Windowseista löytynyt paikkaamaton turva-aukko!

HelpIsAlwaysThere

http://www.tietokone.fi/uutiset/windowseissa_paikkaamaton_turva_aukko

Ja tässä apua ongelmaan -->

http://support.microsoft.com/kb/2639658

6

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bvfdgs

      Kiitti ilmosta. Nostan tätä.

    • vfdcsh

      Tein tuon FixIt-korjauksen. Tänään illalla pukkasi sitten MS:n automaattipäivitys dataa. Asennettiin.
      Sitten lykkäsi taas ( 2 KB-tietoturvapäivitystä ) ja asennettiin.
      Teki samaa päivitystä näin yhteensä 7*, kun kävin Update-sivustolla katsomassa.
      Sitten vasta tajusin, että tuo FixIt-korjaus estää päivitysten asentumisen vaikka Update-sivu niin väittää.
      Poistin ( Disable ) sen ja päivitykset eivät enää hiosta.

    • HelpIsAlwaysThere

      @vfdcsh

      Sama homma oli mulla, eli samoja päivityksiä Wintoosa tarjos, vaikka olin jo kertaalleen asentannut ne. Homman juju taitaa olla siinä, että tuo fixit-korjaus disabloi kokonaan ton "tietoturva-aukon" eli wintoosa ei enään käytä ollenkaan tota tiettyä dll. kirjastoa.

      Mietin tässä vaan, että kumpikohan on parempi.....pitäisikö toi fixit tosiaan poistaa ja asentaa ne päivitykset vielä kerran uudestaan, kun nyt ei oikein voi olla varma, että asentuko ne päivitykset yms.

      • vfdcsh

        HelpIsAlwaysThere, samoin jäi kaivertamaan.

        En saanut selvää, että olivatko nuo 2 KB-päivitystä juuri tuohon alkuperäiseen ongelmaan .dll-kirjastossa, jolloin ei tarvitsisi tehdä mitään.
        Olis aika harvinaista, että MS näin nopeasti reagoisi korjauksella; yleensähän korjaukset tulevat vasta kuukausipäivityksissä jos silloinkaan.
        Taidan tehdä niin, että laitan uudestaan FixIt-korjauksen ja päivitykset ilmoitukseen, jolloin huomaa ettei myöskään seuraavat automaattipäivitykset solju paikalleen. Ja sitten taas poistaen tuon korjauksen ( tarvitessa ).
        Pitää vaan muistaa tuon paikkauksen osoite.

        Laitan tähän joitain hakusanoja sun ketjun löytämiseksi myöhemmin _tältä palstalta_ ( hyvä haku toi "Hae tältä alueelta" ) kunhan muistaisi jotain noista:
        Päivitys ei onnistu.
        Päivitys ei asennu.
        Lisäksi Microsoft on julkaissut myös FixIt-työkalun jonka avulla t2embed.dll-kirjastotiedoston käytön voi estää.
        TrueType-kirjasintiedosto.
        Korjaava ohjelmistopäivitys.


      • vfdcsh
        vfdcsh kirjoitti:

        HelpIsAlwaysThere, samoin jäi kaivertamaan.

        En saanut selvää, että olivatko nuo 2 KB-päivitystä juuri tuohon alkuperäiseen ongelmaan .dll-kirjastossa, jolloin ei tarvitsisi tehdä mitään.
        Olis aika harvinaista, että MS näin nopeasti reagoisi korjauksella; yleensähän korjaukset tulevat vasta kuukausipäivityksissä jos silloinkaan.
        Taidan tehdä niin, että laitan uudestaan FixIt-korjauksen ja päivitykset ilmoitukseen, jolloin huomaa ettei myöskään seuraavat automaattipäivitykset solju paikalleen. Ja sitten taas poistaen tuon korjauksen ( tarvitessa ).
        Pitää vaan muistaa tuon paikkauksen osoite.

        Laitan tähän joitain hakusanoja sun ketjun löytämiseksi myöhemmin _tältä palstalta_ ( hyvä haku toi "Hae tältä alueelta" ) kunhan muistaisi jotain noista:
        Päivitys ei onnistu.
        Päivitys ei asennu.
        Lisäksi Microsoft on julkaissut myös FixIt-työkalun jonka avulla t2embed.dll-kirjastotiedoston käytön voi estää.
        TrueType-kirjasintiedosto.
        Korjaava ohjelmistopäivitys.

        Tuon temppuilun jälkeen Secunia ilmoitti ettei tiistaina tulleet päivitykset olleet sittenkään vielä asentuneet.
        Täytyi temppuilla koko kirjo uudestaan ja sitten vasta onnistui.


    • bvfdgs

      Nosto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe