupuoltaan jakelee, ottakoon myös seuraamukset harteilleen.

• oppeliini

Niin makaa kuin petaa! Kohta sinäkin olet vaatimassa tuota kännipäissään spermalevittäjää isyystestiin. Hahahahahaaaaaa.

Kaikki käy, kaikki hyväksytään. Sinäkin huolellisesti ja harkiten valitset tuollaisia petikavereita.

Kylläpä oli säälittävän ala-arvoinen provo! Ap.lta vaatii todella koyhää mielikuvitusta koska hän ei pysty kehittelemään korkeatasoisempaa tekstiä.

Pisteet: miinus 5.

• Ehheh

Totta, olen sanonut samaa että vastuu täytyy kantaa ja nyt taidetaankin olla sen kannalla, että testi tehdään, tosin lasta ei oteta meidän elämään. Eikä se ole minun petikaveri, se on miun mies.

No, nyt on nää "fiksuimmat", korkeatasoisemmat kommentit saatu teiltä tietäväisiltä, mitään en hyötynyt teidän kommenteista! :-D

Kiitos, seuraavat.

• :D*'dDD

Paitsi että itse et edes kirjoittanut suoraa kysymystä, että mihin haluat vastauksen.

Mitä vastausta siis haet? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• blääääh

Ei se sun miehes ole kun et ole naimisissa. Itse kirjoitit "avokki".

• örggiö
        blääääh kirjoitti:

Ei se sun miehes ole kun et ole naimisissa. Itse kirjoitit "avokki".

Kyllä mun avomies on mun mies. Ihan niin kuin olen hänen naisensa. Tää on mulle ihan outo juttu, ennenkin tosin muutaman kerran kuullut, että ei voisi miehekseen sanoa jos ei ole naimisissa. Ja vaikkei voisikaan, niin mitä väliä?

• nainen 26 naimisissa

tosi törkeää hylätä lapsi jos se sun miehen,kylä lapsi anasaitsee isän elämäänsä

• ????
        :D*'dDD kirjoitti:

Paitsi että itse et edes kirjoittanut suoraa kysymystä, että mihin haluat vastauksen.

Mitä vastausta siis haet? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Minusta siinä oli selvä kysymys, mutta jos sen tyhmänä lukee niin ei kai sitä tajuakkaan!

• nonon

Eikä yhtään ajatusta välähdä sen lapsen kannalta. Eipä tietenkään. Miltä sinusta tai miehestäsi tuntuisi, jos jomman kumman isä ei olisi koskaan halunut osallistua elämäänne?

Jos ei tiedä isäänsä, eikä isä ole koskaan ollut lapsen elämässä, ei sitä osaa kaivatakkaan, sama-asia kuin se että syntyy sokeana, ei näköä osaa kaivata.

• sndi
        ******** kirjoitti:

Jos ei tiedä isäänsä, eikä isä ole koskaan ollut lapsen elämässä, ei sitä osaa kaivatakkaan, sama-asia kuin se että syntyy sokeana, ei näköä osaa kaivata.

Ei se ihan noin mene. Toki joku voi näinkin asian enimmäkseen kokea, mutta useimmat jossain vaiheessa kiinnostuvat sukujuuristaan ja varsinkin näin läheinen ihminen kuin oma puuttuva vanhempi on varmasti jossain vaiheessa kovastikin ajatuksissa. Miltähän tuntuisi jos minullakin olisi biologinen isä kuvioissa mukana, millainenkohan oikea isäni on, miltä näyttää, onkohan kiinnostunut yhtään samoista asioista kuin minä jne.

• :(
        ******** kirjoitti:

Tiedä kokemuksella tuon!!!

• kyllä ahdisti

>Minulla oli sellainen tilanne kun matkatöissä reissaan. Olemme naimisissa
      ja vaimoni on monesti puhunut lapsesta ja kuinkas kävikään. Yllättäen tulin
      työreissulta hän totesi ,että on raskaana mitäs siihen? Elokuussa sitten syntyi
      tyttö mutta ei kyllä minun näköä ollut yhtään,kun ei suvunkaan mielestä. Halusin
      testit kun kaikenlaisia juttuja kuulin. Lokakuussa sitten tuli paperit ja toteamus
      oli ,ettet voi olla hänen isä. Vaimo sai pakata tavaransa ja häipyä. isäksi
      paljastui naapurin mies ,jolla ennestään on 5 lasta.

• inhottavaa..

Voi toivottavasti on provo koska kyllähän nyt JOKAINEN tietää että lapsen äidillä on laki puolellaan kun kyse on isyyden tunnustaminen. Ei miehelläsi ole vaihtoehtoa jos nainen haluaa että hän tekee testin. Onhan miehesi kuitenkin elatusvelvollinen jos on lapsen isä. Ja sääli että asenteesi on noin typerä ja kylmä "lasta ei oteta meidän elämään". Sinäkö siitä päätät? Sinäkö päätät että lapsella ei ole oikeutta isään? Tiedäthän että ei tässä ole kyse sinusta ja sinun mielipiteestäsi? Eikä tässä myöskään ole kyse enää miehesi entisestä panosta vaan siitä viattomasta lapsesta joka on tämän touhuilun seurauksena tullut maailmaan. Kokeile kasvattaa vähän luonnetta itsellesi. Toivottavasti miehesi on parempi ja lämpimämpi ihminen kuin sinä!

• .............

No vaikka testin mukaan olisikin isä niin isyyttä ei ole mikään pakko tunnustaa.

• Hoh hoi jaa !
        ............. kirjoitti:

No vaikka testin mukaan olisikin isä niin isyyttä ei ole mikään pakko tunnustaa.

Ota hei selvää ennenkuin puhut tuollaista SKEIDAA. Maksamaan joutuu elatusmaksut. Tai menee ulosottoon. Paljonko sulla ikää? Ehkä 23v.

• Opiskelija
        Hoh hoi jaa ! kirjoitti:

Ota hei selvää ennenkuin puhut tuollaista SKEIDAA. Maksamaan joutuu elatusmaksut. Tai menee ulosottoon. Paljonko sulla ikää? Ehkä 23v.

Tuotapa noin. Mites aiemman kommentoijan ikä liittyy millään tavalla vastaukseen? Itse olen 19-vuotias ja tiesin tämän jutun. Että onkos itselläsi ikää jotain 15v kun tuolleen aliarvioit ikää ja älykkyyttä.

• muuta asennettasi

homma menee nain:

1 lapsen aiti kutsutaan isyyden tunnustukseen, tai han hakeutuu sinne itse uudelleen.

2 aiti ilmoittaa mahdollisten isaehdokkaiden nimet viranomaiselle, joka kutsuu miehet dna-testeihin.

3 jos mies ei saavu testiin, lahetetaan kutsu uudelleen. jos mies ei vielakaan saavu testiin, sosiaaliviranoimainen tekee ilmoituksen poliisille, jotka kayvat sitten hakemassa miehen kotoa/tyopaikalta. jos miesta ei loydy tehdaan miehesta etsintakuulutus ja heti kun mies loytyy napataan kiinni testeihin.

4 jos mies paljastuu isaksi,muttei suostu elareihin yms, tekee lastenvalvoja haasteen karajille

5 tassavaiheessa oikeus katsoo miehen tulot, ja maaraa maksettavan elatusmaksun. huomattavasti pienemmalla summalla siis voi paasta, jos asia sovitaan aidin kanssa yhdessa.

nain meni ainakin meilla, kun mies pakoili vastuutaan. yh olen eika miehesta ole muuta hyotya kuin rahallisesti. oikeus siis ei kasittaakseni voi pakottaa miesta viettamaan aikaa lapsen kanssa.

Meilla oli taustalla siis etta miehen uusi vaimoke ei hyvaksynyt lasta ja manipuloi miesta mita sairaimmilla tavoilla. Aluksi mies siis itse halusi olla osana lapsen elamaa mutta ilmeisesti tuo nainen sai kaannytettya paan. Talloin itse paatin ettei lapsi mene lahellekkaan tata sairasta vamoa, joten tapaamista en vaatinut, vain rahaa. Surullista on, ettei voi tavata isaansa, mutta varmasti parempi nain, ties mita se hullu akka voisi lapsellemme keksia mustasukkaisuudessaan. Loydan varmasti viela miehen, joka rakastaa lastani kuin omaansa eika anna muiden hallita elamaansa.

• eiiiii

Ooksaa klamoor- tuksu kun ää :t puuttuu?

• ei testiin viety

muuta asennettasi....

Osittain menee kertomallasi tavalla,OSITTAIN.
        Vielä en ole kuullut viranomaisen väkisin ketään hakeneen/vieneen isyystestiin,EIHÄN KUKAAN OLE LAKIA'ASETUKSIA RIKKONUT,VAI ONKO KOIPEEN VETÄMINEN RIKOS ! Uhkailla sosiaali tantat kyllä voi,en ihan usko ketään voitavan viedä väkipakolla isyystestiin,ratista kärähtäneet taas toinen juttu,hehän rikkoneet lakia,alaikäiseen siittäneet samoin.Oikeus se on miehelläkin.

• sndi
        ei testiin viety kirjoitti:

muuta asennettasi....

Vielä en ole kuullut viranomaisen väkisin ketään hakeneen/vieneen isyystestiin,EIHÄN KUKAAN OLE LAKIA'ASETUKSIA RIKKONUT,VAI ONKO KOIPEEN VETÄMINEN RIKOS ! Uhkailla sosiaali tantat kyllä voi,en ihan usko ketään voitavan viedä väkipakolla isyystestiin,ratista kärähtäneet taas toinen juttu,hehän rikkoneet lakia,alaikäiseen siittäneet samoin.Oikeus se on miehelläkin.

Kyllä viedään väkisin, jos ei suosiolla lähde. Muutaman kerran tulee kutsu, ja jos edelleenkään ei äijää näy paikalla, niin haetaan poliisin kanssa. Minä tiedän tällaisen tapauksen, oman isäni, joka viimeiseen asti taisteli isyyden tunnustamista vastaan. Kalliiksi tuli oikeudenkäynteineen kaikkineen.

• Näin se menee
        ei testiin viety kirjoitti:

muuta asennettasi....

Isyystesti on vapaaehtoinen paitsi jos isyydestä on nostettu kanne tuomioistuimessa.

Tällöin tuomioistuin voi testiin pakottaa, ja siitä kieltäytyminen tai pakoilu johtaa lopulta, yleensä useiden uhkasakkojen jälkeen virka-apu pyyntöön poliisilta ja testiin mennään sitten jossakin vaiheessa vaikka raudoissa. Lastenvalvoja ei testiin voi pakottaa, ainoastaan käynnistää oikeusprosessin.

Melko kauan voi varmasti vältellä, elatusmaksut juoksevat kuitenkin jatkuvasti, hiukan riippuen siitä mitä vaatimuksia isäehdokkaalle on esitetty tuomioistuimessa siihen saakka kun isyys saadaan vahvistettua ja tietty siitä eteenpäin.

• asiasta varma
        sndi kirjoitti:

Kyllä viedään väkisin, jos ei suosiolla lähde. Muutaman kerran tulee kutsu, ja jos edelleenkään ei äijää näy paikalla, niin haetaan poliisin kanssa. Minä tiedän tällaisen tapauksen, oman isäni, joka viimeiseen asti taisteli isyyden tunnustamista vastaan. Kalliiksi tuli oikeudenkäynteineen kaikkineen.

Ja vitut puhut paskaa mulle tuli kax kertaa sosiaalitantalta kutsu
        testiin en mennyt sit uhkas poliisilla ,sanoin että ette pysty viemään
        väkisin ketään en ole tehnyt rikosta sit uhkas käräjällä sanoin että
        täytyis tullä joku syyte jostain rikoksesta että saisin haasteen.Ei
        ole tapahtunut mitään aikaa on kulunnut 27 vuotta ei passaa puhua
        mitään jos ei ole sattunut omalle kohdalle.

• sndi
        asiasta varma kirjoitti:

Ja vitut puhut paskaa mulle tuli kax kertaa sosiaalitantalta kutsu
        testiin en mennyt sit uhkas poliisilla ,sanoin että ette pysty viemään
        väkisin ketään en ole tehnyt rikosta sit uhkas käräjällä sanoin että
        täytyis tullä joku syyte jostain rikoksesta että saisin haasteen.Ei
        ole tapahtunut mitään aikaa on kulunnut 27 vuotta ei passaa puhua
        mitään jos ei ole sattunut omalle kohdalle.

No jopas kiihdyit. Aikaa on siis 27 vuotta, mahdollisesti laki on muuttunut, en tiedä onko asia siis ollut eri tavalla ennen, todennäköisesti. Nykyisin, ja tuossa 90-luvulla ainakin jo kyllä on viety pakolla testiin.

• sndi
        sndi kirjoitti:

No jopas kiihdyit. Aikaa on siis 27 vuotta, mahdollisesti laki on muuttunut, en tiedä onko asia siis ollut eri tavalla ennen, todennäköisesti. Nykyisin, ja tuossa 90-luvulla ainakin jo kyllä on viety pakolla testiin.

Lisäys: Tai sitten laki ei ole siltä osin muuttunut, vaan lapsesi äiti ei ole halunnut siinä vaiheessa haastaa sinua oikeuteen. Sekin on tietysti mahdollista. Ja jollain tavalla jopa ymmärrettävää, jos mies vaikuttaa siltä, ettei häntä millään tavalla elämäänsä halua.

• sndi kirjoitti:

Voikos asian tehdä toisinpäin eli,että isä pystyy teettämään isyys testin lapselle ? Omalla kohdalla on sellainen menossa ja Ex sekä Sosialitoimisto on asiaa vastaan ja sanovat ,että testiä ei voida pakottaa tekemään jos äiti ei halua. Ite oon käyny jo 2 kuukautta sitten veri kokeessa ja odotellu vastauksia. Kuinka kauan menee ennen kuin kokeet valmistuu ? Todennäköisesti menee vielä ajanmittaan oikeuteen jos ei muuten selviä,vaikka kaikista selvinhän on kun lasta käytetään kokeessa ja sitten on selvä homma ja pulinat pois. Tullu sellasia vihjeitä,että saattaa olla jotta lapsi ei ookkaan minun ja sitä varmuutta oon hakemassa.Ja sen jälkeen jos varmistuu,että lapsi on minun.. Niin ,että tapaamiset lähtee rullaamaan ja että Äiti ei pysty sitä kieltämään. Viime pääsiäisestä asti tätä taistelua jo käyny ..

• hello turjake siella
        eiiiii kirjoitti:

Ooksaa klamoor- tuksu kun ää :t puuttuu?

Ei varmaan tuksu eika klamoor. Itsekin kirjoitan ulkomailta, siksi naa osat kirjaimista puuttuu. Sorry !!

• ei toimi ei
        Kuoppis_1972 kirjoitti:

Voikos asian tehdä toisinpäin eli,että isä pystyy teettämään isyys testin lapselle ? Omalla kohdalla on sellainen menossa ja Ex sekä Sosialitoimisto on asiaa vastaan ja sanovat ,että testiä ei voida pakottaa tekemään jos äiti ei halua. Ite oon käyny jo 2 kuukautta sitten veri kokeessa ja odotellu vastauksia. Kuinka kauan menee ennen kuin kokeet valmistuu ? Todennäköisesti menee vielä ajanmittaan oikeuteen jos ei muuten selviä,vaikka kaikista selvinhän on kun lasta käytetään kokeessa ja sitten on selvä homma ja pulinat pois. Tullu sellasia vihjeitä,että saattaa olla jotta lapsi ei ookkaan minun ja sitä varmuutta oon hakemassa.Ja sen jälkeen jos varmistuu,että lapsi on minun.. Niin ,että tapaamiset lähtee rullaamaan ja että Äiti ei pysty sitä kieltämään. Viime pääsiäisestä asti tätä taistelua jo käyny ..

Ei toimi suomessa tasa-arvo, ei.

• mustaa valkosella
        sndi kirjoitti:

En kiihtynyt mutta asia on vielläkin näin ei ketään voi pakottaa
        testiin asia on jämti ainoostaan voidaan ottaa verikoe joltan ratti-
        juopolta tai joku huumetesti.Tässä on aivan tuore tapaus tyttäreni
        halus lapsen itselle nyt on 4kk vanha poika ei halunnut mitään
        miestä itselle vaan lapsen,kävi lastenvalvojalla kysyvät että haluaako ilmoittaa kuka on lapsen isä ,koska tää on niin pieni paikkakunta että lasten valvojakin on nähnyt heidät yhdessä kysyvät että haluaako lapsen isyystestiin ,ei halunnut ei ketään
        voi kuulemma väkisin viedä Kela maksaa elatustuen yksin-
        huoltaja lisän on mustaa valkosella että tällänen tapaus

• 6
        Kuoppis_1972 kirjoitti:

Jos lapsen äiti on naimisissa ja aviomies on tunnutanut lapsen omakseen, voi mennä vaikeaksi.

• sndi
        mustaa valkosella kirjoitti:

En kiihtynyt mutta asia on vielläkin näin ei ketään voi pakottaa
        testiin asia on jämti ainoostaan voidaan ottaa verikoe joltan ratti-
        juopolta tai joku huumetesti.Tässä on aivan tuore tapaus tyttäreni
        halus lapsen itselle nyt on 4kk vanha poika ei halunnut mitään
        miestä itselle vaan lapsen,kävi lastenvalvojalla kysyvät että haluaako ilmoittaa kuka on lapsen isä ,koska tää on niin pieni paikkakunta että lasten valvojakin on nähnyt heidät yhdessä kysyvät että haluaako lapsen isyystestiin ,ei halunnut ei ketään
        voi kuulemma väkisin viedä Kela maksaa elatustuen yksin-
        huoltaja lisän on mustaa valkosella että tällänen tapaus

Niin siis nyt puhut ihan eri asiasta. Tyttäresi tapauksessa lapsen äiti ei halunnut isää testattavaksi, ja sehän kyllä onnistuu. Mutta silloin mies ei joudu kieltäytymään. Sen sijaan jos miestä esitetään isäksi ja tarvitaan verikoe (esim. just jos ei suostu tunnustamaan), siitä ei voi kieltäytyä. Lopulta viedään poliisin avustuksella kokeeseen, jos ei uhkasakoilla lähde.

• sndi
        6 kirjoitti:

Jos lapsen äiti on naimisissa ja aviomies on tunnutanut lapsen omakseen, voi mennä vaikeaksi.

Joo, näin on. Mutta tähän on ainakin esitetty lainmuutosta tänä vuonna, että tämä epäkohta saataisiin pois. En tiedä miten asian on käynyt.

Kuoppiksen tapauksessako siis Kuoppis on ollut naimisissa naisen kanssa ja nyt kun on eronnut, haluaa varmistaa, oliko lapsi hänen? Ilmeisesti tässä on just seinänä tuo että kun on naimisissa ollut lapsen syntymän aikaan, voi estää tutkimuksen.

• muuta asennettasi

Mutta juu tosiaan se nainen pystyy miehesi testiin pakottamaan. Siihen taas sinulla ei ole mitaan sanottavaa, oikeudessa ei kuunnella nykyisia avokkeja, sina itseasiassa vain pahennat tilannetta. Suosittelen tukemaan miestasi mita han ikina paattaakaan, ja vaikkei lapsi sinun olisikaan niin miksette voisi kantaa vastuuta? Vai lukeudutko sinakin naihin mielenvikaisiin idiootteihin?

Muttakuitenkin ainakin miehesi joutuu maksumieheksi, jossei muuta. Ja jos nainen on tarpeeksi sinnikas ja sina tarpeeksi hullu ja mustasukkainen, onnistuu han tiedan suhteenne myos pilaamaan, jos sina nyt kayt "lapsi ei meidan elamaan tule"-asenteeksi. Tahdot tai et , miehen isanvaisto heraa jossainvaiheessa aivan varmasti eloon, kun han asian hyvaksyy jne. Se tulee LUONNOSTAAN ja vaikka han nyt sanoo mita, niin se on jossainvaiheessa adjos sulle ja tervetuloa lapsi. Jos siis kiellat tapaamiset lapsen kanssa.

• aaaapuvaa

Taas klamoor-tuksu

• "Idiootti"
        aaaapuvaa kirjoitti:

Taas klamoor-tuksu

Ootko kuullu koskaan sellaista, että toiset ihmiset asuu ulkomailla, mutta sielläkin toimii netti, mutta sen maan näppäimistössä ei ole ääkkösiä?

• Yualle
        "Idiootti" kirjoitti:

Ootko kuullu koskaan sellaista, että toiset ihmiset asuu ulkomailla, mutta sielläkin toimii netti, mutta sen maan näppäimistössä ei ole ääkkösiä?

Juuh, mutta ulkomailla on ihan eri lait, joten ole sinä hilijaa =)

• Hhuoh!!

Joo no ollaankin tultu siihen pääätökseen että testi tehdään, tulos ei hetkauta meidän elämää tosin mitenkään. Kyllä, olemme kylmiä, julmia ja sydämmettömiä ihmisiä, rakastava pariskunta. Eikä se hänen mahdollinen lapsi ole varmaankaan enään silloin ongelma kun meille tulee oma muksu.
      Joo, lukeudutaan näihin mielenvikaisiin idiootteihin. Eivät kaikki vain ole lapsirakkaita, me ei pilata meidän nuoruutta pyöräyttämällä penskaa, meille riittää omat koirat vielä monta vuotta. Onneksi ollaan samanlaisia luonteeltaan tälläisissä asioissa ja samat tulevaisuuden halut :-) Ei se penska meidän juttua pilaa oli se avokkini tai ei :-)

Mutta kiitos teille kaikille kommenteistanne! :-) Yhden ihmisen kommentista hyötyä oli, muista ei.

• samovaari

mennään isyys testiin,sitten kun laki velvoittaa,sitten se selviää mitä tuota murehtimaan,lapset kannattaa tehdä heti kun menee,yhteen,ei ole enää vaari ja mummoiässä mitään järkeä hoitaa teinejä ja nuorempia lapsia,meillä tehtiin heti kun vain mirriä sai,nyt on kivaa kun lapset lensi yli käen pesän,ostettii asuntovaunu joho sopii mummo ja vaari ja sileäkarvainen mäyräkoira.on niin lustia jotta.

• VOi jessus

Ette ole rakastava pariskunta vaan tyypillinen koirahulluperhe, joka on täynnä itseään ja oikeasti kuvittelevat, että koira on perheenjäsen....

• sndi

"me ei pilata meidän nuoruutta pyöräyttämällä penskaa" Se penska on jo pyöräytetty, jos miehesi on sen isä.

"Ei se penska meidän juttua pilaa oli se avokkini tai ei :-)" Eihän sen tarvitsekaan. Miehesi vain ottaa vastuunsa ja on isä lapselleen, te olette pariskunta tahollanne. Mikä siinä on niin vaikeaa. Kun panee niin pitää olla valmis vanhemmuuteen.

• Paneskelux
        sndi kirjoitti:

"me ei pilata meidän nuoruutta pyöräyttämällä penskaa" Se penska on jo pyöräytetty, jos miehesi on sen isä.

"Ei se penska meidän juttua pilaa oli se avokkini tai ei :-)" Eihän sen tarvitsekaan. Miehesi vain ottaa vastuunsa ja on isä lapselleen, te olette pariskunta tahollanne. Mikä siinä on niin vaikeaa. Kun panee niin pitää olla valmis vanhemmuuteen.

"Kun panee niin pitää olla valmis vanhemmuuteen." Miksi se niin menee? Jos haluaa paneskella niin miksi pitäisi kantaa vastuu jos nainen nyt lapsen haluaa pitää ihan vain omasta puolestaan, mutta mies ei?

Tasa-arvoahan naiset haluaa, vai mitä? Miehillekin oikeus päättää, tehdäänkö abortti vai ei, jos naisilla on oikeus pakottaa mies isyystestiin. Ja varsinkin jos isäehdokkaita on useampi. Tämä kiristäjänainen joutaisi vankilaan ja lapsi huostaan.

Minä haluan paneskella, mutta en lisää lapsia. Onko se väärin? Jos joku oikeasti ajattelee, että se on väärin, niin kannattaa hakeutua hoitoon tai vaihtaa uskontoa.

• hymyh;)))

Niimpä niin. Olen ihan samaa mieltä, ettei miehesi voi alkaa leikkimään lapselle isää. Ei sentään laki pakota tapaamisiin, vaikka rahaa joutuisikin laittamaan.

20% KAIKISTA lapsista on eri isä kuin virallisissa papereissa.

Isä on se joka on lapsen elämässä läsnä, oli biologinen tai ei.
        Isä on se joka lapsen tunnustaa lapsekseen ja perijäkseen, oli biologinen tai ei.

Siittäjä on se joka on ollut avustamassa omalta osaltaan uutta elämää.
        Eikä hänen ole pakko tunnustaa lasta, sanoi DNA mitä lystää. Muutenhan kaikki lehtolapsiksi DNA:lla todistetut on kärkkymässä perintöä.

Eihän Herlinin lehtolapsetkaan mitään perintöä saa, vaikka DNA vahvistaa heidän Herlinin lapsiksi, heitä ei ole tunnustettu, sukunimen saavat, eikä mitään muuta.

• baba buba
        hymyh;))) kirjoitti:

Niimpä niin. Olen ihan samaa mieltä, ettei miehesi voi alkaa leikkimään lapselle isää. Ei sentään laki pakota tapaamisiin, vaikka rahaa joutuisikin laittamaan.

Isä on se joka lapsen tunnustaa lapsekseen ja perijäkseen, oli biologinen tai ei.

Eikä hänen ole pakko tunnustaa lasta, sanoi DNA mitä lystää. Muutenhan kaikki lehtolapsiksi DNA:lla todistetut on kärkkymässä perintöä.

Eihän Herlinin lehtolapsetkaan mitään perintöä saa, vaikka DNA vahvistaa heidän Herlinin lapsiksi, heitä ei ole tunnustettu, sukunimen saavat, eikä mitään muuta.

"Eihän Herlinin lehtolapsetkaan mitään perintöä saa, vaikka DNA vahvistaa heidän Herlinin lapsiksi, heitä ei ole tunnustettu, sukunimen saavat, eikä mitään muuta. "

Ei se taida ihan näin mennä. En kyllä osaa tarkistamatta sanoa miten menee, mutta kyllä taitaa oikeus olla perintöönkin?

• sndi
        hymyh;))) kirjoitti:

Kyllä kaikki lehtolapset ovat ihan oikeutetusti "kärkkymässä" perintöä. Itse asiassa miehen kuollessa hänen kaikki jälkeläisensä selvitetään, ja siellä sitten selviää kaikki todistetut tai tunnustetut lapset. Joten ei tarvitse edes kärkkyä, vaan osuudesta perikuntaan ilmoitetaan. Pätee vaikka sukunimi olisi Herlin.

• sndi
        Paneskelux kirjoitti:

"Kun panee niin pitää olla valmis vanhemmuuteen." Miksi se niin menee? Jos haluaa paneskella niin miksi pitäisi kantaa vastuu jos nainen nyt lapsen haluaa pitää ihan vain omasta puolestaan, mutta mies ei?

Tasa-arvoahan naiset haluaa, vai mitä? Miehillekin oikeus päättää, tehdäänkö abortti vai ei, jos naisilla on oikeus pakottaa mies isyystestiin. Ja varsinkin jos isäehdokkaita on useampi. Tämä kiristäjänainen joutaisi vankilaan ja lapsi huostaan.

Minä haluan paneskella, mutta en lisää lapsia. Onko se väärin? Jos joku oikeasti ajattelee, että se on väärin, niin kannattaa hakeutua hoitoon tai vaihtaa uskontoa.

Ei ehkäisy ole väärin, mutta pitää olla mielessä, että vahinko voi tapahtua, ja silloin on kannettava seuraamukset. Siksihän tästä on lakikin säädetty, ja hyvä niin.

Siksi se menee niin, että se nyt vain on biologiaa, seksistä voi tulla raskaaksi. Minä ainakin opin sen jo koulussa biologian tunneilla. Miksi vain naisen pitäisi kantaa vastuu kun raskaus on alkanut? Eikä muuten se nainen aina ole raskaaksi itsekään halunnut, mutta naisella nyt ei paljon vaihtoehtoja ole kun raskaaksi tulee. Mies sen sijaan voi tosiaan yrittää pakoilla vastuutaan.

• Miettikää vielä 1X

En tietenkään tiedä teidän elämästänne mitään, kun en tunne teitä. Oletteko kuitenkin ajatellut asian ihan loppuun asti? Myös lapsen kannalta? Lapsihan on aivan syytön tilanteeseen. Oletteko ajatelleet sitä, jos lapsi teininä/aikuisena etsii isänsä ja tulee kysymään: "Miksi et ollut elämässäni, vaikka tiesit minusta?" Mitä silloin isä vastaa. "En halunnut sinua koskaan." Miettikää, miltä teistä itsestänne tuntuisi samassa tilanteessa. Miettikää kaikki tilanteet ja eläytykää niihin, jos niiden jälkeenkin olette samaa mieltä, ettette ota lasta elämäänne niin sehän on teidän päätöksenne. En syyllistä teitä mitenkään, haluan vain, että ajattelette kaikki mahdollisuudet läpi. Lapsi kuitenkin rikastuttaa elämää paljon ja se, ettei oma biologinen vanhempi ole mukana elämässä , on todella vaikea ja kova juttu. Tiedän sen itse, koska oma isäni ei ole halunnut olla kanssani tekemisissä vauvana/lapsena eikä edes nyt aikuisena. Se sattuu aina.
        Niin kuin jo sanoin, en halua syyllistää teitä mitenkään ja te teette tietenkin omat päätöksenne, mutta miettikää ne tarkkaan. Miehesikin voi joskus myöhemmin katua, jos ei nyt ole mukana lapsen elämässä. Ja te ehditte mennä ja tulla varmasti ihan tarpeeksi, eihän lapsi olisi teillä koko ajan. Onhan hän enimmän aikaa äidillään. Vauva ja lapsuus aikaa ei koskaan saa takaisin, jos sen missaa.
        Kaikkea hyvää teille, oli päätös mikä tahansa!!

• ritva111
        VOi jessus kirjoitti:

Ette ole rakastava pariskunta vaan tyypillinen koirahulluperhe, joka on täynnä itseään ja oikeasti kuvittelevat, että koira on perheenjäsen....

VOi jeesus: Jos koira ei ole perheenjäsen niin mikä se on muu kuin eläin sun mielestä? Et taida olla itse mikään koira ihmisiä.
        AP:lle: Käykää isyystestissä ja katsokaa tilanne uusiksi sen jälkeen.

• Kylmä myös

Mietin tässä sitä, että miksi teidät leimataan kylmiksi ja sydämettömiksi? Entäs se lapsen hankkinut nainen, joka "isä"ehdokkaiden tietämättä teki lapsen ja nyt vaatii vain rahaa ja "osallistumista" lapsen elämään? Jos on yksin päättänyt pitää lapsen, niin ottakoon vastuunkin yksin. Varsinkin jos "isällä" ei ole osaa eikä arpaa kyseiseen päätökseen.

• 26
        ritva111 kirjoitti:

VOi jeesus: Jos koira ei ole perheenjäsen niin mikä se on muu kuin eläin sun mielestä? Et taida olla itse mikään koira ihmisiä.
        AP:lle: Käykää isyystestissä ja katsokaa tilanne uusiksi sen jälkeen.

No, koira on kyllä eläin. Ihmisenäkö pidät? Onko se jotenkin ongelmallista, että koira on eläin?

• 30
        Kylmä myös kirjoitti:

Mietin tässä sitä, että miksi teidät leimataan kylmiksi ja sydämettömiksi? Entäs se lapsen hankkinut nainen, joka "isä"ehdokkaiden tietämättä teki lapsen ja nyt vaatii vain rahaa ja "osallistumista" lapsen elämään? Jos on yksin päättänyt pitää lapsen, niin ottakoon vastuunkin yksin. Varsinkin jos "isällä" ei ole osaa eikä arpaa kyseiseen päätökseen.

Kylmä myös, isä on tehnyt päätöksen mennessään sänkyyn ilman kondoomia vieraan naisen kanssa.

• pyhä urpo sentään
        Paneskelux kirjoitti:

Jos mies ei halua missään tapauksessa lapsia, niin sterilisaatio ja kondomi vielä päälle niin ei taatusti tule lapsia ikinä koskaan milloinkaan.

• Negatiivinen

>Minulle kävi vastaava tapaus. Nainen arvuutteli kumpi olisi hänen lapsensa isä?
      Kaverini joutui isyystestiin ja tulos negatiivinen .Sitten hän oli arvuutellut minua
      kun ei ollut muistanut juhannusjuhlissa kenen kanssa oli.

Minulle soitettiin ,että pitäis tulla testiin kieltäydyin ja sanoin etten ole sormellakaan
      tuohon naiseen koskenut. Eräänä päivänä sitten tuli hakijat ja minut lyötiin rautoihin.
      Että silleen. Minun testi oli negatiivinen. Tämä nainen ei oikein tiedä kelle hän
      persettään jakanut ,kun on nimensä väärti oikea JAKORASIA.

Minun jälkeen on käynyt ainakin 2 miestä ,eikä hetkään olleet.

• terwq<

Ei jumat... Naisena ja äitinä en kyllä ymmärrä joidenkin ajatusmaailmaa / toimintatapoja. Jos on niin sekaisin, ettei tiedä, kuka on "päässyt tuikkaisemaan", pitäisi edes ymmärtää käyttää jälkiehkäisyä! Sääliksi käy lasta, syytön hän on siihen, että äiti on täysi hutsu. Turha on aina miehiäkään syyllistää siitä, että ovat heti panemassa, kun joku vähänkin tarjoaa - ei se yksinomaan sitä ole.
        En kehtaisi naamaani ihmisten ilmoilla näyttää tuollaisen farssin jälkeen, en... Jos lapsen päättäisin pitää, se olisi minun lapseni enkä alkaisi omaa leväperäisyyttäni kaikille kuuluttaa kutsuttamalla isäkanditaatteja isyystesteihin.

• armastelija

tommonen jakorasia on hyvä jos se on jo valmiiksi siemennetty,eipä tule ruokkojakaan,sitä olis kiva kelkutella,tai aineskin näkyvästi siemennetty,olis varmat ajot.eipä tarttes ehkäsystä välittää.

• Opiskelija45748436
        terwq< kirjoitti:

Ei jumat... Naisena ja äitinä en kyllä ymmärrä joidenkin ajatusmaailmaa / toimintatapoja. Jos on niin sekaisin, ettei tiedä, kuka on "päässyt tuikkaisemaan", pitäisi edes ymmärtää käyttää jälkiehkäisyä! Sääliksi käy lasta, syytön hän on siihen, että äiti on täysi hutsu. Turha on aina miehiäkään syyllistää siitä, että ovat heti panemassa, kun joku vähänkin tarjoaa - ei se yksinomaan sitä ole.
        En kehtaisi naamaani ihmisten ilmoilla näyttää tuollaisen farssin jälkeen, en... Jos lapsen päättäisin pitää, se olisi minun lapseni enkä alkaisi omaa leväperäisyyttäni kaikille kuuluttaa kutsuttamalla isäkanditaatteja isyystesteihin.

Turha on aina miehiäkään syyllistää siitä, että ovat heti panemassa, kun joku vähänkin tarjoaa... ei kyllä mun kohdalla onneks en oo "pelimies" ja pelimies se kans on horo jos jakaa itteensä moneen vakoon

• KONDOOMI ON KEKSITTY

Naisiin ei voi luottaa. Ainoastaan raha kelpaa.

• Ei muuta
        terwq< kirjoitti:

Molemmat "panijat" ovat yhtä paljon vastuussa siitä, että lapsi syntyy. Molemmat vastatkoot lapsen elättämisestä.

• horotmaksaaite

Käsittääkseni ketään ei voi pakottaa testiin, ellei ole jonkun sortin todisteita asian osallisuudesta. Jos näin ei olisi niin jokainen katuhuora voisi pilata kenen tahansa varakkaammaan miehen maineen vaan väittämällä olleensa yhteyksissä.

Oikeuden määräyksestä kyllä mutta siihen ei nyt riitä inttävän huoran lausunto. Jos jokin oikeus tässä äpäröiden pullauttajille olisi niin pistäisivät jakorasian itse maksamaan elatusmaksunsa, kun kerran varomatta persettään jakaa. Tulee noi dns testit yhteskunnallekin aika kalliiksi.

Älkää nyt jauhako ihan paskoo täällä vaikka onkin paskanjauhanta foorumi..

• Holtiotnta

Jo on holtiton meno ollut, miksi teki lapsen, sillä tämä lapsihan tästä kärsii koko elämänsä.

Miksi naiset toimitte noin hirveällä tavalla. Kenenkään kanssa ei ruveta seksisuhteeseen ilman ehkäisyä.
      Vasta pysyvässä suhteessa yhdessä päättäen laitetaan lapset.

• Vierna

Eikös se ole mies joka sen elämän siemenen sinne pesään tuikkaisee?

• Just näin
        Vierna kirjoitti:

Eikös se ole mies joka sen elämän siemenen sinne pesään tuikkaisee?

ahaahahah! Repesin. Näinhän se on. Yleensä naisella ei oo mitään osuutta asiaan,kun kännissä sekoilee eri ukkojen kanssa ja jalkojaan levittelee kaikille.

• Seontuo kiima,

löysäkuminauha ja märätvärkit sekä tököttävä tappi ja seisovajärki molemmilla ,siinäkun sitten lihankassa tuherretaan menee ylikypsäksi syntyy näitä niinsanottuja ei toivottuja.Syy on näissä alasimessa ja pajavasarassa ei taotussa tuotteessa joka siitä lopuksi kärsii.

• lehtolapsi1

Kyllä se niin on, että vaikka teillä ei halua lapseen olekaan niin miehesi on kannettava vastuunsa. Ei pidä sillä vehkeellä mennä joka muijaa sohimaan, jos ei ymmärrä asioiden seurauksia!! Ei lapsi ole mikään haluamisen asia vaan elävä olento, joten turhaa on kiukuttelut.

• iokj

Minimi elarimaksu on 145e,jos mies ei suostu maksamaan kuin 50e,Kela maksaa loput ja mies joutuu maksamaan ne silti..Ei enää mitään tuloja lasketa,ellei oikeesti oo tosi pienet tulot.Paitsi jos äiti tyytyy pieneen summaan eikä älyä Kelasta sitä rahaa hakea.Turha väittää että tää on "väärää tietoa" koska tiedän niin monta ihmistä joilla näin:D

• pelimiespanostaja ;-

hei , eläpä puhupaskaa. eilen kävin tunnustaan isyyden 2006 syntyneeseen poikaan. sossussa sovittiin nollasopimus joka tarkistetaan aina vuoden välein että mikä on talous tilanne. nyt äitisaa kelalta korotetun maksun ( 40€ ).
        että semmonen tapaus.

• haaho
        pelimiespanostaja ;- kirjoitti:

hei , eläpä puhupaskaa. eilen kävin tunnustaan isyyden 2006 syntyneeseen poikaan. sossussa sovittiin nollasopimus joka tarkistetaan aina vuoden välein että mikä on talous tilanne. nyt äitisaa kelalta korotetun maksun ( 40€ ).
        että semmonen tapaus.

Kukahan täällä nyt puhuu paskaa? Minä sain kelalta elatusmaksua siihen asti, kun isä kävi tunnustamassa lapsen isyyden ja alkoi sen jälkeen itse hoitamaan elarit ja sen elatusmaksun suuruus oli 142,86 e/kk minkä kela maksoi. Ja jo neuvolasta/lastenvalvojalta ohjataan menemään kelalle heti lapsen synnyttyä jos elatusmakuissa on jtn ongelmia, koska harvoin nämä asiat heti järjestyy kun lapsi on maailmaan saatu. Varsinki jos isä on halutonta sorttia hoitamaan asiat heti kuntoon.

• "Joonatan"

Väärää tietoa... mulla 60e/kk ja en joudu maksamaan enempää..
        Kyllä tuloja ja menoja edelleen lasketaan, viimeistään oikeudessa.

Toki sossussa yritetään jauhaa kaikkea paskaa ja ajaa äitien asiaa
        unohtaen täysin lasten oikeudet ja lasten isä lainvastaisella menettelyllä.

Kela/ valtio siis maksaa loput, ihan oikein niille kun vievät lainvastaisella
        menettelyllä lapsilta rakastavan isän.

• luulisin

Kai siihen oikeudelta taitaa määräyksen saada.

• huhhuh

Onpa mukavan kuulonen tämä ex-nainen.

• 420lover

Ensinnäkin: Olet itse ryssinyt elämäsi, kun olet huumeiden käyttäjän kaa alkanut seurustelemaan. Olisi pitänyt olla selvää, että jos mies käyttää huumeita, niin totta kai se sekoilee nuoren muijan kaa. Alkoholi on paskin huume, ja se saa ihmiset täysin sekaisin. Jätä siis miehesi ja ota joku joka ei käytä alkoholihuumetta.

Toiseksi: Teidän kannattaa ne OMAT HALUNNE asian tiimoilta unohtaa, kyse on nyt isin VELVOLLISUUKSISTA ja lapsen oikeudesta isäänsä.

• 17+20

Mikäs sekopää se sinä sitten olet! niinkuin tietäisit jotain huumeista ja kuningas alkoholista.
        Jokanen eläköön tyylillään.

• 20+13
        17+20 kirjoitti:

Mikäs sekopää se sinä sitten olet! niinkuin tietäisit jotain huumeista ja kuningas alkoholista.
        Jokanen eläköön tyylillään.

Kuningas ALKOHOLI on parasta huumetta

• jamppa5599

minä käytän alkoholia, en silti kuitenkaan tee humalassakaan mitään peruuttamatonta tyhmää. ei hölmöilyistä voi alkoholia syyttää.

• isyydellä merkitys

Lapsella on oikeus perintöön jos isyys on tunnustettu/todistettu!!

• asasasaqawqaws

Lapsella on oikeus isänsä eläkerahoihin jos isä kuolee.

• ONLY MONEY
        asasasaqawqaws kirjoitti:

Lapsella on oikeus isänsä eläkerahoihin jos isä kuolee.

No ei kyllä varmaan ole. Ainoastaan orvon-eläkkeeseen, jonka valtio maksaa 16 vai 18 vuotiaaksi asti. Vai miten se oli ?

• kaikkea sattuu
        ONLY MONEY kirjoitti:

No ei kyllä varmaan ole. Ainoastaan orvon-eläkkeeseen, jonka valtio maksaa 16 vai 18 vuotiaaksi asti. Vai miten se oli ?

jos lapsen isä on kuollut, saa lapsi kuolleen kertyneen työeläkkeen, jota sanotaan lapsen perhe-eläkkeeksi..minun 2 lapsen isä on kuollut ja näin tapahtuu.

• Justjoo.

Siis ex-naisella on mies mutta lapsi ei olekaan tämän miehen vaikka niin luultiin?? On siinäkin taas touhua. Onko tämä ex-nainen pettänyt nykyistä miestään tämän sinun miehesi kanssa?

• 1+1+1+1+

kannattaa kuksia paljon,mielummin sterilisaation saaneen naisen kanssa,tai ottaa vähän vanhempi pullukka.sitä voi kuksia aamusta iltaan ovat jo opetettu antamaan koko sylin täydeltä,mitä isommat huulet sitä komiampi kyyti ja lasti irtoo kohdun perukoille,on muuten tietoo.

• 1+1=0
        1+1+1+1+ kirjoitti:

kannattaa kuksia paljon,mielummin sterilisaation saaneen naisen kanssa,tai ottaa vähän vanhempi pullukka.sitä voi kuksia aamusta iltaan ovat jo opetettu antamaan koko sylin täydeltä,mitä isommat huulet sitä komiampi kyyti ja lasti irtoo kohdun perukoille,on muuten tietoo.

Kannattaa ottaa leidiboy- ei tule raskaaksi.

• uusavuttomat

Niin tyhmää, niin tyhmää. Just tyypillistä nykyaikaa. En ole isä ja voi voi, jos olen, minun pitää alkaa maksamaan. Niin on kaikessa, minkä teet, siitä vastaat. Tai itket ja vastaat. Mikäs pullapoika se semmonen on joka ei tekemisistään kanna vastuuta. Potku perseelle ja testiin. Siihen voidaan jopa lain nojalla velvoittaa.

• 98869ggkkjgkj

miksi näitä nykyisiä uusavuttomia pimppaansa jakavia ei saada minkäänlaiseen
        vastuuseen tekemisistään??

lakimuutos niin, että aina epäselvässä tapauksessa molemmat vanhemmat
        velvoitettaisiin kantamaan vastuunsa tapahtuneesta, siten ettei kumpikaan
        osapuoli joudu toista suurempaan taloudelliseen velvoitteeseen riippumatta
        siitä, mikä on kummankin taloudellinen tilanne tekohetkellä tai myöhemmin.

• Syytön lapsi.
        98869ggkkjgkj kirjoitti:

miksi näitä nykyisiä uusavuttomia pimppaansa jakavia ei saada minkäänlaiseen
        vastuuseen tekemisistään??

lakimuutos niin, että aina epäselvässä tapauksessa molemmat vanhemmat
        velvoitettaisiin kantamaan vastuunsa tapahtuneesta, siten ettei kumpikaan
        osapuoli joudu toista suurempaan taloudelliseen velvoitteeseen riippumatta
        siitä, mikä on kummankin taloudellinen tilanne tekohetkellä tai myöhemmin.

Ja minkäköhän arvelit olevan sen miehen osuuden? Kyse on lapsen elatuksesta. Laki määrää sen noin 145 euroa ja toinen vanhempi maksaa toisen puolen. Vuonna 2003 OLI keskimääräinen elinkustannus lapselle 500 euroa, TÄNÄ PÄIVÄNÄ VARMASTI SUUREMPI.
        Lapsilisä lasketaan lapsen elatukseen. Lastenvalvojan luona lasketaan molempien menot ja tulot.
        VASTUU ON MOLEMPIEN, koska yhdessä ovat pylsineet, ei naisen tai miehen yksinään.

• 98869ggkkjgkj
        Syytön lapsi. kirjoitti:

Ja minkäköhän arvelit olevan sen miehen osuuden? Kyse on lapsen elatuksesta. Laki määrää sen noin 145 euroa ja toinen vanhempi maksaa toisen puolen. Vuonna 2003 OLI keskimääräinen elinkustannus lapselle 500 euroa, TÄNÄ PÄIVÄNÄ VARMASTI SUUREMPI.
        Lapsilisä lasketaan lapsen elatukseen. Lastenvalvojan luona lasketaan molempien menot ja tulot.
        VASTUU ON MOLEMPIEN, koska yhdessä ovat pylsineet, ei naisen tai miehen yksinään.

Et sitten lukenut tai ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mitä tarkoitin.

En arvellut mitään siitä, mikä on miehen tai naisen rahallinen osuus, vaan

tarkoitin sitä, näin uudemman kerran kertauksena: että molemmat saatetaan
        vastuuseen tekemisistään riippumatta siitä, mikä on heidän kummankaan
        taloudellinen tai sosiaalinen asemansa yhteiskunnassa.

Eli lyhyesti: molemmat suorittavat lasketun elinkustannusindeksin mukaisesti
        suorituksen lapsen elättämiseen, kouluttamiseen jne...... riippumatta siitä,
        onko kummalla esim. omaisuutta 5 miljoonaa ja toisella pyöreät 0 euroa.

Tällä systeemillä yksinkertaisesti poistettaisiin, tai ainakin huomattavasti
        rajoitettaisiin sellaisten tapausten muodostumista, että jompi kumpi
        osapuolista pääsisi käyttämään toisen osapuolen taloudellista tilannetta
        millään tavoin hyväkseen.

Oppisi myös haukkumanne tyhmempi osapuoli, eli miehet pitämään "hevosen"
        tallissa, koska vieraassa pilttuussa on oudot heinät.

• 986kgj

Jos ei ole provo, niin tyypillinen tilanne kuitenkin.

Ensin sekoillaan siellä sun täällä, toimitaan miten sattuu.
      Sitten kuvitellaan jotenkin otettavan vastuuta tekemisistä,
      kuitenkin sälyttämällä vastuu aina kaikille muille.

Hyvin menee Suomi, oikein hyvin.

Kaikki-mulle-heti sukupolvi taas loistaa toiminnoillaan.

• HUONO PROVO

Hönö sai miehekseen hönön, ONNEA!

• saariston mies

Huhhuijaa... tuo on todella pelottavaa. Miehenä kyllä ymmärrän että noin voi käydä ja siinä ei tosiaankaan auta kuin kantaa seuraukset. Itse olen pelännyt tuota aina ja täytyypä todeta että monet naiset suorastaan virittävät ansan että saavat miehen itselleen. Nytkin pari nuorta naista koettaa houkutella minua omakseen ja ovat niin pirun mustasukkaisia toisilleen. Sitten kuitenkin olen ns. ystävä ja seurustelu-upseeri vaikka kuinka monelle muulle kun johonkin pitäisi mennä. Että elämä on valintoja täynnä ja pitäisi aina harkita että mitä tekee ja kenenkä kanssa. Tuo on helpommin sanottu kuin tehty kun ajattelee että kuinka pirun kieroja naiset voivat olla ja monesti joskus aamulla tajuaa että tuo nyt onnistui viettelemään ja mitähän seuraa. Siinä sitä sitten onkinpelottava tilanne että suostuuko nainen aborttiin vai ei. Entä jospa ei suostukaan niin mitä seuraa? Tämä se onkin aika kiristys ja nainen voikin sanoa että pitääkin lapsen ja mies maksaa. Minulla on eräs kaveri naapurisaarelta joka sai jo viidennen naisen raskaaksi ja siinä sitten tuli vastaan nuo elatusmaksuvaatimukset. Seuraus oli että kaveri ei kestänyt tuota enää vaan teki itsemurhan. Tiedän että moni ajattelee vaikka mitä ja syyllistää miehen mutta tosiasia oli että kaveri ei suuremmin välittänyt seurustella kenenkään kanssa ja naiset suorastaan kilpailivat että kuka saa kaverini sänkyyn. Tiedän tämän koska minustakin uhataan tehdä jokin kiertopalkinto ja tuota on todella vaikeaa vastustaa kun vastapuolella on todella seksikkäitä lirkuttelevia nuoria naisia. Minkä tuollaisille mahtaa ja seuraukset voivat ollaliki mitä tahansa. Vaikka kuinka ajattelen että en tee mitään niin huomaan että vastustaa ei pysty. Pienessä sievässä se kuitenkin tapahtuu ja sitten pelokkaana kaduttaa. Että siinä ei auta muuta kuin ottaa vastuuta ja alistua tuohon tulevaisuuteen. Usein on vielä niin että ei tällaisia uskota ennenkuin se osuu omalle kohdalle. Joten naiset, pyydän että ette alista miehiä tuollaiseen ansaan koska eihän mekään ehdoin tahdoin haluta vaatia että naiset tekisivät ns. vahingoista aborttia. Syntymätöntä elämääkin pitäisi kunnioittaa ja ajatella asiaa myös oman itsensäkin kannalta. Ei ihmissuhteet voi perustua kiristykseen ja alistamiseen vain lapsen takia!

• Oletko tyhmä?

Käytä apina kortsua. Miten voit olla noin tyhmä. Minä en noin idioottia huolisi. Ota itse vastuu omista tekemisistäsi. Onko kaikki aina muiden syytä sinun elämässäsi ?

• Juup

Ihan turha kierrellä omaa vastuutasi siitä, että teet itse valintasi ja sinun on vastattava seurauksista.

Valitse sitten elää pelossa kun sinulla ei ole selkärankaa ja periaatteita, turha valittaa. Elämä on. Kaikkea ei voi saada.

Ja muuten, miten olisi kumi????

Ainiin, kannattaa varmaan käydä sukupuolitauti-testeissä.

• Housut jalkaan

Hohhoijaa! Toivottavasti tämä on provo...Jos ei, niin uskomatonta juttua miehestä lähtee.

Tiedoks vaan: seksi ei ole ihmissuhde.

• natkut

Oikeasti kumma kun itseänsä jakavilla horoperseillä on OIKEUS vaatia mies testeihin ja ettei miehellä ole oikeutta kieltäytyä. Kun huorat voi vastaavasti kieltäytyä jos mies haluaa testiä!!? missä siis todella on oikeus, oikeudenmukaisuus? Mitä hittoa kanssa "sisarten" pimeissä aivoissa liikkuu, ensin jaetaan ilman huolta ehkäisystä, seuraavaksi itketään isää lapselle!?
      Olisiko aihetta katkaista piuhat yhteiskunnan toimesta? Tai pitäkää äpäränne ja olkaa hiljaa.

• Vellihousut miehet !

Yksinköä he ovat lapset tehneet ? Selkärangattoman miehen kanssapa hyvinkin.

• jooo+00909

Vahinkolapsia tapahtuu. Jos ei todellakaan nainen tahdo pitää lasta epävarmoissa olosuhteissa, abortti on viimeinen keino ja se kannattaa. Ehkä sen jälkeen oppii pitämään huolta ehkäisystä. Yhtä lailla ällöttää miesten vastuuttomuus. Kukaan nainen ei tahdo miestä, jolla on lehtolapsia, ties missä. Että käyttäkää sitä kortsua jos baari-ilta johtaa seksiin eikä tahdo "yllätysisukiksi."
        Muuten ei kenenkään henk.koht. seksielämä kiinnosta hevon helvettiä. Sääliksi käy vaan lapsiraasuja.

• 24

kyllä isä voi vaatia testin eli siis ilmottautua isäehdokkaaksi jos lapselle ei ole jo merkitty virallista isää

• yhg

Onko se vain naisen velvollisuus laittaa se kumi siihen vehkeen päälle ennen aktia? Eiköhän se miehelle kuulu myös jos ei lapsia halua,ja jos haluaa olla varma nii ei usko selitystä pillereistä tms vaan laittaa sen kumin!

• jälkiviisaus rules

"
      Siispä haluisinkin neuvoja, kokemuksia ja vaikkapa lakipykäliä tähän keskusteluun. Itse olen niin urpo Googlea käyttämään"

jos mies nro 1 on tunnustanut kakaran ja siitä on tullut virallisesti sen isä, ei paniikkia.

jos kakaralla ei ole virallista isää, voi akka esittää ketä tahansa ukkoa kakaran isäksi. Tällöin esitetty hra H voi vahvistaa, tai olla vahvistamatta isyytensä.
      Jos vahvistaa, tulee viralliseksi isäksi. Jos ei vahvista isyyttään, voi akka vaatia DNA-testausta, josta selviää asian laita.

• c

"Totta, olen sanonut samaa että vastuu pitää kantaa tosin lasta ei oteta meidän elämään".. MItä vastuun kantamista se semmone on???
      Pitäis joiltain pennuilta olla seksi kiellettyä niin kauan että kasvaa aikuiseksi!

• kumiton

Joo omasta kokemuksesta voin sanoa,että kun testikutsu tulee, sinne mennään. Omasta vapaasta tahdosta, tai sitten sen vastaisesti :D
      Myös omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata noita nuoria muijia panna,ainakaan ilman kumia.

"Minimi elarimaksu on 145e,jos mies ei suostu maksamaan kuin 50e,Kela maksaa loput ja mies joutuu maksamaan ne silti..Ei enää mitään tuloja lasketa,ellei oikeesti oo tosi pienet tulot."

Mitähän toi viimenen lause edes meinaa, mutta v***t, lastenvalvoja laskee joka ikisen pennin,ei mies ite päätä sitä mitä joutuu maksamaan. Kela perii ne "mitä ei suostu" maksamaan sitten suoraan ulosoton kautta.
      Ei kannattaisi vastata mitään, jos ei mistään mitään tiedäkään :)
      Ja jos pystyy panemaan,niin kannattaa pystyä kantamaan vastuunsa, niin me muutkin saman virheen tehneet kannamme.

• mom

Meillä kyllä valvojalla sanottiin ettei tuloja lasketa:D Eikä laskettu,exä päätti summan joka oli ok ja soppari tehtiin..

• eiiiiiiooooooo

Sopia voitte minkä tahansa summan lastenvalvojan luona. Ja sit nimi paperiin. Jos sopimukseen ei päästä, niin lasketaan molempien tulot.

• kumiton

Itellä ei kyllä menny niin. Mutta eipähän me tämän lapsen synnyttäneen henkilön kanssa missään tekemisissä olla oltukaan enää hedelmöitysyön jälkeen. Kommunikointi hoitui lastenvalvojan kautta ja tehtiin kyllä kovinkin tarkat laskelmat.
      Mutta olin siis väärässä,kiitos ja anteeksi.

• kyllästynyt tyhmiin

No voi hyvänen aika - käyttäkää hyvät leikkijät ehkäisyä ! MOLEMMAT !!

• Hä?

Kuinka montaa miestä voi vaatia testeihin,jos ensimmäinen ei ollutkaan lapsen isä?
      Voiko siis nainen vaatia kenet tahansa testeihin,pelkän oman epäilyksensä johdosta?

• sadf dfsa

Kait ne väärät testit maksaa naiselle?
        Se on sinäänsä pelottavaa, että on olemassa ihmisiä, joilla on sama dna!

• sndi

Isyyden selvittämistilaisuudessa aika heti lapsen syntymän jälkeen voi nainen kertoa isäepäillyikseen vaikka kuinka monta ehdokasta, ne tutkimukset ovat ilmaisia. Mutta jos sitten myöhemmin alkaa muistua mieleen muita ehdokkaita, selvitykset pitää maksaa itse.

• nainen.

Mies petti sinua. Ei siinä naisessa ole mitään vikaa. Kannattaisi käydä isyystesteissä ja ryhtyä isäksi, ottaa vastuu laukaisuhetkestä.

• sisämaanmies

Jos noi naiset jakaa sitä persettään ilman esim. e-pillereitä ja jos sitä aborttia ei voi tehdä niin lapsen pitäisi olla 100% naisen kontoilla mikäli kyseessä on pelkät rakastelunautinnot.

Jos mies haluaa lapsen niin silloin miehen kuuluu maksaa mm elatusmaksuja. siis täällä meilläpäin kapakat notkuu humalaisia naisia jotka todellakin antaa humalassa pesää tosta vaan. ei pienintäkään tajua siitä missä mennään.

Eli jos mies ei satu kantaan kumia mukana (mitä pitäisi aina kantaa) niin sekstaaaminen ei ikinä jää sen puutteesta kiinni 100% naisista antaa pillua paljaalla loppuun asti, ja sit itketään vastuuta hahahahahahahahahah.

• 6+11

Jos mies haluaa seksiä, saa myös kantaa vastuunsa vahinkotapauksessa, edes rahallisesti. Jos nainen ei voi vain kävellä tilanteesta pois ja unohtaa asiaa, ei pidä miehenkään voida. Miehen ei _koskaan_ kannata uskoa naista e-pillereiden yms. kanssa jos ei lasta missään nimessä halua. Eli jos ei kortsua ole, ei pidä seksiäkään harrastaa. Niin makaa kuin petaa...

• Halooo....
        6+11 kirjoitti:

Jos mies haluaa seksiä, saa myös kantaa vastuunsa vahinkotapauksessa, edes rahallisesti. Jos nainen ei voi vain kävellä tilanteesta pois ja unohtaa asiaa, ei pidä miehenkään voida. Miehen ei _koskaan_ kannata uskoa naista e-pillereiden yms. kanssa jos ei lasta missään nimessä halua. Eli jos ei kortsua ole, ei pidä seksiäkään harrastaa. Niin makaa kuin petaa...

Juuri näin.

Jos mies on niin idiootti ettei älyä käyttää kortsua, niin turha itkeä.

Senhän sanoo järkikin että panemisesta tulee raskaaksi. Ja oma moka jos ottaa tuikituntemattoman pillun puutteessa.

• Denon87

Yksi vaihtoehto jota tuskin teette on myös se että sinä ja miehesi muutatte pois suomesta vaikka amerikan puolelle. Tällöin miehesi ei tarvitse maksaa elareita.
      Näin tekisin itsekkin jos en halua elättää lasta.

• Kysymys ??

Oletko muutenkin elämässäsi yhtä "vatuuntuntoinen" ja selkärangaton ?
        Kannatko vastuuta koskaan omista tekemisistäsi ?

• Denon87
        Kysymys ?? kirjoitti:

Oletko muutenkin elämässäsi yhtä "vatuuntuntoinen" ja selkärangaton ?
        Kannatko vastuuta koskaan omista tekemisistäsi ?

Riippuu täysin aiheesta ja tilanteesta. Joissakin asioissa otan täyden vastuun teostani ja joisssakin en. Ei kondomikaan ole mikään 100% varma ehkäisykeino kuten ei myöskään steriilisaatio.

Tässä aiheessa en lainkaan kantaisi vastuutani jossa joutuisin vain maksumieheksi ja saisin tavata lasta vain silloin tällöin. Vain silloin kantaisin vastuuni jos eläisin yhdessä raskaaksi tulleen naisen kanssa niin kuin normaali parisuhteessa tai perheessä, joissa on rakkautta.

• HOPLAA

Sossu vastaa kysymyksiisi. Kaksivuotiaana lapselle tehdään "isyys"-tutkimukset. Jotta ELATUSMAKSUT määrätään oikealle isälle. Jos ei vapaaehtoisesti mene niin viime tipassa poliisi hakee. Ilman isyystestiä äiti saa vain pienen valtion lapsilisän. Isyyden selvityksen jälkeen äiti saa paljon isommat elatusmaksut. Olen itse vapaaehtoisesti käynyt allekirjoittamassa, että mun kakara. Kaveristani (mies) tutkittiin kolmesta mahdollisesta miehestä kuka on iskä. Kaksi karsiutui heti pois.Pisnes is pisnes. Mies on aika heikoilla näissä jutuissa.

• Siru_____

"Suosittelen tukemaan miestasi mita han ikina paattaakaan, ja vaikkei lapsi sinun olisikaan niin miksette voisi kantaa vastuuta?"

Siis mitä? Että naisten tulisi ottaa vieraiden naisten lapsista vastuu?!

Itselläni meni vuosia sitten välit lapseni isään, ja välit olivat riitaisia vuosia, ja lähinnä en siis itse halunnut olla lapseni isän kanssa tekemisissä. No hän aloitti suhteen vuosia myöhemmin jonkun aivan hirveän muijan kanssa, siis oikeasti hirveän, ruman, tyhmän ja kaikin puolin huonon akan kanssa. No hän teki sen ruman naisen paksuksi, ja nyt se on raskaana. Kun tapasin isän uudelleen ensimmäistä kertaa vuosiin, ja sovimme riitamme, isä ilmoittikin heti, että ei haluakaan olla tuon naisen kanssa ja haluaa erota siitä. En tiedä tässä vaiheessa, haluaisinko aloittaa suhteen miehen kanssa vai en, mutta sen tiedän, että sen ruman hirviönaisen lasta en ala hoitamaan, elättämään tai mitään muutakaan. Jos mies haluaa sen kanssa olla tekemisissä, sitten tekee sen omalla ajallaan jossain aivan muualla kuin minun ja lapseni kanssa.

Sellaisia tilanteita vain on, että mies voi ehkä epätoivosta tai jostain muista syistä alkaa suhteeseen jonkun itseään paljon huonomman, rumemman ym. naisen kanssa vain, koska ketään muutakaan ei ole. Sitten sattuu vahinko, ja tällainen nainen tulee raskaaksi. Ihan turha odottaa, että joku kunnollinen nainen alkaa tällaisen leväperäisen akan lasta elättämään. Itsehän hän on lapsen halunnut, vaikka on ollut tietoinen siitä, että lapsen isä ei hänestä tosissaan tykkää. Silloin otetaan itse myös lapsesta vastuu. Ihan turha täällä vaatia naisia ottamaan VIERAIDEN NAISTEN lapsista vastuu. Se on näiden lasten äitien tehtävä ottaa vastuu.

Ymmärrän aloittajaa, koska olen tavallaan samassa tilanteessa. Elatusmaksut miehesi joutuu maksamaan, mutta sinun ei tarvitse ottaa lapsesta mitään vastuuta tai olla tekemisissä, eikä miehen ole mikään pakko tavata lasta. Tapaaisiin miestä ei voi pakottaa, vain elatusmaksujen maksamisiin. Joten älä ole huolissasi siitä,että miehesi tarvitsisi olla lapsen kanssa missään tekemisissä. Surullista, että lapsia syntyy tällaisiin tilanteisiin, mutta usein syynä ovat tyhmät ja epätoivoiset naiset, jotka haluavat väkisin lapsia miesten kanssa, jotka eivät niitä heidän kanssaan halua. Tilanne ei ole sinun vikasi, eikä sinun tarvitse tuntea siitä mitään syyllisyyttä.

• Olet ääliö pissis

Sinä vaikutat tyhmältä ja epätoivoiselta. Onko ulkonäkö sinulla ainoa mitä vaadit kumppaniltasi ? Ja jos sinulla ei muuta ole, niin aika heikoilla olet.
        Ei sinulla ole mitään vastuuta vieraiden ihmisten lapsista, vaan heillä itsellään lapsen isällä ja äidillä, sinä olet ulkopuolinen. Lapsi on viaton.

• hjhjhj

mikäs sinä oikein olet ihmisiäsi? Riitaa vuosia, hirveä, ruma akka vuosien eron jälkeen jne. Nyt olet ottamassa miestä takaisin... Miehenä juoksisin ja lujaa karkuun! Jestas mikä tolppa-aivo!!

• Siru_____
        Olet ääliö pissis kirjoitti:

Sinä vaikutat tyhmältä ja epätoivoiselta. Onko ulkonäkö sinulla ainoa mitä vaadit kumppaniltasi ? Ja jos sinulla ei muuta ole, niin aika heikoilla olet.
        Ei sinulla ole mitään vastuuta vieraiden ihmisten lapsista, vaan heillä itsellään lapsen isällä ja äidillä, sinä olet ulkopuolinen. Lapsi on viaton.

"Ei sinulla ole mitään vastuuta vieraiden ihmisten lapsista, vaan heillä itsellään lapsen isällä ja äidillä, sinä olet ulkopuolinen."

Asia ei ole ihan noin. On rumia ja epätoivoisia naisia, jotka käyttävät hyväkseen sitä tosiasiaa, että miehen on fyysisesti tavallaan pakko harrastaa seksiä tietyin väliajoin jossain muodossa. He yrittävät miehiä, jotka ovat heitä itseään parempia, jos huomaavat, että mies on jollain lailla haavoittuvainen. Tällaiset tapaukset pyrkivät usein tulemaan raskaaksi, jotta saisivat jälkeläisen itseään paremman miehen kanssa. Tosin kaikki tämän tyypin naiset eivät välttämättä ole suoranaisesti rumia, mutta edustavat kuitenkin sitä roikkuvaa ja ripustautuvaa epätoivoista naistyyppiä, joista miehet eivät tykkää tarpeeksi alkaakseen heidän kanssaan pysyvään suhteeseen.

Jos nämä naiset tyrkyttävät itseään miehille ja ripustautuvat miehiin, jotka eivät heitä HALUA ja tietävät, etteivät nämä miehet heitä halua ja heistä oikeasti tykkää, mutta SILTI tietoisesti tekevät kaikkensa sen eteen, että tulisivat raskaaksi, joskus jopa valehtelevat ehkäisystä, silloin on HEIDÄN velvollisuutensa huolehtia lapsistaan, ei näiden miesten ja kaikkein vähiten miesten kunnollisten puolisoiden.

• uskova 75

No yleensähän se isyys on juuri se mitä voidaan arvuutella?? No eihän sitä nyt mikään pakko ole mitään kotia ruveta leikkimään. Hyvinhän se miehesi voipi isä olla sille lapselle ja edelleen olla sinun omasi. Kyllä te aikuiset ihmiset tuollaisen tilanteen osaatte järjestää.

• yh omasta tahdosta

Minun exmies oli pelimies, kulki vieraissa ja ryyppäsi, vuosien saatossa kuitenkin tulin itse raskaaksi. Ja miten kävi, isäksi ei halunnut. Valehteli suvulleen ja kavereille, että olin pettänyt häntä.

Enpäs vaatinut dna testiin, mielestäni alkoholisti kepin heiluttaja ei ollut minkään arvoinen lapseni isäksi. Kännissä kuitenkin märisi "poikansa" perään.

Onnekseni en saanut noista hänen syrjähypyistä mitään tautia itselleni.
      Takaisin en huolisi mistään hinnasta enkä halua, että kuuluu lapseni elämään.

Ei kannata yrittää pakottaa ketään isäksi. Raha mitä elatusmaksuissa äiti saa tuo myös tapaamisoikeuden /-velvollisuuden isälle..

Kannattaa äitinä miettiä tarkkaan onko raha sen arvoista, mitä lapsi saa isästä, joka ei halua olla isä.

• nyt tarkkana!

Kait se raha menee lapsen tarpeisiin eikä äidille :) ?

• Lapsen oikeus....

Se on LAPSEN tapaamisOIKEUS isäänsä !!! Ei isän.
        Todella itsekästä viedä lapselta isä.

• Raha ei ratkaise
        nyt tarkkana! kirjoitti:

Jumankekka, mitä idiootteja täälläkin pyörii! Elatusmaksu maksetaan lapsen elättämiseksi, jos vanhemmat eivät huolla lasta yhdessä.

Ainakaan pienimmällä elatusmaksulla, 145 eurolla ei elätetä lasta puoliksi. Eikä
        2 x 145 eurollakaan. Edes lapsilisä ei korota summaa niin suureksi, että se riittäisi elättämään lapsen.

Kyllä yh maksaa parikymmentä vuotta suurimman osan lapsen elatuksesta. Isän osuus on lähinnä nimellinen, jos edes maksaa mitään.

Ja AINA tarvitaan kaksi lapsen tekemiseen.

• väripisteitä
        nyt tarkkana! kirjoitti:

Tämähän vain osoittaa että vanhetessaankin nainen voi löytää uuden ja rikkaaan elämäntavan.

• Siru___

" Raha mitä elatusmaksuissa äiti saa tuo myös tapaamisoikeuden /-velvollisuuden isälle.."

Ei tuo mitään velvollisuutta. Mikään laki ei velvoita isää käymään tapaamisissa, vaikka tapaamissopimus olisikin. Mitään rangaistusta isälle ei tule, vaikka jättäisi jokaisen tapaamisen väliin.

• Iloinen perhe- juhla

Joo, isyystestiin on pakko suostua ja virkavalta hakee jos ei suostu. Ja maksu- laputkin alkaa löytää perille aina täysi- ikäisyyteen saakka. Noin 79 000 euroa normaalipalkalla ottaen huomioon indeksikorotukset jne inflaatio- oletukset. Onnea paljon iloisen perhetapahtuman johdosta !

• huoletonta elämää

Ei ne Pattayalta tule hakemaan isyystesteihin ;)

• FEIKKI

ahahahaah! Mistähän kuukausipalkasta lasket???? Jos vaikka laskettais 10-12% palkastasi. Sulla kova liksa. Laskeppa ihan ite

• Maipenrai
        huoletonta elämää kirjoitti:

Ei ne Pattayalta tule hakemaan isyystesteihin ;)

No joo ! Sieltä saapi sit muita tuliaisia. Käytä kondomia. Ne naiset ei anna kun kahdelle: Sulle ja koko mailmalle.

• rekisteröitymätön**
        FEIKKI kirjoitti:

ahahahaah! Mistähän kuukausipalkasta lasket???? Jos vaikka laskettais 10-12% palkastasi. Sulla kova liksa. Laskeppa ihan ite

Minimielatusvastuu: n 130 euroa/kk, = 1500 euroa vuodessa

18 vuotta -> 27000 euroa.

Jos on isommat tulot ja erityisestikin, jos lapsen äiti on vähävarainen, voidaan summa säätää suuremmaksikin. Ei tuo 76 000 mitenkään mahdottomalta kuulosta.

Käyttäkää järkeä ylä- ja ehkäisyä alapäässä niin ei tarvitse tällaisia huolehtia.
        On se lapsen kannalta surullista, että isä kynsin hampain tappelee, ettei vaan tarvitsisi sitä penskaa tunnustaa... hävetkää miehet, jotka ajattelette, että se lapsi olisi jotenkin syntyynsä syyllinen. Ei se hänen vika ole, että vanhemmat ovat ajattelemattomia. Vaikka naisen toiminta vituttaisi, niin älkää kostako sitä lapselle. Hän kantaa teidän geenejänne ja on jälkeläisenne.

• elämä hymyilee
        Maipenrai kirjoitti:

No joo ! Sieltä saapi sit muita tuliaisia. Käytä kondomia. Ne naiset ei anna kun kahdelle: Sulle ja koko mailmalle.

Ei muuten ole edes pienintäkään aikomusta tulla suomeen. Ei edes isyystesteihin.

• porco rosso

Isyystestiin voi pakottaa nostamalla isyyskanteen. Jollei "isäehdokas" saavu DNA testattavaksi omatoimisesti, niin hänet haetaan virkavallan keinoin.
      Ja mikäli "isäehdokas" paljastuu lapsen biologiseksi isäksi, on hän elatusvelvollinen kunnes jälkikasvu on täysi-ikäinen. Mikäli ei sitten jostain syystä maksakkaan elatustukiaan, maksaa valtio tuen äidille ja perii sen sitten isältä.
      Mutta isää ei voi pakottaa muulla tavalla kuulumaan lapsen elämään..

• testauttanut

Kyllä voidaan lain mukaan pakottaa tekemään isyystesti. Jos ei suostu, niin virkavalta todellakin puuttuu asiaan. Saattaa kyllä olla tämän naisen puolelta ihan tyhjä uhkauskin. Että odotelkaa rauhassa, mitä tuleman pitää. Tsemppiä.

• Tyyyyytyyyy

No totta mooses, testiin on mentävä jos kerran on muhinoinu sen akan kans.

• Mikään muu ei

ole pakollista kuin kuolema.

• Just näin

Muija hakee elatusmaksuja "mieheltäsi." Jutelkaa muijan kanssa ja pyytäkää nimi paperiin, ettei halua teiltä muuta kuin ystävyys-suhteen. Huolehtii itse lapsen elatuksesta. Näin pääsette 16 tai 18 vuoden elatusmaksuista. Voi suostuakin tietämättömyyttään.

• omaan anuksees

Se on lapsen oikeus elatukseen. Noin jos teette niin voidaan vaatia takautuvasti. Siinähän sitten maksatte könttäsummaa kerralla. ;)

• määmy

Olen ymmärtänyt: Mikäli lapsen äiti haluaa, että isäkanditaatista otetaan isyystesti. Isyystesti tehdään vaikka väkisin.

Olen myös ymmärtänyt: Mikäli mies epäilee lapsen siittämäkseen ja haluaisi isyystestin. Mikälilapsen äiti ei halua isyystestiä, sitä ei tehdä.

Kannattaa kysyä tuolta laki osiossa mikä löytyy kun etsit aakkosillisesta luettelosta.

• isä ja minä

Miksi ei oteta lapsenoikeuksia huomioon? Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä.

• naisten puolella

Esim oikeusaputoimiston kautta voi vaatia isyystesteihin, sit miehes pitää mennä niihin testeihin, ja sit vielä oik.käynnissä vähän kysellään panemisista että milloin ja kenen kanssa, ja sillä vahvistetaan joko ei/kyllä. Yleensä testit aika yksiselitteisiä. Ei tossa nyt ketään voittajia ole kuitenkaan - ihmetyttää, miksi edes vastustat asiaa - ns. muija voisit olla myös sinä, otathan huomioon sen, että olet vastuuttoman kepinheiluttajan kanssa kimpassa, joka aina on valmis, jos vain pesää löytyy - olet vain yksi niistä muijista. Et niitä muitakin "muijia" voi ilmaantuu, et mietipä vähän vastuullisuutta, ja lopeta sen jonkun muijan haukkuminen, itsekin kuulut ihan samaan kategoriaan. Kumma kun en näe rikkaa siippasi silmässä - kai ymmärrät, että ne on miehet jotka iskee muijia ja metsästää, nainen tekee päätöksen.

• 15+12

Kyllä DNA-testi tehdään ja jos miehesi on lapsen isä niin onhan se iso mullistus elämäänne. Hän voi toki olla tapaamatta lasta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että lapsi on olemassa ja on aikoinaan perimässä puolisoasi. Teidän tulevat lapsenne tulevat jossain vaiheessa siis joka tapauksessa tietämään, että heillä on sisarus josta isä ei ole koskaan välittänyt. Ja elatusmaksuja miehesi maksaa ainakin seuraavat 18 vuotta.

• Siru_____

"Teidän tulevat lapsenne tulevat jossain vaiheessa siis joka tapauksessa tietämään, että heillä on sisarus josta isä ei ole koskaan välittänyt."

Huono yritys herättää syyllisyyttä. Kyllä tällaisessa tapauksessa nainen, joka on ehkä yrittänytkin saattaa itsensä raskaaksi, on tilanteeseen syyllinen. Hän on tiennyt, että tuo mies ei häntä halua, eikä ole hänen kanssaan suhteessa, eikä silti ole käyttänyt ehkäisyä. Nyt yrittää ilmeisesti lasta hyväkseen käyttäen ripustautua mieheen. Koko tilanne on on naisen syy, ei miehen, ja vastuu on siis naisella. Ei pelkkä seksiin suostuminen itseään tyrkyttävän naisen kanssa tee miehestä vastuullista.

• jebajee...
        Siru_____ kirjoitti:

"Teidän tulevat lapsenne tulevat jossain vaiheessa siis joka tapauksessa tietämään, että heillä on sisarus josta isä ei ole koskaan välittänyt."

Huono yritys herättää syyllisyyttä. Kyllä tällaisessa tapauksessa nainen, joka on ehkä yrittänytkin saattaa itsensä raskaaksi, on tilanteeseen syyllinen. Hän on tiennyt, että tuo mies ei häntä halua, eikä ole hänen kanssaan suhteessa, eikä silti ole käyttänyt ehkäisyä. Nyt yrittää ilmeisesti lasta hyväkseen käyttäen ripustautua mieheen. Koko tilanne on on naisen syy, ei miehen, ja vastuu on siis naisella. Ei pelkkä seksiin suostuminen itseään tyrkyttävän naisen kanssa tee miehestä vastuullista.

"Ei pelkkä seksiin suostuminen itseään tyrkyttävän naisen kanssa tee miehestä vastuullista."

-No mutta miksei tee?? :) kait se tekee jos pippelin pistää pimppii, KYLLÄ, silloin VOI tulla vauvoja :D Oma valinta se on vaikka muija olis kuinka tyrkky hyvänsä.

• himot hiirelläkin
        Siru_____ kirjoitti:

Tuo mies on kuitenkin häntä halunnut...

• Siru on kateellinen
        Siru_____ kirjoitti:

Nimimerkki Siru on korkskea itseääntäynnä oleva ihminen, joka on valmis kääntämään asiat aina niin päin kuin itselle edullista.

Siru näyttää tuntevan ääretöntä vihaa sekä mustasukkaisuutta siitä, että hänen exänsä jota hän nyt uudelleen pyydystää, on välillä pitänyt jostain muusta naisesta, ja jopa hankkinut naisen raskaaksi.

Todennäköisesti Siru on aiemmin itse kieltäytynyt lapsen saannista: linjat mene, kakarat rääkyy, ei pääse matkustelemaaan yms. ja nyt tämä miehen lapsi on hänelle sitä suurempi sokki.

Siru on varmaan mielestään "kaunis", kun hänen mielestään pahin synti on olla "ruma", voi pissistä!

• kyllä voi, ja myös maksaa ruokot, että mitäs tästä opimme hetken hekuma 17,vuoden osamaksu

• Lakia lukenut.

Kyllä siihen testiin on pakko mennä.

Suomen lasten oikeuksien lain nojalla miehesi on mentävä testiin jos sitä vaaditaan, viimeistään siinä vaiheessa kun haastemies tuo haasteen testiin menosta. Jos kiltäytyy testistä siihen on oltava selkeät perusteet, muuten oikeus voi määrätä testipäivän. Jos ei sitä noudateta katsotaan että syy yhteys on selvä, ja oikeus katsoo pakkokeinolain asialliseksi ja miehesi haetaan testiin jonka lääkäri tekee pikaisesti. Ei siis mitään vangitsemista tai pidätystä vaan pelkästään käytetään testissä. Eli suosittelen että miehesi käy testeissä ja jos todetaan isäksi se asia etenee niin, että silloin sovitaan yhdessä kuinka elatusmaksut hoidetaan. Elatusmaksua ei kannata hyväksyä suin päin vaan kannattaa ottaa asiassa yhteys tuomariin joka vie käsittelyn oikeuteen, on nimittäin niin että molemmat ovat vastuussa ehkäisystä eikä pelkästään isä. Jos ei ole varaa tuomariin Oikeusaputoimistot ovat silloin käytössä, jossa katsovat on syytä kääntyä asianajajan puoleen jolla on kokemusta tämmöisistä asioista. Mene testiin reilusti ja katso mitä se tulee näyttämään, sitten vasta neuvottelut jos tulos on positiivinen.

• sndi

"Elatusmaksua ei kannata hyväksyä suin päin vaan kannattaa ottaa asiassa yhteys tuomariin joka vie käsittelyn oikeuteen, on nimittäin niin että molemmat ovat vastuussa ehkäisystä eikä pelkästään isä."

Mitenkäs nämä liittyvät toisiinsa? Elatusmaksu ei määräydy ehkäisyn perusteella. Vaikka nainen sanoisi käyttävänsä ehkäisyä, eikä käytäkään, miehellä on silti oma vastuunsa. Sen perusteella ei elatusmaksuista tai isyydestä voi kieltäytyä. Jos isyys todetaan, niin se on sitten siinä. Toki on totta että elatusmaksua ei välttämättä kannata hyväksyä ihan noin vain, vaan sen voi määritellä kohtuulliseksi lastenvaljojan kanssa. Jos oikeuteen menee elatusmaksujen määrän takia, eikä ole ihan varaton, niin taas tulee lisämaksuja, joten siinä kannattaa harkintaa käyttää.

• Harmillinen tilanne.

Huh, jaksamatta lukea kaikkien kommentteja (kun näyttää paljon olevan noita idiootteja liikkeellä) pakko sanoa, että miksi ihmeessä nuo "Provo!!" -tyypit tulee huutelemaan joka ikiseen asiaan. On siinäkin elämä...

Käsittääkseni voidaan isyystestiin käskeä... Kuitenkin, jos nainen vain uhittelee, eikä vie asiaa eteenpäin, antaisin miehesi tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Jos ei halua, ei mene.
      On myös eräitä joitain, jotka tekevät yhdessä lapsen, mutta mies ei todista isyyttään ja näin ollen joutuu kunta maksamaan elatuksen. Silti mies voi olla hyvissä väleissä ja tekemisissä niin naiseen, kuin lapseenkin.
      Ja mikäpä siinä, kukin tyylillään.

Ainut mikä tuollaisessa tilanteessa tietty harmittaa, on viaton lapsi, joka joutuu tällasen keskelle.

• pari faktaa

Isyys voidaan todistaa vaikka väkisin - kyllä. Mutta jos nainen alkaa vaatimaan elatusmaksuja lapsesta, se antaa isälle oikeuden olla yhteydessä lapseen. Eli vaikka lapsi elää ja kasvaa äidin kanssa, niin isä saa halutessaan vaikka kerran kuussa nähdä lasta tms.

Usein nämä äidit eivät taas halua/kestä sitä, että noin lainausmerkeissä vieraan parisuhteen mies tulee leikkimään viikonloppuisää silloin tällöin.

• Ptjamdjgtj

Äkkiä ukko virallisesti varattomaksi ettei tarvitse vahingoista maksaa kuukausimaksua.
      Mitään muuta syytä ole noin ahkeraan näytteenvaatimiseen.
      Kumma kun hankkii lapsia itsekseen vaikkei pysty elättämään.

• 6+20

Voi pakottaa..jos mies on luottotiedoton,eli ei saa muuta kämppää,on hän naisen ja lapsen orjana!

• aikuiset ihmiset....

Pistää vihaksi kuulla ihmisten puhuvan noin. Luulisi aikuisen ihmisen kantavan itse vastuun teoistaan.. jos sitä ei ole valmis kantamaan, mitä turhaan harrastamaan seksiä- varsinkaan ilman ehkäisyä. Känni ei ikinä ole tarpeeksi hyvä tekosyy. Jos lapsi on miehesti, eikö miestäsi lainkaan kiinnosta, millaista lapsella tulee olemaan ilman isää? Ei voi kuin päätään pudistaa, ja toivottaa näinkin sydämettömille ihmisille oikein mukavaa päivänjatkoa.

• Isän oikeudet.

Isyslaki on uudistettu, kannattaa tutustua isyyden selvittämiseen.

Aikaisemmin riitti, jos nainen nimesi jonkun miehen lapsen isäksi, ne menivät yleensä lvitse oikeudessa vaikka lapsi olisi ollut tummaihoinen ruskeasilmäinen kiharapää.

Eräs isä epäili, että hän ei voi olla tummaihoisen lapsen isä.

Gynekologi tutki naisen ja ilmoitti miehelle. Kyllä te olette lapsen isä, täällä alapäässä on niin suuri aukko, että lapsi on päässyt ylivaloittumaan.

Näin oli ennen, mutta ei enään nykyään.

Lakiuudistus.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/8_2005/isyystutkimusta_koskevat_lait_ovat_uudistuneet
        ---

• mitä tehdä??!!

mulla tuli just paskat housuun. Apua, auttakaa mua.
      Mitä nyt pitäis tehdä.
      Antaa miehelle kenkää?

• Ei tarvii

tehdä mitään,kyllä se sinne kuivaa ajan kanssa.

• susku282

Lain mukaanhan sen voi teetättää tahtoi mies sitä tai ei.

• Koiras märehtijä

Suomalaisesta tasa-arvosta kertoo jotain tämä:

Jos aviossa oleva mies menee polkaisemaan toista naista, josta nainen tulee raskaaksi, voi tämä nainen vaatia miehen isyystestiin. Onhan lapsella oikeus isään ja saada elatusta.

MUTTA

Jos aviossa oleva nainen menee toisen miehen kanssa sänkyyn, josta nainen tulee raskaaksi, voi nainen KIELTÄÄ isyystestin teon, vaikka tämä toinen mies sitä vaatisi (tosin jos aviomies vaatii, niin sitä ei voi kieltää). Näin, koska lapsella on jo isä & elättäjä - eli aviomies, joka voi olla tietämätön vaimonsa syrjähypystä ja kuvitella lasta tosiaan omakseen.

• ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Mitään halua lapseen?
      Mutta tavara kelpas kuitenki.
      Jokaisella lapsella on oikeus isään!
      Olkoonpa isäsitte minkälainen siemenlinko
      hyvänsä.

• oaeiaejo

Oikeus tosiaan voi ymmärtääkseni määrätä isyystestin eli kyllä sinne on marssittava, jos lapsen äiti sitä vaatii. Jos ei hyvällä niin oikeusteitse. Miksei hän halua omaa lastansa?? Aika ihmeellistä. Ei myöskään osoita kunnioitusta kutsua toista naista muijaksi, eikö häntä voisi kutsua ex-naisystäväksi?
      Jos lapsen äiti on kovin nuori, on tärkeää, että lapsen isä on jollain tavalla kuvioissa tukemassa, ettei elämä käy hänelle ylivoimaiseksi ja johda huostaanottoon tms. Kyllä se nuori äiti nyt tarvitsee miehen hyväksynnän, onhan hän mahdollisesti hänen lapsensa äiti. Jos tosiaan on niin, että hän vaatii miestä isyystestiin, hänen elämäntilanteensa todella lienee sellainen, että hän tarvitsee tukea. Ehkä hänellä ei muuta tukea paljon ole, koska ei hän muuten haluaisi vastustelevaa miestä elämäänsä.

• äkkäräkkiä löytyy

Ei itselläni ole tämmöisestä asiasta kokemusta, mutta eiköhän tämä kyseinen muija vedä liikaa herneitä nenään; tekstiviestit mitä tulee mikäli ovat loukkaavia niin hän on aika ikävässä tilanteessa, et sinä etkä miehesi: kohta varmaan tulee vaatimaan isyystestiä mun mieheltä jep ja sen päivän kun näkis

• Pakko mikä pakko

Se huolehtii ehkäisystä joka ei halua lasta.

Isyystestiin voidaan pakottaa jos lapsen äiti vaatii.

• pla pla

ja jos on avoliitossa, pitää mennä kumpikin varmistamaan isyys

• ei aikuismaista

sun olisi täytynyt olla paikalla niin olisit nähnyt mitä miehes menee tekee! Olitko sä miehes kaa yhes ku hän......?

• Eura

Kyllä miehesi joutuu testiin ja maksamaan elarit, jos on isi..
      LAKI koskee siis vain Miehiä, naista ei voi pakottaa testiin vaikka mies haluaisi, siis jos nainen ei vaadi elaria. Todella huono laki..

• sndi

Naisen voi pakottaa testiin, mutta jos hän on naimisissa, eikä halua toisen miehen tunnustavan isyyttään, silloin ei voi pakottaa. Epätasa-arvoa kyllä minunkin mielestäni.

• pippuri

TAAS JOKU VASTUUNTUNNOTON SIEMENTÄNYT KÄNNIPÄISSÄÄN HAHAHAHHHAA TOIVOTTAVASTI PALKKASI ON HYVÄ KUN JOUDUT ELAREITA MAKSAMAAN, KANNATTAISI KÄYTTÄÄ SITÄ KONDOOMIA!! KYLLÄ TUON IKÄISENÄ PITÄISI TIETÄÄ MILLÄ TAVALLA NAINEN LAITETAAN PAKSUKSI! KANNATTAISI SUOSTUA TESTIIN MUUTEN POLIISIT KOPUTTELEVAT OVELLESI! EN YMMÄRRÄ MITEN VOIT TYTTÖKAVERISI KANSSA HARKITA YHTEISTÄ LASTA KUN ET OLE VALMIS OTTAMAAN VASTUUTA OMASTA VIRHEESTÄSI,. ENKÄ YMMÄRRÄ NAISTAKAAN MIKSEI TEHNYT ABORTTIA, KOSKA LAPSELLE TULEE OLEMAAN HANKALA LAPSUUS KUN EI OLE ISÄHAHMOA. KUMMALLAKIN ON VASTUU TÄSSÄ ASIASSA. HOMMATKAA EHKÄISY NIIN ELÄMÄ ON VAPAAMPAA JA HELPOMPAA! JOKAISESSA TERVEYSKESKUKSESSA SAA EHKÄISY NEUVONTAA, MINULLAKIN ON 3 VUODEN EHKÄSY KAPSELI 99PROSENTIN VARMUUS ;))

• buoki

just näin ja vois sitä käydä laitta pihasa poikki jos on niin saatanan edesvastuuton että kännissä räveltää miten sattuuu!!! ei muuten tule enään kukaan raskaaks kun tekee vasektomian ...mokoma hölömöläinen..jättäsin tommosen ukon heti:(

• Mitäs se

muija täällä oikeen mesoaa.

• nfaudhf

Lapsella on aina oikeus isään niin sanoo Suomen laki. Kyse ei siis ole siitä, mitä sinä tai avokkisi tai avokkisi säätö haluatte vaan lapselle kuuluvaasta oikeudesta.

• Hohhohohohooo

Voi mikä provo!

Hienoa esimerkkiä mieheltä. Lapsen vika on se,ettei isä osaa käyttä kortsua.

• minä vain.

Jos tämä kyseinen nainen haluaa löytää lapselleen isän siihen testiin ei ole pakko suostua vaikka virkavalta tulisikin hakemaan koska voi sanoa vaikka että en edes ole harrastanut seksiä tuon kans eihän sitä voi kukaan todistaa. Selvästi tuo nainen nyt tajusi ettei rahaa ole ja haluaa periä elatusmaksuja ja hakee sen isän vaikka kiventakaa sitten vaatimalla kaikilta seksikumppaneiltaan isyystestiä jotta saisi tietää. Tai toisena ajattelen jos lapsi joskus haluaa tietää biologisestaan isästä jotain niin se on helpompaa kertoa, kun sellainen on olemassa.

• aloneman4ever

jos kerran naisten kanssa oleskelusta voi tulla tuollainen pakollinen "takaisinkutsu" niin minä en naisiin sotkeennu koskaan. Olen mieluummin omissa oloissani.

• elämä on...

Jos ei halua isäksi- kondomi!!! Näin helppoa, toisille monimutkainen...

• naisista on

vain harmia, kuten tämäkin tapaus taas näytti.
      Säästyy monelta mielipahalta, kun passaa mokomat ongelmat.

• niinku

Ja tällaiseen maailmaan syntyy viaton pieni lapsi. Voi hyvää päivää. Miksi ette hyvät idioottiteinit käytä ehkäisyä? Korvien väli kumisee tyhjyyttään ja vielä lapsi pitäsi siihen tehdä..

• nihih

Ihan tiedoksi vain että isät voidaan pakottaa isyystestiin lain keinoin, halusi muut mitä vaan. Se ihan yleinen keino jos ei muuten haluais. Saadaan elatusavuille maksajat, muuten maksais valtio. Näin se vaan menee.
      Enemmän ehkäsyvalistusta pitäs olla!

• ehkäisyä

Tosi tyhmä nainen joka rakastee useamman miehen kanssa ja ei huolehdi ehkäisystä partnerin kanssa yhdessä, saatikka jälkiehkäisystä joka olisi ollut mahdollista. Olisihan sen jälkeenkin vielä ollut aborttiin tilaisuus..
      Tosi tyhmää altistaa itsensä raskaaksi kun ei edes tiedä kuka tai kumpi on lapsen isä.
      Kyllä lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja hän myös tarvitsee kummankin vanhemman rinnalleen kasvamisen alkutaipaleelle.

• 19+3=?

Kyllä se on niin,jos isä vaatii testin se tehdään. Sanoin lääkärille kun testasi 8kk:n ikäistä lasta, jos hän ei ensi yrittämällä testiä saa tehtyä kiellän koko testauksen. Vastasi ettei äiti sitä pysty estämään se otetaan vaikka otsasta ja poliisien läsnä ollessa :)
        Näin meillä.
        Ja elatusmaksut määräytyvät tuloista ja menoista ja lapsen elatuksen tarpeesta.
        Se ratkaistaan vaikka hovioikeudessa jos muualla ei pystytä. Tarkoitin nyt lastenvalvojaa ja käräjäoikeutta.
        Se on kyllä totta, että isän ei tarvitse yhteyttä lapseen pitää jos ei halua. Puhutaan lapsen oikeudesta mutta lapsella ei ole mitään oikeutta vaikka haluaisi isäänsä tavata.
        Pitää vaan toivoa ettei isä myöhemminkään milloinkaan järkiinsä tulisi, koska siinä vaiheessa lapsi ei todellakaan halua enää vanhaan isäänsä tutustua. Kiikutelkoon isä yksinään keinutuolissa kun ei jaksa enää baareissakaan juosta. Eikä naisetkaan enää papparaisesta innostu :)

• enemmän nähneenä

Eihän se nainen sitä sun ukkoas tarvitte muuta kuin

osallistumaan rahallisesti talkoisiin. Ite olen sitä mieltä, että älä ainakan omia

rahojasi rupea antamaan siihen projektiin. Toivottavasti sulla ja miehelläsi on

eri pankkitilit koska se ukko maksaa hädissänsä sen pienokaisen elatuskuluja.

Jos et heitä ukkoasi pellolle, niin 2 mahdollisuutta joista jompikumpi toteutuu:

1: Miehesi ottaa opikseen ja parantaa tapojaan kanssasi

2: Miehesi jatkaa samalla tavalla ja toimii yhden tai usemman naisen

pärehöylänä niinikuin ennekin.

• Nainen myös

Tyydy siihen mitä saat, horo!
      Älä muille tuu valittaa,.
      Ite oot osas valinnu.

Mies parka!

• Realiteetit

Testiin voidaan määrätä oikeusteitse, mikäli äiti niin pyytää. Asiaa voi viivyttää, muttei estää.

Isällä ei ole velvollisuutta tavata lastaan, auttaa äitiä tai ottaa vastuuta lapsesta muuten kuin taloudellisesti. Mikäli isä ja äiti eivät pääse lastenvalvojalla tai keskenään sopimukseen elatusavusta, oikeus voi sen määrätä isälle. Lapsen elatus on on 470€, joka jaetaan isän ja äidin tulojen ja heidän ottamansa vastuun mukaisesti. Jos isä ei maksa, elatusapu menee perintään ja tuottotiedot on menneet viideksi vuodeksi (estää lainan saamisen ja usein myös asunnnon vuokrauksen). Käytännössä siis pyristelemällä vastaan, pilaa vain oman elämänsä.

Miettisin millainen on mies, joka ei kanna jälkiseuraksia vastuuttomasta hurvittelusta. Käykö sama , jos teille käy vahinko. Mies on yhtä "syyllinen" kuin nainen, paitsi jos nainen on valehdellut ehkäisystä. Huijattunakin mies on joko yksinkertainen tai sinisilmäinen. Vain tyhmä luottaa satunnaiseen kumppaniin noin tärkeässä asiassa. Seuraukset voisivat olla paljon pahempia kuin lapsi.

• aloneman4ever

470e, aika helvetin kallis kustannus. Naiset on liian suuri taloudellinen riski miehelle, niistä kannattaa pysyä erossa.

• sexy
        aloneman4ever kirjoitti:

470e, aika helvetin kallis kustannus. Naiset on liian suuri taloudellinen riski miehelle, niistä kannattaa pysyä erossa.

lapset, ei naiset! Elatus on rahaa lapselle, ei naiselle!

• Käytiin joo
        aloneman4ever kirjoitti:

Oli jo vuonna 2003 500€/kk. Kyllä on nyt enemmän. Tuo on vanhaa tietoa.

• Ikävä ihminen

Väitelkää mitä haluatte, mutta on noita keinoja.

Esim. Kun yhden yön hoito tulee ja väittää lapsen isäksi ja vaatii testin.
      siihen suostuu koska näin osoittaa olevansa yhteistyökykyinen. Samalla
      reissulla käy lastenhuollossa ilmoittamassa, että riippumatta valheellisista
      seikoista, on oma elämäntilanne sellainen, että ei ole kykenevä
      hoitamaan velvollisuuksiaan lapsestansa, vaikka kuinka haluaisi?

Ilmoittaa myös halunsa antaa lapsensa omalta osaltaan adoptioon, koska
      ei voi taata lapselle turvattua elämää. No niin, silloin alkaa viranomaisrattaat
      pyöriä, kuin herne housuissa.

On noita keinoja ja kikkoja, käyttäkää jätkät aivojanne jos ne mulkun lisäksi
      omaatte. Naiset käyttävät kyllä tilaisuutta hyväkseen jos voivat. Vedoten
      vaikka mihin potaskaan: "heikommassa asemassa oleva" "luuli rakkaudeksi"
      "tuli toisiin ajatuksiin" jne..........

Se on miehen heikkoutta, jos muija vie kuin litran mittaa :)

• yhden yön nainen <3

Miksi harrastat yhenyönseksia ilman kondomia!!!?? Selitä se, hyvä ihminen?! Oletko fiksu?

Jos ihminen ei suostu ottamaan vastuuta teoistaan ja luopuu lapsesta noin vain, niin on muutenkin kykenemätön päättämään tässä elämässä omista asioista, pakkohoitoon mielisairaalaan vaan sellaiset....vaaraksi ja taakaksi yhtiskunnalle.

• Ikävä ihminen
        yhden yön nainen <3 kirjoitti:

Miksi harrastat yhenyönseksia ilman kondomia!!!?? Selitä se, hyvä ihminen?! Oletko fiksu?

Jos ihminen ei suostu ottamaan vastuuta teoistaan ja luopuu lapsesta noin vain, niin on muutenkin kykenemätön päättämään tässä elämässä omista asioista, pakkohoitoon mielisairaalaan vaan sellaiset....vaaraksi ja taakaksi yhtiskunnalle.

Tässä ketjussa tuntuu olevan väittelyn aihe se, että voiko "isyydestä" ja
        pakotetusta testistä tai sen tuloksesta irtautua mitenkään? Vastaus: Kyllä voi.

Ei ole minun asia tuomita tai päättää, mikä on oikein tai väärin. Miksi
        jotkut toimivat kuten toimivat. Riitaan tarvitaan aina kaksi, kuten lasten tekoonkin
        vielä nykyään, mutta se että joku muuttaa mielensä, olkoon mies tai nainen,
        ei saa olla argumentti eikä peruste sille, että toinen osapuoli pääsee
        kyykyttämään toista sen takia, ettei toinen osaa pitää puoliaan.

Tekstissäni EN väittänyt harrastavani ITSE suojaamatonta seksiä, en yhden
        yön jutuissa enkä parisuhteessa, tai vakinaisessa suhteessa. Yleistit kaiken
        sen taas ihan itse ennakkoasenteellisuuden pohjalta jonka itse omaat.

Tuo ilmaisusi siitä, minkälainen ihminen on vaaraksi ja taakaksi yhteiskunnalle,
        vaatinee perusteekseen psykologian pitkää koullutusta ja osaamista noilla
        perusteilla mitä esitit. Itse en tuollaista väittäisi. Tilanne voi myös muuttua
        niin päin, että mies on se, joka haluaa isäksi lapsensa elämään, mutta häntä
        sorretaan ja syyllistetään siksi, että on mies. Nyky-yhteiskunnssa asia on
        toteen näytetty monta ja monta kertaa, monissa eri oikeusasteissa. Mutta
        minkäs minä sille voin, että ollessani mies en pysty konkreettisesti naisen
        asemaan samaistumaan kaikkine "mielentilamuutoksineen".

Niin, enkä ole mikään hyvä ihminen (vaikka yritinkin selittää)

• sossupaholainen

Jos et ole lapsen huoltaja (et ole naimisissa äidin kanssa), et voi antaa lastaa adoptioon. Eikä "lastenhuolto" (mikä sitten lieneekin, tarkoitat ehkä lastenvalvojaa tai lastensuojelua?) ole tuossa tilanteessa pätkääkään kiinnostunut sinun kyvystäsi hoitaa velvollisuutesi. Tietenkin voit jäädä työttömäksi ja tulottomaksi, jolloin elatusapu sovitaan 0 euroksi, mutta sekin määräajaksi, joten et voi tehdä kuin pimeitä töitä ja joudut käymään uusimassa sopimusta jatkuvasti (riippuu lastenvalvojasta kuinka pitkän sopimuksen haluaa tehdä). Eli pääset ihan samaan tulokseen ilman "lastenhuollossa" juoksemista. Mutta jos haluat tehdä itsesi naurunalaiseksi, niin siitä vaan.

• Ikävä Ihminen
        sossupaholainen kirjoitti:

Jos et ole lapsen huoltaja (et ole naimisissa äidin kanssa), et voi antaa lastaa adoptioon. Eikä "lastenhuolto" (mikä sitten lieneekin, tarkoitat ehkä lastenvalvojaa tai lastensuojelua?) ole tuossa tilanteessa pätkääkään kiinnostunut sinun kyvystäsi hoitaa velvollisuutesi. Tietenkin voit jäädä työttömäksi ja tulottomaksi, jolloin elatusapu sovitaan 0 euroksi, mutta sekin määräajaksi, joten et voi tehdä kuin pimeitä töitä ja joudut käymään uusimassa sopimusta jatkuvasti (riippuu lastenvalvojasta kuinka pitkän sopimuksen haluaa tehdä). Eli pääset ihan samaan tulokseen ilman "lastenhuollossa" juoksemista. Mutta jos haluat tehdä itsesi naurunalaiseksi, niin siitä vaan.

Kiitos tarkennuksesta ja termien korrektoinnista, opinpahan taas jotain uutta,
        millä naiset pääsevät suhteettomasti käyttämään mahdollista syntynyttä tilannetta
        suhteettomana lyömäaseena miehiä vastaan, johon ovat itse yhtä syyllisiä
        avatessaan reidet.

Kummallista tämä maailma, mutta akat voivat taas todistetusti väittää ihan mitä
        sattuu ja miehet, tuo heikompi sukupuoli lain edessä joutuu nöyrtymään.

Sitten kysytään, mistä sovinistisuus sekä muut ikävät lieveilmiöt pursuavat??

• yhden yön nainen <3
        Ikävä ihminen kirjoitti:

Tässä ketjussa tuntuu olevan väittelyn aihe se, että voiko "isyydestä" ja
        pakotetusta testistä tai sen tuloksesta irtautua mitenkään? Vastaus: Kyllä voi.

Ei ole minun asia tuomita tai päättää, mikä on oikein tai väärin. Miksi
        jotkut toimivat kuten toimivat. Riitaan tarvitaan aina kaksi, kuten lasten tekoonkin
        vielä nykyään, mutta se että joku muuttaa mielensä, olkoon mies tai nainen,
        ei saa olla argumentti eikä peruste sille, että toinen osapuoli pääsee
        kyykyttämään toista sen takia, ettei toinen osaa pitää puoliaan.

Tekstissäni EN väittänyt harrastavani ITSE suojaamatonta seksiä, en yhden
        yön jutuissa enkä parisuhteessa, tai vakinaisessa suhteessa. Yleistit kaiken
        sen taas ihan itse ennakkoasenteellisuuden pohjalta jonka itse omaat.

Tuo ilmaisusi siitä, minkälainen ihminen on vaaraksi ja taakaksi yhteiskunnalle,
        vaatinee perusteekseen psykologian pitkää koullutusta ja osaamista noilla
        perusteilla mitä esitit. Itse en tuollaista väittäisi. Tilanne voi myös muuttua
        niin päin, että mies on se, joka haluaa isäksi lapsensa elämään, mutta häntä
        sorretaan ja syyllistetään siksi, että on mies. Nyky-yhteiskunnssa asia on
        toteen näytetty monta ja monta kertaa, monissa eri oikeusasteissa. Mutta
        minkäs minä sille voin, että ollessani mies en pysty konkreettisesti naisen
        asemaan samaistumaan kaikkine "mielentilamuutoksineen".

Niin, enkä ole mikään hyvä ihminen (vaikka yritinkin selittää)

Sellainen mies, joka vaan tekee lapsia yhteiskunnan eätettäväki on taakaksi yhteiskunnalle. Ei tässä filosofi tarvii olla!
        Jos kykenee siihen kerran,että tekke lapsen ja jättä, kykenee toiseenkin, ehtottomasti. Ei pitää antaa mahdollisuutta sellaiseen!
        Miksi miehet tänäpäivänä ajattele, että seksi, se on itsestäänselvyys?! Jep, sitä saa helpommin, kun koskaan ennen, mut vastuun pakeneminenkin on vaikeempi, kuin koskaan ennen- melkein mahdoton.
        Ennen DNA testejä naiset vaan ei antanut, kun pelkäsivät mahdollista raskautta ja lapsen kannssa yksin jäämistä.
        Miksi miehet ei osaa nauttia ihannasta seksipaljoudesta vastuullisesti?!
        Naiset ei tulee ikinä suhtaudumaan seksiin samalla tavalla, kuin miehet!
        Naisen päässä voi pimahtaa ja miehen kannatta varoa ja käyttää kumia jos tunteet ei oo pelissä ja kysessä on vain leikki tai ei halua lasta muuten vaan, vaikka toinen todella paljon haluaakin!
        Ehkäisykin voi pettä, sille ei voi mitään. Tuplaehkäisy ei oo pahasta!(kumi ja pillerit esim.)
        Odotan innolla miesten ehkäisypillerien tuloa!!!
        Mitä eroa on maksullisella ja maksuttomalla seksilla? Maksullinnen tulee halvemmaksi :)))

• Ikävä ihminen
        yhden yön nainen <3 kirjoitti:

Sellainen mies, joka vaan tekee lapsia yhteiskunnan eätettäväki on taakaksi yhteiskunnalle. Ei tässä filosofi tarvii olla!
        Jos kykenee siihen kerran,että tekke lapsen ja jättä, kykenee toiseenkin, ehtottomasti. Ei pitää antaa mahdollisuutta sellaiseen!
        Miksi miehet tänäpäivänä ajattele, että seksi, se on itsestäänselvyys?! Jep, sitä saa helpommin, kun koskaan ennen, mut vastuun pakeneminenkin on vaikeempi, kuin koskaan ennen- melkein mahdoton.
        Ennen DNA testejä naiset vaan ei antanut, kun pelkäsivät mahdollista raskautta ja lapsen kannssa yksin jäämistä.
        Miksi miehet ei osaa nauttia ihannasta seksipaljoudesta vastuullisesti?!
        Naiset ei tulee ikinä suhtaudumaan seksiin samalla tavalla, kuin miehet!
        Naisen päässä voi pimahtaa ja miehen kannatta varoa ja käyttää kumia jos tunteet ei oo pelissä ja kysessä on vain leikki tai ei halua lasta muuten vaan, vaikka toinen todella paljon haluaakin!
        Ehkäisykin voi pettä, sille ei voi mitään. Tuplaehkäisy ei oo pahasta!(kumi ja pillerit esim.)
        Odotan innolla miesten ehkäisypillerien tuloa!!!
        Mitä eroa on maksullisella ja maksuttomalla seksilla? Maksullinnen tulee halvemmaksi :)))

Voi juma. No joko et sitten todella osaa sisäistää mitään, mitä kirjoitin tai
        sitten et vain halua. No samapa tuo. En puhu itsestäni, vaan yleisellä tasolla
        siitä, mikä on nykyisen lain pohjalla mahdollista tai ei!

Mitä tulee vastuullisuuteen, miksi nainen ei voi sanoa: Jos panet ilman kumia,
        vastaat myös seurauksista!! Tyhmempikin mies ymmärtää silloin, että kyrpä
        takaisin punttiin ja etsimään sellaista, joka ei hae elättäjää itselleen.

Mikäli mies silti panee, tietää sitten riskin, mikäli ei sitä jo aikaisemmin ole
        tajunnut. Jos mies on niin typerä, että nai ilman kumia, saakin syyttää
        itseään syntyneestä tilanteesta.

Sinun mielestä on lienee se oikein, että naiset voivat ja saavat valehdella,
        kusettaa, kiristää miehiä mielensä mukaan, koska ovat naisia????

Älä ihmettele miksi sovinismia esiintyy aina enemmin.

Ilmeisesti ainoa, mistä olen kanssasi samaa mieltä, on se että maksullinen
        on paljon halvempi kuin maksuton, vaikka ilmaista lounasta ei ole.
        (mikäli nyt tajusit synonyymisen vertauksen).

• "Isä"
        sossupaholainen kirjoitti:

"sossupaholainen"

Lopeta se valehtelu täällä...
        Elatusapu sovitaan aina lapsen täysi-ikäisyyteen asti, ei määräajaksi.
        LASTENVALVOJALLA EI OLE OIKEUTTA PÄÄTTÄÄ SOPIMUKSEN
        KESTOSTA EIKÄ MUULLAKAAN TAVOIN VAIKUTTAA SOPIMUKSEN
        SISÄLTÖÖN. LASTENVALVOJA AINOASTAAN VAHVISTAA VANHEMPIEN
        KESKINÄISEN SOPIMUKSEN VANHEMPIEN PYYNNÖSTÄ.
        LASTENVALVOJA EI LAADI SOPIMUKSIA EIKÄ SIIS VAIKUTA SOPIMUK-
        SIEN SISÄLTÖÖN... SOSSUPAHOLAINEN YM.. ns. "viranomaiset"... kommenteillanne JOUDUTTE NAURUNALAISEKSI, SIITÄ VAAN...

• taasyksiviranomainen
        "Isä" kirjoitti:

"sossupaholainen"

Lopeta se valehtelu täällä...
        Elatusapu sovitaan aina lapsen täysi-ikäisyyteen asti, ei määräajaksi.
        LASTENVALVOJALLA EI OLE OIKEUTTA PÄÄTTÄÄ SOPIMUKSEN
        KESTOSTA EIKÄ MUULLAKAAN TAVOIN VAIKUTTAA SOPIMUKSEN
        SISÄLTÖÖN. LASTENVALVOJA AINOASTAAN VAHVISTAA VANHEMPIEN
        KESKINÄISEN SOPIMUKSEN VANHEMPIEN PYYNNÖSTÄ.
        LASTENVALVOJA EI LAADI SOPIMUKSIA EIKÄ SIIS VAIKUTA SOPIMUK-
        SIEN SISÄLTÖÖN... SOSSUPAHOLAINEN YM.. ns. "viranomaiset"... kommenteillanne JOUDUTTE NAURUNALAISEKSI, SIITÄ VAAN...

Elatusvelvollisuudesta päätetään täysi-ikäisyyteen asti, mutta elatusavun määrää kyllä tarkistetaan aika ajoin. Täysin ymmärrettävästi sitä tarkistetaan sen mukaan kuin elatusvelvollisen maksukyky muuttuu.

• Isäkkö
        taasyksiviranomainen kirjoitti:

Elatusvelvollisuudesta päätetään täysi-ikäisyyteen asti, mutta elatusavun määrää kyllä tarkistetaan aika ajoin. Täysin ymmärrettävästi sitä tarkistetaan sen mukaan kuin elatusvelvollisen maksukyky muuttuu.

"taasyksiviranomainen"

Ei muuten päätetty... mulla kiinteä elatusapu kunnes lapset täyttävät
        osaltaan 18 vuotta. Taas yksi elävä esimerkki viranomaisista, puuttuisitte
        johonkin järkevään, esim. lapsen huoltoon ja tapaamisoikeuteen...

Elatusapua ei tarkisteta sen mukaan muuttuuko maksukyky vai ei
        Miksi maksaa elatusapu mikäli ei oikeuksia lapsiin... kannanotollasi
        todistat taas kerran Suomen ns. "viranomaisten" olevan täysiä
        idiootteja, lasten oikeuksien vastustajia, mulkkuja koko sakki!!!

• javieläyksiviranomai
        Isäkkö kirjoitti:

"taasyksiviranomainen"

Ei muuten päätetty... mulla kiinteä elatusapu kunnes lapset täyttävät
        osaltaan 18 vuotta. Taas yksi elävä esimerkki viranomaisista, puuttuisitte
        johonkin järkevään, esim. lapsen huoltoon ja tapaamisoikeuteen...

Elatusapua ei tarkisteta sen mukaan muuttuuko maksukyky vai ei
        Miksi maksaa elatusapu mikäli ei oikeuksia lapsiin... kannanotollasi
        todistat taas kerran Suomen ns. "viranomaisten" olevan täysiä
        idiootteja, lasten oikeuksien vastustajia, mulkkuja koko sakki!!!

No voihan sen tietysti päättää niin että maksetaan tämä tietty summa siihen asti kunnest täyttää 18, mutta aina sitä voi ja tietysti kannattaa tarkistaa aika ajoin. Elatusavustahan voi päättää ihan miten vaan, jos molemmat osapuolet niin sopivat yhteisymmärryksessä. Vaikka niin että ei tarvitse maksaa mitään tai niin että kuitataan sillä asunnon puolikkaalla se maksu. Tai vaikka parilla lehmällä. Mutta jos sopua ei synny, silloin tulee nämä tietyt summat maksukyvyn mukaan. Ja aina voidaan se sopimus tarkistaa. Esim. rahan arvo saattaa tuon 18 vuoden aikana vaihdella vaikka kuinka. On tässä sen maksajankin etu kyseessä, jos maksu on sovittu tulojen mukaan ja jääkin työttömäksi, onhan se kannattavaa sopia maksu silloin pienemmäksi.

Minä ihmettelen miten vihamielistä ja huonosti käyttäytyvää sakkia te miesihmiset täällä olettekaan! Ehkä siinäkin on syynsä miksi ollaan tällaisiin hankaluuksiin hankkiuduttu.

• Isäkkö
        javieläyksiviranomai kirjoitti:

No voihan sen tietysti päättää niin että maksetaan tämä tietty summa siihen asti kunnest täyttää 18, mutta aina sitä voi ja tietysti kannattaa tarkistaa aika ajoin. Elatusavustahan voi päättää ihan miten vaan, jos molemmat osapuolet niin sopivat yhteisymmärryksessä. Vaikka niin että ei tarvitse maksaa mitään tai niin että kuitataan sillä asunnon puolikkaalla se maksu. Tai vaikka parilla lehmällä. Mutta jos sopua ei synny, silloin tulee nämä tietyt summat maksukyvyn mukaan. Ja aina voidaan se sopimus tarkistaa. Esim. rahan arvo saattaa tuon 18 vuoden aikana vaihdella vaikka kuinka. On tässä sen maksajankin etu kyseessä, jos maksu on sovittu tulojen mukaan ja jääkin työttömäksi, onhan se kannattavaa sopia maksu silloin pienemmäksi.

Minä ihmettelen miten vihamielistä ja huonosti käyttäytyvää sakkia te miesihmiset täällä olettekaan! Ehkä siinäkin on syynsä miksi ollaan tällaisiin hankaluuksiin hankkiuduttu.

"javieläyksiviranomainen"

Minulla oikeuden päätös elatusavusta....
        Ja ei kuule paljon elatusavut nappaa, kun viranomaiset ja ex-puolisoni
        ovat totuudenvastaisilla lausunnoillaan ja olosuhdeselvityksellään
        vieneet minulta lapset ja lapsiltani rakastavan isän lasten elämästä
        pysyvästi... tähän mennessä kunta maksanut tästä yhdestä avioero-
        sekoilustaan jo reilusti yli 2 miljoonaa euroa ja edelleenkään eivät ha-
        lua sopia mistään mitään, rikkovat mm. lääninhallituksen päätöksiä, lastensuojelulakia, lakia sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oi-
        keuksista, yk:n lapsen oikeuksia,lakia lapsen huollosta ja tapaamis-
        oikeudesta, jättävät tutkimatta sairaanhoitopiirin lastensuojeluilmoi-
        tukset lasteni olosuhteista ym ym

Olen tullut siihen tulokseen, että viranomaiset ovat täysiä idiootteja
        lasten oikeuksien vaststajia!!!

• jussithejuluma

Vain nainen voi saada lapsen. vain nainen voi päättää tuleeko se maalimaan vai ei. vain nainen voi halutessaan lopettaa raskauden. vain nainen voi huijata olevansa raskaana tai toisin päin. vain nainen voi kiristää lapsella. vain nainen voi halutessaan tehdä helvettiä lapsen kautta. ( ei siis aina mutta kaikki on normaalisti naisen oikeutta ja yli valtaa) nainen voi tehdä lapsen huijaamalla että minulla oli ehkäsy, nainen voi huijata muutenkin näissä asioissa, siis valistan teitä miehet ja nuoret ja miehen alut. nainen on se jumala siitä syntyy uusi elämä. ja iliman miestä se ei tapahu mutta nainen sitä kuitenkin päättää tuleeko se maalimaan vai ei. toivon että suomessa tehtäisiin paljon lisää lapsia,. ,mutta tämä maalima on mennyt siihen että ihmiset urautuuu, eikä enää tärkein asia ole painostuksen vuoksi omat lapset. vaan mammona. ja maallinbenm paska. olen itse 4 lapsen isä. ja osa lapsistani on syntynyt ilman minun hyväksyntää. se joka uskoo siihen että jumala on näin tarkoittanut on sairas ihminen. voin kohtalaisen hyvin. tilanteeseen katsoen. siis tehkää enemmän lapsia. mutta ajatelkaa naiset meihiäkin. tasaarvo asiat on mennyt pää lailleen kun teillä on se ase se on lapsien teko ja feikki raskaudet yms. ja huijaukset että ette käytä ehkäsyä yms. tsemppiä kaikille!

• vastuu

Lapsen saa mies ja nainen, ei vain nainen!
        Ehkäisy on molempien päätös ja kondomi on miehelle varma juttu, jos ei halua otta riskia!
        Abortti ei ole vaihtoehto ja ehkäisykeino!

• Kortsut käyttöön

Voihan se mieskin valehdella. Mieshän voi silloin, kun molemmat, niin järki, kuin heppikin seisoo, valehdella, että häneltä on putket poikkastu ihan vaan siitä syystä, että saa puutteeseensa pesää. Ja toisekseen kondomi on keksitty, että sikäli miesten ei tarvitse tai pidä luottaa naisen kertomaan, jotta ehkäisy olisi kunnossa. Kondomi yhden yön suhteessa on paras keino suojautua kaikenlaisia tauteja vastaan ja samalla se toimii ehkäisynä. Tyhmähän sellainen mies on, joka vetelee paljaalla yhden yön hoitoja.

Yhdessä tehty tuo yhteisen vastuun.

• lapsen etu ensin

Sinäkin voit pamahtaa paksuksi ja ukkosi jättää sinut ja ei halua ottaa vastuuta kakarastaan. Miten voit elää sellaisen miehen kanssa, joka ei kanna vastuuta tekemisistään. Vaikka se lapsen äiti olisi kuinka levitellyt haarojaan, ei se yksin sitä mukulaa tehnyt. Sun ukkos on osavastuussa. Siitä ei pääse mihinkään. Mieti nyt kaksi kertaa haluatko noin vastuuttoman ukon itsellesi. Ja mieti sitäkin, että lapsihan on viaton siihen, että jotkut vastuuttomat ovat panneet hänet alulle. Jokaisen lapsen pitäsi olla toivottu ja haluttu. Voi lapsiparkaa!!!

• lapsekaskas

Eikö sun ukkos osaa kysyä neuvoja. Eihän se sinun asiasi ole. Ukkoshan se on sen lapsen tehnyt etkä sinä. LOPETA TUO HOLLAAMINEN MIEHESI PUOLESTA. SIITÄ EI HYVÄ SEURAA. VAi onko se jotenkin pöljä se sun miehesi? Taitaa olla provo koko tilanne.

• tilannetajua

Tehkääpä näin:

1. Miehesi menee testeihin.

2. Miehesi ei olekaan lapsen isä - ei ongelmaa...

3. ...tai sitten miehesi onkin lapsen isä

4. Miehesi pakotetaan maksamaan elatusmaksut.

5. Miehesi makselee elatusmaksut...

6. ...tai pakkaatte laukkunne ja lähdette äkkilähdöllä Sveitsiin. Sveitsi on puolueeton maa eikä luovuta miestäsi takaisin Suomeen.

7. Vaihtoehtoina Sveitsille on myöskin Etelä-Amerikka sekä Aasian maat, joista suosittelen Japania. Vähän riskialttiimpana vaihtoehtona olisi jäädä Eurooppaan tai mennä Pohjois-Amerikkaan, jolloin suosittelen että lennätte vaikka aluksi Saksaan ja sitten jatkatte autolla esimerkiksi kohti Ranskaa tai Italiaa. Pohjois-Amerikkaan otatte halvan lennon New Yorkiin ja jatkatte autolla kohti Kanadaa.

8. Afrikkaan tuskin haluatte muuttaa lopullisesti, mutta onhan sekin mukava ja lämmin vaihtoehto.

• ??

miksi mies meni panolle ilman kumia? petti sinua ja sä komppaat tätä toimintaa

• 879hj

luitko muuten avauksen??

kännisäätänyt ennen nykyistä suhdetta, eli ei pettänyt????

• jk

vai niin

• Seksiä ilman vauvvaa

Provo tai ei..Jokatapauksessa olkoon oppina seuraava tosiasiasakin...Jos lapsen äiti vaatii miestäsi isyystestiin, juridisesti miehesi voidaan pakoittaa siihen. Ja jos miehesi on lapsen biologinen isä, maksumies hänestä tulee tahtoi tai ei. Ja ellei hän lastaan sitten tahdo tavata, siihen ei voida pakoittaa häntä. On tosi surullista ellei halua, onhan hän ollut hyvin mielellään aikuisten leikissä mukana. Kannattaa lukea lastensuojelulaki asiat, niistä käy ilmi lapsen oikeudet isään jne.

• huhuuupöllö

no laki nyt on vain semmoinen,että jos joku nainen nimeää jonkun tai joitakin miehiä mahdolliseksi isäehdokkaiksi,niin isyystesteihin on pakko mennä...jos ei mene vapaaehtoisesti,niin loppujenlopuksi virkavalta hakee testeihin...eli pitää jokaisen huolehtia kun sänkyyn menee,jos siis ei tunne kumppania,niin että käyttää ehkäisyä...ei riitä että kysyy syötkö pillereitä...jotkut kun valehtelevat,että saavat lapsen...miehet huomio:turha on jälkikäteen itkeä,kun vähinko on housuissa..järjen käyttö on sa llittua,vai ono niin että kun muna seisoo,niin seisoo järkikin...oon niin tympääntynyt kun 18 vuottden sällin itkemistä kuuntelin kun oli kännipäissään sänkyyn mennyt ja akka pamahti paksuksi ja myöhemmin vaati isyystesteihin ja ensimmäinen palkinto tuli testeistä :flaxi oli käynyt ...poika syntyi maailmaan..jäbä valiti aina ett kun koko elämä meni akan takia pilalle ja ett on asunnon hinnan verran maksanut elatusmaksuja:( ja ihan itsariakin oli ajatellut...ja alkoholismiin vajonnut tän jutun takia:/ no voi,voi olipa ainakin kerran hauskaaa:/

• bgytr

Aina jos mies ja nainen makaavat ilman ehkäisyä tai jälkiehkäisyä voi seurata raskaus.
      Kyllä miehesi pitäisi tämä tietää.
      Eikä koskaan ole pelkästään naisen vika jos sänkyyn mennään.Kyllä sitä haluaa molemmat.
      Ja myöskään isyystesteihin menosta ei kannata kieltäytyä.
      Jos lapsi on avomiehesi ja hän ei halua olla tekemisissä oman biologisen lapsensa kanssa mitä minä en ymmärrä,niin vähintäänkin hänen on osallistuttava elatukseen maksamalla elatusmaksuja.
      Tästä ei pääse pakoon.

• tintin

Siis joo, miettisin kyllä tarkkaan jatkaisinko suhdetta miehen kanssa joka on pettänyt ja vielä noin vastuuttomasti ilman ehkäisyä, onhan muuten käynyt tautitestissä ??? Ja se lapsi tulee muistuttamaan itsestään koko loppu elämänne, koska A. elätusmaksut on maksettava B. Lapsi voi aina saada isänsä yhteystiedot ja lapsenvalvoja ei voi tietenkään pakottaa miestäsi mihinkään tapaamisiin mutta jos lapsi haluaa tavata isänsä tullaan häntä auttamaan asia suhteen kaiken tavoin viranomaisten taholta. Koska uuden lain mukaan jokaisella lapsella on oikeus tietää alkuperänsä... esim.keinohedelmöityksessä alkunsa saanneella lapsella on oikeus saada tietoonsa "siittäjän" henkilöllisyys.

• Ikävä ihminen

kun lapsi täyttää tuon 18 vuotta.

• Ikävä Ihminen

Oli miten oli, laki on kieroutunut ja puolueellinen!

Sinänsä outoa, että moinen laki on itse asiassa ristiriitainen perustuslain
      itsemääräämisoikeuden pykälien ja tulkintojen kanssa, ollessaan
      puolueellinen. Tähän pitäisi jo puuttua EU:n tuomioistuimenkin omalla
      virkavoimallaan. Täytyykin jo tasapuolisuuden nimissä esittää asiaa
      EY:n ja EU:n ihmisoikeustuomioistuimelle yksilön turvaa syrjivän
      asenteensa takia.

• yhden yön nainen <3

Nämä ajat on jo nähtyy, kun mies vaan käveli pois, jos ei halunut kantaa vastuuta. Nekö ajat haluut takas? Seksi oli silloin luksusta, mitä sai vain, kun oli avioliitossa.Baariillan päätteeksi ei kukaan antanut noina aikoina.
        Ja jos ehkäisy pettää? Sit pitäisi naisen yksin kantaa vastuu? Sen lisäksi, että olen uhraudunut ja vuoskaudet vetänyt hormonia naaman, saan vielä yksin kantaa vastuunkin, jos jokin menee vikaan?!
        Tähän saakka vastuu ja siveys on ollut naisten harteillä. Nyt, kun DNA aikaa on koittanud, vastuu onkin siirtynyt miesten harteille: pitää kattoa hyvin, kenen kannssa on ilman kumia ja otta riski jos nainen tuleekin syystä tai toisesta raskaaksi. Ennen olit riskin ottajat ja vastuun kantajat aina naiset. Ajat ovat muuttuneet ja miehet eivät tykka siitä....Mielestäni nyt on kuiteenkin reiluimmat ajat kautta aikojaan!

• ulkaari

samassa pillussa olen viihtynyt monta vuottaa... enkää käytää kortsua... mutta enkä laukea sisään... aina otan mulkku ulos viime hetkella ja laukean ulkonaa jossakin naamassa, pillun päällä, perse reiässä , suuihun. jne....

Joskus tuntuu vahvasti että laukean sisällä... mutta... järki tai kortsu aina päällä ennen kun kerran mulku on sisään

• HAHAHHA

Olet selvästi oikea sivistynyt, kouluja hyvin käynyt herras mies LOL LOL LOL :D

• No, jos on niin typerä äijä, että käy vetelemässä ilman kortsua ja jättää sillain jälkeensä lapsia, niin kyllä siinä on ihan paikallaan maksaa elareita. Ja vähän mietin sitäkin, että kuinka typerä nainen nai sellaisen miehen, joka käy vetelämässä ilman kortsua äpäriä ja puolustaa tätä miestä ja kannustaa olemaan kantamatta vastuutaan.

• Että mietis

Aika kylmän miehen kanssa olet jos ei omaa lastaan halua rakastaa.

Siinä sulle vastausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe