No niin kaikki SX 4 neliveto citymaasturin omistajat HUOM!!! Napauttakaapa siintä keskikonsolista olevasta valinta kytkimestä NELIVETO automaatti asentoon, sillä on aika aloittaa neliveto. Antaa nuiden Audi ja Bmw miesten pullistella hevosvoimillaan ja NELIVEDETÄÄN me Suzuki SX 4 miehet.
SX 4 NELIVETO!
32
8880
Vastaukset
- Fiat se on.
Voit vaikka nelivedellä Fiat-miesten kanssa tuon etumerkkiä vaille Fiat Sedicin kanssa.
- Fiat laatua.
On varmaan Fiiattikin olla nykyään teknisesti varmempi valinta etenkin talvikeleissä kuin vaikkapa edellä mainittu V.A.G romukonsernin Audi. Taas alkavat hinausfirmat vuolla kultaa, kun pakkaset alkavat ja Audit, Volvot ja muut "laatuautot" kangistuvat pitkin moottoriteiden varsia.
SX4 valmistetaan Unkarissa, nelivetojärjestelmän suunnittelu on Suzukin käsialaa, korimuotoilu on eurooppalaisen suunnittelutoimiston. Bensiinikoneet ovat Suzukilta ja dieselit joita ei tällä hetkellä kylläkään myydä Suomessa - Fiatilta. Taitaa muuten se Fiatin JTD:kin kestää kilometrejä paremmin kuin nuo talvella jähmettyvät V.AG ihmedieselit ja imuläpät sisuskaluihinsa imevät BMW-rakuttimet.
Mut onhan niilläkin hauska ajaa silloin, kun ne sattuvat toimimaan. Tosin ei BMW:n talvikäsiteltävyys ja etenemiskyky paljon kehuja saanut viimetalvisessa TM-talviautovertailussa....jopa kaikenmaailman 1,4 D Kia-kopperot jätti hirmudieselit paikalleen seisomaan talvikäsittelyradoilla...... - EI PIDÄ PAIKKAANSA
Otappa asiasta selvää, ennen kuin pädet täällä. Asia on nimittäin niin, että Fiat Sedici on etumerkkiä vaille Suzuki SX 4. Kyseessä todellakin Suzukin valmistama auto, jota joihinkin maihin myydään Fiattina, koska kyseinen merkki siellä todella suosiossa.
- Keulamerkki.
EI PIDÄ PAIKKAANSA kirjoitti:
Otappa asiasta selvää, ennen kuin pädet täällä. Asia on nimittäin niin, että Fiat Sedici on etumerkkiä vaille Suzuki SX 4. Kyseessä todellakin Suzukin valmistama auto, jota joihinkin maihin myydään Fiattina, koska kyseinen merkki siellä todella suosiossa.
Asia on kyllä niin, että Fiat Sedici on etumerkkiä vailla oleva Suzuki SX4. Kuten itse mainitsit, auto on teknisesti Suzukin käsialaa, myydään joihinkin maihin Fiatina. Samoin kuten kuten Suzuki Altoa myydään joissain maissa Nissan Pixona tai Suzuki Splashia Opel Agilana. Ei se pelkkä kaulamerkki tee autosta Fiattia, joskin Fiatin logo kaulassa ei ole nykyään mikään häpeä. Fiatit ovat tyylikkäitä, innovatiivisia ja varsin laadukkaita vähäpäästöisiä autoja nykyään. Fiat 500 on tavoiteltu imago-auto ja Bravo t-jetkin aika maukas peli upeasti muotoillusta Grande Punto Evosta puhumattakaan. Punton lasikattoiset Abarth versiot ovat keski-euroopassa kovaa huutoa.
- Nelonen +++
Tulisipa lunta, niin SX 4 pääsisi näyttämään närhenmunat noille 2- vetoisille. Ja mihin hintaan, reilu parikymppiä tiskiin, niin sitten menoksi tulisi taivaalta mitä hyvänsä.. On siinä mahtava talviauto..
- Mä nelivedän.
Jep, kytketty on jo talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Lapset ovat jo elokuusta asti takapenkiltä kuoroon huutaneet: "isä isä, joko nelivedetään, joko"!!!
- SX4 AT
Mites, kun on etuvetonen city-malli? Autatteko lajitoveria?
- Kyllä kyllä
Toki autamme, mutta hintansa kaikella. Jos autettava on mies, käy maksuksi euroopan yhteisvaluutta tai viina, jos avun saaja on alle 45 vuotias nainen, myös yhdyntä tulee kysymykseen, tosin tapauskohtaisesti ja sitten yli 45 vuotiailla naisilla pätee maksun suhteen sama kriteeri, kuin miehillä.
- SX4 AT
Kyllä kyllä kirjoitti:
Toki autamme, mutta hintansa kaikella. Jos autettava on mies, käy maksuksi euroopan yhteisvaluutta tai viina, jos avun saaja on alle 45 vuotias nainen, myös yhdyntä tulee kysymykseen, tosin tapauskohtaisesti ja sitten yli 45 vuotiailla naisilla pätee maksun suhteen sama kriteeri, kuin miehillä.
Luonnosa maksan.
- Oo ja koo
Jep jep, pitääkin tallissa käväistä siirtämässä kytkin 4VD auto asentoon. Kiitoksia muistutuksesta.
- SX4 4WD vm -11
Mulla ollut uudesta asti, eli 10 kk automaattiasennossa. Ajelen paljon metsäteitä ja ei haittaa, jos menee hiukan bensaa enempi. Autolla ajettu nyt 21000km ja kokoajan automaatti neliveto kytkettynä. Olisin ostanut halvemman etuveto mallin, jos etuvetua kaipaisin.
Lisäksi vielä, onhan meno paljon miehekkäämpää kesälläkin, kun autossa kaikissa nurkissa veto. - Ossi-66
Uudet talvirenkaat alla ja neliveto päällä. Tulis vaan lunta, että pääsisi nöyryyttämään audilla ajavaa kravattikaulus köyhällistöä.
- Muistutus!!!
Otappa huomioon yksi asia, se liikennevaloissa vierelläsi jäisellä pinnalla seisova audi saattaa olla X3 tai X5 malli. Kyllä siinä Suikkelille näytettäisiin närhen munat. >Heh heh heehe.
- hahahaa..
Muistutus!!! kirjoitti:
Otappa huomioon yksi asia, se liikennevaloissa vierelläsi jäisellä pinnalla seisova audi saattaa olla X3 tai X5 malli. Kyllä siinä Suikkelille näytettäisiin närhen munat. >Heh heh heehe.
Audi X3 tai X5????? juupa juu. Bemarit ovat sitten varmaan Quattroja.
- Audi Q
hahahaa.. kirjoitti:
Audi X3 tai X5????? juupa juu. Bemarit ovat sitten varmaan Quattroja.
Törppö!!! Audit ovat Quatroja ja Bemarit X3 tai X5:a. Dille kundi kirjoittelee, joka ei tunne autoja.
- SXNELJÄ
Kulkee 20 cm lumisella auraamattomalla mökkitiellä. Voi seisahtua eikä tarvii lapioida. Auto on todella sopiva monikäyttö sellainen. On pakettiauto, neliveto, istuinkorkeus, kulutus ja päästöt, niin ja sisätilat on hyvät ja viellä hyvä näkyvyys.
Sx4 on nyt ollu 4kk. Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen ei mikään raketti.- mistänäitälöytää
Pakettiauto ja ei raketti,sekä kulutus ja päästöt.Ollut 4kk.
Tällanen paketti on kyllä pakko hankkia!!
- asviitala
sx4 2006vm 1.9ddis etuperä meni rikki.osaako kukaan sanoa passaako bensa etuperät dieseliin? vai tuleeko välityksesä ongelmaa..
- VWlähteepois
No kestääkö käyttöä tämä sx4 neliveto.
Vaan onko haldexin tapaan rikkoutuva ja kallis korjata?
Entäs 1,6 moottori.mitä vikoja esiintyy?- Taxell
Kyllä kestää. Moottori on kestävä ja vanha kunnon ketjukone. Lisäksi tuo ykköskoppainen SX 4 on varsin hyvä ohjaukseltaankin. Aika nopeasti nuo häviää vaihtorivistöstäkin.
- eikestäkäyttöäVWaudi
Taxell kirjoitti:
Kyllä kestää. Moottori on kestävä ja vanha kunnon ketjukone. Lisäksi tuo ykköskoppainen SX 4 on varsin hyvä ohjaukseltaankin. Aika nopeasti nuo häviää vaihtorivistöstäkin.
Jos hankkii noin 150tkm ajetun niin mihin seikkoihin kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota?
- susukimullekki
Taxell kirjoitti:
Kyllä kestää. Moottori on kestävä ja vanha kunnon ketjukone. Lisäksi tuo ykköskoppainen SX 4 on varsin hyvä ohjaukseltaankin. Aika nopeasti nuo häviää vaihtorivistöstäkin.
Tarviiko tuo ketju minkäänlaista huoltoa tai täysremonttia VW tyyliin
- Ketjustaentiedä
Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota siihen jos äänet muuttuu eri vaihteiden välillä. Vitarassa tarkoitti että painelaakeri äänsi. Jos vaihtotyötä ei osata tehdä oikein kestää vain 100tkm. Tai toinen joka ehkä.voi rikkoa ko vaihteiston laakerin on käyttövirhe..maksoi vaihtoineen vitaraan n 1000€.
Ajoin vitaralla 360 000 km eikä mennyt ensimmäistäkään esim. Pakoputkea,starttia yms moottoritilassa olevaa kuluvaa osaa.
Vaohteisto ja vetopyörästö on 4wd sen kaltainen että miten tahansa sitä ei saa käyttää..jos ajaa ns kuivalla, liukkaalle tarkoitettuaa tekniikkaa, käsivalintaisesti kytkettävissä.- tietoaensinostoa
Lienee moottori kestävä laatuaan
arvaako ostaa 150000km ajettua vai onko heti jotain mäntäremppaa tulossa VWskoda tyyliin? - TietoaLöytyyKunEtsii
Aika hyvin nuo näyttää kilsoja kestävän. Tuskin on mitään koneremonttia tehty sen koommin.
https://www.nettiauto.com/suzuki/sx4/9243085
- Qwerty-2
https://www.suzuki.fi/mallisto/sx4scross/allgrip-neliveto/
>>Auto-asento painottaa nelivedon polttoainetaloudellisuutta tyypillisissä ajo-olosuhteissa. Järjestelmä kytkee nelivedon automaattisesti päälle havaitessaan luistoa.
Sport-asento parantaa kaarreajo-ominaisuuksia kohdistamalla takapyöriin lisää voimaa. Samalla se lisää myös moottorin nopeaa reagointia kaasupolkimen painallukseen, sekä pitää moottorin kierrosluvun korkeana automaattivaihteistolla varustetuissa malleissa.
Snow-asento on ihanteellinen lumisilla, päällystämättömillä ja muilla liukkailla pinnoilla. Snow-asento lisää vakautta ja parantaa pitoa liukkailla pinnoilla jakamalla voimaa kaikille pyörille kaasupolkimen asennon ja ohjausliikkeiden perusteella.
Nelivetojärjestelmän Lock-asennossa voima jakautuu tasaisesti etu- ja taka-akseleiden välillä, jonka vuoksi se sopii vaikeakulkuisessa ja vaativassa maastossa ajoon. Tila vaihtuu Snow-tilaan 60 km/h nopeudessa.<<
Siis oliko aikaisemmissa neliveto-Suzukeissa mahdollista siis ajaa pelkällä etuvedolla?- eiturhiavempaimia
Tärkeintä on isselle lämpiävyys talvella,ilmastointi manuaalinen,neliveto ja vakkari sekä ylläpitokulut eli auton laatu ja luotettavuus tojon tapaan.
Ei ole ikävä VW autojen kuluja! - Ei-siintä-mies
"siintä"-mies suosittelee Suzuki nelivedon laittamista AUTOMAATTI-asentoon marraskuisessa viestissään "sillä on aika ALOITTAA neliveto".
Kysymys 1: Oliko aikaisemmissa malleissa siis mahdollista ajaa kaksivetoisena?
Kysymys 2 (tarpeeton jos vastaus kysymykseen yksi on myönteinen) Onko avauksen kirjoittanut henkilö koskaan ajanut Suzukilla jos ehdottaa toimintoa joka ei ole mahdollinen tai järkevä?
- susukisti
Oli.
Allgrip-neliveto on auto- asennossa etuvetoinen, ja jos sensorit havaitsee luistoa tulee neliveto salamannopeasti apuun.
Sport- ja snow asennon käyttäminen lisää bensan kulutusta noin puoli litraa.Automaattivaihteistolla nämä ovat käyttökelpoisia ajoasentoja varsinkin mäkisissä tieosuuksilla koska vaihteisto vaihtaa suuremmalla moottorin kierrosalueella.- ExSX4Suzukisti
Aloituksessahan oli kysymys vanhemmasta SX4:sta, eli siis tästä mallista:
https://www.nettiauto.com/suzuki/sx4/9312099
Tuossahan on nelivedon keinukytkin kolmiasentoinen, eli kytkin edessä=pelkkä etuveto. Kytkin keskellä=Automaattinen neliveto. Kytkin takana=pakko neliveto, eli vetosuhde 50/50 etu, ja takapyörille, ja joka muuttuu automaatiseksi nelivedoksi silloin, kun vauhtia on yli 60km/h. Tiedän, kun on tullut omistettua kyseinen auto kaksi vuotta.
- näinkömenee
Ja ajonvakautus sekä 88kw moottori vuodesta 2010 lähtien?
- sxnelonenkestää
ei lienee 1.6 moottorissa ole mitään ongelmia
jakopäät ja männät kestää? VW autoissa kun näitä ongelmia piisaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4422936Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys202546Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372225- 1251991
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2491639Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081284Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861240Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71235Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511223Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281198