Tintin seikkailut (2011)

Tintti 4ever

Tässä leffa joka on odottanut tulemistaan jo vuosikymmeniä aina siitä saakka kun Hergé, Tintin luoja toivoi nimenomaan Steven Spielbergiä ikuistamaan töyhtöpäisen toimittajamme valkokankaalle.
Monia yrityksiä on ollut, sekä animaationa että livenä, mutta vaihtelevin tuloksin.
Viime aikojen kamalimmat sarjakuvien raiskuuleffat ovat olleet The Spirit (josta olisi pitänyt periä lippurahat takaisin tai jättää tylysti koko skeida maahantuomatta!) sekä Daredevil-kammotus Ben assflekin ja Ana-Jennin kanssa!
Mutta Tintti: vaikka pohjalla olevien 3 albumin (Yksisarvisen salaisuus, Kultasaksinen rapu, Rakham Punaisen aarre vain lopun osalta) tarinoita ja teemoja on seurattu, niin paljon on myös muunnettu ja lisätty tapahtumia kuten Haddockin sukukirous, keräilijä Sakarin pääkonnana (albumissa konnina Lintusen veljekset), indy jones-henkinen takaa-ajo Marokossa ja Bianca Castafiore joka ei esiinny em. albumeissa, ym.
Castafioren kohdalla tökki se ettei oopperakipaleena kuulla Gonoudin Koruaariaa ("Ah ma nauran...").
Haddockin hahmo oli mainio, mutta pikkasen ehkä pliisu albumien hahmoon verrattuna, odotin melkein että näemmekö erästä lempparikohtaustani Kultasaksisesta ravusta eli kapun känniraivaria erämaassa berberiväijytyksen aikana ("Raakalaiset, atsteekit, rupikonnat..."] vaan eipä nähdä, onneksi "janon maa" -jakso on mukana.
Olen itse Tintti-fani ,mutten pidä näitä muutoksia suoranaisina rienauksina, tässähän ei suoraan kajota hahmojen persooniin ja habitukseen, leffa oli hyvä ja viihdyttäväkin, pidin siitä miten nykytekniikalla oli saatu luoduksi koko TIntiiä ympäröivä maailma hahmoineen.
Alkutekstijakso jazzahtavine musiikkeineen ja albumiviittauksineen toimiii!
Paljon olisi pureksittavaa ja pohdittavaa tämän leffan tiimoilta mutta jätän löytämisen riemun katsojille, heittäkää leffasta kommentteja, yrittäkääpä bongata leffasta itse Tintin isä eli Hergé!
Tähtiä Tintille * * * *

3

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirveetäkattoo

no plöö ja pöö! toi on siis animaatio eikä mikää elokuva.. kauhee pettymys luulin et se ois ihan oikee elokuva

• urpoilupoliisi

animaatio on myös elokuva genre urpo

• hyvältävaikuttaa

Vaikutti hyvälle mitä vähän näin, mulla on kaikki Tintin albumit kerättynä.

Tuo elokuva ei kyllä ole pelkästään Yksisarvisen salaisuus, vaan tuossa on hahmoja muistakin albumeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe