Kärcher - pesevä imuri vai imevä höyrypesuri?

kärcher mutta mikä?

Kärcherillä on kaksi vaihtoehtoa:

Kärcher, Pesevä imuri SE 6.100
http://www.karcher.fi/fi/Tuotteet/Kotikaeyttoeoen/Imurit/Pesevae_imuri/10812200.htm

Kärcher, Imevä höyrypuhdistin SV 1902
http://www.karcher.fi/fi/Tuotteet/Kotikaeyttoeoen/Imuroiva_hoeyrypuhdistin/14393100.html

Kumpi näistä on parempi sohvan ja mattojen pesuun? Toki tuolla höyrypuhdistimella olisi käyttöä muuallakin. Ilmeisesti höyrymallissa ei käytetä lainkaan pesuainetta, koska se höyrystää veden ja sumuttaa sen kankaaseen ja kuuman veden liuotinominaisuuksiin luotetaan sen verran, että lähtee paska pois - mutta entäs sitten tekstiilien kesto? Ja eihän nyt pelkkä vesihöyry pese kankaista irti. Johan vesihöyry ehtii jäähtyä siinä vaiheessa kun se sumutetaan kankaaseen ja imuri alkaa imeä ilmaa kankaan läpi. Jotenkin vaikea uskoa, että höyryllä saisi likaa irti - muuta kuin vesiliukoista.

6

17273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ofjsaod

      Onko kellään kokemuksia kummastakaan?

    • Rtyii

      Olen ystävältäni lainannut muutaman kerran tuollaista 4002 pesevää imuria.

      Olen käyttänyt sitä sohvan pesuun, auton penkkien pesuun ja nyt viimeksi pesasin villamaton eteisen klinkkerilattian päällä.
      Pesuvesi on aina ollut likaista kun sen säilöstä olen tyhjentynyt vaikkei mitään näkyvää likaa ole esim. sohvissa ollut. Koneessa on säiliö mihin voi laittaa veden kanssa suoraan pesuaineen mutta minä kyllä olen esim. sohvalle ensin suihkuttanut softcare tekstiilin pesuainetta ja sitten laittanut ns. huuhteluveden säilöön.

      Ongelmia käytössä ei ole ollut.
      Höyrypesurista ei ole kokemusta mutta ainakin se kait on monikäyttöisempi esim. kylpyhuoneen puhdistukseen. Kalliimpien se myös on huomattavasti. Toivottavasti joku osaa kertoa sen käytöstä.

    • Myytävänä

      Höyrypesurikaan ei poista sitä likaa .
      Ajatellaanpa vaikkapa kakeleiden puhdistusta, niin lika jämät on pyyhittävä pois,,
      ei se ilmaan häviä.

      Olen laittanut höyrypesurin, mutta alkuinnostuksen jälkeen käyttö on vähäistä.
      Ikkunan pesussa se on hyvä, mutta siihenkin olisi kevyempi versio olemassa.

      Vikana on se että, höyryn kuumemista pitää odottaa, lyhyt sähköjohto, painava kuljettaa, säilyttäminen hankalaa.

      Omastani olisin valmis luopumaan.

    • Jussin Pesula

      Tehokkain tapa on ensin pestä tekstiilikalusteet:
      1. Tahranpoistoaine (tarvittaessa)
      2. Painehuuhtelu (vesipesu)
      ...ja mikäli materiaali kestää höyryn
      3. Laadukas, kuivaava höyrypesu (painekattilan lämpö väh. 140c)

      Noista kahdesta konevaihtoehdosta... Ehdottomasti pesevä imuri. Tekstiilien pesussa höyry on erittäin tehokas "APUväline", mutta ei yleensä riitä pelkästään.

      Lisäksi... mikäli materiaalissa on valkuaisainepohjaisia tahroja (esim. meijerituotteet tai veri) ja siihen suihkuttaa kuumaa höyryä, niin tahra ns. "palaa kiinni" eikä lähde pois enää millään keinolla.

      Trv. Jussi
      www.jussinpesula.fi

    • Pera555

      Molemmat koneet ovat hyviä pesureita, joilla tulee yllättävän puhdasta jälkeä. Tekstiilien pesuun tekstiilipesuri on mielestäni parempi, koska pesuaineella saa ehkä hiukan paremman pesutuloksen, ainakin tekstiili tuoksuu paremmalta pesun jälkeen. Allergikoille höyry on parempi "pesuaine" koska siinä ei ole kemikaaleja. Höyrypesurinkin kanssa voi käyttää pesuainetta, esim suihkepullolla suihkuttaen, jolloin saa molemmat "pesuaineet". SV 1902 imuri on hiukan tehokkaampi, joten se jättää aavistuksen kuivemman pinnan. Lisäksi höyrypesurilla voi pestä muutakin kuin tekstiilejä, kuten pesuhuoneessa ja keittiössä kaakelit ja hanat yms. SV 1902 höyrypesurin höyry ei ole niin kuuma että "polttaisi" mitään kiinni. Varsinkin jos sitä suihkuttaa vielä pienen matkan päästä. SV 1902 maksaa reilut 600€, kun tekstiilipesurin saa 300€.

      Molemmat koneet Kärcher SV 1902 höyrypesurin ja SE 6.100 tekstiilipesurin voi myös vuokrata www.irent.fi

      1902:
      http://www.irent.fi/search/list?search_txt=1902&id_item_category=first&search=     

      6.100:
      http://www.irent.fi/search/list?search_txt=6.100&id_item_category=first&search=     

    • JoniSo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      953
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      650
    Aihe