Sen verran hyvä ohjelma että tässä vielä linkki, eli Inhimillinen tekijä joka tuli 30.10.11.
http://areena.yle.fi/video/1320006246086
Irti uskonliikkeestä!
12
76
Vastaukset
- ao
http://www.patmos.fi/mediasoitin/1107/4250ed4b03ad2ef12ffa0aa45305d2cf/
Tässä hyvä linkki joka aina poistetaan- Poistoon!
Täyttä roskaa ja vielä rahankeruuta!
- lopetatkunhaluat
Jotkut joskus sanoivat että, oli justiin joku samantyyppinen juttu, kaverit, pojat sanoivat että kutsuvat dragonin sitten paikalle jotta homma loppuu... pojat kaverit siinä sitten ei aleta sitten räjäyttelemään ja ampumaan isäntiä susihauleilla..... että pitääkö tuollainenkin kutsua sitten...
Se loppuu siihen kun sanot että nyt loppui. Se minua vihastuttaa, kun Seija Vilénkin toteaa että ateismi on uskonto. Miten Jumaluskon puute voi olla uskonto? Siis kaljukin on tukan väri, jos ateismikin on uskonto!!
Ehkä sellaiselle, joka on kuulunut johonkin uskonyhteisöön niin heille ateismikin voi olla uskonto!
- UUT
ateisti1982 kirjoitti:
Ehkä sellaiselle, joka on kuulunut johonkin uskonyhteisöön niin heille ateismikin voi olla uskonto!
ateisti1982
Kiinnitin huomioni samaan asiaan. Ateismi on uskonto ainoastaan fundamentalistien mielestä jotka peilaavat muita ihmisiä pelkästään omista lähtökohdistaan.
Monetkin uskonliikkeistä lähteneet ovat vielä kiinni tavalla tai toisella liikkeissään ja eroamisprosessi kestää kauan ja vanhat käsitykset elävät sitkeästi.
Minusta tämä Katri oli prosessoinut hyvin kokemuksensa ja hän vaikutti hyvin tasapainoiselta. Jos hän olisi omalla paikkakunnallani, menisin varmaan juttusille. - ettähoh
Se minua vihastuttaa, kun Seija Vilénkin toteaa että ateismi on uskonto. Miten Jumaluskon puute voi olla uskonto? Siis kaljukin on tukan väri, jos ateismikin on uskonto!!
-------------------------------------------------
On se siinä mielessä, että ateistit ovat S aatanan palvojia.
(kylläkin tietämättään) - Hoh,hoh,hoh haa!
ettähoh kirjoitti:
Se minua vihastuttaa, kun Seija Vilénkin toteaa että ateismi on uskonto. Miten Jumaluskon puute voi olla uskonto? Siis kaljukin on tukan väri, jos ateismikin on uskonto!!
-------------------------------------------------
On se siinä mielessä, että ateistit ovat S aatanan palvojia.
(kylläkin tietämättään)Tämä oli siis fundamentalistin mielipide. Jos ei ole teidän uskossanne, silloin teidän mielestänne täytyy olla jossakin muussa uskossa. Teidän ajattelukyvyssänne on paljon puutteita.
- goddeloos
Hoh,hoh,hoh haa! kirjoitti:
Tämä oli siis fundamentalistin mielipide. Jos ei ole teidän uskossanne, silloin teidän mielestänne täytyy olla jossakin muussa uskossa. Teidän ajattelukyvyssänne on paljon puutteita.
"Tämä oli siis fundamentalistin mielipide. Jos ei ole teidän uskossanne, silloin teidän mielestänne täytyy olla jossakin muussa uskossa. Teidän ajattelukyvyssänne on paljon puutteita. "
"Ateismi on uskonto ainoastaan fundamentalistien mielestä jotka peilaavat muita ihmisiä pelkästään omista lähtökohdistaan."
- I rest my case
- UUT
Ihmettelen kovasti sitä etteivät palstan papitkaan kommentoi mitenkään ohjelmaa. Johtuuko se tietämättömyydestä, välinpitämättömyydestä, ajattelemattomuudesta vai siitä että halutaan miellyttää taas kaikkia. Silloin ei tietystikään voi olla mitään mieltä yhtään mistään.
Ohjelmaa on kommentoitu palstan pappien toimesta toisessa ketjussa. Tässä ketjussa kommentoimattomuus ei johdu mistään sellaisesta, jota luettelit yllä.
Itse en ohjelmaa nähnyt (enkä tiedä, ehdinkö katsoakaan), mutta sitä on pidetty yleisesti ottaen hyvänä ja onnistuneena ohjelmana.
Antti-pappi
- evoluutti
Parempi keskutelu kuin luulinkaan. Havahduin erityisesti siinä kohtaa, jossa joku keskustelijoista kertoi lapsuuden älyttömistä uskonnollisista peloistaan, kuinka pelkäsi että jos tekee jonkin synnin jota ei ehdi pyytää anteeksi ennen kuin yllättäen kuolee ja sitten joutuukin helvettiin. Muistan itse pelänneeni jotakin samantapaista vaikka en edes missään uskonlahkossa kasvanut vaan mitä tavallisimmassa uskontoon etäisen kunnioittavasti suomalaisperheessä. Kävin kuitenkin seurakunnan kerhossa ja pyhäkoulussa ja opetettiinhan uskontoa koulussakin, ja jotain sieltä tarttui mitä en täysin ymmärtänyt ja mistä en voinut oikein kenenkään aikuisen kanssa jutella (etenkin kun omille vanhemmille uskonto oli niin etäistä), ja niin pelko jäi. Ja kun rukoilin, mietin lausunko nyt Jumalan nimeä turhaan ja teen pahastikin väärin.
Taitaa olla niin, että kun uskonliike (tai mikä hyvänsä liike) vaatii erossa pysyttelyä "maailmasta" ja varsinkin liikkeestä lähteneistä, on aika juosta ja kovaa? Silloin siellä on syntymässä se sisäpiiri, jonka käytäntöjä ei saa kritisoida ja jotka ennen pitkää muuttuvat pimeiksi.
Kristiina Komulaisen sanat anteeksiannosta olivat kyllä osuvia: Niin kauan kuin tuntuu että pitää vaatia jotain loukkaajaltaan anteeksipyyntöä, on tämän loukkaajan armoilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 321883
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle451873Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2931745- 961326
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71258Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101107Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko131051Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661006- 20972
- 36962