Saavutetut unelmat.

Kun unelmat on saavutettu, niin mitä sen jälkeen? Uusia haaveita kehiin vai kellumista tyytyväisyyden tilassa?

74

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai uusia unelmia?Opetella joku uusi taito ja parannella vanhoja.

• Minulle unelma on jotakin sellaista, joka on pidempiaikaista saavuttelemisen arvoista ja jota todella haluan. Saattaa kestää vuosiakin unelman saavuttamiseen.

Aina noita uusia taitoja tarttuu mukaan, vaikka eivät ole varsinaisesti unelmia :).

• Unelma vai tavoite?

Omassa käsitteistössäni unelma on jotain mikä näyttää omien mahdollisuuksien tavoittamattomissa olevalta.
      Minulla ei ole ollut unelmia.

Lyhyemmän ja pitemmän tähtäyksen tavoitteita sen sijaan on ollut ja on vieläkin vaikkakin vähemmän.
      Suunnittelimme elämäämme etapeittain, sitoumatta härkäpäisesti mihinkään mutta tähdäten määrittelemäämme suuntaan.
      Polku on ollut melko pitkälti hahmotellun mukainen.

Pitemmän tähtäyksen tavoitteista ovat elämän puitteet toteutuneet.
      Ainoa kauneusvirhe on rinkkaharhailun estyminen.

Tuo edellä lueteltu koekee 50 vaihettamme.

Nyt 67 / 63 tilanteessa voi tyydytyksellä katsoa taaksepäin asioissa joihin olemme voineet vaikuttaa.
      Muiden suhteen on turha puristella kiveksiään.
      Nykyiset tavoitteet ovat, luonnollisista syistä, melko lähellä tulevaisuudessa.
      Kellutaan.

• Se on totta. Käsitämme asiat eri tavoilla. Pidän kuitenkin tuota venettä haaveena ja unelmana. Hyvät mahdollisuudet toteutumiselle viikonloppuna. Olen jo valmiiksi selvitellyt vakuutuksia ja kuljetuksia. Olen tullut omissa toiveissa hiukan alaspäin, joten muuttuu konkreettiseksi.

Tavoitteet ovat minulla alaan tai käytännön asioihin liittyviä. Ne eivät ole unelmia, vaan asioita, jotka vievät rutiineja ym. eteenpäin.

Minulla on edessä vielä rinkkaharhailu, mutta taloudellisesti sen verran pieni ponnistus, ettei se kuuluu unelmasarjaan.. Ei ainakaan vielä..

Kelluminen tuntuu tällä hetkellä hyvältä ajatukselta :).

• brutsparklingwine kirjoitti:

Se on totta. Käsitämme asiat eri tavoilla. Pidän kuitenkin tuota venettä haaveena ja unelmana. Hyvät mahdollisuudet toteutumiselle viikonloppuna. Olen jo valmiiksi selvitellyt vakuutuksia ja kuljetuksia. Olen tullut omissa toiveissa hiukan alaspäin, joten muuttuu konkreettiseksi.

Tavoitteet ovat minulla alaan tai käytännön asioihin liittyviä. Ne eivät ole unelmia, vaan asioita, jotka vievät rutiineja ym. eteenpäin.

Minulla on edessä vielä rinkkaharhailu, mutta taloudellisesti sen verran pieni ponnistus, ettei se kuuluu unelmasarjaan.. Ei ainakaan vielä..

Sitku sotki suunnitelmamme.

Rinkkaharhailu olisi pitänyt toteuttaa heti -50v vaiheessa kun se olisi ollut ajan käytön suhteen mahdollista.

Varmistelimme arkisempia asioita ja aika juoksi estäen lopulta vaimon täydentävät estolääkitykset.

Olen hieman varoitellut omia penskoja vastaavasta.

Se on totta. Käsitämme asiat eri tavoilla. Pidän kuitenkin tuota venettä haaveena ja unelmana. Hyvät mahdollisuudet toteutumiselle viikonloppuna. Olen jo valmiiksi selvitellyt vakuutuksia ja kuljetuksia. Olen tullut omissa toiveissa hiukan alaspäin, joten muuttuu konkreettiseksi.

Toivottavasti haaveesi/ unelmasi on toteutunut :)
        Itse olen pohtinut tuota unelma / tavoite asetelmaa, ja olen sitä mieltä että matkat joita teen ovat minun unelmiani. Toteutuneita unelmia.
        Tavoitteet on myös minun näkemykseni mukaan työhön ja jotenkin arkeen liittyviä. Eli sanoisinko jotenin kylmempiä asioita.

Unelmat ja niiden toteuttaminen kantaa tässä arkielämässä ja niistä saa voimaa toteuttaa arjen tavoitteita.

• tulisilla kirjoitti:

Toivottavasti haaveesi/ unelmasi on toteutunut :)
        Itse olen pohtinut tuota unelma / tavoite asetelmaa, ja olen sitä mieltä että matkat joita teen ovat minun unelmiani. Toteutuneita unelmia.
        Tavoitteet on myös minun näkemykseni mukaan työhön ja jotenkin arkeen liittyviä. Eli sanoisinko jotenin kylmempiä asioita.

Unelmat ja niiden toteuttaminen kantaa tässä arkielämässä ja niistä saa voimaa toteuttaa arjen tavoitteita.

Tähän ei voi muuta vastata kuin :)))))))))))))))))))))))))))))))))))). Tuosta tiedät jo lopputuloksen. Vene seuraa perässä ensi viikolla.

• Täyttymätön haave ja tyytyväisyys eivät sulje pois toisiaan. Haaveita ja unelmia pitää aina olla.

• Entäs jos pitkäaikaiseet haaveet ovat toteutumassa? Saako sen jälkeen edes hetken kellua tyytyväisyydessä? Ajatella, ettei ole tästä hetkestä kiire mihinkään.

Entäs jos pitkäaikaiseet haaveet ovat toteutumassa? Saako sen jälkeen edes hetken kellua tyytyväisyydessä? Ajatella, ettei ole tästä hetkestä kiire mihinkään.

Tottakai saa kellua tyytyväisyydessä, eikä siinä ole mitään väärää, jonka vuoksi se pitäisi rajoittaa hetken mittaiseksi. Tarkoitin, että tyytyväisyyttä ei tarvitse rajoittaa palkinnoksi, jonka saa pelkistä savutuksista.

• lotinaa

Kun unelma, siis yksikössä, on saavutettu, seuraa pettymys.
      Mikään ei olekaan muuttunut.
      Kukahan kelluu muussa kuin vedessä`?
      Siinäkin lihava kelluu laihaa paremmin, läski kannattaa.

• Ei nyt noinkaan. Joskus aikoinaan yliopistoon pääseminen oli unelmien täyttymys ja en kadu aikaa, jonka siellä vietin ja en myöskään sitä opin määrää, jonka sain. Tämäkin unelma vie eteenpäin sellaiseen ajanviettoon, jota haluan. Oikeastaan kelluminen kuullostaa oikealta termiltä ja sillä ei ole mitään tekemistä laihuuden/lihavuuden kanssa :D. Toivon sinulle myönteisempää asennetta..

• lotinaa
        brutsparklingwine kirjoitti:

Ei nyt noinkaan. Joskus aikoinaan yliopistoon pääseminen oli unelmien täyttymys ja en kadu aikaa, jonka siellä vietin ja en myöskään sitä opin määrää, jonka sain. Tämäkin unelma vie eteenpäin sellaiseen ajanviettoon, jota haluan. Oikeastaan kelluminen kuullostaa oikealta termiltä ja sillä ei ole mitään tekemistä laihuuden/lihavuuden kanssa :D. Toivon sinulle myönteisempää asennetta..

Yliopistoon pääsin minäkin. Ei ollut minulle unelma, vaan suora johdannainen elämässäni. On muuten fakta, että läski kannattaa paremmin kellujaa. En ymmärrä, miten asian sanominen kertoo suhtautumisestani?

"Rasva puolestaan on vettä kevyempää, joten lihavat kelluvat helpommin kuin laihat."

Kertoo Helsingin kaupunginkirjaston Kysy mitä vain-palvelu.
        Hymyä huuleen!

• Mun tän hetkinen unelmä olis että vieras mies tulis tähän taloon äkkiä, että pääsis nauttimaan olostaan , kun se menis pois.
      On tulossa sähkölaitokselta laittamaan "etäluettavan" mittarin.
      Ja se aika jolloin tulee on 15.00-17.00. Ja nyt oottelen että tulis niin sitten myös menis.
      Ja sen jälkeen, jaa. Mä oon mikä oon. Noh alko soimaan päässä ni laitan tähän :))

http://www.youtube.com/watch?v=oC7d69Uo8NA

• Voin taata, että se mies tulee olemaan nopea. On kokemusta asian suhteen viime kesältä.. Omissa haaveissa näen sen pressun alta pilkottavan kyljen, jota käyn säännöllisin väliajoin taputtelemassa ;).

Voin taata, että se mies tulee olemaan nopea. On kokemusta asian suhteen viime kesältä.. Omissa haaveissa näen sen pressun alta pilkottavan kyljen, jota käyn säännöllisin väliajoin taputtelemassa ;).

Mies tuli ja meni. Pitkä oli kun mikä. Ei tarvinnut edes mitään koroketta.
        Nopeakin kyllä.
        Nyt voin alkaa kellumaan.
        Ymmärrän hyvin sun ton aatoksen.
        Toivottavasti unelmasi toteutuu.
        On vaan niin pitkä aika ensi kevääseen ja siihen kun voi kesää vasten laittaa veneen veteen.
        Itse ihailen naapurin meriläistä tossa pihalla, lupas jo että ens kesänä lähdetään saaristoon. Joten hyvä on täälläkin tilanne :))

• tulisilla kirjoitti:

Mies tuli ja meni. Pitkä oli kun mikä. Ei tarvinnut edes mitään koroketta.
        Nopeakin kyllä.
        Nyt voin alkaa kellumaan.
        Ymmärrän hyvin sun ton aatoksen.
        Toivottavasti unelmasi toteutuu.
        On vaan niin pitkä aika ensi kevääseen ja siihen kun voi kesää vasten laittaa veneen veteen.
        Itse ihailen naapurin meriläistä tossa pihalla, lupas jo että ens kesänä lähdetään saaristoon. Joten hyvä on täälläkin tilanne :))

Mukava kuulla, että pääset veneilemään. Luulen, että muutama ystäväni pitää peukkuja ja varpaita pystyssä ensi lauantaina. Yksi lupasi tulla maalaamaan, toinen lupasi tulla patjojen tekotalkoisiin jne..

• verditti
      • Ei elämä ole ikuista eli pysyn realistisissa unelmissa ja kaukana pettymyksistä. Valitan. Taidan olla liian jalat maassa olevaa tyyppiä.

• monikerroksinen.

Ei elämä ole ikuista eli pysyn realistisissa unelmissa ja kaukana pettymyksistä. Valitan. Taidan olla liian jalat maassa olevaa tyyppiä.

..tuossa Verditin kanssa samoin ehkä..? ajattelen. Hän ehkä...en tiedä;)) tuossa tarkoittaa enemmän henkistä unelmaa joka ei käy toteen sitten koskaan fyysisen minän ja elämän aikana. Ihminen todella surkastuu henkisesti jos, hänellä ei ole "unelmaansa" elämästä tai ikäänkuin haavekuvaa ...liittyy se nyt mihin tahansa.. Olkoon se kuinka saavuttamaton tahansa. Elääkseen henkisesti hyvin. Ihmisellä on hyvä olla unelmansa myöskin mitä ei voi saada...Koska vain siten ihminen saa ikäänkuin voimaa ponnistella arjessa...siis henkisesti myöskin. En oikein usko tähän että, yksikään ihminen on tyytyväinen pelkästään realisiin asioihin elämässä. Tarkoitan...nyt rahaa, työtä ym. materiaalista puolta. Se sitten eriasia kuinka paljon ne itsekullekin merkitsevät...siinä varmasti suuria eroja ihmisten välillä...

Tsau:Friidu

• rygseck

Kaikkia unelmia ei edes saa saavuttaa... mutta nää jotka ovat toteutuneet, kyllä kelluttaa oikeinkin mukavasti =)

Tulee niitä pahojakin päiviä, jolloin sitten kynnetään pikkasen syvemmällä, mutta tää on tätä, tää elämä !

• Luulin, että kaikki on tarkoitus saavuttaa ja sen jälkeen lepäillään laakereilla :). No, elämässä tulee niitä vastoinkäymisiä muutenkin, että iloa pitää saada näistä pienistä asioista.

Luulin, että kaikki on tarkoitus saavuttaa ja sen jälkeen lepäillään laakereilla :). No, elämässä tulee niitä vastoinkäymisiä muutenkin, että iloa pitää saada näistä pienistä asioista.

Joskus se ilo pitää etsiä vaikka koiran paskasta kengänpohjassa. Sille nauroin tänään vedet silmissä .Se onkin sit jo pitempi juttu.

• rygseck

Luulin, että kaikki on tarkoitus saavuttaa ja sen jälkeen lepäillään laakereilla :). No, elämässä tulee niitä vastoinkäymisiä muutenkin, että iloa pitää saada näistä pienistä asioista.

Ei ihan kaikkee... jotain pitää jättää sen tulevan lottovoitonkin piikkiin =)

Sitä ei aina edes tajua miten onnellinen on... minäki täällä pähkin että ku sais ton torpan valmiiksi, ku sais ton tallin valmiiks, ku sais ton pihan valmiiks... ja siinähän ne on, kuhan tekee - puolet onnea on ajatus niiden valmiinaolosta =)

Vaikka ei kai sitä viimosta naulaa kuiteskaan tämmösessä paikassa saa ikinä lyötyä ??

• rygseck kirjoitti:

Ei ihan kaikkee... jotain pitää jättää sen tulevan lottovoitonkin piikkiin =)

Sitä ei aina edes tajua miten onnellinen on... minäki täällä pähkin että ku sais ton torpan valmiiksi, ku sais ton tallin valmiiks, ku sais ton pihan valmiiks... ja siinähän ne on, kuhan tekee - puolet onnea on ajatus niiden valmiinaolosta =)

Vaikka ei kai sitä viimosta naulaa kuiteskaan tämmösessä paikassa saa ikinä lyötyä ??

Hitto, hyvä kun muistutit. Mut ei sitä lottovoittoa tullu vieläkään. Nyt se on sit tarkistettu:(

• rygseck
        Irkka kirjoitti:

Hitto, hyvä kun muistutit. Mut ei sitä lottovoittoa tullu vieläkään. Nyt se on sit tarkistettu:(

Meillä oli kimppalotossa 4 oikein =)

Se on hyvä alku !!!

Kai..

• rygseck kirjoitti:

Meillä oli kimppalotossa 4 oikein =)

Se on hyvä alku !!!

Kai..

oon ihan varma et tosta se nyt lähtee. Kohta joudut sit rakentaa palatsin vielä niillä rahoilla...

• Irkka kirjoitti:

Joskus se ilo pitää etsiä vaikka koiran paskasta kengänpohjassa. Sille nauroin tänään vedet silmissä .Se onkin sit jo pitempi juttu.

Siis kaikki meni päin peetä ja se oli kokkare kaiken päälle? Silloin tuollaiselle tilanteella voi nauraa tai kun joku muu joutuu putsaamaan kengät.. tai sitten ne olivat jonkun toisen kengät..

Siis kaikki meni päin peetä ja se oli kokkare kaiken päälle? Silloin tuollaiselle tilanteella voi nauraa tai kun joku muu joutuu putsaamaan kengät.. tai sitten ne olivat jonkun toisen kengät..

Toisen kengät ne tosiaan oli. Ja sit siihen jatko osaan liitty sellanen väärin ymmärrys. Toinen puhu siita tuotteesta kengän pohjassa ja toinen jostain ihan muusta. Ja luulivat puhuvansa samasta asiasta...

• Jaa, jos niin huonosti on asiat, ei kai jää muuta kuin depis tai sitten pitää löytää uusia haaveita.

• Ettekö te ole mihinkään tyytyväisiä? Kysyn vaan.. Ei aina pidä olla unelmia. Ihan kuin se olisi jonkinlainen tabu, että pitää olla. Jos sitä olisi hetken tyytyväinen ilman uusia etappeja..

Ettekö te ole mihinkään tyytyväisiä? Kysyn vaan.. Ei aina pidä olla unelmia. Ihan kuin se olisi jonkinlainen tabu, että pitää olla. Jos sitä olisi hetken tyytyväinen ilman uusia etappeja..

No totta kai. Käytännössä olen nytkin hyvin tyytyväinen. Oleellisena osana sitä tyytyväisyyttä on että mulla on vielä haaveita jäljellä.

• yohuuhkaja kirjoitti:

No totta kai. Käytännössä olen nytkin hyvin tyytyväinen. Oleellisena osana sitä tyytyväisyyttä on että mulla on vielä haaveita jäljellä.

Ja ketkä 'me'?

Silmät eivät noin pahasti harita, näen itseni vain yhtenä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Omalta kohdalta tuntuu siltä, että suuremmat haaveet tulevat nyt toteutetuiksi ja kaikki jäljellä oleva jää suunnitelmallisuuden varaan. Ne eivät tunnu enää todellisilta unelmilta, vaan joltakin muulta.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ja ketkä 'me'?

Silmät eivät noin pahasti harita, näen itseni vain yhtenä...

No, muilla oli samantyyppisiä vastauksia. Hyvä, että et tunne olevasi monikko.

Omalta kohdalta tuntuu siltä, että suuremmat haaveet tulevat nyt toteutetuiksi ja kaikki jäljellä oleva jää suunnitelmallisuuden varaan. Ne eivät tunnu enää todellisilta unelmilta, vaan joltakin muulta.

Eivät tunnukaan, kyllä haaveissa pitää olla joku sellainen elementti että se tarvitsee oikeaa onnea toteutuakseen. Sellaisten haaveiden toteuttamisesta pidättyminen joihin olisi resurssit olemassa on silkkaa saituutta.

• Niinkuin lohi viihtyy aikansa vastavirtaan uituaan kutulammessa ja paluumatka onkin pelkkää myötäistä... Lohi ei ainakaan ole menossa kellumaan, vaikka lammessa voisi hyvin kellua. Huonompi hoimma jos vain kelluu maha pystyssä.

• Luulin, että kaikenlainen kuteminen on tuolla eläinmaailmassa raakaa touhua - uhkia, kuolemaa, saalistajia.

Olen muuten aina halunnut kellua pelastautumispuku päällä jäiden seassa. Tuon voisi lisätä haaveisiin :).

Kiitos Pupu!

Luulin, että kaikenlainen kuteminen on tuolla eläinmaailmassa raakaa touhua - uhkia, kuolemaa, saalistajia.

Olen muuten aina halunnut kellua pelastautumispuku päällä jäiden seassa. Tuon voisi lisätä haaveisiin :).

Kiitos Pupu!

Eikö se kuteminen ole ihmisilläkin vähän raakaa touhua? Armotonta saalistusta, uhkia, petosta ja valheita.Taidankin lähteä vaan kellumaan sun kaa pelastautumispuku päällä. Pitäisikö jäitä lähteä etsimään jostain napajäätiköltä, kun talvet eivät ehkä tulee olemaan enää entisellään? Samalla saisi vähän extremeä. Seuraavalla lomalla voisin lähteä. Olisi siinä unelmaa kerrakseen.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Eikö se kuteminen ole ihmisilläkin vähän raakaa touhua? Armotonta saalistusta, uhkia, petosta ja valheita.Taidankin lähteä vaan kellumaan sun kaa pelastautumispuku päällä. Pitäisikö jäitä lähteä etsimään jostain napajäätiköltä, kun talvet eivät ehkä tulee olemaan enää entisellään? Samalla saisi vähän extremeä. Seuraavalla lomalla voisin lähteä. Olisi siinä unelmaa kerrakseen.

Tervetuloa mukaan. Niin kauan se on rentouttavaa, kun alus on vieressä ja ei unohda meitä jäiden sekaan.

Sait kuullostamaan kutemisen ihan työelämältä :D. Sielläkin on petosta ja valheita, unohtamatta armotonta saalistusta.

Helpointa tuo kelluminen olisi toteuttaa menemällä heikkoihin jäihin kunnon varustuksessa. Extremeä saadaan siitä, kun huolestuneet rannalla olijat hälyttävät pelastuslaitoksen porukan paikalle.

Tervetuloa mukaan. Niin kauan se on rentouttavaa, kun alus on vieressä ja ei unohda meitä jäiden sekaan.

Sait kuullostamaan kutemisen ihan työelämältä :D. Sielläkin on petosta ja valheita, unohtamatta armotonta saalistusta.

Helpointa tuo kelluminen olisi toteuttaa menemällä heikkoihin jäihin kunnon varustuksessa. Extremeä saadaan siitä, kun huolestuneet rannalla olijat hälyttävät pelastuslaitoksen porukan paikalle.

Ehkä kannattaa katsoa ennen jäihin menoa että siellä rannalla on tosiaan meistä huolestuneita kanssaihmisiä jotka hälyttävät apua eikä jotain: "Päästiiinhän noistakin- ystäviä". Näen jo mielessäni sankarilliset ja komeat pelastulaitoksen miehet pelastamassa meitä pulasta. Edes yhden kerran minäkin saisin tavata miehiä, jotka käyttäytyisivät sankarillisesti. Sitä voisi sitten muistella lopun elämäänsä. Muuta ei enää tarvitsisikaan. Mikä unelma.

Ehkä kannattaa katsoa ennen jäihin menoa että siellä rannalla on tosiaan meistä huolestuneita kanssaihmisiä jotka hälyttävät apua eikä jotain: "Päästiiinhän noistakin- ystäviä". Näen jo mielessäni sankarilliset ja komeat pelastulaitoksen miehet pelastamassa meitä pulasta. Edes yhden kerran minäkin saisin tavata miehiä, jotka käyttäytyisivät sankarillisesti. Sitä voisi sitten muistella lopun elämäänsä. Muuta ei enää tarvitsisikaan. Mikä unelma.

Tämä on täydellinen unelma ja vielä toteuttamiskelpoinen. Jos päädyt toteuttamaan yksikseen, niin seurailen tiivisti lehtien lööppejä ;).

Tämä on täydellinen unelma ja vielä toteuttamiskelpoinen. Jos päädyt toteuttamaan yksikseen, niin seurailen tiivisti lehtien lööppejä ;).

Ei välttämättä täydellinen. Pelastulaitoksella voi olla töissä muitakin kuin (komeita) miehiä ja meidät nähdessään komeat miehetkin voivat sanoa, että eihän teitä tarvitse pelastaa kun teillä nuo kelluntapuvutkin. Käskisivät kellumaan ite rantaan ja heittäisivät jäänaskalit perään sikäli mikäli ne eivät kuuluisi jo puvun varustukseen. Syyttäisivät vielä aiheettomasta hälytyksestä, kun heillä on kiireellisempääkin tekemistä. Hehän olisivat tietysti ottaneet hälytyksen vastaan kesken kahvitauon ja sekö heitä kaiken muun lisäksi harmittaisi.

Ihan vakavasti ottaen toteutuneet unelmat ovat tuottaneet elämääni eniten onnellisuutta. Jo toteutuneet ja sittemmin särkyneet unelmat puolestaan ovat saaneet etsimään uusia unelmia.

Ei välttämättä täydellinen. Pelastulaitoksella voi olla töissä muitakin kuin (komeita) miehiä ja meidät nähdessään komeat miehetkin voivat sanoa, että eihän teitä tarvitse pelastaa kun teillä nuo kelluntapuvutkin. Käskisivät kellumaan ite rantaan ja heittäisivät jäänaskalit perään sikäli mikäli ne eivät kuuluisi jo puvun varustukseen. Syyttäisivät vielä aiheettomasta hälytyksestä, kun heillä on kiireellisempääkin tekemistä. Hehän olisivat tietysti ottaneet hälytyksen vastaan kesken kahvitauon ja sekö heitä kaiken muun lisäksi harmittaisi.

Ihan vakavasti ottaen toteutuneet unelmat ovat tuottaneet elämääni eniten onnellisuutta. Jo toteutuneet ja sittemmin särkyneet unelmat puolestaan ovat saaneet etsimään uusia unelmia.

Kun tavoittelee jotakin asiaa pitkäaikaisesti ja uhraa voimavarojaan sen toteuttamiseen, niin kyllä se antaa onnistumisen tunteen :). Huomaa saavansa muitakin keskeneräisiä asioita eteenpäin.

Kun tavoittelee jotakin asiaa pitkäaikaisesti ja uhraa voimavarojaan sen toteuttamiseen, niin kyllä se antaa onnistumisen tunteen :). Huomaa saavansa muitakin keskeneräisiä asioita eteenpäin.

Oikeastaan onnellisuus on minulle jotain vielä enemmän kuin pelkkä hetkellinen onnistumisen tunne. Unelmien toteutuminen ja toteutuneitten unelmien keskellä eläminen toimii voimavarana. Kun jossain elämänalueella onnistuu saavuttamaan unelmansa se auttaa ainakin minua sietämään myös niitä huonommin onnistuneita elämänalueita. Sitä voi olla yhtä aikaa onneton ja onnellinen ja sitten on laskettava yhteen, kannattaako elää vain yhden tai kahden toteutuneen unelman kanssa, jos niiden rinnalla on jotain kestämätöntä...

• Unelmien suhteen ihminen on aika ahne ja luova. Kun yksi unelma on saavutettu siitä tulee arkipäivää ja seuraavaa alkaa tavoitella. Vaan jotta elämä ei menisi ihan päättömäksi unelmien perässä juoksemiseksi kannattaa pysähtyä, laatia lista unelmistaan ja laittaa ne tärkeysjärjestykseen. Kun top 10 on hoidettu, loppujen tavoittelemisen voi kyseenalaistaa tai ainakaan niiden saavuttamisella ei kannata itseään turhaan stressata.

• Päivitän säännöllisesti sen, mitä oikeastaan haluan ja missä vaiheessa olen toteutusta. Se on varmaan syy, miksi en laukkaa eri asioiden perässä ja jaa energiaani moniin asioihin.

• joutis

Kuukeli on hyvä kaveri.

Ainakin jotkut voivat tyydyttää unelmiensa toteutumisen, tai ainakin suunnitella sitä eläytymällä kuukelimaailmaan ikään kuin todellisuudessa eläen.

Joskus kirjoitus vaikuttaa melkein aidolta.

Hyvä vaihtoehto turhautumiselle!

• En ymmärtänyt vastaustasi. Termi kuukelikin on ihan vieras.

• Ok, siis google ja googlettaminen. Google on muuten hyvä kaveri tiedonhankinnassa, kunhan tietää, miltä sivuilta tietoa hakee. Jos siirrytään asiasta toiseen.. Mietin vain, mistä näitä katkeroituneita kommentteja oikein satelee? Minulla, kun on tapana iloita ihmisten onnesta. Niistä pienistäkin..

• Tyytyväinen arkeen voi olla ilman tietoisia unelmiakin.. pitkäänkin, etenkin jonkin saavutuksen jälkeen.
      Mutta jonniinmoinen turhautuminen voi seurata, jos ei mitään arjesta poikkeavaa/irrottavaa ole tiedossa, asian ei tarvi olla isokaan.

• Allekirjoitan myös tämän. Jonkin aikaa voi olla tyytyväinen ja sitten huomaakin suunnittelevansa aivan jotakin muuta. Luulen, että matka unelman toteuttamiseen on antoisin. Ei se vaihe, kun se toteutuu.

• Unelmia/ haaveita ei varsinaisesti ole. Aika ajoin pohdin niitä asioita mitkä on hyvin ,elämän realiteetit huomioon ottaen. Totean siis itselleni et tuokin asia vois olla huonommin.

• Pidän tuosta asenteesta. Luulen, että omat unelmat/haaveet ovat karsiutuneet vastoinkäymisten jälkeen. Ne ovat nykyisin pieniä.

• voi kauhistus, suorastaan järisee maa alla ja jyrisee taivas yllä noista sanoista joista olen niin kaukana kuin tutkimaton avaruus...

• Jos lohduttaa niin unelman toteutuminen ei johtanut tyytyväisyyden tilassa kelluntaan, vaan jossakin vaiheessa tajuttuani sen todella toteutuneen, alkoi ahdistamaan.. Se vastuu jopa unelmista.. Sitä paitsi tuo unelma tuo tullessaan paljon työtä eli aika absurdiksi meni aloitus :).

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4172
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2938
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1223
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      910
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      40
      888
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      753
    7. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      734
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      725
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      667
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      657
    Aihe