porissa kadonnut ANTON löydettiin kuolleena

äiti

Pikku Anton siis löytyi kuolleena Kokemäenjoesta. Onkohan pojalta pudonnut pipo ja hän olisi sitä nostaessa pudonnut jokeen? Jää vain kysymys mitä oikein tapahtui...surullinen tapaus,joka ei vähän aikaan unohdu!

22

2763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti.

      Tuskin enää muutaman viikon päästä ukaan muistaa tätä Antonin tapausta. Maailmassa kuolee joka päivä varmaan satoja tuhansia lapsia. eikä siinä yksi Anton voi sitten niin tärkeä olla, varsinkin kun hän oli vammainen.

      • Isä

        on aina tärkeä niinkuin jokainen ihminen.
        Se on totta, että maailmassa kuolee joka päivä lapsia, jos ei nyt satojatuhansia, niin tuhansia ainakin. Muistaakseni nälkään kuolee vuorokaudessa noin 24 000 ihmistä ja epäilen heistä suurimman osan olevan lapsia.

        Miksi suhtaudut vähäarvoisesti Antoniin "varsinkin kun hän oli vammainen"?
        Vammaisenakin hän oli varmasti rakas ihminen hänen läheisilleen, jopa rakkaampi.
        Jotenkin tulin murheelliseksi tekstistäsi, epäilen Sinulta puuttuvan jotain olennaista ihmisen kunnioituksessa.

        Antonin vanhemmille toivotan jaksamista surun keskellä ja kestämistä näistä ala-arvoisista kommenteista huolimatta.


      • Janna

        Kuinka voit sanoa noin.(varsinkin kuin hän oli vammainen)Jokainen ihminen on saman arvoinen! oli sitten minkälainen tahansa.. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, meinaan asennevamma periytyy!


      • äiti

        Tämä lapsen kuolema johtui hoitajien huolimattomuudesta,eikä tällaista tapahdu usein,joten kyllä tämä puhuttaa...Ei vammaisuus vaikuta mitenkään siihen,etteikö ihmiset välttäisi.Itse olet varmaan jotenkin päästäsi vialla, kun olet tota mieltä!


      • kuule
        äiti kirjoitti:

        Tämä lapsen kuolema johtui hoitajien huolimattomuudesta,eikä tällaista tapahdu usein,joten kyllä tämä puhuttaa...Ei vammaisuus vaikuta mitenkään siihen,etteikö ihmiset välttäisi.Itse olet varmaan jotenkin päästäsi vialla, kun olet tota mieltä!

        itse kokeilemaan sitä päiväkodissa työskentelyä, niin pääset tutustumaan siihen huolimattomuuteenkin -joka on sama asia kuin se, että hoitajillakaan ei ole silmiä selässä. Henkilökunnan lisäämisestä ei valtakunnallisella tasolla olla tippaakaan kiinnostuneita.


      • muurahainen
        äiti kirjoitti:

        Tämä lapsen kuolema johtui hoitajien huolimattomuudesta,eikä tällaista tapahdu usein,joten kyllä tämä puhuttaa...Ei vammaisuus vaikuta mitenkään siihen,etteikö ihmiset välttäisi.Itse olet varmaan jotenkin päästäsi vialla, kun olet tota mieltä!

        Itsekin olen päiväkodissa ollut ja sieltä olisin voinut karata useaan kertaan ilman että hoitajat olisivat mitään huomanneet. Ja ei se karkaaminen olisi ainakaan hoitajien vika ollut. Piha oli iso ja oli kaikenlaisia näköesteitä esim. pensaita. Aidan yli pääsin helposti, ei siinä kummempia kiipeilytaitoja tarvittu, olisiko ai ta ollut noin 1,3 metriä korkea. Aidassa oli usein myös aukkoja, kun osa laudoista oli irronut. Niin että ei aina tarvitse hoitajia syyttää.


      • muurahaiselle
        muurahainen kirjoitti:

        Itsekin olen päiväkodissa ollut ja sieltä olisin voinut karata useaan kertaan ilman että hoitajat olisivat mitään huomanneet. Ja ei se karkaaminen olisi ainakaan hoitajien vika ollut. Piha oli iso ja oli kaikenlaisia näköesteitä esim. pensaita. Aidan yli pääsin helposti, ei siinä kummempia kiipeilytaitoja tarvittu, olisiko ai ta ollut noin 1,3 metriä korkea. Aidassa oli usein myös aukkoja, kun osa laudoista oli irronut. Niin että ei aina tarvitse hoitajia syyttää.

        Eikös mniitä aitoja voi korjailla? Ja laittaa aitoja isommaksi? rakentaa kunnon paikat?


      • lilli

        Sinä itse olet näköjään myöskin vammainen, nimittäin tunnevammainen. Mikä sinusta on tehnyt tuollaisen kylmän kyynikon?


      • äiti
        lilli kirjoitti:

        Sinä itse olet näköjään myöskin vammainen, nimittäin tunnevammainen. Mikä sinusta on tehnyt tuollaisen kylmän kyynikon?

        täällä on näköjään joku toinenkin kirjoittanut nimimerkillä äiti!


      • Eve

        Sairaskai sää oot mitä oot kirjoittanut! Samakai se on, onko lapsi terve vai sairas, yhtä tärkeä ja ainutlaatuinen!


      • ihmettelijä......

        kaiken laisia sairaita ihmisiä tääläkin kulkee, kuten tämä äiti.!!!!! hohhoi mene ihmeessä hoitoon!!!!! toivottavasti sinulla ei ole oikeesti lapsia, vaikka nimimerkkisi onkin äiti.
        ja siitä vammaisuudesta... ei helvetti...
        Ennemmin vaikka vammainen entä Tollo (kuten sä).


      • äiti
        ihmettelijä...... kirjoitti:

        kaiken laisia sairaita ihmisiä tääläkin kulkee, kuten tämä äiti.!!!!! hohhoi mene ihmeessä hoitoon!!!!! toivottavasti sinulla ei ole oikeesti lapsia, vaikka nimimerkkisi onkin äiti.
        ja siitä vammaisuudesta... ei helvetti...
        Ennemmin vaikka vammainen entä Tollo (kuten sä).

        Eli minä äiti aloitin keskustelun ja joku toinen on näköjään ottanut saman nimim.isollä Ä:llä


      • lastenhoitaja
        muurahaiselle kirjoitti:

        Eikös mniitä aitoja voi korjailla? Ja laittaa aitoja isommaksi? rakentaa kunnon paikat?

        Minäkin olen lastenhoitaja ja tiedän ihan henkilökohtaisesti kuinka huonossa kunnossa voi päiväkodin piha olla. Aidat eivät todellakaan ole liian korkeat, portit välillä rikki ja aidoissa lautoja rikottu niin että niisä koloja. Myös sadeveden mukana lähtee välillä maata liikkeelle, niin että aidan alle tulee lapsen mentäviä rakoja ja koloja. Ja nämä ovat vain aidasta kerrottuja epäkohtia, en edes viitsi kertoa mitä muitä epäkohtia pihasta löytyy. Sen vain sanon, että se on erittäin turvaton ja epäkäytännöllinen päiväkodin pihaksi. Ja arvaapa vain kuinka moneen kertaan on pyydetty parannusta pihaan!!!???!!! Aitaa korjaillaan silloin tällöin, samoin jotakin korjauksi muualle pihaan silloin kun se on jo aivan pakollista. Mutta muuten saamme kuulla, ettei ole enempää rahaa tms. tms. Eli varmasti on yritetty pihoja parantaa. Mutta päättäjät ovat sitä mieltä, ettei niitä tarvitse parantaa!!!!!!


      • Maanpuolustuspeli

      • Thteistyössä
        lastenhoitaja kirjoitti:

        Minäkin olen lastenhoitaja ja tiedän ihan henkilökohtaisesti kuinka huonossa kunnossa voi päiväkodin piha olla. Aidat eivät todellakaan ole liian korkeat, portit välillä rikki ja aidoissa lautoja rikottu niin että niisä koloja. Myös sadeveden mukana lähtee välillä maata liikkeelle, niin että aidan alle tulee lapsen mentäviä rakoja ja koloja. Ja nämä ovat vain aidasta kerrottuja epäkohtia, en edes viitsi kertoa mitä muitä epäkohtia pihasta löytyy. Sen vain sanon, että se on erittäin turvaton ja epäkäytännöllinen päiväkodin pihaksi. Ja arvaapa vain kuinka moneen kertaan on pyydetty parannusta pihaan!!!???!!! Aitaa korjaillaan silloin tällöin, samoin jotakin korjauksi muualle pihaan silloin kun se on jo aivan pakollista. Mutta muuten saamme kuulla, ettei ole enempää rahaa tms. tms. Eli varmasti on yritetty pihoja parantaa. Mutta päättäjät ovat sitä mieltä, ettei niitä tarvitse parantaa!!!!!!

        Onko mahdoton ajatus, että tarhan vanhempain illassa asia otettaisiin esiin ja ehdotettaisiin talkootyötä pihan kunnostamiseksi?
        Onko sellaiseen jokin byrokratian este tiellä?
        Oma apu - paras apu.


    • pipsa

      Silminnäkijät olivat nähneet pienen pojan nojailevan sillankaiteeseen. Eikö kenellekään tullut mieleen, ettei niin pieni poika vielä saa kävellä yksin.

      Olin mieheni kanssa mökillä, joka sijaitsee suuren ja kallioisen järven rannalla. Yhtäkkiä pihaan käveli pieni poika. Kyselin, että mistä mökistä poika on. Hän ei osannut vielä kunnolla puhua. Lähdin pojan kanssa etsimään hänen huoltajiaan. Minun mieheni mielestä meidän olisi pitänyt vain lähettää poika matkoihinsa, koska eihän hän ollut meidän lapsi. Loppujen lopuksi löysimme oikean mökin, mutta aikaa siihen kului vajaa tunti. Pojan vanhemmat molemmat luulivat, että toinen katsoo pojan perään. Että näin helppoa on kadottaa lapsi.

      • Mary

        Tämä sama asia tuli minulle mieleen eilen, kun uutisen kuulin. Kai se on seurausta siitä, että nykyään lapset hoitavat itse itseään jo kolmivuotiaasta asti. Äidit leuhkivat nykyään silläkin, että meidän tyttö se osaa mennä jo itse leikkikouluun, vaikka ei ole ku kolmen...

        Eilen kävin asiasta keskustelua teiniäidit palstalla, jossa suorastaan vaadittiin lapselle omatoimisuutta mahdollisimman varhain. Äidissä ei saa ainakaan olla kiinni, koska silloin tulee lapsesta luuseri...äidillä täytyy olla oma eläm,ä ja omat menot. Kyllä se lapsi vähemmälläkin toimeen tulee.

        Jospa se on sitten maailman tapa tänä päivänä. Jospa meidän kuuluu ajatella, että lapset ovat minikokoisia aikuisia ja tietävät itse parhaiten, mitä he tarvitsevat.

        Itse olen kyllä vahvasti eri mieltä. Mutta vasta menetyksen hetkellä monet silmät aukeavat.


    • Minä

      Ihmettelen, että miten Anton on uskaltanut kulkea vilkkaan tien yli kahteen kertaan ja ilman että kukaan olisi nähnyt häntä ylittämässä tietä? En usko,että havointo. jossa Anton olisi nähty Konepajankadulla n11.40 olisi varma? uskon, että hän on ollut vain Pohjoisrannan alueella! Kun hoitajat ovat huomanneet pojan kadonneen,niin miksiköhän he eivät ole ensimmäisenä tarkistaneet pyykkilaituria?

    • jooooo

      opetelkaas kirjottaa yhdyssanat ____

      • ödq'å

        sinä,että lauseen loppuun tulee piste,ei viivaa.


    • meikäläinen!

      Justiinsa.. Vaikka olen vasta parikymppinen jäbä enkä edes isä, mutta minulla on kolme pikkusisarusta, jotka ovat mulle kuin omia lapsiani. Rakastan heitä eniten kuin mitään muuta. Niin minun mielestäni oli tosiaan hirveätä lukea tuon Äiti. juttuja.. Itse en ole vammainen, mutta olin vaikea lapsi (hirveä ADHD koheltaja) mutta katson asian sillä tavalla samaksi, että vammainen ja ADHD ovat erilaisia kuin muutkin lapset. Myös vammainen lapsi on erilainen, mutta eri tavalla kuin ADHD lapsi, mutta molemmat ovat erilaisia. Kyllä musta olis ollu hirveää, jos vanhempani olis aatelleet että tuo on tuollainen jotta tokkopa tuolla penskalla väliä on, vaikka koheltaisi hengen itseltään. Kyllä tosiaan meni koko ilta pilalle tuon kommentin nähtyäni. En ymmärrä mikä osaa nykyihmisistä oikein vaivaa. En voisi koskaan ajatella kahdesta pikkuveljestäni ja pikkusiskostani tuolla tavoin. Olisin valmis suorittamaan tuollaisille elukoille kuin tämä itseään äidiksi kutsuva Äiti. (et siis sinä äiti joka aloitit keskustelun) toimenpiteen joka estäisi lapsien saannin. Toivottavasti luontoäiti ei ole ollut niin julma, että on tuollaiselle lapsia antanut.

    • Saabismionsairaus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe