Moi!
Oiskohan täällä kohtalotovereita joille heti raskaudettua iskee kaikki mahdolliset taudit ja vaivat??? itse olen vk. 12 5 ja ollut nyt jo 3 kertaa flunssassa jossain kurkkutaudeissa. Sen lisäksi on ollut kaikennäköistä muuta kremppaa että saikkua on kertynyt n.3vk! ja mitä vielä, juuri kuin luulin parantuneeni ja raskaus yökötykset väheni niin nyt on sitten vatsa sekaisin ja koko ajan sellanen tunne että pitäis vessassa istua.. vaikka ei mitään välttämättä tulekaan, kunhan kiertää Mutta on tääkin inho tunne!Ylihuomenna pitäis töihin mennä, ovat siellä jo ihan raivona!!!
Muita?
raskaana ja jatkuvasti saikulla???
25
7566
Vastaukset
- 16+10
Mitä työtä teet? Mä en oo ikinä kehdannut pienen flunssan takia olla saikulla.
- kuka pienestä
flunssasta on puhunu..
- sairaana kotona
Ja tämä on muuten juuri se suomalaisten asenne, että "minä olen suuri työn sankari kun menen kipeänä töihin". Aivan, se onkin suurta sankaruutta tartuttaa koko muu työyhteisö tautiin ja sitten mahdollisesti pitkittää omaa sairauttaan ja saada antibioottikuureja vaativia jälkitauteja. Aina ei edes se kuume ole ehdoton merkki, jos olo on todella kurja, niin todellakin on kaikille parempi jäädä kotiin lepäämään. Tietenkään minkään pikkunuhan tai -yskän takia ei ole syytä kotiin jäädä, mutta tuskin alkuperäinen kirjoittaja sellaisia tarkoittikaan. Flunssa on sairaus ja keho viestittää, että nyt on aika levätä. Mikseivät ihmiset voi sitä hyväksyä?
- 16+10
sairaana kotona kirjoitti:
Ja tämä on muuten juuri se suomalaisten asenne, että "minä olen suuri työn sankari kun menen kipeänä töihin". Aivan, se onkin suurta sankaruutta tartuttaa koko muu työyhteisö tautiin ja sitten mahdollisesti pitkittää omaa sairauttaan ja saada antibioottikuureja vaativia jälkitauteja. Aina ei edes se kuume ole ehdoton merkki, jos olo on todella kurja, niin todellakin on kaikille parempi jäädä kotiin lepäämään. Tietenkään minkään pikkunuhan tai -yskän takia ei ole syytä kotiin jäädä, mutta tuskin alkuperäinen kirjoittaja sellaisia tarkoittikaan. Flunssa on sairaus ja keho viestittää, että nyt on aika levätä. Mikseivät ihmiset voi sitä hyväksyä?
Ja tämä on muuten juuri se monen asenne, että kun vähän jostakin kolottaa, niin heti ollaan saikulla. En minäkään kipeänä töihin mene, mutta kipeä merkitsee selkeästi eri ihmisille eri asioita.
- .............
Ja tartutat muita töissä?
Ja varsinkaan raskaana ei kannata ottaa riskejä terveytensä suhteen. Jos sitä flunssaa ei levossa parantele, saattaa saada kahta kauheamman taudin. - Sori vaan...
16+10 kirjoitti:
Ja tämä on muuten juuri se monen asenne, että kun vähän jostakin kolottaa, niin heti ollaan saikulla. En minäkään kipeänä töihin mene, mutta kipeä merkitsee selkeästi eri ihmisille eri asioita.
Vaan kun ei ole. Jos on kuumetta tai muuten todella voipunut olo, niin töihin EI pidä mennä. Lintsaajat on asia erikseen, mutta se on aivan oikeasti ongelma, että ihmiset menevät sairaana töihin. Se on yksi syy, miksi niitä "turhia" antibioottikuureja määrätään ja bakteerit tulevat yhä vastustuskykyisemmiksi.
- kohtakahdenäiti
alkuraskaudessa olin töistä poissa vatsakipujen,pyörrytyksen ja pahoinvoinnin takia. sitten voin mainiosti muutaman viikon ja sit alkoikin noin viikolta 14. supistelemaan enemmän ja vähemmän.saikulla ollut suurimman osan ajasta
( kesälomalla),välillä käynyt töissä pari viikkoa ja takas saikulle kun tulee niin kipeitä suppareita (raskas fyysinen työ).nyt rv 26 3 ja vielä tämän vkon ainakin s.lomalla.ajattelin ensi viikolla käydä taas töissä kokeilemassa,kun supistelut nyt muutaman pvän olleet vähemmän kamalia.mutta joo kyllä meitä on jotka joutuu sairaslomalla olemaan paljon.:/ - 16+10
Supistelut on toki eri asia kuin pieni flunssa.
- ellef.
Itse olin pahoinvoinin takia alkuraskaudessa poissa töistä yhden päivän, muuten sitten sinnittelin. Flunssan takia en ole kyl kertaakaan ollut pois... Sitten jos kuume nousee, niin oon töistä pois.
3viikon päästä alkaa äitiysloma, ja vielä ei oo mitään ongelmia miksi jäädä sairaslomalle. Toivottavasti pystyn olla loppuun saakka. - Alk.per.kirj. 83
Moi! olen alkuperäinen kirjoittaja. Tarkoitin että olen ollut töistä pois flunssan muun taudin takia, aina on ollut jokin muu antibiootteja vaativa sairaus mukana eikä todellakaan mikään ihanne työkunto (lisänä vielä pahoinvointi)! olen töissä lasten parissa, joten senkään vuoksi ei kannata mennä tartuttelemaan. Pikku flunssa on jatkuvasti päällä ja tän kanssa kyllä pärjää.
Keskustelun aloituksen syynä oli että löytyisi kohtalotovereita joilla myös jatkuva tulehduskirerre päällä raskauden myötä!?
Kiinnostaisi myös tietää mitä kaikkea tässä on vielä odottetavissa..minkälaisia kaikkia mahdollisia vaivoja niitä voikaan olla tulossa. Kuvittelin että tämä raskaana olo ois ollut paljon helpompaa :)- ................
Mulle raskausaikana flunssa tullut tosi helposti, kun normaalisti en ole melkein koskaan kipeenä. Onhan silloin alentunut vastustuskyky ja saa helpommin kaiken maailman pöpöjä.
Itsellä ei työn suhteen noita ongelmia ole ollut kun alkuraskaus mennyt työttömänä, mutta jos olisin töissä ollut, olisi saikkua varmasti kertynyt jo pelkän pahoinvoinnin takia viikkoja.
Monipuolinen ruoka ja vitamiinit varmasti todella tärkeitä jotta voisi ehkäistä flunssia yms.
Ihmettelen ihmisiä jotka kehuvat vähäisellä saikkumäärällään. Ihan kuin se olisi jokin saavutus ja tekisi heistä parempia ihmisiä.
Monesti on niin että jos ei kunnolla itseään parantele nin saa vain pitkittyneen taudin.
- no nehän
oikeasti luulevat että se on suuri saavutus,vielä suuremmaksi se saadaan kun vähätellään täällä toisia että en minä ainakaan flunssan takia pois ole..Sanoisin että kyseisillä henkilöillä ei kunnon flunssaa ole ollutkaan ja luulevat että kaikkien tauti on samanlainen..
- ellef.
Voi elämä! Vaikka itse kirjoitin, että en ole saikulla ollut raskaikana, kun yhden päivän, niin ei se sitä tarkoita että sillä jotenkin kehuskelisin! :(
- saikkuuu saikkuuuu
Itse ainakin olen ihan hyvin mielin ollut sairaslomilla niin paljon kun tarvis, en ole potenut huonoa omatuntoa jos varsinkin raskausaikana joudun jäämään kotiin.. Lääkärikin painotti viimeksi kun jouduin supistusten takia sairaslomalle että nyt vain tarvii olla "itsekäs" ja jäädä todellakin kotiin, ottaa omaa aikaa, levätä ja seurailla omaa itseään mikä on hyväksi ja mikä ei. Lääkäri oli sitä mieltä että esikoinen tarhaan, leffoja äidille sekä paljon lepoa!
Ainoa asia mistä tulee pahaa mieli on työnantajan suhtautuminen ja sekä muutaman työkaverin, ihan yleisesti jauhetaan toisista pahaa ja ihmetellään että työkunto ei kestä, joka kerta kun joku on poissa "epäilevät" nais kollegat puhuvat isoon ääneen että "siellä se vain lomailee" jne. Eräskin työkaveri sai pahan hammastulehduksen ja haki sairaslomaa kun kipu oli sietämätön ja buranasta ei ollut apua, työnantaja ja eräs nais kollega arvostelivat suora sanaisesti sitä kuinka he kyllä kestäisivät kipua! Eli heidän mielestään työkaverini olisi pitänyt tulla töihin poskiturvonneena, kuumeisena ja kivuliaana!
Olen itse ollut sairaslomilla tästä toisesta jo muutamiakin kertoja ja viikkoja on nyt noin 23. Supistukset ja jomotukset jatkuvat edelleen ja ihmetyttää valkovuodon määrä mitä on todella runsaasti.. lääkäriin tarvii taas hakeutua..
Kertyneet sairaslomani:
Rv 10-12 Lonkkakivut ja selkäkivut (2x 5 päivää)
Rv 16 Supistukset (4 päivää)
Rv 20-21 supistukset ja paineentunne alapäässä (2 vkoa) - h´äippä
Olen rv 25. Saikulla en ole ollut yhtään päivää varmaan pitäisi.
Minulla on pitkittynyt flunssa ja aivan kaamee yskä. Oksennan välillä kun yskin niin paljon ja tänäkin aamuna nenästä tuli verta. Kuumetta ei ole mutta välillä tulee ihan voimaton olo.
Olen pph ja jokseenkin sitä vaan tekee töitä vaikka on puoli kuntoinen.
Kun tuntee lapsien vanhemmat liian hyvin ei voi olla pois ennen kuin on niin kipeä että "pää on kainalossa".
Vatsa oli sekaisen noin kolme viikkoa tossa kuukausi takaperin. Saatoin istua pytylä 20 min putkeen ja tavaraa tuli. Vällillä piti ihan pönttöä vetää kun pelkäsin sen tukkautuvan :( ei kiva yhtään.
Se vaiva parani maitohappobakteereilla. Nyt kun keksisi keinon tähän yskään.
Ei jaksaisi koko ajan yskiä kun kurkkukin kipeytyy ihan mahottomasti.
Limakalvot ovat ainakin kovilla :( ei ensimmäisen kanssa tällaista ollut. Tekeeköhän ne nää ilmat?- nyt lekuriin!7
Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin, sehän voi olla vaikka mykoplasma kun tollanen yskä on!!! Vaikka kuinka olet pph, niin omasta terveydestä pitää huolehtia, varsinkin raskausaikana!!! Ihan totta, ei voi toimia tuolla tavalla...
- 16+10
Minä en ole sanonut, että pitäisi mennä sairaana töihin. En itsekään kuumeessa menisi. Ja tottakai töistä ollaan pois jos supistelee. Mutta kun moni on pois heti kun on vähän yskää tai nenä vuotaa, niin kyllä sellainen ärsyttää. Silloin ollaan pois kun on oikeasti kipeä. Sitten on näitä joista tietää jo etukäteen, milloin jäävät saikulle (jos siis jokin epämiellyttävä työvuoro edessä).
- Oletko kenties
sairaiden kotona vahtaamassa miten paljon nenä vuotaa tai yskii..Ei se pelkkä kuume ole aina merkki et nyt sairaslomalle,itselle ei tule koskaan kuumetta mutta kun räkätauti iskee niin kovana tauti on.
- 16+10
Oletko kenties kirjoitti:
sairaiden kotona vahtaamassa miten paljon nenä vuotaa tai yskii..Ei se pelkkä kuume ole aina merkki et nyt sairaslomalle,itselle ei tule koskaan kuumetta mutta kun räkätauti iskee niin kovana tauti on.
En ole, mutta monta vuotta työtoveruutta riittää, että tuntee ihmisen.
- allk.perr.kirrjj.83
Moikka!
Itselläni on nyt viime vk ollut oikein hyvä näitten sairastelun suhteen, mutta taas on alaselkää ruvenut särkemään ja tuntuu että flunssa tulossa.. Tää on vain niin kovin inhottavaa kun ei kehtaisi olla töistä pois!! Mietin vain että milloin sitä todella on pakko olla poissa? Koska vauvanhan terveyttä tässä kuitenkin ensi sijaisesti pyrin ajattelemaan...
Minulla oli myös mykoplasma raskauden alussa ja yskin varmaan 2kk ja koko ajan töissä, sitten sain lääkkeet ja saikkua. Tuntuu että työnantajakin ajattelee että kunhan turhaan saikuttelee raskaus tekosyynä. Tämä on mun eka raskaus enkä oikein uskaltais sairastaa ja olla töissä, pelkään koko ajan mahdollisia komplikaatioita.. yhden kerran olen jo verta ruvenut vuotamaan, mutta onneksi selvisin säikahdyksellä. - I re ne
HYKS:ssä tehtiin kerran kartoitus eri ammattiryhmien sairaspoissaoloista, tulos: lääkärit keskimäärin 1pv/vuosi, hoitajat 16pv/vuosi, laitoshuoltajat 30pv/vuosi.
Mitä tämä teidän mielestänne kertoo?- Sosiologi2013
Tässä eräänlainen selitys:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/sosiaaliryhmien-valilla-on-terveyseroja - ärsyyntynyt
Vastaan nyt tosi vanhaan ketjuun, mutta alkoi niin paljon ärsyttämään tuo sinun vihjailu. Kysynpä nyt teiltä kaikilta: "Oletteko kokeilleet laitoshuoltajan työtä sairaalassa?"
Epäilenpä ettei moni tiedä sen työn raskautta. Hoitajat eivät ole työmääränsä kanssa yksin edes viikonloppuisin, laitoshuoltajat ovat joka päivä yksin. Minä olen laitoshuoltaja ja näen joka pv kuinka hoitajilla on viikonloppuisin aikaa istua yli tunti kahvilla aamuisin kun minun pitää juosta suoraan ruuanjaosta siivoukseen jos aion ehtiä siivota kaiken. Viikonloppuisin on tunti vähemmän työaikaa mutta samat työt. Kokeilepa paljonko ja kauanko sinun paikat kestää kyseistä työtä ja stressiä.
Olen itse raskaana ja todellakin olen saikulla jos kroppani ei raskasta työtäni kestä. Työssänion myös vaikea "ottaa rennommin" koska ylimääräisiä ei ole eikä saa palkata ja työmäärä on sama ja se pitää ehtiä tehdä.
On huvittavaa,että monella palstalla on tietyt naiset kertomassa kuinka he kyllä sinnitteli siinä toimistotuolissaan tietokoneen edessä vaikka oli kuinka huono olo ja pyörrytti...joo-o. On se joillakin helppoa tuntea olevansa oikeita työnsankareita kun jaksoi siinä tuolissa istua ihan koko päivän.
- minä vain
Laitatko lnkin tähän tutkimukseen?
- Lolie
Itsellä olin työpaikalla sellaisessa tehtävässä jota ei raskaana oleva saanut tehdä. Työssä käytettiin kemikaaleja.Ilmoitin siis heti raskaudesta kun tiesin odottavani.
Minulla oli todella voimakas pahoinvointi vkolle 16 asti. En voinut syödä muuta kuin viiliä ja mehujäätä; kaikki muu tuli samantien ylös. Olin siis sairaslomalla tuon pahoinvoinnin takia ja koska työnantajani ei "voinut" antaa minulle muuta työtehtävää, totesi lääkäri että olen niin kauan saikulla kunnes sellainen tehtävä löytyy.
Ilmoitin raskaudesta työnantajalle marraskuun puolivälissä. Joulukuun 1.päivä tuli irtisanomisilmoitus "taloudellisista syistä". Olin viimeksi palkattu työntekijä joten se siitä.
Sen sanon sinulle AP, että pidät ittestäs huolta! Sulla on nyt tärkeä tehtävä kasvattaa se pieni ihmisenalku valmiiksi ja se on prioriteetti numero 1! Kukaan ei ole tässä maailmassa niin korvaamaton, ettei työpaikalla pärjätä ilman. Itselle kävi noin "huonosti", mutta tuo firma nyt oli muutenkin ihan sieltä ja syvältä. Ja lainausmerkit sen takia, että en koe että tuo nyt olisi minulle suuri tappio ollut. Nyt olen hoitovapaalla ja etsin töitä kun sen aika tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809