Everstin unelma

verditti

Älä vie minun viimeistä unelmaa
älä unelmaa ainokaista
Muut unelmat elämä jätti jo taa
ja tarjosi:Kalkkia maista

Elon toinen puoli on arkea vaan
toinen parempi unelman aikaa
Arki arkea värjää vain harmanpaan
arjen askeleet raskaina kaikaa

Mut unelma siivillään kannattaa
ei tunne se aitaa ei rajaa
Sen turvassa ikävän unhoittaa
ei asu se arkista majaa

Vain unelma yksi nyt jäljellä on
se todeksi pakko on saada
Jos hyväksyy luomansa kohtalon
ei toisten haaveita kaada

Oi ystävä luo pankinjohtajan
tule takaathan millin tai pari
Ja unelma jota takaa-ajan
tuskanpunainen on fer rari

9

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosa 500 hv

Miehinen on runosi jonka sinä punosi.
      Aivan oikein ferrari kirjoitettu pienellä.

• laukkaa

tasaiseen tahtiin
      taipua osaat
      tavujen mahtiin

Tykkään kun sanat
      myös leikkiä voivat
      ferrarin äänet
      jo korvissa soivat ;)

• verditti'

Tunteeni tulkiksi
        sinua halaan
        pelkäänpä pahoin
        mä ladalla palaan
        ovelta pankin
        voi, kokemus rankin

• viel asiaan palaan
        verditti' kirjoitti:

Tunteeni tulkiksi
        sinua halaan
        pelkäänpä pahoin
        mä ladalla palaan
        ovelta pankin
        voi, kokemus rankin

Ei ymmärrä pankki
        jos tyhjä on tankki
        Lada lujaa on laatua
        älä anna mielesi paatua

Kaasuta ladalla
        kuin ferrari radalla
        Kyllä haaveetkin riittää
        voi niistäkin kiittää ;)

• lindalinda1

että Sinäkin ylläpidät vielä riimittelyä.
      Se on taitolaji, joka ei luonnistu keneltä tahansa.

Niin, ja unelmia pitää olla.
      Olkoon ne sitten vaikka Ferrarin omistamista koskevia,
      kunhan vain unelmoi.

Runostasi ei voi olla pitämättä.

• Mysteriet

En toki runollesi... vaan kun yritin aiemmin päivällä vastata tähän, meni nettiyhteys poikki :/

Kirjoittelin pitkät pätkät ylistävää rimpsu - ja nyt kaikki on hukassa =)

Oikeesti kirjoitin jotain sellaista että mulla on tyttömäinen olo ja että runosi on kuin rappuset joita pitkin laskettelen poeffaluisua, saparot vinossa ja nautin jokaisesta töyssystä *nauraa* ;D

Riemukasta lukea tämmöistä!

• ulkokummisisäkumi

jos siihen runoon on pantu jku piiloviesti ehkä jostain unelmasta,niin se on hyvä. mutta jos se on vain ylistys jostain peltilaatikosta jolla saa mulkkuansa arvostettua,niin onko sillä sitten kirjallista arvoa,sitä voi miettiä.Ei voi oikein arvostella tällai,jos on vähän sekaisin ja arvostelykyvyn ulkopuolella.Mutta näin minä ajattelin olen pahoillani

• verditti

Ei ole pantu piiloviestiä, ei. Ei minua kannata ottaa ihan tosissaan kirjoitin sitten runoa tai proosaa. Tekstini sisältävät usei asioiden suoranaista vääristelyä, jopa valehteluakin. Tämäkin.
        Eikähän tuo ole minun unelmani, vaan everstin, jolle ajaminen ferrarilla on vielä mahdottomampaa, kuin minulle.
        Olen kyllä kuullut autosta peniksen jatkeena, mutta en sitä ole koskaan itse kokenut. Lienen ajanut pienillä ja halvoilla kärryillä.
        Entä sinä,minkä merkkisellä autolla ajat ja tunnetko sen antaman lisän kyseisessä elimesssä, määritteleekö ympäristö, ymmärtääkseni etupäässä naiset,sen käsinkosketeltavaksi lisäarvoksi.

Usko minua! Unelma antaa voimaa, se on tae mielenterveydelle ja suorastaan elämänedellytys.

Älä kiellä minulta unelmaa
        älä unelmaa ainokaista,
        jos unelma siiviltään putoaa
        ei arki, ei elämä maista.

Iän karttuessa ei unelma saa kadota, sallittakon sen kuitenkin vähän pienentyä.
        Eikö niin.

• Ulkokummisisäkummi

Minulla on 90 mallinen ooppeli,ei se ole minun pippeli,se on vain liikkumista varten.Se on kyllä totta että ihmisellä tule olla joku unelma,ja joku mitä voi odottaa.Vaikka se unelma olisi mahdoton toteuttaa, niin parempi sekin kun nolla tuhjällä päällä tyhjin aivoin.Mutta se ajatus että autot edustavat ihmistä ja hänen ajatusmailmaansa pitää kyllä paikkansa,Ei tarvi kun katsella liikennettä niin huomaa sen.Sitten se piiloviestijuttu,jos johonkin juttuun oli mikä se sitten oli tai miltä alalta tahansa On sisällytetty ajatus jonka voi lukea rivien välistä,niin se kullä nostaa sen arvoa.Hyvää jatkoa vain kaikille runojen ja muunkin kauniin ystäville.Ei sekään huonoa ole jos naiset haluavat silittää mulkkua ennenkuin autoa,se on elämää.Hyvää kesää vain kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2310
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      989
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      980
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      931
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      746
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    Aihe