Äitini ei hyväksy tytärtäni.

Chickki:)

Syynä on ikävä kyllä tytön seksuaalinen suuntautuminen. Ja pukeutuminen. Ennen (kun tyttö oli 8 tai 9 vuotias) mummo huusi hänelle, ettei niin pienellä lapsella saa olla korviksia. Myös mainitsi tytön farkuista (ihan normaalit, vähän "repaleiset") kuinka kuvottavat ne ovat. Tyttö alkoi itkemään.
Nyt tyttö on 15 vuotias. Kertoi minulle ja miehelleni olevansa bi. Enemmän on kuitenkin kiinnostunut tytöistä, kuin pojista. Syynä siihen, ettei pidä pojista niin paljon, kuin tytöistä on mm. yläkoulun alussa tyttö ihastui poikaan, joka torjui tämän. Syynä siihen oli se, että tyttö oli liian "lihava ja ruma". Oikeasti tyttö on todella nätti ja aivan normaalipainoinen. Nyt 161 cm pitkä ja painaa 54 kiloa. :)
Äitini ei hyväksy tyttöä. Tulimme viime viikolla kahville (mieheni ja tyttäreni, myös 11 vuotias poikamme mukana). Juttelimme niitä ja näitä. Aluksi, mitä negatiivista mummo huomasi tyttäressäni, oli kulmakoru. Huuto tuli. Heti kun astuttiin sisään, mummo sai kauhean huutoraivokohtauksen. Mieheni piti hetken rauhoitella tätä. Tytöllämme on myös kielessä koru, mutta se ei kauheasti näkynyt. Mummo ei huomannut :). Kun pääsimme keskustelussa biseksuaalisuuteen, äitini alkoi huutamaan tytölleni. Kävi tähän käsiksi. Ehti läimästä tätä poskelle ja ajoi meidät ulos talosta ja huusi perään: "Älkää enää tulko tänne! Etenkään teidän likainen tyttärenne! En halua nähdä teitä enää!"
Kotona yritimme rakentavasti puhua asiasta. Tytöllä oli itku silmässä. Lohdutimme tätä. Vielä eilen illallakin kyseli näistä asioista minulta. Seuraavalla viikolla onneksi menemme kaupungille (äiti ja tytär). Tulee hauska päivä varmasti :))
P.S. Veimme asian (lyömisen, rasismin) käräjäoikeuteen.
Nyt tytön pitäisi päästä tästä vain yli. Miten?

6

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi mummu

      Sinulla vastuu lapsestasi ja hänen hyvinvoinnistaan. Älä vie lastasi äitisi lähettyville, miksi sinä ylipäätään jatkat lapsesi piinaa jos sitä jo kahdeksan vuotiaasta on ollut? Sano äitisi irti perheestäsi ja laita hänelle lähestymiskielto.

      Lapsesi voi puhua kouluterveyssisaren kanssa asiasta ja te yhdessä perheenä voitte mennä perheterapeutille juttelemaan.

      Pysykää pois äitisi silmistä, hän ei taida olla terve henkisesti.

    • pienet askeleet

      Kuinkas muuten sinun isäsi suhtautuu tyttäresi seksuaalisuuteen ?
      Entä miehesi puoleiset isovanhemmat ?
      Onko isäsi ja muu suku yhtä lailla syrjäämässä lastasi hänen bi seksuaali-
      suudestaan ?
      Onhan tyttärelläsi muitakin sukulaisia mummon lisäksi jotka voivat yhtä
      hyvin tasta tyttäresi saamaa mielipahaa hyväksymällä hänet sellaisena
      kuin on .
      Ei tyttäresi maailma kaadu yhden mummon mielipiteeseen kun vanhemmat
      ja muu suku on tukemassa häntä.

    • Chickki:)

      pienet askeleet: Mieheni suhtautuu tyttären seksuaaliseen suuntautumiseen hyvin. Hän hyväksyy ja rakastaa tytärtäni sellaisena, kuin hän on. Minä myös. Itse olen myös biseksuaali ja naisen kanssa olen seurustellut, ennen kuin tapasin mieheni. Mieheni puoleiset isovanhemmat ovat kuolleet. Olivat Jehovan Todistajia, joten luulen, etteivät olisi missään tapauksessa hyväksyneet biseksuaalista tytärtäni.
      Todella monet ikävä kyllä syrjivät tytärtäni biseksuaalisuuden takia. Esimerkiksi hänen uskonnonopettajansa (koska biseksuaalisuus on "synti"), poika, josta hän joskus piti, monet työkaverini, jotkut tyttäreni kaverit ym. Se on todella surullista, ettei häntä osata hyväksyä :(. Kyllä minun siskoni syrjii häntä ikävä kyllä myös. Itse, kun aikoinani kerroin äidilleni olevani bi, hän heitti minut ulos talosta. Olin 17 vuotias. Nykyään välimme ovat tasaantuneet, koska en seurustele naisen kanssa. Kaikkein pahinta aikaa oli se, kun itse seurustelin naisen kanssa. Rakastin naista kovasti, mutta äitini ei hyväksynyt sitä.
      Kiitos kuitenkin rohkaisevasta kommentistasi.
      yksi mummu: Vierailemme TODELLA harvoin äitini luona, mutta nyt se sitten taisi loppua kokonaan. Olen siitä aivan varma. Yritän tästä lähtien pysyä hänestä kaukana. Tuntuu vieläkin niin pahalta tyttäreni puolesta. Kavereita hänellä ei kauheasti ole. Ei juuri nyt seurustele kenenkään kanssa. Kerran on seurustellut, mutta nykyään on kiinnostunut yhdestä tytöstä. Katsotaan, saako tunteilleen vastakaikua. Tyttö, johon tyttäreni on ihastunut, on myös bi.
      Ja kyllä, tyttö käy säännöllisesti koulukuraattorilla puhumassa näistä asioista. Ei kuraattorilla käyminen tarkoita sitä, että olisi välttämättä sekaisin tai menisi huonosti. :)
      Äitini ei ole terve henkisesti. Hän sairastaa tautia, jonka oireet ovat mm. toisten ihmisten syytteleminen kaikesta, ja että itse on aina oikeassa. Uskoo myös vieläkin kaikkiin taruolentoihin ja muuhun ihan tosissaan. Ei todellakaan ole siis henkisesti terve. Hän on myös aikamoinen narsisti.
      Kiitos kommentistasi.

      • pienet askeleet

        Voin melkein pahoin luettuani noin rajun yhteenoton äitisi taholta.
        Oikeastaan hän on jo käynyt läpi sinun kanssasi saman tilanteen
        ja tyttäresi esiintuoma bi-seksuaalisuus aukaisi uudelleen hänen kokemansa häpeähaavan .Luulenpa rajun vastaanoton johtuvan jo kertalleen haudatun
        asian uudelleen vuotamisesta.Äitisi ei ole kyennyt sulattamaan sinunkaan
        kokemaa rakkautta naiseen joten tämä oli vahva isku äitisi häpeän tunteelle
        asiaa kohtaan.Hän varmaankin on saanut pitää kasvonsa uuden miessuhteesi
        kautta puhtaina ja näin varjeltunut ympäristön paheksunnalta.
        Likainen sana kuvaa juuri tätä häpeää hänen mielessään.
        En vain kykene ymmärtämään mistä syystä kaikkein rakkaimmat saavat häneltä
        näin kovan tuomion rintaansa .Äitisi ennemmin hyljeksii tytärtään ja lasten
        lastaan kasvojen menettämisen pelossa mitä näyttäisi maailman edessä
        rakastavansa omiaan sellaisina kuin he ovat.
        Kaikesta huolimatta tyttärelläsi on teidän vanhempien rakkaus ja vankka
        tuki pahojen päivien varalle .
        Toivottavasti äitisi ymmärtää korjata tekemänsä virheen anteeksipyynnöllä.


    • gthyju

      Kiva että tyttärelläsi on sinun kaltaisesi äiti. Osaat tukea häntä ja kirjoituksestasi päätellen hän luottaa sinuun. Hyvä,että on myös ulkopuolinen taho (kuraattori), jonka kanssa hän voi keskustella. Ammatti-ihmisellä on neutraali asenne asiaan ja osaa eritellä sitä monesta näkökulmasta. Kuraattorilla käynti ei todellakaan tarkoita, että kävijällä viiraisi päästä tai menisi huonosti.

      tyttärellesi ainakin nyt etäisyyttä isoäitiin. Voithan sinä äitiäsi tavata, mutta säästä tytär raivolta.

    • Chickki:)

      gthyju: Kiitos kommentistasi :D Kiitos, kiitos, kiitos :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      154
      27137
    2. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      627
      24105
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      189
      17140
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      402
      10137
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      336
      9062
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6308
    7. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4053
    8. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      191
      3728
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      79
      2203
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      124
      1823
    Aihe