ARMEIJA ON PERSEESTÄ

Täysin naurettavaa pelleilyä. Itse olen tällä hetkellä armeijassa.
Alussa olin vielä innostunut armeijasta mutta nyt puolen vuoden jälkeen olen tajunnut miten naurettavaa koko touhu on. Paikka kuhisee idiootteja. En edes tiennyt että niin tyhmiä ihmisiä on olemassa. Monet heistä ovat vielä skappareita. Nekin höpisee syväjohtamisesta mutta ovat itse syväjohtamisen vastakohtia.

Koulutus on perseestä. Ei tällä koulutuksella tulla koskaan sodassa pärjäämään. Koulutuksessa keskitytään liian vähän itse asiaan ja liian paljon turhaan paskaan josta ei oikeasti ole mitään hyötyä.

Tällä hetkellä motivaationi on tasan nolla ja vielä olisi toiset puoli vuotta jäljellä. Kaikilla muillakin aliupseerioppilailla tuntuu olevan motivaatio vähissä. Toivottavasti aika kuluu nopeasti.

Oma maanpuolustustahtoni on kyllä korkealla, mutta valitettavasti joudun sanomaan että Suomen armeija on pelkkä vitsi. Ja helvetin huono sellainen.
Ilmoita

Itselläsi on varmasti mahdollisuus ainakin omalta osaltasi vaikuttaa AUK:n jälkeen miten seuraavalle sukupolvelle asioita opetetaan. Pahoilla tavoilla on ikävä taipumus siirtyä sukupolvelta toiselle - tai tässä tapauksessa saapumiserältä toiselle.
3 VASTAUSTA:
Jo aloituksen otsikossa on lähtökohtainen virhe; meillä on kansainvälisten sopimusten perusteella puolustusvoimat EIKÄ armeija... Siinä on ratkaisevaa eroa. Ja tämän kansakunnan resursseilla voisi muutenkin olla perusteltua koettaa keskittyä vaikka siihen, että edes rajavartiolaitos toimii toisin kuin mm. edellisen pakolaisaallon yhteydessä. Armeijan haikailu on turhaa, viittaan potentiaalin vihollisen yhteydessä tilanne, kun heillä on ydinaseet ja ohjusjärjestelmät; lähimmässä suurkaupungissakin asukkaita enemmän asukkaita kuin meillä koko maassa. Muutenkin nuoret ikäluokat koko ajan pienenee... Joten enemmän se on veroeurojen hukkaa täällä leikkiä "laukaus-laukaus, sarja-sarja" -leikkejä, vai onko se kallista mielenrauhan ostamista? Tiedä sitten. Realiteetteja hiukan kehiin, kiitos! Puhumattakaan muusta, että hukataan ikäluokalta aina lähes vuosi tehokkaista vuosista sellaiseen, joka toisaalla maailmassa sodankäyntimoodina historian romukoppaan joskus 2. maailmansodan jälkeen. Ja tämä maa kun muutenkin olisi saatavilla polvilleen parilla - kolmella oikein suunnatulla ohjuksella ilman, että tänne edes tarvitsee tulla. Jos Suomelle on jotain käyttöä, niin vihollinen kohdistaa meihin ns. poltetun maan taktiikan oikeassa tilanteessa, eikä täällä silloin kenenkään kannata olla paikalla. Meillä ei ole öljyä tms. luonnonvaroja, jota haviteltaisiin, tästä tehdään sopiva "suojavyöhyke". Naiivia harhaa koti-uskonto-isänmaa -tuubaa.
Mutta onhan tänne tullut nyt paljon "asekuntoisia nuoria miehiä" jotka tuskin pelkäävät taistella tuota ylivoimasta uhkaa vastaan. Nuo rohkeat sankarit, jotka eivät epäröineet jättää rakastettua kotimaataan, tullakseen tänne turvaamaan "äitimaamme" heiveröiset rajat. Ja isäksi nuo urheat ja pelottomat Somalitaistelijat, jotka ovat valmiina puolustamaan yhteistä elonmaatamme, vaikka kilvin ja puukeihäin jos aseita ei kaikille riitä. Irakilaisiakin on oulussa pitäneet puuhun sitoa, etteivät lähde ennen aikojaan.
Realiteetteja kirjoitti:
Jo aloituksen otsikossa on lähtökohtainen virhe; meillä on kansainvälisten sopimusten perusteella puolustusvoimat EIKÄ armeija... Siinä on ratkaisevaa eroa. Ja tämän kansakunnan resursseilla voisi muutenkin olla perusteltua koettaa keskittyä vaikka siihen, että edes rajavartiolaitos toimii toisin kuin mm. edellisen pakolaisaallon yhteydessä. Armeijan haikailu on turhaa, viittaan potentiaalin vihollisen yhteydessä tilanne, kun heillä on ydinaseet ja ohjusjärjestelmät; lähimmässä suurkaupungissakin asukkaita enemmän asukkaita kuin meillä koko maassa. Muutenkin nuoret ikäluokat koko ajan pienenee... Joten enemmän se on veroeurojen hukkaa täällä leikkiä "laukaus-laukaus, sarja-sarja" -leikkejä, vai onko se kallista mielenrauhan ostamista? Tiedä sitten. Realiteetteja hiukan kehiin, kiitos! Puhumattakaan muusta, että hukataan ikäluokalta aina lähes vuosi tehokkaista vuosista sellaiseen, joka toisaalla maailmassa sodankäyntimoodina historian romukoppaan joskus 2. maailmansodan jälkeen. Ja tämä maa kun muutenkin olisi saatavilla polvilleen parilla - kolmella oikein suunnatulla ohjuksella ilman, että tänne edes tarvitsee tulla. Jos Suomelle on jotain käyttöä, niin vihollinen kohdistaa meihin ns. poltetun maan taktiikan oikeassa tilanteessa, eikä täällä silloin kenenkään kannata olla paikalla. Meillä ei ole öljyä tms. luonnonvaroja, jota haviteltaisiin, tästä tehdään sopiva "suojavyöhyke". Naiivia harhaa koti-uskonto-isänmaa -tuubaa.
Mutta kapiaiset on perseessä.
Harmeija on vaarallisen sairas organisaatio.
Levittää ja aivopesee
-äärioikeistolaisuutta ja natsi-ideologiaa
-väkivaltaisuutta
-juoppoutta
-sovinismia
-sadismia
-nepotismia
-korruptiota
-asefetismiä
-hullua sotavarustelua
-ryssävihaa
-Natokiimaa
-ja sotahulluutta
sekä kaappihomouden pesäpaikka kuten katolinen kirkkokin.

Kapiaiset on kokoomuslaisia jotka eivät viitsi tehdä rehellistä hyödyllistä työtä vaan loisivat koko ikänsä veronmaksajien kustannuksella yllä mainituissa harrastuksissaan kuten broileripoliitikot Orpo ja Sioni.
+Lisää kommentti
tulokseen tulin jo vuosikymmeniä sitten käytyäni suomen armeijan. Touhua johtavat sairasmieliset sotahullut kapiaiset joilta puuttuu itsenäinen oma ajattelu täysin. He ovat aivopesun tuloksena täyttäneet päänsä ohjesäännöillä ja lakanneet ajattelemasta omilla aivoillaan. Kun menin armeijaan luulin, että siellä tehdään sotilaita, mutta koulutus olikin vallan muuta. Päivät juostiin "rynnäköimässä" metsissä, karjuttiin laukausta ja sarjaa, illat jynssättiin, vahattiin lattioita ja pelättiin alikessuja. Motiivi tapettiin viimeistä pisaraa myöden. Suomen armeija on perinyt koulutustapansa ja simputtamisensa venäjän armeijalta ja olisi jo aika tuoda se nykyaikaan.
1 VASTAUS:
Suomen armeija on perinnyt koulutustapansa lähes täysin Saksasta.Jääkärien perinnettä.Venäjän armeijassahan simputetaan hilpeästi hakkaamalla ja jopa raiskaamalla.Kapiaiset ovat kylläkin häiriintyneitä ihmisiä,mutta maa tarvitsee tämmöisiä tyyppejä,varsinkin kriisiaikana.Sodassa psykopaatit ovat kovaa valuuttaa!
+Lisää kommentti
Pojalla puoli vuotta vielä alikessuksi. Typerältähän se meno kuulostaa. Varsinkin intin psykologinen ote: kun yksi mokaa, kaikki kärsii. Hienoa ryhmähengen luomista.

Eiköhän isotkin herrat sen tiedä, että jos tosi paikka tulee, ei suomen armeijalla ole mitään saumaa isompia latinkeja vastaan. Koulutus sitten sen mukaan eli sieltä, minne aurinko ei paista.

Jos jotain positiivista haetaan, niin nörttipoika on kyllä yleisesti reipastunut, lihasmassa kasvanut, lepsuilut on vähemmällä, on sosiaalistunut ja peräti oppinut kiroilemaan. Mistä olen ylpeä.

Ja se on aika paljon, koska minä äitee olen pasifisti.
3 VASTAUSTA:
EI mikään koulutus voi valmistaa
ihmistä kohtaamaan sellaista tosi tilannetta kuin
sota, se voi vain aavistuksen valmentaa.
Ja mitä tuohon "suomen armeija on ihan pelle" niin sanon vain että lyijyä ne vihollisetkin tottelee, ihmisiä nekin on. Turha maalailla muista
yli-ihmisiä kyllä suomen armeija varmasti osaa hommansa, olette vain nähneet liikaa amerikkalaisia elokuvia.
JKK kirjoitti:
EI mikään koulutus voi valmistaa
ihmistä kohtaamaan sellaista tosi tilannetta kuin
sota, se voi vain aavistuksen valmentaa.
Ja mitä tuohon "suomen armeija on ihan pelle" niin sanon vain että lyijyä ne vihollisetkin tottelee, ihmisiä nekin on. Turha maalailla muista
yli-ihmisiä kyllä suomen armeija varmasti osaa hommansa, olette vain nähneet liikaa amerikkalaisia elokuvia.
ei kiellä suuria
touhua se oli, onpahan ees ohi
+Lisää kommentti
Minä kyllä viihdyin ihan hyvin armeijassa. Mutta ehkä se palvelus onkin ilmavoimissa vähän mielekkäämpää. Skappareista vain yksi oli sotahullu, mutta enemmän siitä oli hyötyä kuin haittaa. Hänen ansiostaan pääsimme tekemään hauskoja räjäyttelyjuttuja ja ampumaan erikoisilla aseilla. Armeija kitkee turhia kuvitelmia ja tekee ihmisen nöyremmäksi. Se on mielestäni erittäin hyvä asia. Kaikki naiset pitäisikin laittaa armeijaan.
4 VASTAUSTA:
Huomaa kyllä, että olet käynyt armeijan. Hauskoja räjäyttelyjuttuja...
"Minä kyllä viihdyin ihan hyvin armeijassa. "

Eli kaikkien PITÄÄ MYÖS VIIHTYÄ!
Naiset pitää panna armeijaan.
Musti.Hintikka kirjoitti:
Naiset pitää panna armeijaan.
Naiset pitää panna armeijassa!
+Lisää kommentti
Ota ryssä rauhallisesti. Sinua ei Suomen armeijaan huolita.
1 VASTAUS:
Luuletko, että ketjun aloittaja enää seuraa tätä keskustelua?
+Lisää kommentti
Poika pellavapää,toivottavasti opit siellä jotakin!
1
Ilmoita
Tee työtä joka on arvoitus
Ko. Laitoksessa oppii näkemään pääsääntöisesti vain pelkät paskat puolet yhteiskunnasta ja mistä tahansa instituutiosta.
Vitun vittu aamujaaa
Ilmoita
Heikoksi on mennyt aines. Jos ei katsoisi niin paljon peiliin, ahdistaisi vähemmän.
1 VASTAUS:
Ei se siitä ole kiinni vaan siitä kun armeijasta lähtiessä ei saa edes asetta kotiinsa omaksi ja tuhatta patruunaa mukaan...olisi paljon motivoimampaa kun saisi aseen omaksi...sillä olisi vapaa-ajallakin käyttöä...suomen intti on suuri vitsi jonka tarkoituksena on elättää juoppoja kapiaisia.Suomeksi: suojatyöpaikka alkoholisteille.
+Lisää kommentti
YYA- aikana kävin intin. Nykyaikana menisin käpykaartiin...
1 VASTAUS:
Et käynyt, supikoira musti ...
Tiesi tyssäsi jo kutsuntojen lääkärintarkastuksessa lausuntoon Latva-D ts.. T-status.

Ethän sinä stnan reppanaTILTU osaa edes joukko-osaston 5-merkkistä tunnusta kirjoittaa oikein. Esimerkkinä olkoon PorPrk = kohdallas tarkoittaa arvatenkin Porin PoikienRun**uKerhoa. TIRSK!.

IMHO.
+Lisää kommentti
Armeija käskyjakoineen on minustakin melko turha juttu.
Siinä pitäisi saada enemmän esille toiminnan tulos eikä niinkään olemisen höyryäminen.
Kuntoa testataan ja taitoja . Se on ihan ok ja yksilö pääsee loistamaan.
Suomi on pieni maa ja meidän tulisi enemmän toimia sissi systeemillä kun millään armeijan huudolla.
Yksiköitä ja hyvähenkisiä sellaisia pitäisi olla koko varusmiespalvelu. Ne ketkä eivät pärjäisi liigasssa, voisivat olla autokuskeja, muonan taikojia, varusteiden ihmemiehiä jne.
Armeijassa on asenteellinen vinouma jolla ei tosiaan pärjätä valitettavasti.
Muistelen omaakin aikaa. Yksin sain enemmän aikaiseksi kun porukan kanssa.
Kävin teilaamassa kokonaisen ryhmän koulutettuja tonttuja, YKSIN.
Vartiot olivat inhimmilliset ja kaikki oli helppoa minulle.
Aloittajalle sanoisin, että käy vaan sisukkaasti loppuun, mieti mitä näät ja miten itse toimisit oikeassa tilanteessa.
Ilmoita
"mutta nyt puolen vuoden jälkeen olen tajunnut miten naurettavaa koko touhu on."

Aloittaja ei taida olla ihan penaalin terävin kynä, jos kestää puoli vuotta tajuta toiminnan älyttömyys. Kyllähän jokaiselle järkevälle ihmiselle, intti on alusta asti täysin lastentarha. Mutta siihen kannattaa sopeutua ja siitä voi ottaa paljon iloa irti. Se vaatii tosin rohkeutta (olla mies) eikä mikään pillinpiipertäjä.

Omalla kohdalla kävi lopulta niin, että intti sopeutui minuun. Sekä alaiset varusmiehet että esimiehet ihailivat suoraselkäisyyttäni ja taitojani johtajana. Sain aina arvostetuimmat tehtävät ja vapautuksen reservistä. Konflikteja kanssani pyrittiin välttämään erityisjärjestelyin ja sain julkista tunnustusta joukkojen edessä.
3 VASTAUSTA:
"vapautuksen reservistä. "
Mä kusin sunlaisen jätkän kaljaan yhdessä pubissa inttiaikana! Se ei edes huomannut sitä ja joi mun kusta! Hahhaaahaa....
MulkunPesua kirjoitti:
Mä kusin sunlaisen jätkän kaljaan yhdessä pubissa inttiaikana! Se ei edes huomannut sitä ja joi mun kusta! Hahhaaahaa....
Ihan hyvä yritys, mutta mäpä oli tarkkana inttiaikana tuopin kanssa. Siihen ei kussu kukaan muu kuin minä itse!

Katsos pini poju, mä olen pomo.
+Lisää kommentti
Joo, mä olin useesti vahtimassa sun kaltasia häkkilintuja. Olisit pysynyt poissa armeijasta; olisi meillä ollut muutakin tekemistä kun ulkoiluttaa vankia pakolliset 30 minuuttia ja muu aikakin vahtia, ettei se tee mitään hölmöä.
1 VASTAUS:
Suurgeneralissimus kertoo sotatarinoitaan....
+Lisää kommentti
Puolustusvoimat ovat suojatyöpaikkoja järjestävä laitos alkoholisoituneille upseereille jotka saavat ryypätä metsäkeikoilla sielunsa kyllyydestä ylemmän portaan siitä välittämättä...todistaa jo lemmenjoki tapahtumat tämänkin...intti on vitsi millä vaan ei tee mitään,ajan tuhlausta ja palkan menetyksiä varusmiehille! Armeijasta saa vain pahan mielen ja tyhjän lompakon mukaansa kun lähtee.En suosittele kenellekkään inttiä,mutta jos olet pelle ,tyhmä ja innokas perseennuolija niin paikka on sinun.
Ilmoita
Olet todellinen ÄÄLIÖ!
Miksi menit armeijaan?
Olisit valinnut siviilipalveliksen!
Tai olisit voinut liittyä Jehoviin siksi ajaksi , että vaara on ohi!
Ilmoita
En tiedä onko armeijassa vielä tupa tai kaappitarkastuksia, peittojen viikkailua, sulkeisia. yms.. säätämistä.?? Armeijan pitäis heti alusta alkaen olla sotakoulutusta eri aselajeille, ja tietysti jonkin verran kuntoharjoittelua.

Turha paskanjauhaminen ja säätäminen ei kuulu sotimiseen. Se on kieltämättä perrrseestä.
Ilmoita
Tässä hieman katoaa perspektiivi.
Koulutus joudutaan suunnittelemaan sellaiseksi että siinä pysyy mukana se hieman hidaskin kaveri.
Tietyt perustiedot joutuvat kaikki opettelemaan koska ensin pitää osata kävellä ennen kuin voi juosta..
Ei sen olekaan tarkoitus olla hauskaa, vaan kouluttaa ihminen sopeutumaan erilaisiin asioihin ja
kehittää kyky vastaanottaa käskyjä kyselemättä.
Kovassa tilanteessa ei ole aikaa perustella joka jantterille miksi näin tehdään.
Mitä ryhmänjohtajiin tulee niin haasteena on aina päästä yli siitä että kostetaan seuraavalle erälle se mitä itse on joutunut kokemaan. Sen sijaan pitäisi tajuta se tosiasia että joukko jota koulutat voi hyvinkin olla se joukko jonka kanssa joudut lähtemään taisteluun..
Tämän kun sisäistää niin alkaa kummasti kiinnostaa se että jokainen osaa tietyt asiat ja joukko osaa toimia tehokkaasti yhdessä.

Armeija on kokonaisuutena läpileikkaus yhteiskunnasta hyvässä ja pahassa.
Se tyhmin ja heikoin kaveri voi olla se jonka laukaus pelastaa sen ylivertaisen taistelijan hengen.
Ilmoita
Hyvä kommentti, itse kävin 80 luvulla intin ja koulutus oli mielestäni kovaa vaikkakin itselle se ei kovin rääkiltä tuntunut koska kuntoni oli kova ja ehkä hermotkin kesti paremmin kun oli fyysinen kunto kohdallaan, nykyään suurin osa huonokuntoisia joten intti käy myös siten psyyken päälle, miksiköhän ei erikoisjoukoissa palvelevat valita?!?!? Siksi koska heillä motivaatio, fyysinen kunto ja psyyke kunnossa.
Ilmoita
Sama kuin aloittajalla, eli alussa motivoituneena menin mutta kun kuukauden lapsellista pelleilyä olin katsellut niin motivaatio oli jo nollassa ja katsoin parhaimmaksi lähteä litomaan järjellisempiin ympyröihin.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

ARMEIJA ON PERSEESTÄ

Täysin naurettavaa pelleilyä. Itse olen tällä hetkellä armeijassa.
Alussa olin vielä innostunut armeijasta mutta nyt puolen vuoden jälkeen olen tajunnut miten naurettavaa koko touhu on. Paikka kuhisee idiootteja. En edes tiennyt että niin tyhmiä ihmisiä on olemassa. Monet heistä ovat vielä skappareita. Nekin höpisee syväjohtamisesta mutta ovat itse syväjohtamisen vastakohtia.

Koulutus on perseestä. Ei tällä koulutuksella tulla koskaan sodassa pärjäämään. Koulutuksessa keskitytään liian vähän itse asiaan ja liian paljon turhaan paskaan josta ei oikeasti ole mitään hyötyä.

Tällä hetkellä motivaationi on tasan nolla ja vielä olisi toiset puoli vuotta jäljellä. Kaikilla muillakin aliupseerioppilailla tuntuu olevan motivaatio vähissä. Toivottavasti aika kuluu nopeasti.

Oma maanpuolustustahtoni on kyllä korkealla, mutta valitettavasti joudun sanomaan että Suomen armeija on pelkkä vitsi. Ja helvetin huono sellainen.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta