Helsingin Sanomat ja Uusi Suomi kertoivat elokuussa 2009, että Kuntien eläkevakuutusyhtiö maksoi noin 4 miljoonaa euroa eli noin 20 % ylihintaa Rovaniemen moottorikelkkatehtaasta ostaessaan sen rakennusliike Oka Oy:lta. Rakennuksen käypä hinta olisi ollut 16 milj. euroa eikä 20 milj. euroa. Nova Group Oy rakennutti tehtaan Oka Oy:lla ilman kilpailutusta.
Onko Ratamo-keskuksen osalta odotettavissa sama kuvio: Lemminkäinen Oy tai Jatke Oy rakentaa ilman kilpailutusta kiinteistön Kouvolan kaupungille merkittävään ylihintaan varaamalleen suotontille.
Rovaniemen moottorikelkkatehdas
6
143
Vastaukset
- Poron purija
Rovaniemen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Ari Ruotsalainen joutui jättämään luottamustehtävät saatuaan näitä kelkkatehtaan korruptiorahoja eduskuntavaalityöhönsä.
Rovaniemeläinen demari ja kaupunginhallituksen jäsen Esko Riepula on julkaissut kirjan Nova Group Oy:n harjoittamasta poliitikkojen lahjonnasta. Kannattaa tutustua, jos vaikka Kouvola siinä mainittaisiin.- Poron purija
Yhteenveto kirjan sisällöstä löytyy googlettamalla: Esko Riepula. Yhteenveto on toisena hakutuloksena. Tieto lisää tuskaa, mutta hyvä on kuitenkin Kouvolan päättäjienkin olla tietoisia taustoista.
Ja onhan Esko Riepula jo Pohjois-Kymenlaakson päättäjille ja kansalaisille entuudestaan tuttu kuntaliitoksen selvitysmies.
- Eskon merkki
Kun Nova Group Oy:n johtomiehet ovat parhaillaan käräjillä Helsingissä, on hyvä tietää, keiden kanssa he olivat yhteistyössä hulluina aikoina. Yksi yhteistyökumppani löytyy Kouvolasta. Hänet Esko Riepula tuntee varsin hyvin.
- normikousaa
Selvitysmies. Onpa mahtavaa, ylisuuri hallinto ei osaa päättää niin tilataan lapista joku "asiantuntia" vetämään konjakki koppaan ja valkeus tuli,kyllä kannattaa kunnat yhdistää,ei vain kertonut että kenelle....
- kaedfweifnj
Saa nähdä jatkuuko sama mielenkiintoinen kuvio Ex. Oka Oy eli nykyinen Jatke Oy tekee homman ilman kilpailutusta. Isä ja poika Pousi varmaan antaa vastauksen. Näistä Kouvolan rakennustouhuista Ylen MOT ohjelma saisi ihan hyvän jutun.
Poliisitalon rakentaminen oli aikanaan tapaus sinänsä, Valtion kymmenien miljoonien urakka ilman kilpailutusta Oka Oy:n suotontille. - rapa roiskuu
Rahalla on kova voima. Se yhdistää taas vanhan jengin kuppaamaan
muutaman kymmenen mil.
Poliisi / oikeustalo oli oikein nerokas temppu.
Hansan väsäämisessä oli jotain kinaa autotalleista tai jostain. Eli siinä iltalypsy
kepulien malliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698