Millä kuriin?

Tähti-Tupsukka

Aina kun lähden ratsastamaan eestinhevos tammallani ja suokki pojumme jää yksin koska äiti ei ehdi aina mukaan ratsastamaan. Se alkaa hyppiä ja pomppia je kerran se tiputti tallin lampunkin. Nyt lampussa on suoja. Mutta aina kun se jää yksin se hyppii ja pomppii ja välillä telookin itseään. Miten saisin sen rentoutumaan ja olemaan rikkomatta koko tallia?

3

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevonen jee

      kannattaa tehdä niin että antakaa suokille heinää kun lähdet ratsastaa ja kannatta taluttta sitä ennen kuin ratsastaa

    • Ohhyfiiftfkhdj

      Mitä jos kokeilette että joku jää hevosen kanssa talliin kun toisella lähdetään ratsastaa? Pitämään seuraa kuten vaikka harjailemaan tms. Sitten pari tuntia päivittäin yksinoloharjoituksia, eli esim yksin ulos pariksi tunniksi ennen kun kaveri tuodaan seuraksi. Jne. Kuulostaa nimittäin siltä että pollesi turhaantuu jos joutuu yksin, eli sinun täytyy opettaa sille ettei yksinollessa ole mitään hätää, ja kaveri kyllä palaa pian sen luokse. Yksinolo aloitetaan pienestä, eli alkuun vain muutama minuutti (kuljeta toinen heippa riimussa ulos ja kierrät pari ympyrää ja palaat takaisin) josta sitten pidennät pariin tuntiin asti vähän kerrallaan. Tai miten kauan heppa joutuukin yksin olemaan :)

    • suokitonihanii

      Entäkun toisin päin jos suokki pojalla lähdetään ratsastamaan ja se rupeaa temppuilemaan niin mitäs sitten?? mulla nimittäin se ongelma xd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe