Kuinka oppia juomaan maitoa?

Weneedmilk

Miten voisi oppia juomaan maitoa, jos ei ole siitä koskaan tykännyt: se haisee ja maistuu pahalta! Onko ideoita? Ois tosiaa tärkeä et jois nii ois luusto parempi ja kynnetki kasvais.

8

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso Juusto

      Ei maitoa tarvitse juoda jos se maistuu pahalle. Kalsiumia saat purkista, juustoista ja monesta muustakin paikasta kuin maidosta.

    • weneedmilk

      Mut ei saa nii palio, maito o paras ja proteeinejaki

      • Ei kiitos minulle

        Olen kuusikymppinen äijä. Olen juonut maitoa maitona vain litran tai pari viimeisten 40 vuoden aikana. En ole havainnut luustossani mitään vikaa.

        Lopetin maidon juomisen 15–16 vuoden iässä. Intissä maitoa oli käytännössä pakko käyttää ruokajuomana vaihtoehtojen puutteessa. Vedenkin juominen aterioilla oli tehty siinä laitoksessa liki mahdottomaksi siihen maailman aikaan – kuinka lienee nykyisin?

        Juustoja syön melkoisesti ja hapanmaitotuotteitakin käytän jonkin verran. Pääsääntöisesti pidän molemmista ja jotkin laadut menevät ihan herkuttelun puolelle!

        Vaimoni on samoissa kymmenissä eikä hänkään ole juonut maitoa aikuisiällään. Osteoporoosin pelossa hän napsii kalkkitabletteja purkista. Hänkin pitää useimmista juustoista ja syö niitä siinä missä minäkin, mutta hapanmaitotuotteet eivät maistu.

        Maito (lehmän) on tarkoitettu alun perin vasikoiden ravinnoksi. Myös kasvuiässä oleville ihmislapsille se sopii mainiosti, mutta aikuisen ihmisen vatsan happotasapainon kannalta maito on haitallista. Tätä totuutta ei ole haluttu kuulla tässä MTK:n, Valion ja Kepun Suomessa, vaan ikäluokka toisensa jälkeen on aivopesty uskomaan aivan muuta.

        Maito on mainio raaka-aine elintarviketeollisuuden ja -kotiteollisuuden käyttöön ja sopii sellaisenaan lasten ruokajuomaksi, mutta aikuisten sitä ei suinkaan tarvitse opetella juomaan. Jos joku juo ja maidon terveellisyyteen uskoo, niin omapa on häpeänsä.


    • Vasikat juo maitoa

      Ei maito ole paras, mutta hyvä.

      1 Leivinjauhe 11300.0
      2 Basilika kuivattu 2113.0
      3 Oregano, kuivattu 1576.0
      4 Maitojauhe rasvaton 1360.0
      5 Maitojauhe rasvaton vähälaktoosinen 1360.0
      6 Maitojauhe rasvaton, laktoositon 1360.0
      7 Ksylitolipurukumi 1152.0
      8 Purukumi 1152.0
      9 Puolikova juusto rasvaa 15-18g, kevyt turunmaa/edam 17/adam/magre 1050.0 100
      10 Seesaminsiemen, kuorineen 975.0 100

      Tässä 10 parasta mg/100g annos. Maitojauhetta on helppo käyttää mm leivonnassa,
      Lähde Fineli.

      Ei aikuinen ihminen maitoa tarvitse, kalsiumin ja proteiinin saa helposti muualtakin. Hyviä proteiinin lähteitä ovat mm kana, kalkkuna ja soija.

      • gfhgfhfghgf

        Pöh...


    • Täys maito

      Mä juon aina pari tölkkiä punasta maitoa iltasin niin saan nukuttua. Ei vittu mitään rasvattommia vesimaitoja, joka värjätään keinotekoisesti harmaasta valkoiseksi.

      Mitenhän AP on juonu imetysikäisenä?

    • gfjfghjfgjfj

      Nirso...

    • dgdfgdfgdgdg

      Älä juo ollenkaan jos on noin hankalaa... vittu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe