Mahdollisesti keliakia

jokuihminenvaan

Kertokaapas kaikki jolla on keliakia, että minkälaisia oireita teillä tulee jos syötte gluteenia? Ja millon teillä todettiin keliakia ja miten?
Itselläni on ehkä keliakia ja haluaisin mielenkiinnosta tietää.

5

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keliakia myös

Sain vahingossa 1v sitten kuivakakku palan joka oli tavallinen, eli ei ollut gluteeniton. Pari tuntia sen jälkeen alkoi todella kovat mahakivut, lähinnä mahalaukussa, sen jälkeen maha meni sekaisin ja oksettava olo, tätä kesti pari päivää, olo oli todella kurja, en voinut kun olla kippurassa sängyssä, siitä sitten pari viikkoa aika väsynyt olo. Kun keliakia löytyi minulta 22v sitten, silloinkin olin kurjassa kunnossa.

• Gluteenitonta

Hei!

Oireita, joita minulla ilmeni syötyäni gluteenia sisältäviä ruokia:
      * ripuli
      * vatsakivut
      * satunnaiset oksentamiset
      * jokapäiväiset ilmavaivat
      * väsymys

Kyseisiä vaivoja minulla oli reilun vuoden ellei ennen diagnosointia.

Minulta otettiin aluksi verikoe, josta tutkitaan keliakiavasta-aineita.
      Niiden määrä/arvo oli minulla koholla.
      Tämän jälkeen olin kaksi kertaa puolen vuoden välein gatroskopiassa eli ruokatorven, mahalaukun ja pohjukkaissuolen tähystyksessä, jossa otetaan koepaloja. Ensimmäisessa tutkimuksessa keliakiaa ei havaittu vaan vasta toisella kertaa koepaloista löytyi ohutsuolen vaurioituminen.

Käy vilkaisemassa asiasta tarkempia tietoja: www.keliakialiitto.fi/

• 100µg

Minulta loppui 25 vuoden päänahan kutina ja hilseily, kun lopetin viljojen syönnin. Taatusti en ota viljoja takaisin. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää.

Hillitöntä kutinaa ja hilseilyä pidin aika hyvin kurissa käyttämällä 4 eri shampoota vuorottain eli joka pesukerralla oli eri shampoo.

Myös ihon kuivuus hävisi, joten ei tarvii rasvata itseään enään edes talvella.

Kokeilkaa ja jos ei auta, niin ottakaa viljat takaisin.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

• keliakka

Ei mitään oireita. Keliakia todettu 30 vuotta sitten, mulla oli alhainen hemoglobiini ja joitakin vuosia aikaisemmin ollut kovia vatsakipuja, mutta ne menivät ohi.

• Mara.

Minulla on ihokeliakia ollut jo 40 vuotta. Yksi sämpylä ei nykyään aiheuta mitään oireita, mutta lääkäri varoitti jatkamasta kokeiluja, koska voi mennä vuosiakin ilman ongelmia, mutta sitten kun ne tulevat takaisin ne ovat huomattavasti pahemmat kuin alkuperäiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      74
      4036
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2151
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      237
      1406
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      153
      1380
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      116
      1207
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1178
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1089
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      7
      1056
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      994
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35