Oletteko kovia joulusisustajia? Itse olen. Paljon joulukoristeita, kukkasia ja kuusi tietenkin. Ja punainen joulu täytyy olla.
joulugalluppia
14
68
Vastaukset
Olen ollut,mutten enää.Ensin jäi kuusi,sitten muutama vuosi sitten pitkälti muutkin rekvisiitat.
Verhot vaihdan muutenkin talveksi kaikkiin räppänöihin melkein,niin enää en viitsi niitäkään jouluverhoiksi vaihtaa hetimiten,sekä muita tekstiileitä.
Joulukukkasia on,mutta vain hajuttomia.Lemppari amaryllis ja syklaamit.Valoja hillitusti ja kynttilöitä enemmänkin.
Ja minä olen jo muutamana jouluna innostunut enemmänkin valkoisesta väristä.Sitä enemmänkin siis jouluvärinäkin,tai lähinnä talvivärinä.
Siinä se nykyään.Joulu on ihanaa aikaa, meillä on paljon ikivanhoja ja uudempia joulujuttuja pitkin taloa ja ulkona. Tonne portin pieleen tulee taas "joulukalenteri", joka päivä lisään sinne uuden itse tehdyn tontun.
Yhtenä vuonna miesväki halusi kerrankin joulumännyn ja minä perinteisen kuusen, meillä oli olohuoneessa yhdessä nurkassa nätti kuusi ja toisessa nurkassa yllättävän komealta näyttävä mänty.Mä tykkään sellasesta hillitystä, joulukuusi hillittyine koristeineen, kulta tai hopea nauhat, tähti ja kynttilät...joulukukkasia tietysti ja kynttilöitä...valkoisen puolelle se menee meilläkin, niinkuin Molossillakin näyttää menevän, jouluksi vaihdan olkkariin ja makkariin puhtaat valkoiset matot taas...
Ulos laitan vaan muutaman valorisun, tuon ritilävalon lisäksi joka jo on laitettu...ja kynttilälyhtyjä...Samantyylinen maku näemmä :D
Meilläkin kuusessa just nuo samat härpäkkeet.Ja tulee olemaan,jos/kun taas kuusi tulee.
Pihalla ei ole paljon meilläkään.Kuistin pylvästä kiertää ja alas valoköynnös (ei tartte kuistivaloa) ja sisääntuloväylää on valaisemassa myös valoköynnös tuija-aidassa,joka tekee tehtävänsä myös valaisijana sisääntuloon pihalle.
Sisällä on muutama pieni valojuttu.Jonkin sortin joulukoristeiden virkaa tekemässä :D
ps.Pukeli,haravointia täälläkin vielä piisaa ja yksi sormustinkukka nököttää vielä kukkineen.Kuistilla kukkii vielä komeasti iso pelargonia.Niin,ja lenkillä näin paripäivää sitten yhdessä pihassa kukkivia vuorenkilpiä o-O
- Pukeli 1
En ota kantaa joulusuunnitelmiin....
Pihalla kukkii kehäkukat ja pari pientä punaista ruusua. Haravointiakin vielä piisaa joten, joulu ajallaan ettei tarvitse hermostuttaa itseään etukäteen.- ????
Jouluhan on rauhanjuhla, miksi se sinua hermostuttaa?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
???? kirjoitti:
Jouluhan on rauhanjuhla, miksi se sinua hermostuttaa?
Mikä rauhanjuhla?Turha kaupallinen pakkopulla se on
- Pukeli 1
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja minä raukka, kun en opettanut ukolleni aikoinaan, että kotona siivotaan ja touhutaan yhdessä.
Nyt sitten ei osaa tarttua harjaan eikä rättiin ja ruokien laittaminen jää minun kontolle, samoin, kun leipominen.
Täytyykö taas viinin voimalla jos muuten ei jaksa ? - Sääli ?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Riippuu ihmisestä ja asenteesta, itse en riehu kaupoissa joulunalla, lahjat on ostettu mitä ostetan, ei tarvi kuin ruuat ostaa jouluksi ja ruokaahan ostetaan aina muutenkin.
- Yöks Yöks!!!
Sääli ? kirjoitti:
Riippuu ihmisestä ja asenteesta, itse en riehu kaupoissa joulunalla, lahjat on ostettu mitä ostetan, ei tarvi kuin ruuat ostaa jouluksi ja ruokaahan ostetaan aina muutenkin.
Hih... ;)) eräs kirjoitti että on lahjat kaapissa kun laittaa viimevuonna saamansa suklaalevyt vaan uusiin kääreisiin... YÖKS!!!
- meidän joulu
Muutama koriste ja joulukortit kerätään näkyville. Kynttilöitä poltetaan senkin edestä. Lahjoja ei ostella.
Herkutellaan kyllä. Tunnen erään oikeinkin hyvin joka tekee aina Joulusta jonkun ihan käsittämättömän juhlapyhän.
Kaks kuukautta aikasemmin ruvetaan soittaa joululauluja, tehdään käsin postikortteja ja suunnitellaan sisustusta asuntoon joulun ajaksi mutta onneksi se punainen joulu ei vielä ole meille hiipinyt, mitä nyt pöytäliinat ja koristeet punaisia ovat, mutta muuten se punainen joulu olisi ehkä kauas tulevaisuuteen ulottuva haavekuva. Silloin ehkä oltaisiin Marssissa ja saataisiin katsella sitä punaista planeettaa ilman joulukoristeita.- bon voyage
Hyvää matkaa sulle, älä pitkästy reissulla.
http://yle.fi/ecepic/archive/00127/mars_lento_simulaat_127118b.jpg
- Hula hula hulaa
Ai miks täytyy punanen joulu olla?
Johan joululimppuu ja maksalaatikkoo on syöty toista kuukautta ja parit kinkun jämät pantu roskiin.
Jouluna Etelän Auringossa - HULA-HULA !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"
Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä752356Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa512271SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1622055Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää171821Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön881324Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.781174HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363051099Jumalauta! Ukraina hyökkää jo Suomeenkin!
Ukrainan drooneja tullut Suomeen ainakin kolme, ehkä enemmäkin! Syvälle Suomeen! Nyt on klovnipressa hukkapätkä mennyt T3441051- 78985
Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah103972