Miten voisi oppia juomaan maitoa, jos ei ole siitä koskaan tykännyt: se haisee ja maistuu pahalta! Onko ideoita? Ois tosiaa tärkeä et jois nii ois luusto parempi ja kynnetki kasvais.
Kuinka oppia juomaan maitoa?
8
193
Vastaukset
- Juuso Juusto
Ei maitoa tarvitse juoda jos se maistuu pahalle. Kalsiumia saat purkista, juustoista ja monesta muustakin paikasta kuin maidosta.
- weneedmilk
Mut ei saa nii palio, maito o paras ja proteeinejaki
- Ei kiitos minulle
Olen kuusikymppinen äijä. Olen juonut maitoa maitona vain litran tai pari viimeisten 40 vuoden aikana. En ole havainnut luustossani mitään vikaa.
Lopetin maidon juomisen 15–16 vuoden iässä. Intissä maitoa oli käytännössä pakko käyttää ruokajuomana vaihtoehtojen puutteessa. Vedenkin juominen aterioilla oli tehty siinä laitoksessa liki mahdottomaksi siihen maailman aikaan – kuinka lienee nykyisin?
Juustoja syön melkoisesti ja hapanmaitotuotteitakin käytän jonkin verran. Pääsääntöisesti pidän molemmista ja jotkin laadut menevät ihan herkuttelun puolelle!
Vaimoni on samoissa kymmenissä eikä hänkään ole juonut maitoa aikuisiällään. Osteoporoosin pelossa hän napsii kalkkitabletteja purkista. Hänkin pitää useimmista juustoista ja syö niitä siinä missä minäkin, mutta hapanmaitotuotteet eivät maistu.
Maito (lehmän) on tarkoitettu alun perin vasikoiden ravinnoksi. Myös kasvuiässä oleville ihmislapsille se sopii mainiosti, mutta aikuisen ihmisen vatsan happotasapainon kannalta maito on haitallista. Tätä totuutta ei ole haluttu kuulla tässä MTK:n, Valion ja Kepun Suomessa, vaan ikäluokka toisensa jälkeen on aivopesty uskomaan aivan muuta.
Maito on mainio raaka-aine elintarviketeollisuuden ja -kotiteollisuuden käyttöön ja sopii sellaisenaan lasten ruokajuomaksi, mutta aikuisten sitä ei suinkaan tarvitse opetella juomaan. Jos joku juo ja maidon terveellisyyteen uskoo, niin omapa on häpeänsä.
- Vasikat juo maitoa
Ei maito ole paras, mutta hyvä.
1 Leivinjauhe 11300.0
2 Basilika kuivattu 2113.0
3 Oregano, kuivattu 1576.0
4 Maitojauhe rasvaton 1360.0
5 Maitojauhe rasvaton vähälaktoosinen 1360.0
6 Maitojauhe rasvaton, laktoositon 1360.0
7 Ksylitolipurukumi 1152.0
8 Purukumi 1152.0
9 Puolikova juusto rasvaa 15-18g, kevyt turunmaa/edam 17/adam/magre 1050.0 100
10 Seesaminsiemen, kuorineen 975.0 100
Tässä 10 parasta mg/100g annos. Maitojauhetta on helppo käyttää mm leivonnassa,
Lähde Fineli.
Ei aikuinen ihminen maitoa tarvitse, kalsiumin ja proteiinin saa helposti muualtakin. Hyviä proteiinin lähteitä ovat mm kana, kalkkuna ja soija.- gfhgfhfghgf
Pöh...
- Täys maito
Mä juon aina pari tölkkiä punasta maitoa iltasin niin saan nukuttua. Ei vittu mitään rasvattommia vesimaitoja, joka värjätään keinotekoisesti harmaasta valkoiseksi.
Mitenhän AP on juonu imetysikäisenä? - gfjfghjfgjfj
Nirso...
- dgdfgdfgdgdg
Älä juo ollenkaan jos on noin hankalaa... vittu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899