Sydän oireet 22v mies

22v

Moi :) Onks kellään ideoit mist nää oireet vois johtua ku sydän lyö niin voimakkaasti et tuntuu pulssi kokoajan rintakehäl,kaulas,päässä,silmät,käsissä ja välil pistelee tos vasemman puolen rintaa eli kainalon kohal,ja ihme muljahteluja tulee välillä tuntuu tosi inhottavilta voiks se muka johtuu Paniikkihäiriöst ku ne oireet on päällä melkeen 24/7 ?? Ja edes tarvii tehdä mitään erikoista vaan ne alkaa siitä ku nousen sängystä aamulla ja jatkuu iltaan asti kunnes nukahdan ku muuta selitystä en saanut saanut ku kävin omal lääkäril ja hän otti sydänfilmin,verikokeet,verenpaineet ja ne oli ihan ok paitsi pulssi korkea lepopulssi on 75-85. Ja nää oireet on ollut jo monta vuotta.. :( Ja lääkityksenä on Cipralex 20mg päivässä ja Emconcor 2.5mg 3 kertaa päivässä mut ei mun mielestä auta oikee :(

70

3119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ph.

Ph-oireilu voi olla 24/7. Jos EKG on ollut ok niin ph:sta johtunevet.

Millaiset kilpirauhasarvosi ovat?

• 22v

Okk :/ No siis emt ottiko ne kilpirauhasarvon mut jotkut verikokeet ne ainaki otti mult..

• kilp.vajis JA ph
        22v kirjoitti:

Okk :/ No siis emt ottiko ne kilpirauhasarvon mut jotkut verikokeet ne ainaki otti mult..

No kysy onko kilpirauhasarvot otettu ja jos on, niin pyydä ne printtaamaan itsellesikin ja jos niitä ei ole otettu niin mene ihmeessä vaikka yksityiselle otattamaan ne.
        Pitäisi aina sulkea somaattisia sairauksia pois ennen kuin annetaan ph-dg.

• Tuttua huttua

Paniikkia ne on. Itsellä samoja ollut jo vuosia. Todella inhottavia ne muljahtelut, saa aina pienen säikähdyksen ja hien päälle kun vaikka rauhassa makoillessa tulee pari semmosta. Lääkäri sanoi että kuuluvat kuvaan jos sairastaa paniikkihäiriötä ja itse huomannut kun pillerit alkaneet vaikuttaan niin ovat vähentyneet siitä mitä se oli ilman pillereita jokunen vuosi sitten.

• 22v

Okk onks sullaki päivittäin niitä? Mul on ollu nyt jo 4-5v nii en edes säikähdä tai mitää ku niit tulee mut tuntuu vaa inhottavalt ja ku must vaa tuntuu et ei mulla Ph ole vaan jokin muu aiheuttaa nää oireet ku ei lääkäri voi olla noin varma et mulla ois Paniikkihäiriö ku se vaa kuunteli vähä sydäntä,sydänfilmi ja verikokeet ?? Voihan se olla jokin muu vikana mikä aiheuttais nää oireet? :/ Mikäs lääkitys sulla on tähän Ph ??

• ex samanlainen

voisitko Tuttua huttua kertoa tarkemmin mitä pillereitä tarkoitat

ei taida olla ph

kun meette lääkäriin ottakaa joku läheinen mukaan vastaanotolle
      voi mennä paremmin jakeluun

• MIES 22V

Nii siis sun mielest mul ei oo Ph ?

• MIES 22V

Ois kiva kuulla mitä oireet muilla on ja lääkitys Paniikkihäiriöön ja millo diagnoosi on tehty sillee ? :)

• Jersic

Mul on ihan samallailla noi oireet täysin melkein ja sydänfilmi otettu se lyhyt. Ehkä pitäs päästä siihen vuorokauden mittaseen sydänfilmiin mutkun ne ei helpolla lähetä sellaseen. Pidetään vain syyken ongel,mista johtuvana. Mulla on opamox ja bisoprol actavis lääkkeinä. Vähän ne auttaa kyl. Mutku ei vaan lopu ikinä. Ollu jo 5 vuotta.

• 22v

Ois kiva kuulla mitä oireet muilla on ja lääkitys Paniikkihäiriöön ja millo diagnoosi on tehty sillee ? :)

• 87m

minne tään jutut kirjottajat on häviny
      mitä teille kuluu

• 22v

Täällä ollaan :D

• 22v

Varmaan pakko alottaa toi Diapam taas et pystyy elää jonkinlaista normaalia elämää ku ei vaa jaksa tätä paskaa enää! Hirvee olo kokoajan aamusta iltaan ku tuntee joka sydänlyönnin niin niin raskasti ja voimakkaasti kurkussa,rintakehäl,päässä,silmissä ja käsissä ja viel pahemmin silloin kun esim istuu/makaa sohvalla ja haluu kattoo jotain ohjelmaa mut ei vaan pysty ku nii inhottava olo ku sydän tykyttää kokoajan niin perkeleesti vaikka en tee mitään vaan yritän rentoutuu mut ei onnistu :/ Mitä mun pitäs tehdä ??

• auttava käsi

käytkö töissä tai koulussa
      harrastatko mitään liikuntaa
      vaikuttaako liikunta oireisiin ja miten
      kuinka mitkään pystyt kävellä

• 22v

Olen töissä joo ja se on ulko duunii enimmäkseen niin siin saa liikuntaa samal muuten en harrasta mitään täl hetkel.. Silloin kun liikun niin ei tunne sitä tykytystä hirveesti mut muljahteluja/pistelyä tulee välillä joo. Ja kävelen/pyöräilen joka päivä sen ainaki 5km ja hengästyn joo tosi lyhyen kävelymatkan jälkeen..

• ex embolikko

mul oli kyl ihan samoi oireit ennen keuhkoemboliaa
      tiedän et tosi vaikee selittää läkureil ku ne ei tajuu tost yhtää mitää.

muukii pidettii vaa hulluna
      en ikinä usko et ois paniikkii
      mun mielest noi pistelytkii liittyy huonoo verenkiertoo

ootko milloo käyny lääkäris
      tottakai sydän lyö raskaast jos veri on paksuu

ja jossaa vaihees seuraukset voi olla katalat
      kun muodostuu tulppa
      mäkyl menisin yksityisel kardiologil, vaik ei sekää
      välttämättä tajuu asiaa,mut kyl mä ainakii yrittäisin
      voisit keskustella verenohennus lääkityksest
      ei siint ainakaa mitää haittaa oo kun noudattaa ohjeit.
      tk.sta ei kyl laiteta eteenpäin kui ne on omast mielestää niin viksui

mäkii kävin aika kauan viel lenkil ja hiihtääs,mut sen jälkee tuli aina huono olo
      ja se just viittaa emboliaan kun samoi oireit kun sydän puolel ,
      mut ne tulee vaa jälkikätee,kun sydän jutut iskee rasituksen aikan

• vittusaatana...

MOI.
      Olen Mies. Minut on hylätty lapsena --> sen seuraksena voimakasta stressiä ja jännitän "kavereiden" siis muiden miespuolisten ihmisten kanssa koska isäni lyttäsi minut lapsena henkisesti ja alisti. Ainoastaa naisten kanssa voin olla oma itseni ja joidenki tosi harvojen miesten. Myös monet miehet lyttäävät minua ja minulle tulee uupunut olo kun olen niiden kanssa. Ikäänkuin en riittäisi omana itsenä ja olisin tylsä ja epäkiinnostava.

No se ei nyt liittynyt varsinaisesti aiheesee oli vain pohjustusta:
      Itsellä alkoi kans vakavat sydänoireet kun kävin intin ja jouduin olemaan siellä vuoden muiden miesten kanssa ja esittämään kokoajan jotain muuta kuin olla oma itseni. Ja siellähän itsetuntoni lyttääntyi täysin enkä enää uskonut itseeni ollenkaan kun vihasin itseäni päivittäin. En uskonut että kenelläkkää ihmiselle voi käydä niin pahasti. Olen nyt 2,5 vuoden jälkeen vieläkin vihainenn siitä mitä minulle tapahtui.

Ja minulla on ollut siitä lähtien nuo samat sydän oireet: voimakas pulssi tai sydämen tykytys joka tuntuu teinpä mitä tahansa, ja hengästyn helposti ja sydän alkaa tykyttämään todella helposti nousimpa sängystä tai teinpä pientä liikuntaa.

Ainut mikä tähän auttaa niin on vain yrittää olla oma itsensä päivä päivältä, mutta se on helvetillistä. Kaikki sotii sitä vastaan että saisin olla oma itseni. Elämäni on niin pelkkää helvettiä, ei kukaan tue minua ja anna itseluottamusta: ainut niin itse pitänyt itseeni uskoa. Mutta se usko ja voimat loppui armeijassa. Nyt elämä on helvettiä tosiaankin näiden vihakohtausten kanssa. Mutta päivä päivältä yritän olla enemmän oma itseni. Ja välillä jo tuntuu paremmalta. Mutta kavereita minulla ei ole, joiden kanssa voisin olla luontevasti. Ehkä sinä voisit ymmärtää minua ja sitä mitä koen ja kuinka voimaton sitä on kun on sydämessä ongelmia eikä voi stressata eikä jaksa mitään.

Rakkaus elämää ei ole paljon helvettiäkään. Yksi kiinnostus jonka menetin lapsena. Huomasin vasta aikuisena että rakastin häntä, mutta oman helvetillisen kidutuselämäni jälkeen en ole enää oikein arvokas muiden silmissä. Enkä aina jaksa olla oma itseni.

Nyt tuntuu tosi pahalta jos jään ilman rakkautta ja naiselämää. Mutta jotkut ihmiset vain julmasti tekevät näin jollekkin ihmiselle, ilmeisesti minulle on tehty niin eikä minulla ole enää toivoa? Itsetunto murrettu.

Tuntuu etten koskaan voi olla onnellinen, eikä mikään maanpäällinen enää hyvitä tätä minulle tapahtunutta juttua, että se siitä toivosta että asiat olisi joskus paremmin.

Nyt tuntuu että olisi parempi kuolla koska en tiedä pitäisikö minun olla oma itseni vai ei. Pitääkö minun esittää jotain? Jotenki koko tilanne on ihna helvetin sairas enkä tajua miten jumala voi sallia tämmöisen tapahtua. Ei tässä ole enää logiikkaa. Miten helvetissä pääsen tästä pois?

No kuitenkaan en enää vain pysty esittämään muuta kuin mitä olen. Eli oma itseni tai tulee niin pahat sydänoireet ja rintaan pistot että oksat pois. Mutta vituttaa saatanasti. Ja toivottavasti saatte koston siitä mitä minulle teitte!

Jos joku väittää että elämä on reilua niin menköön helvettiin!

Sais edes vittu jotain apua!

• mr

Hei, kirjoituksestasi ei käynyt ilmi että ootko hakenu sitä apua? Mun mielestä sun kannattaisi hakeutua terapiaan jossa voisit käsitellä näitä asioita.

• 22v
        mr kirjoitti:

Hei, kirjoituksestasi ei käynyt ilmi että ootko hakenu sitä apua? Mun mielestä sun kannattaisi hakeutua terapiaan jossa voisit käsitellä näitä asioita.

No olen kokeillut syödä magnesiumia ja muita vitamiinei ja liikuntaa mut ei ole auttanut pirteempi olo tulee joo mut ei muuta.. akupunktiol olen käynyt muutaman kerran eikä siitäkään mitään apua ole. Pari viikkoo sitten kävin Psykiatril vai mikä lie ja hänen mielestä minulla voisi olla Paniikkihäiriö ja ahdistushäiriö ja antoi uuden ajan Tammikuus mutta kun en itse usko tollaseen että nämä oireet johtuvat niistä. Ei ole kiva tällanen jatkuva huono olo. Ja tuolta Terveys aseman lääkärilt ei saa mitään apua ainakaan.

• miävaann

onk vit.......saat.... sama henkilö kun 22v
      toi vitt.....saa....ainakii tuntus olevan henkisen avun tarpees
      terve suomalainen mies kyl osaa taistella henkisten asioidenkaa,mut jos, ei osaa niin nopeasti apua hakemaan

• 22v

Ole sinä vittu hiljaa!

• Mies--24

Minullakin samoja oireita ollut jo pari vuotta,kaikenlaisia testejä tehty,sydän vain takoo niin voimalla,ei nopeasti mutta voimakkaana.Eikai sen emboliankaan vuosia luulisi olevan ilman että henki lähtee,millä testeillä sekin saadaan selville?

• e x embolikko

jollaa voi olla keuhkos tulppa kokoikänsä ,hänen itse tietämättä mitään.samoin kuin toisel on sepelvaltimotauti
      vasta sit kun tulppa menee johonkii ahtaasee paikkaa ja tukkii koko suonen
      on lähtö eessä.
      mullakii oli 15v vanha tapaturma jonka jälkee oireilu pikkuhiljaa alko ja lopuksi päätyi massiiviseksi. tuosta tilanteesta on enää aika rankka toipua.

paljastuu keuhkoverisuonten varjoaine tt-kuvauksella jotkuu myös
      keuhkospirometriaksi kutsuu.
      muakii pidettii paniikkihäiriöisenä,mut en itse missää vaihees tyytyn tuohon diagnoosiin .
      varsinkii pistos rinnassa on mielestäni selkeä oire
      kuin myös hyperventilaatio, voimakas pulssi , hengenahdistus,puutuminen,
      ja normaalia korkeampi lepopulssi.
      ja asperiini kyl auttaa silloo kohtauksiin

en ole lääkäri ,enkä edes sairaanhoitaja ,mutta kokemukseni on varmasti
      paremmat kuin kellään lääkärillä.
      ja tiedän miten vaikeaa on saada apua tälläisissä asioissa joista
      lääkärit ei ymmärrä valitettavasti mitään
      sen takia haluan antaa omia vinkkejäni teille kaikille joilla on diagnosoitu ph
      ,kun oireet osuvat juuri emboliaan

• Mies--24

Itsellä on tehty ainakin holter,rasitus-ekg,sydänultra,keuhkokuva,puhallustestit,pään magneetti ja verikokeita aika runsaasti,näissäkö ei siis kyseinen asia selviä?Huomenna on vielä hermoratatutkimus käsien puutumisen takia...

• Mies--24

Ja noista oireista vielä mitä itsellä on tässä parin vuoden aikana ollut ja tullut pikkuhiljaa oikeastaan lisää niin: voimakas pulssi(erittäin häiritsevä rinnassa koko ajan) , painon tunne vasemmalla rinnalla, raskas hengitys,puutumiset käsissä.Eiköhän tuossa ihan riittämiin,kamalaa... Tuo syke taas itsellä on luokkaa 60-65..

• e x embolikko,

ei noista vielä selviä
      mullakii noi oli ihan normaaleja
      miten rasitus ekg meni . mä en jaksan polkee loppuu saakka

missäpäin muuten asustelet saatko hyvää lääkäri palvelua?
      mä oon kymestä ja tääl ei oo tosiaan yhtään lääkärii joka ymmärtäis
      noist asioista
      jos oisin lääkär suosittelisin nitroa ensiavuksi laajentaa verisuonia
      ja helpottaa verenkiertoa. eikä marevanistakaan mitään haittaa ole
      täytyy vaan noudattaa tarkkaan ohjeita.
      oma-alotteisestikin kyllä voi kokeilla tota asperiinia sehän on särkylääke
      ,mutta ohentaa verta. tai juttele ainakii lääkärillesi sen kokeilusta

muuistan kun itse menin ekan kerran syd.filmiin ja n.80v mies
      kysyi olenko marevanpotilas. sanoin hänelle ,no en nyt sentään
      mutta kuitenkin asiat johti siihen
      olin kuvitellut että sitä käyttää vaan vanhukset.
      ite olin 40 ja risat

• 22v

Okey. Minulla on verenpaine 115-130 / 65-90 ja pulssi kokoajan siin 70-80 et vissin ihan normaali?? Mut just toi et tuntee sen sykkeen niin voimakkaasti rinnassa ja kaulan kohal ja hirveen raskasta hengittää melkeen 24/7 ja hengästyn helposti ja se pistely :( Mutta lääkäri kirjotti Emconcor 2.5 mg ja otan sen 3 kertaa päivässä et se rauhoittais muka sydäntä vähän mut ei mun mielestä auta yhtään ja sanoi että mulla on PH ja senkaa täytyy vaan elää..

• tietoa sinulle

Kuules nimimerkki 22v. Sinulla on hiivan liikakasvustoa suolistossa ja siksi ruoansulatuksesi ei toimi kunnolla ja sulamaton ruoka ruokkii hiivaa suolistossa. Olen itse kärsinyt samoista oireista kuin sinä jo vuosia ja siihen ei mikään muu auta kuin ruokavalio, maitohappobagteerit ja hapanmaitotuotteet maustamaton jogurtti ja piimä. Hiiva aiheuttaa mitä kummallisempia oireita ja minuakin alkujaan on tutkittu ja hoidettu ihan väärin kunnes itse tajusin mistä oireeni johtuu.

Jätä kaikki hiilihydraattipitoinen pois ruokavaliostasi vähäksi aikaa ja syö monipuolisesti lihaa, kalaa, kanamunaa, kanaa, kalkkunaa ja kasviksia, pieniä annoksia mutta riittävän usein ja ota aamulla tyhjään mahaa 2-3 DDS maitohappobagteeria jogurtin tai piimä kanssa ja älä syö aamiaiseksi leipää, puuroa tai mitään hiilaripitoista ruokaa.

Lääkkeistä ei ole apua vaan suolesi on saatava kuntoon. Sinulla on varmasti muitakin oireita, kuten turvotusta mahassa, ilmavaivoja, väsymystä, röyhtäilyä...kaikenlaista..

Harmi, että hiivasyndrooma on vielä niin vaikea tunnistaa, mutta meille jotka sen kanssa olemme kamppaileet jo vuosia nuo oireet ovat tuttuja. Kova pulssi ja tihentynyt sydämenlyönti välillä, hengästyminen ja vaikeat päänsärkykohtaukset ovat merkkejä suoliston hiiva ylikasvusta. Oireita pahassa hiivassa on yleensä lukuisasti.

Kysy, jos tarvitset lisätietoa. Yritän auttaa. Monet eivät usko hiivan aiheuttamiin vaikeisiin ja monioireisiin vaivoihin, mutta tämä sairaus voi pahimmillaan viedä työkyvyttömäksi. Kokemusta on.

• hiivaton

voihan hiivatti

• ----------------

ootko kokeillu semmosia lisäravinteita ku L glutamiini tai arigiini niit käytetään esim. kuntoilusta palautumiseen? En mee satavarmaksi sanomaan mutta vois pian auttaa ja omega3set ja esim. hunaja on hyväksi sydämelle...

• tietoa sinulle

Muuten hyviä, mutta kun vaiva ei ole sydänperäinen niin turha syödä kallita lisäravinteita. Suolistossa väärä bagteerikanta voi aiheuttaa ohutsuolen seinämän läpäisevyyttä jolloin bagteerien erittämät toksiinit (myrkyt) pääsevät elimistöön aiheuttaen myrkytystilan. Sydänoireet, joille ei löydy syytä on suolistosta johtuvien toksisten myrkkyjen aiheuttama.

• kopioko

stressi! itsellä on ollut samaa oiretta ahdistuksen ollessa huipussa.
      http://kopioko.blogspot.com/ jos haluu lukea ahdistushäiriöisen yms elämästä

• turha puhua

Mitään tekemistä stressin kanssa paitsi, että tuo sairaus suolistossa on hirvittävä stressin aiheuttaja.

• dippadai123

Minulla tuo sydän hakkaa kuin saatana aina, oikein päässä jyskyttää, joka paikka sykkii ja pomppii kyseisen elimen tahtiin, välillä mljuaa, välillä hakkaa nopeesti, välillä hitaasti, millon mitenkin. Välillä tuntuu että olen pelkkä sydän koko mies. tätä on ollut nyt n 20 vuotta ( sata muuta oiretta), ja diagnoosina ahdistuneisuushäiriö.

• 22v

Minulla kans diagnoosina ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö vuonna 2006 tai silloin tuli eka kohtaus ihan yht äkkiä kesken aamupalan ja luulin että nyt kuolen :( Ja itse en usko ollenkaan mihkää paniikkihäiriöön vaan enemmän siihen että minulla on jokin sydän vika tai jokin muu mikä aiheuttaa nää oireet.. Ku joka päivä on muljahteluja,pistelyä,huimausta,yht äkkinen väsymys,raskasta hengittää ja kun tuntee itse kokoajan joka sydämen lyönnin tosi raskaasti tai sitten oikein tykyttää sillee nopeasti ja hengästyn aika helposti vaikka olen hyväkuntoinen 60kg mies.

• sulle vain leikkiä

Onko nämä oireet sun omia oireita? Kumma, että jaksat pelleillä joka asialla vielä toisten kärsimyksilläkin.

• 22v

Täh?? No on jooo omat oireet miks muuten kirjoittaisin tänne??

• yx ex

milloo oot viimex käyny lääkäris
      ei toi mitää panikkii oo. oothaa kerton läheisilles ongelmist

• 22v

No oon ihan samaa mieltä mutta lääkärin mukaa se on paniikkihäiriö/ahdistushäiriö. 2kk sit kävin terveysasemal lääkärin luona viimeks otti vaan sydän filmin ja verikokeet ne oli Ok ja sanoi että oireet johtuvat Paniikkihäiriöstä. Ja oireet olivat just se
        Pistely
        Muljahtelut/rytmihäiriö
        Jatkuvat "elohiiret" ympäri kehoa
        Ja ne sydän tuntemukset ku tuntee koko kehos pulssin..

• seagali

Olen ihan samassa tilanteessa "22v".Pidetään vain luulotautisena kun ei normaali testeissä mitään poikkeavaa näy,mutta itselle nämä ovat todella todellisia oireita.Varsinkin juuri nuo sydäntuntemukset,kun rinnassa tuntuu joka lyönti!

• suolistosairaus

Kyllä, hiivaoireet ovat moninaiset ja vaikeat sekä vaikeasti diagnosoitavissa. Normaaleissa testeissä tuskin koskaan nähdään mitään poikkeavaa, mutta näytteet pitääkin ottaa erikoislaboratoriossa, jotka lähetetään Amerikaan tutkittavaksi. Tutkimuksessa nähdään mikä hiiva suolistossa kasvaa ja onko mahdollisesti muita bagteereja tai parasiitteja.

Hoito on vaikea, sillä hiiva on sitkeä ja sitä ei saa pois ja vähenemisen kanssakin on tehtävä todella töitä. Ruokavalio on a ja o siitä on jätettävä pois kaikki sokerit, valkoiset vehnäjauhot ja pahassa tapauksessa kaikki hiilihydraattipitoiset viljat. On käytettävä hiivan tappaja tuotteita, entsyymejä, maitohappobagteereja ja maustamatonta hapanta jogurttia ja piimää.

Googlettakaa hiivasyndrooma ja katsokaa missä toimii lähin antioksidantti klinikka, jossa toimii sellainen lääkäri, joka tietää ja osaa ottaa hiivan vakavasti. Kyseessä on vakava sairaus, jos se pääsee liian pitkälle. Hoitamattomana se vie pahimmassa tapauksessa työkyvyn ja hoidettunakin se on vaikea, sillä hiiva tavallaa elää "omaa elämäänsä" ainakin naisilla estrogeeni lisää hiivakasvustoa ja kuukautisten aikana olo romahtaa yleensä totaalisesti.

Aamuisin olo on kurjin, mutta iltaa kohden yleensä helpottuu. Pitkiä välejä ei saisi ruokailussa olla ja ruoan pitäisi olla kevyttä, hyvin sulavaa, mutta siinä pitäisi olla riittävästi myös kuituja. Kaupan valmistuotteet monet sisältävät hiivauutetta ja monenlaisia sokereita, joten ne kannattaa jättää pois. On luettava tarkoin tuoteselosteet ja katsottava, ettei niissä ole käytetty sokereita, hiivauutetta, perunaa ja vehnäjauhoja.

Oireesi ovat selvääkin selvemmät hiivan oireet, joten mene antioksidantti klinikan lääkärille tai ota itse selvää, miten hiivasyndroomaa hoidetaan. Suolistosta lähtee meidän hyvinvointimme ja harva edes osaa yhdistää yleisiä oireita, kuten sydämentykytystä, päänsärkyä ja paniikkihäiriötä jne... suoliston ylikasvu hiivoihin. Tauti on erittäin, erittäin kiusallinen ja hankala. Se vaikuttaa koko elämään ja aiheuttaa monenlaisia fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia, jotka ikävä kyllä ovat kroonisia ja vaihtelevat, pysyvät välillä poissa ja tulevat taas voimakkaana uudestaan. Yleisolotila on yleensä huono.

Paniikkihäiriö on yksi hiivasyndrooman aiheuttamista oireista, joissa hiivamyrkkyjen aiheuttamat yli 500 erilaista myrkkyä aiheuttavat myrkytystilan elimistössä ja saavat sen paniikkiin.

Hiivasyndrooma ei ole mitään huuhaata vaan vakavasti otettava suolistosairaus, joka aiheuttaa juuri tuota hengästymistä, nopean ja kovan sydämentykytyksen, valtimoiden paine ja syke tuntuu joka lyönnillä kovana vaikka sydän ei tykyttäisikään.

Oireita voi olla lukuisia, enkä niitä tässä rupea luettelemaan. Tavalliset lääkärit eivät osaa eivätkä tiedä mitään hiivasyndroomasta. He suhtautuvat hiivaan kuin se olisi hoidettavissa vain hiiva antibiooteilla, mutta näin ei suinkaan ole, vaan jos hiiva on kerran vallannut suoliston, se pitää pitää kurissa jatkuvalla ruokavaliolla ja muilla hoidoilla. Hiiva- antibiootti tuo vain hetkellisen avun ja jos jatkaa syömistä samalla vanhalla tavalla tulee hiiva takaisin ja entistä rajumpana. Silloin ei yleensä antibiootistakaan ole enää hyötyä, koska hiiva tulee hyvin nopeasti vastustuskykyiseksi hiiva antibiootteja vastaan.

Monen on vaikea uskoa, että hiiva aiheuttaisi niin voimakkaita ja vaikeita ja vakaviakin yleisoireita, koska lääkärit antavat väärää tietoa, eivätkä tiedä hiivasta hölyn pölyä.

Ottakaa selvää ja alkakaa hoitamaan suolistoanne, niin oireenne voivat helpottua. Koskaan hiivasyndroomasta ei parane, se on krooninen sairaus, mutta sen kanssa joutuu elämämään ja se on jatkuva terveysriesa. Tosi harmillinen ja paska sairaus.

voimia.

• hönttärä

Myös refluksitauti voi aiheuttaa oireitasi. Lue refluksi.fi sivuilta keskustelupalstoja sydänoireista. Mulla on ollut rytmihäiriöitä ja sydämen tykytyskohtauksia (ja sen jälkeen kohtaukset muuttuivat paniikiksi ja ahdisti aivan helvetisti että mikä helvetti mulla oikein on, varsinkin kun tämä on kestänyt nyt 1,5 vuotta) ja nämä sydänoireet johtuvat ruokatorven ja/sekä vatsalaukun tulehduksesta. Aluksi ei edes närästänyt niin en älynnyt ollenkaan että maha liittyy tähän jotenkin. Kuitenkin selvisi (lääkekokeilulla Zolt eli happosalpaajaa söin noin kuukauden) että kun maha on kunnossa sydän toimii normaalisti ja lisälyönnit (muljahtelut) ja jytkyttely loppui. Olen ikäni kärsinyt ärtynyt suoli diagnoosin alla joten en kiinnittänyt huomiota mahan oireiluihin kunnes olin niin huonossa kunnossa että jouduin sairaslomalle ja sitten googletin tietoa. Käy yksityisellä tutkimuksissa niin kauan että syy selviää. Kerrot rauhallisesti oireet ja vaikka paperista jos jännittää. Vasta jos sinut on tutkittu päästä varpaisiin eikä mitään löydy niin sitten usko siihen että sulla on paniikkihäiriö. Mulla tämä sairastelu aiheutti tykytyskohtausten lisäksi paniikkia ja paniikkikohtauksia kun hätäilin että mikä mulla oikein on. Koska nuorenpana olin kärsinyt paniikkikohtauksista niin osasin sitten erottaa nämä että milloin se on fyysisestä sairaudesta ja milloin sitten päälle pukkasi paniikin. Muuten niistä nuorena ankaristakin paniikkikohtauksista olen päässyt pitämällä päiväkirjaa tyyliin miltä minusta tuntuu. Eli tutustuin paremmin oikeisiin tunteisiini varsinkin negatiivisiin ja aloin olla rehellinen itselleni. Olin ollut pitkään koulukiusattu ja elämä muutenkin potkinut niin ahdisti välillä tosi paljon. En vain ikinä uskaltanut mennä lääkäriin tms. asian takia. Monesti tuntui että ei helvetti tämmöstä elämää jaksa elää mutta henkisesti olen nyt 15 vuotta myöhemmin vahvempi ja tunnen itseni paremmin ( nykyisin olen 35 v. perheellinen). Pitäisi saada tuo refluksi vaan kuntoon. Voimia sinulle.

• 22v

Muita kenellä on todettu toi Paniikkihäiriö ja Ahdistuneisuushäiriö ois kiva kuulla mikä lääkitys ja oireet muilla on ?? :)

• 22v

Voisin vielä lisää tähän että kohta 7v ollut näitä oireita ja tuntuu vaan pahenevan :/ en muista edes enää millanen oli normaali olo ku ollu näitä oireita kohta 7v,täl hetkel en ole töissä koska tulee niit muljahteluja/rytmihäiriöitä koko ajan tuntuu et sydän pettää viel ku oon duunis,ja kun nää tulee ihan milloin vaan esim yksin kotona ku makaan sohval tai siivoon,suihkus,teen ruokaa,ulkona, et sillä ei oo mitään välii mis oon tai oonko yksin vai ihmisten seurassa et niit vaan tulee.. En ymmärrä mikä mua vaivaa koska itse en usko ollenkaan mihkään Paniikki / ahdistuneisuushäiriöö vaan enemmän et on jokin sydän vika tai jokin muu. Suvussa ei ole mitään sydän tai verisuoni tauteja ollut ja itse olen vast 22vuotias ja minusta tuntuu et en varmaan elä edes 30 vuotiaaks kuulostaa tyhmält ehkä mutta niin musta tuntuu :D Vittu rupee ottaa päähän tää paska ei pysty käydä duunis eikä mitään oikeen ku unirytmiki ihan päin helvettii.

• suolistosairaus

Miksi jankkaat tuota samaa, että et usko mihinkään panniikkihäiriöön itelläsi tai ahdistustukseen. Jo on kumma, kun ihmiset eivät erota paniikkihäiriötä ja ahdistusta refluksitaudista tai muista. Lisäksi, kun puhutaan ärtyneestä paksusta suolesta, niin se on vain lääkärien selitys sille, kun eivät tiedä ärtyneen suolen syndrooman suolioireiden johtuvan hiivasta.

Oletko huomannut, että pahenevatko oireet heti syötyäsi ja onko vointisi huonompi aina aamuisin? Entä hengästytkö portaissa tai liikkuessa? Ottaako kauppojen valot silmiin ja ovatko silmäsi arat ja vetistävät? Onko yleisvointisi joskus erittäin huono, tai tunnetko vointisi heikoksi aivan kuten vilustumisessa?

Paniikkihäiriölääkkeistä tuskin sinun tapauksessasi on hyötyä. Hiiva on yksi yleisin syy näihin refluksioireisiin ja ärtyneen paksusuolensyndroomaan, sitä vaan ei osata ajatella, kun lääkärit eivät siitä tiedä tarpeeksi. Funktionaalisen lääketieteen taitavalle lääkärille sinun on mentävä, jotta hän voi kartoittaa koko sinun ruokatottumuksesi, sairaushistoriasi jne.. Tavallinen lääketiede on melko voimaton suolistosairuksien toteamisessa ja hoitamisessa.

Toisaalta, et taida tarvita kenenkään tietoja ja apua, sillä jakkaat tuota samaa, etkä tunnu välittävän mitä sinulle sanotaan.

Paniikkihäiriö ei synny itsestään vaan sen taustalla on suoliston ja sitä kautta koko elimistön epätasapaino. Kaikki bagteerit, virukset ja sienet erittävät myrkkyjä, niihin myrkkyihinhän ihmiset sairastuvat ja kuolevat.

• 22v

No siis ku herään aamulla niin on hyvä ja normaali olo mut sit ku nousen sängystä ylös alkaa se pumppu lyömää jotenkin raskaasti et oikee tuntuu koko kropas se syke. Ja se sit jatkuu koko päivän ja iltaan asti kunnes nukahtaa et semmone paha olo koko ajan päällä. Ja silloin ku liikun esim kauppaan kävelen ja takas 2-3km nii tuntuu ihan et koht menee jalat alta ja heikko olo rupee pyörryttää ja hengästyny ja sydän tykyttää ja tulee niit ihme muljahteluja. Ehkä vähän oireet pahenee kun olen syönyt kunnon aterian joo esim lepään ruoan jälkeen niin sydän lyö tosi voimakkaasti ja raskaasti mut ei mitenkään nopeasti. Ja joo on silmät aika arat ja vetisevät esim just kaupan valot tai päivällä ulkona nyt ku on lunta ja mulla on aika usein päänsärkyä,närästystä,tai maha kipee mut seki johtuu jos olen syönyt jotai mis on maitotuotetta ku en pysty syödä mitää mis on maitoa. Joskus harvoin syön esim jonkun pizzan mis on juustoa :D nii vähä maha sekasin sen jälkeen joo. Ja en ole käyny kun Terveys aseman lääkärill muutaman kerran be otti vaa sydänfilmin,verikokeet,verenpaine ja se oli siinä. Eli minun kannattaisi hakeutua johki yksityislääkärille mielummin? Kiitos vastauksesta :)

• ed
        22v kirjoitti:

No siis ku herään aamulla niin on hyvä ja normaali olo mut sit ku nousen sängystä ylös alkaa se pumppu lyömää jotenkin raskaasti et oikee tuntuu koko kropas se syke. Ja se sit jatkuu koko päivän ja iltaan asti kunnes nukahtaa et semmone paha olo koko ajan päällä. Ja silloin ku liikun esim kauppaan kävelen ja takas 2-3km nii tuntuu ihan et koht menee jalat alta ja heikko olo rupee pyörryttää ja hengästyny ja sydän tykyttää ja tulee niit ihme muljahteluja. Ehkä vähän oireet pahenee kun olen syönyt kunnon aterian joo esim lepään ruoan jälkeen niin sydän lyö tosi voimakkaasti ja raskaasti mut ei mitenkään nopeasti. Ja joo on silmät aika arat ja vetisevät esim just kaupan valot tai päivällä ulkona nyt ku on lunta ja mulla on aika usein päänsärkyä,närästystä,tai maha kipee mut seki johtuu jos olen syönyt jotai mis on maitotuotetta ku en pysty syödä mitää mis on maitoa. Joskus harvoin syön esim jonkun pizzan mis on juustoa :D nii vähä maha sekasin sen jälkeen joo. Ja en ole käyny kun Terveys aseman lääkärill muutaman kerran be otti vaa sydänfilmin,verikokeet,verenpaine ja se oli siinä. Eli minun kannattaisi hakeutua johki yksityislääkärille mielummin? Kiitos vastauksesta :)

Sulla on selvät hiiva oireet. Tampereen, Helsingin ja Hämeenlinnan antioksidanttiklinikoilla ottaa vastaan lääkäreitä, jotka tietävät enemmän hiivasta kuin tavalliset lääkärit. Heilläkään ei ole mitään ihme konstia vaan hoito perustuu ruokavalioon, probiootteihin ja hiivan kasvustoa hillitseviin aineisiin, joko luontaisesti tai lääketieteellisesti. Jos todella haluat tehdä asialle jotain, niin silloin on parasta mennä laajennetun lääketieteen omaavan lääkärin juttusille.

• koke nut

missäpäin maata asustelet
      ootko päässy hyvälle lääkärille.
      siis yksityiselle kannattais yrittää sydän puolelle, ei se niin kauheest maksa .
      ne siirtää jatkos julkiselle, kun vaan löytyis joku joka ottaa tosissaa.
      noi tk. t on välil aika masentavii kun ei sielt mitää apuu saa . varsinkaa
      vakavis tilanteis.

• 22v

Asun Porvoossa. No sillo ku nää oireet alko yht äkkiä 2006 nii sairaalas jotenki tutki sydäntä ja mitää ei löytynyt. Sen jälkeen kävin pari kk sit Terveysasemal otti sen normaalin sydänfilmin ja seki oli Ok. Joo ei sielt mitää apua saa ne otti vaa sydänfilmin ja nosti vähä tota beetasalpaajia ja lähetti kotiin -.-

• exx embolikko

etkö vielä ole kokeillut mitään verta ohentavaa.
      niin kauan kyllä pärjäät ,kunnes tulee rintakipuja ,en nyt tarkoita mitään sen suurenpia mutta jo pieni hyttysenpiston kaltainen pistos rinnassa viittaa emboliaa .
      noi sun oireet on kuitenkii tosi tuttuja mulle.
      loviisas ainaskii käy tietääkseni yx pätevimpii syd.lääkärii.
      mut sil aika vaikee saaha aikoi .
      ole kirjotellu sulle jo useaan otteeseen ,mut et oo ottan tosissaa.
      kokemuksest tiedän et apuu vaikee saaha . mut kokeile ees silloo kun pistää rintaa sit asperiinii jo puolikas tab. auttaa ohentaa verta. jos tunnet et vois
      lieventää kipuu ,nii silloo on selvä et veeri on liian paksuu .
      nää jutut ei näy missää syd filmis
      ainoo mikä paljastaa embolian on keuhkospirometria.
      eli keuhkojen varjoaine tt kuvaus

• 22v

En ole kokeilu vielä mitään verta ohentavaa ja voimat alkaa loppuu pakko se on maanantaina soittaa vaik Terveys asemalle ja koittaa saada johki lääkärille ajan ku eks ne sieltäkin voi lähettää mut eteenpäin esim joku rasitustesti tai 24tunnin sydänfilmi jutun mikä tallentaa noi sydän lyönnit et sais noi rytmärit nauhalle vai kannattaako mielummin johki yksityiselle suoraa hakee esim Porvoon lääkärikeskus. ?? Mut ne on aika kalliita ja pitää vissiin maksaa heti käynnin jälkeen vai tuleeko laskuna??

• 22v
        22v kirjoitti:

En ole kokeilu vielä mitään verta ohentavaa ja voimat alkaa loppuu pakko se on maanantaina soittaa vaik Terveys asemalle ja koittaa saada johki lääkärille ajan ku eks ne sieltäkin voi lähettää mut eteenpäin esim joku rasitustesti tai 24tunnin sydänfilmi jutun mikä tallentaa noi sydän lyönnit et sais noi rytmärit nauhalle vai kannattaako mielummin johki yksityiselle suoraa hakee esim Porvoon lääkärikeskus. ?? Mut ne on aika kalliita ja pitää vissiin maksaa heti käynnin jälkeen vai tuleeko laskuna??

Siis et sais ainakin sen selväksi nyt et sydän on kunnossa ja noi rytmihäiriöt et onko ne vaarallisia nii sais sen ainakin pois koska ne ei oo saatu nauhalle ku on otettu se lyhyt sydänfilmi pari kertaa ja se on aina ollut OK.

• pasipetteriumpiluu

On vaarallisia ja kuolet ihan kohta, jos et noihin oireisiisi, niin ainakin tuohon valehtelemiseen ja vedättämiseen.

• 22v

Mitä vittua sä selität?? Taitaa sul olla muutama ruuvi löysäl tai jotain ?

• Hönttärä

Ei kait se oo ihme että tavikset voi sekoittaa paniikkihäiriön ja refluksin aiheuttaman ruokatorven tulehduksen aiheuttamat sydämentykytykset kun lääkärikään ei niitä tunnista. Jos sydänfilmi on "ok" eli sieltä ei heti löydy selitystä niin korvien välissähän sen ongelman on oltava. Jos sydän alkaa hakkaamaan hullun lailla esim. istuessa tai ihan vaikka imuroidessa ja jos lääketieteen perinteisillä kokeilla ei löydy mitään niin lääkärit on neuvottomia. Mulla oli myös välilyöntejä ja pulssin hitautta ja kaikkea vittumaista niin että olin viikkoja sairaslomalla. Itsellä piti miettiä hyvinkin tarkkaan että mitä kehossa ja mielessä tapahtuu kohtausten aikana. JA mullakin oli tunne että ei tämä mitään paniikkia ole ja kävin monta kertaa lääkärissä ja lopulta löytyi fiksu lääkäri jonka kanssa tilanne on saatu paremmaksi. On alkanut selviämään että olen yliherkkä vaikka kuinka monelle ruoka-aineella ja lisäaineelle jne. Ei kaikilla sitten ole sitä hiivasyndroomaakaan vaikka sekin on yksi mahdollisuus. Sinä alkuperäinen luota itseesi ja hanki tietoa (itse googletin tuntikausia myös ulkomaalaisilla sivuilla ja kävin kirjastossa) ja etsi lääkäri joka etsii sinun kanssa ratkaisun tähän. Ei ole normaalia että et pysty tekemään mitään askareita ilman huonoa oloa. Itselläni oli sama homma. Vaihda lääkäriä niin kauan että ongelma selviää. Kirjoitan sulle siksi että tiedät että kummallisien sydänvaivojen kohtalotovereita löytyy.

• Hönttärä

Kerro että vaivat on todella hankalia kun et pysty tekemään mitään ja vaadi että sinut pitää tutkia kunnolla. Onhan se nyt helevetti että tuon ikäinen on tuossa kunnossa! Ja jos rupeavat vähättelemään lääkärissä (harvemmin onneksi) niin kysy että mitä itse tekisit minun sijassani tälläisten oireiden kanssa? Takuu varmaa on että lääkäri itse olis tukka putkella käynyt kaikissa tutkimuksissa eikä luovuttais ennen kuin dg ja hoito ovat selvillä. Huolehdi itsestäsi ! Kaikkea hyvää ja yritä nauttia pienistä hyvistä asioista vaikka elämä just nyt olisi paskaa.

• Hönttärä
        Hönttärä kirjoitti:

Kerro että vaivat on todella hankalia kun et pysty tekemään mitään ja vaadi että sinut pitää tutkia kunnolla. Onhan se nyt helevetti että tuon ikäinen on tuossa kunnossa! Ja jos rupeavat vähättelemään lääkärissä (harvemmin onneksi) niin kysy että mitä itse tekisit minun sijassani tälläisten oireiden kanssa? Takuu varmaa on että lääkäri itse olis tukka putkella käynyt kaikissa tutkimuksissa eikä luovuttais ennen kuin dg ja hoito ovat selvillä. Huolehdi itsestäsi ! Kaikkea hyvää ja yritä nauttia pienistä hyvistä asioista vaikka elämä just nyt olisi paskaa.

Ja vielä saattaahan se tulla ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset sydän oireiden JÄLKEEN. Eli kun ensin pumppu (tai mikä sen sitten aiheuttaakin) aiheuttaa oireita eli vaiva on fyysinen niin aikansa kun semmoisen vaivan kanssa joutuu elämään niin se saattaa hyvinkin aiheuttaa mielenterveysongelmia jälkitautina. Mutta kun saa sen alkuperäisen sairauden kuriin niin alkaa pollakin ja koko elämä toipua.

• ,ex embolikko

anteeksi kirjoitusvirheeni
      keuhkoemboliaa kuvataan siis keuhkospiraalilla eli
      keuhkoverisuonten varjoaine tt-kuvauksella
      oothaa kerton omaisillesi terveydentilastasi ,että tietävät jos jotain vakavmpaa sattuu .ei se asperiinin kokeilu niin kamalaa ole ettet voisi kokeilla sehän on vaa särkylääke joka ohentaa verta kuten useimmat muutkin särkyläkkeet.

yksityinen maksaa noin 70e ja pitää tosiaan maksaa käynnin yhteydessä.
      käy ensin tk.ssa jos ei ole rahaa .
      kun kerrot vanhemmillesi niin hekin voivat auttaa.jos et saa mistään tingittyä
      tuota rahaa.
      ja olisi hyvä jos joku lähtisi mukaan vastaanotolle.
      ottaavat usein vakavammin kun saattaja mukana.

• 22v

Okey :) No oon joo muutamalle kaverille ja äidille kertonut mun oireista varmaan äidille enemmän koska asuin sillon vielä äitin luona ku nää alkoi 5-6v sit täl hetkel asunu 3v yksin. Mut siis just toi voimakas pulssi ja nää ihmeen rytmihäiriöt tai muljahtelut ku tulee joka päivä muutama nii huolestuttaa eniten että miks niitä tulee ja ne tuntuu tosi inhottavilta ja ku niitä ei ole saatu edes nauhalle niin ei tiedä onko ne vaarallisia :(

• ex embolikko.

jos et oo uskaltan viel sit asperiinii kokeilla , pidä se ees mukana aina .

jos sul kert joka päivä on voimakas pulssi ja muljahtelui ,nii kyl kannattas kokeilla

hyvä et oot kerton asiasta .
      mitä mieltä äitisi oli ottiko tosissaan
      kannattaa pitää äiti ajantasal. jos vaikka joudut joskus sairaalaan etkä itse
      jaksa selittää oireitasi ,niin äitisi osaa kertoa lääkärille.

ootko varan ajan .voisit lääkärilt kysyy vaika tost asperiinist tai primaspanist
      kohtaukseen sen voi vaikka pureskella ja juoda vettä päälle nii auttaaa tosi nopeest

• 22v

Joo no äiti soittaa aina välillä ja kysyy miten voin ja niin poispäin ja käyn melkeen kerran viikos aina porukoilla moikkaa. Mut siis joo hänen mielestä nää sydän oireet ehkä johtuu jos syö vähän huonosti tai jos mul on kalsium magnesium puute tai jokin semmonen sehän on khyl totta et en ole juonut maitoa varmaan 4v koska maha tulee niin kipeeks et huhhu. Eli en syö mitään missä on maitotuotteita joskus harvoin voin khyl syödä esim jonkun pizzan mis on vähän juustoo mutta yritän kyl olla syömättä kaikkee mis on maitoo. Olen kokeillut kaikkii eri maitoja mut en pysty mitään juoda. Heti maanantaina aamulla soitan T keskukseen ja yritän saada ajan lääkärille ja kerron hänelle näistä mun oireista.. Varmaan hänkin sit sanoo taas et on ph ja nostaa sitä beetasalpaajaa ku viimeks kävin 4-5kk sit ja lähettää kotiin -.-

• LL

Primaspania ei pureskella, se kun on ohutsuolessa liukeneva lääke.

Ja yksityisselle käynnille kannattaa sitten varata enemmän kuin tuo mainittu 70 euroa...

• 22v

Juu kyl mä varmaan sinne Tk ssa käyn ainakin eka ja jos sielt ei apua saa niin pakko sit yksityiselle sitten..

• Hönttärä

Mitä sulle kuuluu? Oletko jo päässyt lääkäriin ?

Itse olen vähän heikommassa hapessa. Flunssaa ollut ja maha turpoillut ja närästänyt ja sydän tykyttänyt.
      Ens viikon perjantaina pääsen vatsan tähystykseen, ouh jeah, hirvittää/jännittää ihan hirveästi.

• 22v

Moih. Joo itelki vähän samaa ollut kova flunssa ja kuumetta nyt päälle viikon jo :/ en ole vielä päässy lääkärille menen kyllä heti ku tää kuume ja flunssa menny vähän ohi.. Ai vatsan tähystykseen joo no khyl muaki jännittäis mut eiköhän se mene ihan hyvin! :)

• Hönttärä

Mites sulla on mennyt?

• 22v

Täs tää samaa paskaa viel vaa :S muuten kyl ihan hyvää :) Mitäs sinä?

• Tino90

Täällähän diagnosoidaan taas ihan täysillä, kylläpä näillä palstoilla on pätevää porukkaa.
      Haluaisin huomauttaa ihan vaan yleisesti että rytmihäiriöitä voi olla vaikea saada "kiinni" eli se että EKG:ssä ei näy, ei välttämättä tarkoita etteikö kyseessä olisi oikea rytmihäiriö. Itse olen saanut kuulla lääkäreiltä vähättelyä ja epäilyjä paniikkihäiriöstä joten pikkasen ärsyttää, sillä syy oikeasti oli rytmihäiriöistä. Jotenkin tuo psyykeen vetoaminen on aina niin helppo tie.
      Toki pitkäaikainen stressi voi tehdä saman, ja suosittelen kyllä terapeuttia, ammattilaisen kanssa puhuminen auttaa todellakin ja saat perspektiiviä vääristyneisiin ajatusmalleihin joita lapsena on saattanut kehittyä.
      Onnea matkaan!

• Samoja on mies

Sulla voi olla myös hypokondrio. (luulosairaus) se liittyy myös paniikki häiriöön ja oireet voi tuntea ihan todellisina. Se on aika yleistä nuorten aikuisten keskuudessa kun tietoisuus itsestään kasvaa ja alkaa tuntemaan itseään.

• terkkuja,

mitähän mahtaa aloittajalle nyk. kuulua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe