Miten saan tuntilaskurin laskemaan kaikki tunnit. Laskee nyt 24h ok, sen jälkeen nollaa ja aloittaa alusta. Käytössä TT:MM versio ajasta. Miten saan ohjelman jatkamaan 24h jälkeen eteenpäin?
Entäs miten saan ohjelman laskemaan tietyistä soluista ne joissa työvuoro alkaa klo 11 (normaalisti alkaa klo 9)?
Työvuorolistan tuntilasku ja iltavuoro-ongelma
5
386
Vastaukset
Jos tunnit ovat jo siinä muodossa, että muotoilu TT:MM antaa lukemat 24:00 asti, niin sitten saattaisi toimia muotoilukoodi [TT]:MM.
Ohjeessa otsikolla: Lukujen muotoilukoodit.
Kävisköhän laskentatarpeeseesi Countif- tai Sumif-funktio?- Apteekistapäivää
Myös [TT]:MM antaa tunnit vain 24:00 asti.
Minäpä kokeilen noita laskentafunktioita, kun taas pääsen töihin... Kiitos.Nyt ei ole selvinnyt, missä muodossa ne lukemat ovat alunperin. Käsitin, että lukema ilman muotoilua on 1, kun siinä näkyy 24:00. Nimittäin Calcin järjestelmän mukaiset aika-arvot ovat juoksevia päivämääriä 30.12.1899 alkaen ja desimaaliosa on tunteja, minuutteja jne. jos luku ilman muotoilua onkin 24, niin silloin on käytetty jotain muuta järjestelmää.
Itse kokeilin syöttää [TT]:MM -muotoiltuun soluun luvun 1,5 ja sain 36:00. Näin arvelin, että se toimii.
- 5Gblc64i
Tee laskukaavaksi seuraava kun aloitusaika on A2 ja lopetusaika B2
(B2 - 5Gblc64i
Kokeillaan uusiksi. Kärkisulku näyttää katkaisevan viestin.
Tee laskukaavaksi seuraava kun aloitusaika on A2 ja lopetusaika B2
=(B2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398