Sormus naisella oikean käden nimettömässä?

ihastunut

Niin mitä toi tarkoittaa? Näyttää ihan kihlasormukselta mutta on väärässä kädessä? Olen ihastunut tuollaiseen naiseen mutta varatut jätän rauhaan. Kertokaa mikä on tilanne.

14

16575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saldemar

Mahdotonta tietysti mitään varmaa sanoa mutta eräiden uskontokuntien ja/tai kansallisuuksien edustajat ainakin käyttävät kihla- ja vihkisormusta oikeassa kädessä. Eiköhän kannattaisi vaan ottaa selvää onko nainen varattu vaiko ei ja sit riittääkö kiinnostusta sinuun päin.

• selvennys

Eli katoliset ja oertodoksit voivat pitää vihki/kihla sormuksia myös oikeassa kädessä.
      Itse olen ortodoksi, mutta pidän kyllä vihkisormustani vasemmassa kädessä.
      Sitten vielä sellainen juttu että ainakin ortodokseilla on usein vain yksi sormus eli hän voi jo olla naimisissakin.

• nainen

Itsekin pidän sormusta oikean käden nimettömässä "ihan muuten vaan", eli ei sitä kannata säikähtää :) Mutta tietysti jos epäilet asiaa, niin kysymällähän se selviää...

• yx sellainen

ei tuo kuule välttämättä mitään merkkaa. Itse pidän sormusta oikeen käden nimettömässä vain, koska se näyttää siinä hyvältä (eikä se edes muuhun sormeen mahdu), mutta tietyistä syistä en viitsi vasurissa pitää...

• Lumi

mm. saksalaiset, venäläiset ja hollantilaiset pitävät kihla ja vihkisormuksia oikean käden nimettömässä. itse olen kihloissa hollantilaisen miehen kanssa ja pidän kihlasormusta oikeassa kädessä. eli kannattaa selvittää.. voi olla että nainen pitää esim. vaikka mummonsa vihkisormusta.. = )

• katos...

oikeassa nimettömässä kiiltää mummoni vihkisormus vuodelta 1921, ainoa koruni.

• hmm

Olen kuullut että jos sormusta pitää oikean käden nimettömässä se voi olla joltakin saatu ystävyys sormus. Kysy ihmeessä ´mitä se merkitsee.

• ortodokseilla..

Jos tämä nainen on ortodoksi, he pitävät sormusta oikean käden nimettömässä.

• itse

Heip. Ainoa sormus jota itse käytän päivittäin on kultainen kihlasormuksen näköinen sormus , joka on ns. väärässä kädessä , enkä tosiaankaan ole kihloissa. Elikkä siitä vaan pokaamaan.. Sattumalta vaan lempisormus ja sopivan kokoinen tuohon nimettömään.. ROHKEUTTA!!

• Sinna

Se on lesken merkki! :) Ei ehkä pidä nykyään paikkaansa, mutta ennen leski siirsi sormukset/sormuksen oikeaan nimettömään...

• kolmekymppinen

Mun avovaimolla on sormus oikeassa nimettömässä. Emme ole kihloissa. Pitää vaan sormusta siinä koska tykkää.

• heh

Voipi olla tarkoittamatta yhtään mitään, tai voipi olla ortodoksi, kihloissa/naimisissa vierasmaalaisen kanssa tai sitten kihloissa toisen naisen kanssa. Tunnen kihloissa olevan lesboparin, heillä sormukset oikeassa nimettömässä. Kuulemma joillakin lepakoilla/homoilla on tapana pitää sitä oikeassa nimettömässä, toiset heistä taas pitävät sitä vasemmassa nimettömässä.

Kuten näet, helpoimmalla pääset kun kysyt suoraan koska vaihtoehtoja riittää. :)

• miks sormusta ollenk

Noidat ja muut femakon alut ne pitelee moisia turhukkeita... ;) Jos ei kykene sitoutumaan ja rakastamaan ilman kiiltoa ja kimallusta ni voi voi...

• timanttisormus_

Olen vapaa(sinkku ja pidän usein oikeassa nimettömässä timanttisormusta, joka alunperin oli vihkisormukseni. Olin naimisissa niin lyhyen aikaa, etten koskaan edes ehtinyt kaivertaa miehen nimeä timanttisormukseen... Koska timanttisormus on kaunis, pidän sitä sormessani usein.

Toisinaan taas pidän edesmenneen äitini vihkisormusta nimettömässä. Pidän sormuksiä nimettömässä ihan vain siksi, koska tämä sormus on minulle muisto äidistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      337
      3308
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      209
      2933
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      59
      2447
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1520
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1319
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      1310
    7. 60
      943
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      935
    9. 89
      885
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe